Sign in to follow this  
Followers 0
KPAX

Folie Auto Autorizata Rar si Neautorizata

26 posts in this topic

Ce stiti despre acest subiect. Eu stiu ca se poate aplica doar pe luneta si geamuri spate cu tenta fumurie iar pe fata si parbriz nu, cu toate ca pe forumul de la 4tuning am vazut pe cineva care spune ca a obtinut autorizatie rar si pentru fata. E posibil asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ceva timp, legea spunea ca trebuie sa ai folie autorizata 3M si inca ceva, iar gradul de opacitate sa fie urmatorul: maxim 70% spate+luneta si 30% fata. Eu am avut pe un Peugeot folie autorizata care nu era 3M, era cea de-a doua care nu-mi amintesc momentan cum se cheama. Dupa montare am primit o factura si o foaie cu serie si numar RAR prin care-mi autoriza folia respectiva. Normal ca au inceput instantaneu sa apara problemele cu politia ca vezi Doamne numai 3M ai voie, ca sa aflu dupa aia ca 3M era adusa in tara de catre un sef a-l politiei. Sfatul meu, decat sa dai 200 euro pe 3M sau 150 euro pe cea de-a doua marca mai bine dai 1 mil pe una neautorizata dar care iese la fel, dar tine mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca a doua marca e Llumar. Daca ai folie neautorizata pe luneta si pe geamurile din spate dar pe geamurile din fata nu ai, nu se ia politia de tine. Doar daca ai folie si in fata iti face scandal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdea. am mai citit pareri si pe alte foru,uri si chiar e cu dute vino problema. Sunt pareri si pareri. Sincer ar fi bine daca ar exista vre unu de pe la politia pe aici pe forum pt astfel de intrebari.

Hei baieti si fete e cineva dintre voi cei de pe aici de pe la politie sa dati o mana de ajutor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Llumar aveam pe masina. I-am aratat factura tot, si degeaba s-a dus talonul iar cand m-am dus la politie mi l-a inapoiat fara nici o problema. Astia suntem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul foliei, legea din Romania este f tembel exprimata!

eu stiam ca ai voie sa "innegresti" luneta in proportie de 45%, geanurile laterale spate 25% si geamurile fata 15%

problema e ca desi Rar-ul omologheaza anumite folii, politia tot ridica taloane!

treaba sta cu totul altfel daca modificarile sint omologate si cu hartia in brate, te duci la ei pentru a mentiona si in talon modificarea.

pe scurt, degeaba omologhezi folia daca nu te duci si la politie sa ti-o treaca la capitolul observatiii in talon!

la fel sta treaba si cu evacuarile, si cu jantele mari si cu toate celelalte!

Mai trebuie sa stiti ca Rar-ul nu va omologa niciodata o modificare decat daca fabricantul masinii confirma faptul ca automobilul poate suporta modificarea respectiva...

de ex in cazul jantelor pe 17, daca in certificatul de conformitate nu este trecuta dimensiunea ca fiind acceptata, nu ai voie sa le montezi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

va spun cum statea treaba acu 2 ani.am fost la rar si am intrebat.ei au folia lor si aia e autorizata.dar cu sau fara folia aia , cam tot una e.:)intr adevar am vazut , ca au aparut acuma folii pe care scrie ca sunt autorizate.

maine am de facut RAR si am sa va anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt cei interesati vand autorizatie folie geamuri spate + lunta cu stiker R.A.R si Llumar...pt detalii contact: cedr2yk@yahoo.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

3M si BRUXAFOL sunt agrementate de RAR pentru masinile speciale. Pe masinile noastre nu avem voie sa inchidem geamurile fata cu mai mult de 30%. 

Atentie insa pentru folia 3M, politia se uita pe ea sa scrie 3M, si nu accepta stikere care atesta ca ar fi fabricata de 3M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata nu ai voie sa pui nici un fel de folie, geamurile fata deja sunt inchise 30%, scrie destul de clar pe ele :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasa bogdane, citi politisti ai vazut tu sa "stie" sa citeasca(cunoasca) un geam ? Mai pune 30% cit e "legal" pe fata si gata - arata bestial, nu ?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasa bogdane, citi politisti ai vazut tu sa "stie" sa citeasca(cunoasca) un geam ? Mai pune 30% cit e "legal" pe fata si gata - arata bestial, nu ?  :D

@matrixxx  : Jupane , Bogdan nu s-a gandit nici o clipa la politisti cand a facut afirmatia lui.  ;D:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sa zicem masina este fabricata prin 1994 si are folie din fabrica , mai este specificat undeva asta ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici o masina nu are folie din fabrica, geamurile fumurii din fabrica sunt vopsite in structura deci nu au folie .

Scrie pe geam ce transparenta are

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota mea care este fabricata in 1995 are folie din fabrica , deci nu este obligatoriu sa vie vopsite  ;D Si nu este precizat in niciun act lucrul acesta !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt de acord cu folii... xenoane, etc... din principiu. Nu rimeaza cu spiritul volvo.

Acum ca nevoile personale o impun... totusi nu exagerati  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vadim nu are cum sa aiba folie din fabrica, toate sunt vopsite in structura sau sunt laminate.

@Adi xenoanele tin de siguranta circulatiei nu sunt vreo fitza, iar folia ajuta vara, folia care reflecta razele UV adica folia scumpa de calitate, eu am testat vara cand aveam probleme cu ACul si a scazut temp in masina cu 5C. Gandestete ca exista folii care reflecta pana la 95% razele UV, razele UV fac efect de sera iar masina este in principiu o sera pe roti . De asemenea o folie de calitate se simte la deget cand punand mana pe geam (in interior) geamul fara folie frige iar cel cu folie este caldut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Inseamna ca este laminat , nu de alta dar se vede clar ca nu este vopsit .

Btw , pana la urma m am hotarat la 850 ii pun folie mai scumpa dar de calitate  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre cand am zis vopsit nu m-am referit la a vopsi sticla, pur si simplu sticla este colorata in profunzime sau mai este o procedura, 2 foi de sticla cu folie la mijloc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles la ce te refereai cu "vopsitu"  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai am o Skoda Octavia adusa din belgia si are folie pe luneta spate si geamuri, usi spate, am facut registrul si nu ma intrabat nimeni de acte sa ceva sau cine a montat folia, am cotrobait eu prin toate hirtiile masinii si facturi si am gasit una de la Glastint, si una cu Milotec , scrie ceva in franceza cu tratament du vitralie .. pret 500 euro, am sapat pe gogul si am gasit cam ce face glastintul, cred ca e folie antiefractie dar nu am curajul sa dau cu piatra sa testez, dar de oprit in trafic sa ma intrebe sincer de 1 an nu ma intrabat nici un politist de acte sau ceva legat de folie si is destui in Timisoara sa stea la pinda.    http://www.glastint.com/pose-vitre-anti-car-jacking.php

aici e un demo legat de tratament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adi2727 xenoanele , din punctul meu de vedere nu intra la fitze, circul foarte mult noaptea si ma ajuta enorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi reglate bine, poate ar fi altfel situatia... dar din moment ce unii nici nu se sinchisesc sa schimbe faza...

La un moment dat va trebui sa ne punem toti xenoane, ca nu vom mai vedea nimic pe drum.

Dupa xenoane, probabil va urma sa ne punem cate 6 proiectoare pe capota, cum au soferii de tir.

Nu ati inteles ideea. De ce acum nu mai sunt bune nici halogenele??? E mai noapte ca inainte? Ca acum 5-6 ani, sa zic...

Ochiul uman este un organism viu, care se adapteaza stimulilor externi. Daca va baga cineva o lanterna puternica in ochi, veti spune dupa aceea, ca e seara in plina zi.

Daca vine o masina cu xenoane din sens invers:

a) cei care nu au xenoane, spun ca ce bun era daca aveam xenonul, ca de aia nu vad;

B) cei care au xenon, spun merci ca am xenon... parca mai vad ceva.

Ambele variante sunt gresite. Este un perpetum cauza-efect.

Cand se va inventa ceva mai puternic decat xenoanele, o sa dam toti buzna sa ne punem, sub pretextul ca nu vedem pe drum.   ???  O sa vedem si cu alea un timp, pana cand se va inventa ceva si mai puternic...

Atasez istoria:

primele au fost  farurile mai puternice decat cele normal prescrise (celebre ptr bordurile topite la dacia si la aro)

a urmat moda proiectoarelor. cat mai tari si orientate prin copaci

era halogenelor. acelasi tam-tam facut de catre cei orbiti. Atunci parca a fost si mai virulent.

Intelegeti ideea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea e buna...insa eu sint pentru tot ce poate inseamna upgrade pentru masina, atit cit pot. Iar xenoanele nu cred ca s-au inventat ca sa-i orbim pe ceilalti care nu au, ci pentru ca reprezinta un upgrade al iluminarii-sigurantei condusului pe timp de noapte (nu vorbesc de oltcit-uri cu xenoane aici - ci de cele originale, montate corespunzator). Cei care au realizat ce inseamna un xenon noaptea nu vor mai trece pe halogene NEVER... Si nu vorbim de sadism, de a face tot ce poti sa-i orbesti pe ceilalti...ci doar din prisma confortului la volan pe timpul noptii.

Peace. :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0