McCIUKEN

Probleme pornire s80 2.4d 175cai automat

16 posts in this topic

Salutare prieteni. Cred ca am lipsit vreo 5 ani dintre voi (m-am ratacit in skoda, hyundai, bmw si mercedes). Am acum un volvo s80 2.4d 175 de cai automat din 2007, cu carnet de service stampilat la reprezentanta volvo pana in 2016, caruia acum 2 ani i s-a rupt cureaua de distributie. A primit alt motor si dupa aia nu a mai vrut sa porneasca. Porneste doar cand vrea ea... la intamplare. Masina are toti senzorii de la motor noi, pompa de motorina noua... a fost codata si resoftata... in total s-au bagat 6 sau 7 mii in schimbarea asta de motor care a durat 2 ani... si masina tot face pe nebuna cand vrea ea. Daca porneste merge impecabil fara nici o problema si pe orice distanta. Dar daca o opresc nu stiu daca o mai pornesc.... ieri am pornit-o cu un spray de incarcat brichete dar nu stiu daca nu cumva s-a nimerit sa dau cu spray fix cand a vrut ea sa porneasca. In bord are o singura eroare engine service required si e din cauza ca nivelul de ulei e la maxim. Trebuie sa scot 100ml. In calculator nu are stocata nici o eroare...

Primul meu gand a fost ca pe undeva pe traseu conducta de motorina trage aer... aici pe forum am gasit ca pompa de motorina ar avea un pon care se oxideaza... Ca sa il verific pe ala trebuie sa scot pompa din rezervor? Deocamdata am facut plinul la masina si o sa o tin plina tot timpul ca sa vad daca nu cumva baietii de la service cand au schimbat pompa, nu au crapat furtunasul de transfer din rezervor.... cum as putea sa verific daca trage aer si pe unde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, la un pajero care facea cam la fel cu pornirea, pentru ca nu am reusit sa descopar pe unde tragea "aer fals" am verificat pe unde sufla, asa ca am pus compresorul de aer cu presiune mica pe circuitul de alimentare si imediat am gasit un por pe o conducta metalica pe unde chiar si la presiune mica sufla aer,un por mic prin care motorina nu trecea dar aerul intra.Am rezolvat rapid si ieftin  cu smirgel ,un  decapant si o picatura de cositor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai pe tester stii ce poate avea cind porneste sau cind porneste si apoi eventual se opreste 

Offtopic..

Foarte multi bani bagati intr-un model care  nu costa azi cit ai bagat pina acum in reparatii. Suspect sa se rupa cureaua  cind indiferent ce scrie in cartea tehnica ,la achizitie faci musai distributia pentru siguranta.In fine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Face figuri si cu rezervorul plin ochi,  si la cald si la rece, dar nu mereu... doar cand vrea ea, deci problema e aleatorie si deocamdata nu mi-a facut asa de prea multe ori ca sa imi dau seama de vreu tipar. O sa incerc cu motorul cald si rece sa-l opresc si sa-l pornesc de 10-15 ori la rand... 

Ma gandesc acum sa deconectez traseul de motorina de la rezervor si sa bag presiune ca sa vad daca iese pe undeva...

 Si de acum sa o pornesc mereu cu testerul conectat.

Daca se nimereste sa faca asa cu testerul conectat o sa vad pe tester de ce nu a pornit? Masina nu are nici o eroare in bord, nici un bec aprins si nici pe tester nu da nici o eroare.... dupa ce porneste merge normal...

In legatura cu banii bagati in ea; eu am cumparat masina asa defecta cu 1000 si deocamdata nu am investit nimic. Am luat-o foarte ieftin zic eu... cureaua s-a rupt acum mai bine de 2 ani la fostul proprietar, el o avea din 2009.... era masina lui de suflet si de aia a chetuit atatia bani. De atunci masina a stat numai in service pana acum 2 saptamani. Eu o am de o saptamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1000 ai dat ,belea ai capatat .:) 

Pompa de motorina din rezervor la D5 (ai scris 175cp in loc de 185cp.) o  verifici simplu ,masurind presiunea de motorina la intrare,inainte de pompa de inalta presiune.

Vezi presiunea din rampa de injectoare ,pompa inalta presiune si ce senzori mai sint pe acolo.Din tester vezi cum merg injectoarele -debit ,exista test fara sa porneasca motorul cu verificare strict injectoare.Asa de control.

Trebuie sa inveti conditiile de pornire la acest motor,conform schema -semnale ECU,valori(tensiunea) ale semnalelor,etc.

Pina la urma  daca tot a vazut multe service-uri  ,cine stie ce hiba are ,cite miini au umblat la  aceasta masina.!

Edited by Vvolvo
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam zice binisor vvolvo....De obicei o da omul cind se satura de bagat bani in ea....Incearca undeva gen Bogdan,poate o diagnoza iti arata ce si cum...ideea e ca daca te saturi de acel motor cu problema ce are,sa pui altul similar costa....Daca era cel de 163 cai se gaseste si cu 700 roni,cu proba...si accesoriile sale..:)Daca pot sugera,vezi si unde pescuieste motorina,sa nu fie mizerie...

Edited by Ujio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ca v-am spus povestea ei... tot vorbiti de parca ar fi ultimul junghi... masina asta a fost si ramane TANC! Iar problema intermitenta a aparut in timp ce "mecanicii specialisti" lucrau la schimbarea de motor. Au indoit freun fir sau o teava si aia a fost.

Daca eram in Romania va dati seama ca in secunda 2 imi faceam programare la Bogdan sau la Alex dar sunt stabilit in Anglia. Aici nu prea sunt mecanici din aia adevarati care au diagnosticat rabe si tractoare... astora daca le iau calculatorul din mana nu mai stiu nimic. 

20210512_215146.jpg

20210512_215139.jpg

20210512_201648.jpg

20210512_201621.jpg

20210512_201330.jpg

20210512_201320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ca v-am spus povestea ei... tot vorbiti de parca ar fi ultimul junghi... masina asta a fost si ramane TANC! Iar problema intermitenta a aparut in timp ce "mecanicii specialisti" lucrau la schimbarea de motor. Au indoit freun fir sau o teava si aia a fost.

Daca eram in Romania va dati seama ca in secunda 2 imi faceam programare la Bogdan sau la Alex dar sunt stabilit in Anglia. Aici nu prea sunt mecanici din aia adevarati care au diagnosticat rabe si tractoare... astora daca le iau calculatorul din mana nu mai stiu nimic. 

20210512_215146.jpg

20210512_215139.jpg

20210512_201648.jpg

20210512_201621.jpg

20210512_201330.jpg

20210512_201320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ca v-am spus povestea ei... tot vorbiti de parca ar fi ultimul junghi... masina asta a fost si ramane TANC! Iar problema intermitenta a aparut in timp ce "mecanicii specialisti" lucrau la schimbarea de motor. Au indoit freun fir sau o teava si aia a fost.

Daca eram in Romania va dati seama ca in secunda 2 imi faceam programare la Bogdan sau la Alex dar sunt stabilit in Anglia. Aici nu prea sunt mecanici din aia adevarati care au diagnosticat rabe si tractoare... astora daca le iau calculatorul din mana nu mai stiu nimic. 

20210512_215146.jpg

20210512_215139.jpg

20210512_201648.jpg

20210512_201621.jpg

20210512_201330.jpg

20210512_201320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau dar nu era ceva critic sau de ris cind comentam. Atunci cind nu specifici zona ,implicit consider ca te afli in tara si ai nimerit un chilipir si apoi cu ceva sperante si efort incerci rezolvarea lui. De aceea  comentez cite ceva sa te ajute ,eventual.

Totusi din ce mai cunosc de la persoane aflate pe unde esti tu, ca si tara,  cu bani putini ,un salariu-doua de exemplu iti poti cumpara autoturism Volvo bunicel dupa 2008-2010, 

In fine ,iti urez  numai bine si rezolvare.

:)

 

P.S.

"Tanc" este mai repede 960 sau S90(6 linie .3L) ambasador Line

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Vvolvo
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, McCIUKEN a spus:

Dupa ce ca v-am spus povestea ei... tot vorbiti de parca ar fi ultimul junghi... masina asta a fost si ramane TANC! Iar problema intermitenta a aparut in timp ce "mecanicii specialisti" lucrau la schimbarea de motor. Au indoit freun fir sau o teava si aia a fost.

Daca eram in Romania va dati seama ca in secunda 2 imi faceam programare la Bogdan sau la Alex dar sunt stabilit in Anglia. Aici nu prea sunt mecanici din aia adevarati care au diagnosticat rabe si tractoare... astora daca le iau calculatorul din mana nu mai stiu nimic. 

20210512_215146.jpg

20210512_215139.jpg

20210512_201648.jpg

20210512_201621.jpg

20210512_201330.jpg

20210512_201320.jpg

Salut. Cand o apuca pe ea sa porneasca, insisti la automat sau porneste normal?   Poti incepe de la pompa de presiune, senszor presiune, presiunea in rampa care ar fi, apoi injectoarele.   Am o pompa de presiune folosita dar buna pentru xc90 d5 163cp si cumva cred ca se potriveste si pe 185cp.  Daca vrei ti-o trimit.   Stii sa o schimbi singur?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am conectat un veepeek la obd si am scanat erorile cu garage pro. Masina era nepornita de 30 de ore cam asa... Inainte sa invart motorul am observat tensiunea bateriei cam scazuta 10.9 volti... cam ciudat tinand cont ca este baterie este noua

 

1620914974425929501637138058235.thumb.jp

 

Am apasat butonul de start, tensiunea a scazut la 10.5v dar motorul s-a invartit normal insa mai mult ca de obicei, aprox 30 de secunde... masina nu a pornit. Am calcat frana si am pus un patent intre bord si pedala, am desfacut colierul de la filtrul de aer, am apasat butonul de start si apoi m-am dus in fata si i-am pulverizat sprai pentru frane in furtunul de admisie in timp ce motorul se invartea. Nu a pornit. Am mai apasat odata butonul si pana sa ajung in fata sa mai dau cu spray a pornit la sfert. De obicei cand e in toane bune si porneste fara spray motorul se invarte cam de multe ori pana porneste.

 

Dupa ce am pornit am scanat din nou am gasit ceva acolo... maine dimineata am programare la un mecanic polonez. Cand i-am zis ca masina a fost la volvo si nu i-au dat de cap a zis ca nu-l intereseaza si ca sa vin la el. Exact ce am zis eu cu calculatoarele. Lu' asta nu-i trebuie calculator. Omu' e polonez :))

 

Off topic ca sa va faceti o idee mai buna despre situatia asta. Eu conduc in mod normal un mercedes e class amg night edition din 2016 care din pacate este in service din data de 6 martie cand m-a lovit un cetatean care nu a vazut semnul de stop si m-a lovit fix la jumate cu toata viteza. De atunci am condus un m4 din 2019 care e un "rahat" de masina si m-a facut sa-mi fie foarte dor de comfortul din mercedes.... pasionat fiind de volvo si de cai putere, a cam iesit la suprafata o veche dorinta de a mea de a face un t5 cu bloc diesel... masina asta a fost candidatul perfect. 

Screenshot_20210513-145229_Garage Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, i love VOLVO a spus:

Salut. Cand o apuca pe ea sa porneasca, insisti la automat sau porneste normal?   Poti incepe de la pompa de presiune, senszor presiune, presiunea in rampa care ar fi, apoi injectoarele.   Am o pompa de presiune folosita dar buna pentru xc90 d5 163cp si cumva cred ca se potriveste si pe 185cp.  Daca vrei ti-o trimit.   Stii sa o schimbi singur?  

Multumesc frumos pentru sustinere.

Pompa de inalte e noua, baterie noua, electromotor nou, CEM nou, nu stiu ce alte calculatoare noi, toti senzorii de pe motor sunt noi, calculator resoftat, CAN upgrade, in service au facut proba cu 2 randuri de injectoare. Masina a fost si la reprezentanta volvo si testele nu au aratat nimic concludent. Cu calculatoarele si tot ce este monitorizat de calculator nu are cum sa fie vreo problema decat daca vreun circuit de monitorizare este intrerupt. Sunt sigur ca problema este una mica si simpla pe care toata lumea a trecut-o cu vederea.

Maine il pun pe polonez sa bage presiune pe conducta de motorina sa vad daca are vreun por, sa verifice fitingaraia, filtrul de motorina daca e pus bine.... daca nu e de acolo ma gandesc la vreun fir care face contact imperfect. De la cureaua de distributie nu cred ca e... dar il pun sa verifice si acolo daca e la semn.

Cand vrea ea sa porneasca, apas pe buton si porneste din prima. Daca nu porneste, invarte cam 10-15 secunde si se opreste. Apas din nou si tot asa face. Cel mai mult am incercat de vreo 6 ori, cred, si nu a vrut. Cand apas pe buton si porneste, invarte de vreo 10 ori sau mai mult ceea ce nu mi se pare normal... cred ca dupa 2 rotatii, calculatorul stie deja pozitia pistoanelor si de la a 3-a, cand injecteaza motorina, ar trebui sa porneasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is tare curios care ar fi problema dar cred ca ma depaseste.  No bun, acum cat de cat sa zicem ca ma stiu si eu cat de cat dar cand ma blochez apai ma blochez de tot si nu-mi vine nici o idee exact ca la masina ta.  Suta mie e ceva minor cum ai zis si tu numa' ca trebuie sa cauti.  Sa ne anunti daca rezolvi ceva.  De fapt. tine-ne la curent tot timpul

Bafta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, i love VOLVO a spus:

 

Sunt sigur ca o sa-i descopar defectul si normal ca va spun si voua ce a avut.

Am descoperit ca nu functioneaza pilotul automat. Stopurile de frana nu sunt aprinse :)); pedala de ambreiaj nu are. Nu stiu cum sa verific daca butoanele de pe volan functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polonezul a gasit eroare la senzorul de pe axa cu came dar senzorul este deja nou. Nu am mai intrat sa va spun pentru ca nu am considerat ca am inaintat in vreun fel.

 

Am descoperit zilele trecute care este problema!

La motoarele D5 exista 3 feluri de axa cu came. Motorul care a fost pus pe masina este mai nou decat ce a avut inainte din fabrica deci in softul de 163 de cai pentru masina asta, nu este axa cu came "care trebuie" partea care o citeste senzorul este diferita. O sa-i pun zilele astea soft de 185 de cai si va anunt daca s-a rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now