Sign in to follow this  
Followers 0
Guest valy_ichim

Cat de mult afecteaza triplarea taxei de poluare achizitia unui S60?

17 posts in this topic

In saptamana precendenta am tot urmarit (mai mult sau mai putin intentionat) informatii care au circulat vizavi de subiectul triplarii taxei de poluare/inmatriculare (nici nu ii stiu numele real!) pentru autoturismele inmatriculate inainte de 15 Dec A.C. (second-hand).

Personal, urmaresc - de ceva vreme si am tot amanat din pacate - sa achizitionez un Volvo S60 diesel dupa 07/2005 (generatia de motoare Euro 4) si eram convins ca nu voi ajunge sa platesc decat un maxim de 1000 de Euro astora de la guvern pentru motorul de 2.4 L (eventual si cu DPF). Am ramas indignat sa aflu ca acum suma aceasta trece cu usurina pragul de 2000 de Euro, chiar si pentru un autoturism cu o vechime aproximativa de 2 ani si Euro 4. Am urmarit si manifestatiile romanilor in strada si nemultumirea lor pe fondul acestei decizii (exagerate de altfel) si cred ca este cu adevarat cazul ca si poporul sa se implice cand "venerabilii" nostri conducatorii "taie si spanzura" de parca ar fi doar tara lor.

Acum nu vreau sa fiu interpretat ca un adept al masinilor second-hand sau in cel mai rau al vechiturilor. Nici pe departe. Insa pentru nevoile personale am ajuns la concluzia ca achizitia unui astfel de automobil cu o vechime de aproximativ 2 ani de zile reprezinta o varianta mai buna, avand in vedere segmentul din care face parte si, sa nu uitam, ca este o marca premium.  Iar cealalta idee, cum ca romanii inca mai aduc tot felul de ramasite din vest, chiar si de 14-15 ani de zile nu reprezinta o solutie, pentru acele categorii de autovehicule si pentru parcul auto al Romaniei nu este cea mai buna solutie. Insa suntem toti bagati in aceeasi oala, si nu vad unde ar fi cea mai mica urma de ratiune.

Nu este un subiect nou, sunt absolut sigur de asta, insa as vrea sa aflu si parerea voastra, mai ales ca sunt in dubii - atat cu achizitia cat si cu timpul care va mai trece, in timp ce eu sunt limitat irational de niste hotarari aruncate in prag de criza.

Toate bune!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taxa care exista astazi nu este deloc corecta, este o hotie, ea in loc sa protejeze tara impotriva importarii de masini SH vechi si aici ma refer la cele de peste 10 ani vechime, euro 2 si 1 si non euro, jafuri teroretic, ea din contra favorizeaza masinile ff vechi, iar la cele noi chiar si euro 4 ( cazul tau si al meu daca nu o inmatriculam mai devreme si a altora ) taxa este absolut penibil de scumpa fara nici o justificare, asa ca da stiu prin ce frustrare treci.

Si eu is deacord cu o taxa, dar sa fie domle corecta, ceea ce exista acum este FURT

De ex eu am platit aproape 1000 de euro pt a mea, motor E4, si altii cumpara un jaf cu 500 de euro care e vai si amar de ele si o si inmatriculeaza ( sau o inmatricula, nu stiu exact cat e acum ) cu aceeasi bani, pai cu frastu' vine asta.

Eu nu mai am nervi sa explic si sa contrazic credema, de ex eu voiam ff mult un S60, cu banii pe care ii aveam imi puteam lua unul dar nu imi mai ajungea si pt taxa care era aproape 2000 de euro.

Mama masii de hoti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati usurel ca acum se schimba taxa, trebuie doar sa se instaleze noul guvern .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu niste intrebari legate oarecum de titlu:

1.motoarele euro4 nu ar trebui sa reduca cantitatea de CO2 eliberata?Daca nu ma insel motoarele de 2.4D (cutie manuala)atat euro3 cat si euro4 emit CO2 in jurul valorii de 170g,deci nici o diferenta sesizabila la acest capitol...atunci unde este diferenta de poluare intre Euro3 si Euro4?

2.Am gasit un S60 pe net care scrie la el asa:"DPF-DIESEL PARTIKELFILTER,KATALYSATOR-EURO-4(62),(PRO DUKTIONSDATUM 12.08.2005) si zice ca e Euro4...e intr-adevar EURO4 sau are doar catalisator???

Multumesc si scuze de poluarea threadului

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mine de exemplu taxa ma ajunge 5100euro...masina e s80 din 05.2003 si e euro 3.motor 2,4 d5..."sanatate guvernantilor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pur si simplu scarbos ce-au facut cretinii astia. Sa-i ia dracu' (pur si simplu nu m-am putut stapani).

In tara asta fiecare tembel neuron putere face legea asa cu "vrea muschii lui".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul nu pot sa inteleg cum au reusit sa ajunga la formula asta! Pana si ideea in sine te afecteaza psihic: "triplarea taxei de poluare pentru masinile inscrise deja in circulatia inainte de 15.12". Nu majorare, triplare! Sfidator.

Acum ca eu voi mai astepta (desi sunt saturat de asteptat pana peste cap, asta imi mai trebuia acum..) pana se decid incompetentii astia din guvern e una, nu ma simt cu "lama la gat", insa cei ce au ramas pe dinafara si nu au reusit sa pleateasca taxa pana ieri, 15.12, ce vor face? Manifestatii, am inteles, insa pana acolo banii odata ii vor da din buzunarul lor.

O situatie cu adevarat penibila care va afecta si mai tare moralul romanilor si nu numai.

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haide mai Valy ca nu mai este mult pana se instaleaza noul guvern, nu o sa mai tina mult taxa asta.

Oricum o solutie este inmatricularea in BG, deja au aparut firme serioase care fac acest lucru, pt noi cei din Buc nu este un capat de tara sa facem un drum pana la Ruse pt a face ITPul o data la 2 ani .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai perfecta dreptate Bogdan. Insa eu ma raportez strict la momentul de fata, la tevatura care s-a creat, la o decizie luata din topor si nu in ultimul rand la nivel de tara.

Pentru cei din Bucuresti recunosc ca nu e mare afacere sa faci ITP la vecinii din sud dupa ce iti inmatriculezi autoturismul tot la ei. Dar haideti sa o luam realist... eu roman in tara mea apelez la Bulgari pentru ca niste decizii luate de oameni fara scaun la cap (cu sau fara interese) ma afecteaza pe mine ca si cetatean si platitor de taxe. Asta a fondul problemei. Solutii vor fi mereu, nimic mai adevarat, insa chiar isi bat joc de noi. Nu e o noutate si nu ne batem cu morile de vand, dar nici urma de bun simt.

Stai sa vedem si noul guvern. Eu nu imi mai pun baza in dinozaurii de la guvernare, sub nicio forma. Vom vedea...

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In momentul de fata nu merita sa-ti inmatriculezi masina aici, are peste 2000cmc si taxa este aberanta momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asta e adevarat, tin sa iti spun. DAR, cu vechea taxa imi puteam ajusta un maxim de 1000 de Euro cum am precizat si mai sus - Euro 4 si poate si DPF, sper sa nu mai insel aici - pentru taxa de poluare. Puteam ingadui ca sa spun asa, desi sunt bani din buzunarul meu, poate doar din comoditate si in ideea sa evit numarul de BG. Acum parca nu iti mai dau de ales...

Taxa este aberanta in sinea ei, pentru multe categorii de autovehicule. Asta este alta poveste. Eu unul evit sa ma complic, doar o pastrez ca ultima varianta. Era subiectiva decizia, acum ne ramane singura. Daca s-ar intampla ca noul cabinet aflat la guvernare sa o remodifice sau sa o readuca la forma de precedenta poate mai ramane loc de discutie. In situatia de fata chiar nu mai ramane.

Stima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba de o taxa aberanta pt ca :

1. Dacia Logan 1.6@86CP  178g/km CO2 iar S60 D5@185CP 171g/km CO2, de aici deducem ca Loganul polueaza mai mult.

2. motorizarile diesel in general au putere litrica mai mica indiferent de numarul de turbine, de aici deducem ca un motor diesel este normal sa fie mai mare, de ce sa punem taxa pe cilindree si nu pe emisii poluante ?

3. protejarea industriei interne este o aberatie, este dreptul meu ca cetatean liber sa aleg ce masina vreau sa-mi cumpar, de ce sa fiu obligat sa-mi cumpar Logan? Ce alte masini mai produc romanii in afara de Dacia ?

4. practica ne-a dovedit ca autovehiculele cu adevarat poluante nu au disparut de pe drumul public, exista in continuare camioane ROMAN si SR-DAC, exista in continuare dacii berlina si multe alte tiribombe care au dimensiuni de limuzina daca masuram si fumul pe care il scot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

voua vi se pare cumva ca in conducerea tarii se afla oameni inteligenti sau care sa aiba vre-un interes ptr ca tara asta sa mearga bine?

Sincer....

mie nu

Mie mi se pare ca acolo sunt niste oameni care au alergat pentru putere si cand au ajuns acolo si-au spus

"Buuuun acum 4 ani haideti sa ne dezvoltam afacerile. luati cat puteti ca dupa nu se stie....

si aaaaaa

mai aruncati si la plebe cate un codru uscat si mucegait de paine sa le mai inchidem gura cat timp rontaie la el"

Deci......

vina e a noastra si doar a noastra....

noi ii incurajam

ce e de facut?

nu prea stiu ptr ca.........  asta e stilul nostru de viata... neserios si pus pe hotie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba de o taxa aberanta pt ca :

1. Dacia Logan 1.6@86CP  178g/km CO2 iar S60 D5@185CP 171g/km CO2, de aici deducem ca Loganul polueaza mai mult.

Eu stiam ca un motor pe benzina elimina in general mai mult CO2 comparativ cu un diesel de aceeasi capacitate cilindrica insa ca si noxe dieselul este mult mai poluant.

http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Raman la parerea ca aceasta taxa ar trebui inclusa in pretul benzinei: 1000 lei in plus la litru ar fi ok si nu cred ca ar fi nemultumiti. Pentru toti ar fi mai usor. Statul ar strange cu mult mai mult fata decat strange acum iar noi nu am mai plati sumele astea aberante. La un consum mediu de 10l/100km si 30000 km pe an s-ar plati 3 mil,  o suma cu mult mai mica decat sutele de milioane care se cer acum pt inmatricularea unei masini second. Este adevarat ar fi si pierzatori in situatia asta si anume "samsarii legali" de la reprezentante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este perfect adevarat DAR taxarea "ecologica" se face dupa emisiile de CO2, dieselul emite de 3-4 ori mai mult NoX decit un motor pe benzina dar nu exista valori ale emisiilor de NoX pt diferitele motoare.

Oricum avem cam 50% taxe in pretul benzinei, din cate stiu exista sau trebuia sa fie introdusa in 2007 o taxa de poluare in pretul benzinei. Oricum este o aberatie pt ca taxa de poluare trebuie sa fie anuala si sa se plateasca o data cu plata impozitului. Exact ca in Germania .

Share this post


Link to post
Share on other sites

de unde vile si excursii si masini scumpe ?

de la prosti!

de la care prosti ? pai de la cei care isi permit sa-si ia masini.

noi sintem prostii.

ei doar ne fura, nimic altceva.

ce-am putea face ?

SCOLI MAI BUNE !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haideti in Bulgaria sa ne facem firme de inmatriculari auto, posibil singura afacere rentabila pe criza asta. Taxa auto tripla, mai multi bani la "Bulgaura" si mai multe masini cu "TX" in Romanica. Salutari marinaresti mascaricilor de la guvernare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0