Kleidi

V50 D5 2006 Nu accelereaza pest 120km

17 posts in this topic

Salutari,
Am un V50 D5 din 2006 (automata) de 2 saptamani si am observat ca atunci cand ajunge undeva la 110-120 kmh nu mai accelereaza oricat ai incerca. Recent i-au fost schimbate uleiul, filtrele, swirl flaps cu tot cu electromotor... Diagnostificarea cu VIDA nu arata nimic, nici o eroare de nici un fel. Ciudat este faptul ca pana ajunge la 110-120 km, accelereaza perfect si trage foarte bine - asta daca nu este in urcare, ca si atunci incepe sa nu mai traga.

A avut careva o astfel de problema? Vre o sugestie?

Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce iti trebuie mai mult de 120kmh!..Astea noi sint limitate la 180kmh.:)..Glumesc

Orientativ ,daca nu ai erori ,vezi sa nu fie ceva cind ai schimbat clapetele de la VNT ,swirl ,ori ai vreun furtun in tubulatura turbo (ala de dedesubt de la intercooler) care pierde aer  putin ori este slabit vreun colier..Din astea cite ceva posibil.

Cu  VIDA trebuie sa testezi in sarcina sa vezi ce presiune ai in turbo si tragi concluzia ce si cum .Este cel mai bine.Parca vreo 2.3-2.4 bar sau pe acolo dar vezi ,ca ai VIDA

 

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ...este culoarea neagra ,tapiserie bej!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi dacă lucrează swirlul . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Swirlul lucreaza. Cel putin asa pare si fizic si pe VIDA. Multumesc

@Vvolvo multumesc pentru raspuns. In afara faptului ca te poate lasa balta la o depasire, imi fac griji sa nu aiba o problema mai mare care se reflecta pentru moment la viteza. Totodata, in urcare, isi pierde puterea destul de vizibil.

Problema era si inainte de a schimba VNT (swirl). De aceea am si schimbat si conectat VNT fiind ca de cevea vreme il aveam deconectat si lasat deschis :D Am vazut ca toate sunt la locul lor dar ma gandesc nu cumva sa fie ceva in neregula cu EGR sau vacuumul ia aer undeva. Incerc sa ajung maine sau poimaine la service cu ea si sa vad ce gasesc. Intre timp, am conectat un OBD2 cu o aplicatie mobil pentru a testa real time si capturile de mai jos sunt de pe acestea la 110-120kmh, atunci cand nu mai trage.

Am notat ca in multe momente, RPM-ul nu este stabil, desi pedala de acceleratie este stabila si viteza la fel. Se misca la 200-300rpm sageata de pe bord - confirmata si de obd. Si am mai observat ca in unele momente, la 60-90kmh si vrei sa accelerezi, nu accelereaza cum trebuie ci foarte lent. Daca lasi pedala de accelerati si o apesi din nou, incepe sa accelereze...dara pana la 120kmh maxim.

Ultimele doua imagini sunt legate si anume: in penultima imagine sunt datele cand masina este la o viteza stabila de aprox. 70-80kmh, iar la ultima imagine datele cand masina a ajuns la 110-115kmh si pedala de acceleratie este "la podea" in incercarea de a mai accelera. In aceste conditii, nu este ciudat faptul ca throttle position este mai mic in ultima imagine decat la ceea anterioara?

Atasez imaginile si poate sunt de folos datele respective.

Multumesc frumos.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut un drum de 5-6km acum si cand am pornit aplicatia pe mobil, conectat cu OBD2, am observat eroarea de mai jos:

P2080
Raw code: 2080
ECU: 10
Status: Pending fault present, Pending fault present during this driving cycle, Test conditions are met, Test is inhibited by other DTC, Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
OBDII: Exhaust gas temperature (EGT) sensor 1, bank 1 - range/performance problem

Poate fi asta o cauza a problemelor de pana acum?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Zic si eu, desi am promis ca nu ma mai bag: daca viteza este constanta si turatia variaza, viteza scade in panta, nu ai scris ce se intampla cu turatia. Si daca o accelerezi brusc de la 60 la ora si ea prinde greu viteza ( iar nu ai zis ce se intampla cu turaria)  , sigur nu patineaza ambreiajul? 

In principiu este imposibil sa ai variatii ale turatiei la viteza constanta in aceiasi treapta de viteza fara sa te atingi de pedala de ambreiaj daca nu patineaza ambreiajul.

O zi buna.

PS. Incearca sa pleci "tare" de pe loc si vezi daca se tureaza si nu pleaca.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, acum am vazut ca este automata, deci nu te poti " atinge" de pedala de ambreiaj.

Senzorul acela de temperatura, iti arata starea de incarcare a DPF-ului, daca a fost anulat DPF-ul este normal sa-ti dea eroare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic.

@Dumi81Putina atentie cind este vorba de ,D5.:). Senzorul de temperatura anunta  ECU cind trebuie sa se faca postcombustia la regenerare, fiindca regenerarea se face numai dupa temperatura de 500gr. a gazelor ce intra in DPF. Apoi un DPF este uscat la D5 si apoi asta nu cedeaza cu una cu doua precum este la psa.(1.6D in special).

Nu are treaba senzorul de temperatura cu starea de incarcare cu funingine a DPF. O face senzorul diferenta de presiune.

Ontopic.. Poate fi suspecta valoarea  gasita la "pedala" insa cel mai bine mergi la service  sa iti gaseasca problema .

Eroarea  la sonda poate fi de fir ,oxidat ,conectica  sau exagerind sonda in sine.Vezi ce valoare ohmica are si apoi vezi daca asa este si la una care functioneaza.

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Dumi81 said:

Salut,

Zic si eu, desi am promis ca nu ma mai bag: daca viteza este constanta si turatia variaza, viteza scade in panta, nu ai scris ce se intampla cu turatia. Si daca o accelerezi brusc de la 60 la ora si ea prinde greu viteza ( iar nu ai zis ce se intampla cu turaria)  , sigur nu patineaza ambreiajul? 

In principiu este imposibil sa ai variatii ale turatiei la viteza constanta in aceiasi treapta de viteza fara sa te atingi de pedala de ambreiaj daca nu patineaza ambreiajul.

O zi buna.

PS. Incearca sa pleci "tare" de pe loc si vezi daca se tureaza si nu pleaca.

Salut,

Multumesc ca te ai bagat :-) si pentru raspuns. Viteza scade in panta si, desi pedala de acceleratie este apasata in maxim, si turatia incepe sa scada. Parca ii scade puterea si nu mai poate trage. In cazul in care accelerez brusc de la 60 kmh, prinde greu viteza si turatia creste cu greu cat poate.

As simti daca s-ar intampla ceva cu ambreiajul...cel putin asa cred - desi este automata.

De pe loc pleaca perfect. Trage de mananca pamantul...dar am mai observat ceva azi dimineata. Fiind frig, masina mergea foarte incet la rece. Oricat apasam pe acceleratie, ia mergea in ritmul ei. Asta pana s-a incalzit, si a inceput sa mearga mai bine si sa raspunda mai corect la accelerari.

Am sa incerc service-ul autorizat volvo ca la 2 alte service-uri la care am fost pana acum - desi se ocupa foarte des de Volvo, nu au avut nici o ideea ce se intampla cu masina -_-

Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Daca esti din Bucuresti ai incercat la BG Motors @BogdanG de pe forum, sau la Vadim nu stiu nick name-ul lui si nici cum se numeste service-ul.

Daca ei nu te rezolva, desi nu cred .... poti apela la Primus.

Multa bafta!

PS. Astazi a cedat alternatorul la S40, al 2 lea de cand o am :)). Am comandat tot Denso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna cedat alternator?Ce se strica,nu cumva doar releul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

In principiu sunt mai multe cauze, dar poluam topicul. Poate fi releul de incarcare, cel mai putin posibil, puntea de diode destul de des, sau bobinajul statorului : se urmareste eticheta alternatorului, este dintr-o foita de metal, daca este ingalbenita sau albastruie semne de supraincalzire.

Pentru reparatie se inlocuieste puntea de diode si releul de incarcare, dar piesele costa cam 300 ron+ manopera ( puntea veche de diode este capsata/ambutisata pe bobinajul statorului, se taie si se cositoreste cea noua). Alternatorul nou este 580 ron.

In concluzie , daca te grabesti, vrei sa fi sigur ca pui un lucru bun pe masina din punctul meu de vedere cumperi alternator nou. La cel vechi mai sunt si alte variabile: rulmentii, fulia, etc.

In cazul meu prima data s-a strapuns o dioda, a facut scurtcircuit si in 10 secunde a epuizat bateria, acum probabil este releul de incarcare deoarece incarca sporadic.

O zi buna si scuze pentru offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te intreb deoarece in 51 de ani am avut probleme,e drept doar la MB,dar problemele alternatorului au fost TOATE datorate uzurii carbunilor releului de incarcare si altceva nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca da eroare pe oricare senzor de temperatura in functie de revizia de soft unele intra in protectie si nu mai trage masina . 

Totusi trebuie o diagnoza calumea facuta la masina si vazut ce probleme reale sunt, presiunea de turbo e foarte importanta, presiunea diferentiala, etc . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Revin la aceasta tema pentru a da niste informatii pentru cei care au sau vor avea aceasi problema ca a mea.

Dupa ce am ezaurat toate optiunile probabile si nu am gasit rezolvarea problemei, am decis sa facem un update la ECU. Avea deja ultimul update dar l-a refacut. Imediat dupa, am observat coduri de eroare la flowmeter, care pana in acel moment nu aparea in Vida. Noi testasem flowemter-ul inainte si era ok. Totusi am pus unul nou pentru testare iar eroarea persista. Atunci am decis sa incerca sa schimbam sensorul de aer (nu stiu denumirea exacta) care se afla in partea de jos a radiatorului, partea soferului. A trebuit sa dam jos toata "fata" masinii ca sa ajungem la acel sensor. Am schimbat sensorul si am iesit la teste unde am ajuns la 238kmh fara prea mult stres :-P . M-am intors in servis si am schimbat din nou flowmeterul si am pus pe cel pe care il aveam si inainte - si masina zbura si cu acel flowmeter. Practic, problema a venit de la acel sensor din radiatorul de apa.

Acum totul merge bine si sper sa o tina tot asa :-)

Sper ca aceste informatii sa fie de ajutor.

Multumesc la toata lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor de aer din radiator apa!!!!!   Sau era dupa intercooler..! Ai 2X179Cp de ajungi la 238kmh ori ai 10k rulaj:).

Nu poti atinge nici pe ceas 238KMh si automata dar  te las sa te bucuri ca ai rezolvat ...:D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now