Guest adjyus

Ford s-a decis: vinde Volvo chinezilor

117 posts in this topic

piesele vor fi aceleasi, doar viitoarele platforme poate ar avea de suferit, o proasta calitate sau o proasta imagine, dar modelele actuale vor ramane la acelas stadiu.

Tocmai asta e marea problema, adica imaginea firmei Volvo. Eu nu vad logica pentru care s-ar hotari ca masinile sa fie mai proaste dpdv calitativ, din simplul motiv ca marca Volvo in sine inseamna calitate. Sa iti modifici standardele inseamna sinucidere curata, inseamna sa te "omori" singur. Viitorul (sau un continuare actualul) proprietar cu siguranta ca nu e idiot sa se joace cu asa ceva. Asadar eu as cumpara Volvo in continuare, fie ca e produs in Suedia, Belgia sau China, fara nicio retinere.

Asa cum am ai zis, pana la urma totul se rezuma la bani. Volvo nu are bani (nu mai are demult, de cand a fost cumparat acum vreo 15 ani de Renault) si cand i-a cumparat Ford americanii au zis "Noi dam banu', voi sariti cu tot ce inseamna Volvo si impartim veniturile". De-asta Volvo si-a pastrat identitatea mereu (nu ca SAAB de ex). Sa se intample asta cu oricine ii va cumpara si eu nu o sa-mi fac griji ca Volvo m-ar dezamagi.:)

In privinta Sony Ericsson (ca sa ma bag in seama si aici, ca un mare fan "care sunt" :D:P) eu zic ca nu are rost sa comparati situatia Volvo cu o alianta, pentru ca asta e de fapt Sony Ericsson. Citeam acum vreo 8 ani intr-o revista, atunci cand s-a incheiat aceasta alinata, cum ca de fapt la mobilele SE, Ericsson "vine" cu partea de soft (asta e si motivul pentru care de exemplu structura meniului la terminale nu s-a modifocat fata de vechile Ericsson), iar Sony "vine" cu ceea ce inseamna divertisment, gen jocuri, muzica, aplicatii video etc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan Dacia ridica Reno nu invers, desi in 2008 profitul net a fost la jumatate  daca luam in considerare greva de 13 milioane E si investitiile de 104 milioane ajungem lejer la 200 milioane iar tot grupul reno a facut 599 milioane .

Cum reno nu vinde nimic si dacia se vinde ca painea calda in 2009 o sa vedem cum Dacia o sa ridice Reno .

Si asta e bine din partea lui Renault sa pastreze Dacia ca pe o masina cu tehnologii vechi de 10 ani? ii place banul, dar de dezvoltat si proiectat altceva mai nou nu dau buzna si sa vina cu ceva mai concret nou, motoare noi, caroserie mai noua, ceva mai bun, Dacia a mers cu aceleasi platforme multi ani, 1300/1310 invechita pana peste cap pentru ca nu aveau bani sa dezvolte ceva mai bun, Nova/Solenza alt rahat facut asa la plesneala, scoasara Loganul si vad ca si cu asta continua la fel. O face vanzari mari, ca o fi considerata masina buna la pret low-cost, dar mai vino si cu ceva nou.....Daca n-ar fi fost Dacia, Renault ar fi zdrambuit rau de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault vinde pocnitori de masini de vreo 40 de ani si o face destul de bine. Proiectatul costa, testatul costa, schimbarea liniilor de productie costa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord...dar nu mi-as cumpara o pocnitura de Renault. Apropo de ce nemtii pot face mult si Skoda a ajuns sa aibe V6  260 cp se ia la tranta cu multe masini, si Skoda la vremea ei a fost tot ca Dacia....dar Vw a dezvoltat, a investit si a reusit, Renault face pocnituri, totul costa azi si poate foarte mult, dar daca vrei sa avansezi investesti....si sa nu mai amintesc ca Renault a scos multe esecuri pe piata sa intepreteze un pic Segmentul Premium cu Velsatis si multe altele si nu prea a reusit, ei stau bine la capitolul masini ieftine, dar la ce design au eu unul n-as da banii pe asa ceva, in schimb nu mi se par niste masini stralucite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi nu v-ati dat seama ca nostalgiile din trecut au apus? Acum banul vorbeste!

Cat bag, cat scot? Este o aritmetica foarte simpla, nu conteaza ce model, ce motor, pentru cine. Am bagat atat, am scos atat, a bine sau nu. E foarte simplu!

S-au dus vremurile demult cand o natie se mandrea cu un produs autohton, acum lumea tinde spre globalizare si spre o societate de consum. Mai ales in perioada de criza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi nu v-ati dat seama ca nostalgiile din trecut au apus? Acum banul vorbeste!

Cat bag, cat scot? Este o aritmetica foarte simpla, nu conteaza ce model, ce motor, pentru cine. Am bagat atat, am scos atat, a bine sau nu. E foarte simplu!

S-au dus vremurile demult cand o natie se mandrea cu un produs autohton, acum lumea tinde spre globalizare si spre o societate de consum. Mai ales in perioada de criza.

Din pacate, mare dreptate ai.Se intampla in aboslut, dar abslout toate domeniile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Popicu: Si-a scos Renault banii cat a investit in Dacia, asta sunt fer convins cine zice ca nu inseamna ca nu cunoaste, cunosc pe cineva personal care lucreaza la Dacia si cate masini au vandut de la aparitia loganului si pana azi si-a scos peste cat a bagat in uzina. Renault a investit aproximativ cam 300 de milioane de euro, plus ca trebuie sa mai punem si masinile care s-au vandut pana a veni loganul. S-a investit, dar si-a scos banul, de ce si-a permis sa deschida platforma logan prin America de Sud, Iran, Rusia, Africa de Sud, deci si-a castigat piata si nu poate sa spuna ca n-a scos banii cu proiectul asta, mai ales ca 40% e si participatie a inginerilor romani. Dar cum ai zis si tu, banul vorbeste, nu se mai fac masinile care se faceau altadata, asta vorbesc la mai multi constructori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Societatea de consum a dus la criza, marketingul genereaza nevoile consumatorului, care fiindca vecinul are nu stiu ce marfa de casa cu 2 etaje isi ia credit sa-si faca una cu 3. Asta functioneaza si la masini, stiu destule persoane care si-au luat credit pe 10 ani sa-si ia beemveu si acum nu stiu cum sa-l mai dea pe 6000 de euro sa nu le ia banca apartamentul. Volvo nu stie sau nu vrea sa faca masini de consum, sunt prea subtile si prea ciudate pentru consumatorul de a6 tdi. Cred ca e timpul sa se hotarasca sa scoata un model mainstream, cu t5-uri si t6-uri nu prea se face treaba, profitul e foarte mic si daca mai vinzi si putine masini e cam nasol. Le-ar trebui (pastrand proportiile) un model mai inspre megane sau chiar clio cu pret si dotari rezonabile, o masina care sa se vanda si sa sustina clasele superioare.

Thomas, aia de la renault au scos de la naftalina niste motoare si cutii de viteza expirate, au incropit o platforma pt. ele si gata loganul, nu e o realizare inginereasca de exceptie, au stiut doar sa exploateze golul din piata si momentul oportun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da aveti dreptate...oricum stiam ca e plin de rahaturi de doi lei. Da exact asta spuneam si eu, la Volvo ar trebui o clasa in stilul Megane sau de ce exemplul asta Focus Sedan si multe altele...ca sa poata sa se sustina financiar si sa sustina si modele superioare, numai asa ar face o treaba mult mai buna pe piata. Se vor gandii ei si la ceva mai bun, sunt constienti ca nu pot merge asa la infinit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg ce clasa doriti

daca vrei clio de la volvo cumperi c30, daca vrei megane de la volvo cumperi s40, daca vrei laguna de la volvo iei s60 si tot asa dar pe 4x4.

eu cred ca politica celor de la volvo este sa scoata s40 si v50 din productie, noul s60 sa ia locul lui 40, 80 sa ia locul lui 60 si sa lanseze un nou produs care sa se poata bate direct cu a8, sklasse si 7series.

daca stam si ne uitam la masini (eu in trecut am fost si vanzator de autoturisme volvo la dealerul din cj) vedem ca volvo are un handicap destul de mare, ce nu se refera la cat de scumpe sunt masinile ci strict la dimensiunile lor(interioare). Lucru' acesta l-am observat impreuna cu clientii ce treceau pragul show-room-ului di Observator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e alta, cumparatorul stie ca C30 este Focus hatch si se gandeste asa, de ce sa dau 20.oooE pe un C30 cand pot sa dau mai putin pe acelasi lucru marca FORD. Mai  mult Volvo nu a stiut sa tina pasul cu concurenta directa, fiind o marca premium trebuia sa aiba modele care sa se bata direct cu AUDI/MB/BMW.

Modelele care se vind bine la Volvo sunt exact cele care concureaza cu Audi si MB, adica XC70 cu Allroad-ul si XC90 cu ML si X5. Au pierdut insa trendul cand a aparut Q7 si GL, trebuia sa apara un XC100 dar nu pe hartie ci direct in showroom .

V70/XC70 si XC90 sunt modelele cu ponderea cea mai mare in vanzarile Volvo.

Oricum mai este putin pana in 2010 si o sa vedem cum s-a incheiat anul financiar la Volvo, atunci ne putem da cu parerea mai bine daca a fost un succes cresterea in dimensiuni a modelelor XC70 si S80 care se vand foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ori esti marca premium si faci numai produse premium, ori esti mainstream si faci megane-uri, clio sau focus. Epoca masinilor facute cu pasiune a apus, acum orice design trebuie sa aiba stampila compartimentului contabilitate. Degeaba-i explici economistului ca trebuie sa lungesti caroseria cu 10 cm sa-i intre genunchii unui baschetbalist pe bancheta din spate, el va vedea cresterea costului de productie cu 500 de euro (caz ipotetic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOOL, astia au ramas in urma cu copiatul rau de tot.  ;D ;D ;D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce mai conteaza, pana la urma tot aflam si noi daca se vinde ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un articol in Capital din 28 Oct. Poate va intereseaza.

Constructorul auto chinez Geely este compania preferată de Ford Motor Co. pentru vânzarea subsidiarei Volvo Car.

Ford a menÅ£ionat că nu are de gând să-ÅŸi păstreze un portofoliu în cadrul Volvo, însă va continua să colaboreze cu acest constructor în anumite domenii chiar ÅŸi după vănzarea sa.

Potrivit companiei americane, deÅŸi nu a fost luată încă o decizie finală privind vânzarea, Ford va începe o serie de discuÅ£ii amănunÅ£ite pe această temă cu partenerul chinez.

„Compania Ford este de părere că Geely poate fi un viitor proprietar resonsabil al constructorului Volvo. De asemenea, credem că Geely va putea dezvolta în continuare această afacere, păstrând în acelaÅŸi timp valorile esenÅ£iale ÅŸi independenÅ£a mărcii suedezeâ€, a declarat directorul financiar al Ford, Lewis Booth, într-un comunicat de presă.

http://www.capital.ro/articol/ford-a-decis-volvo-merge-in-china-127184.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now