florin82

posibila problema alternator?

20 posts in this topic

de doua zile se intampla ceva cidat:dimineata dupa prima pornire becul de la baterie ramane aprins dar nu la intensitate maxima cum este cand pun contactul,ceva mai slab.odata cu becul din bord si voltmetru arata o tensiune de 12v(bateria este noua).partea interesanta este ca dupa 2-3 min totul revine la normal,becul se stinge si voltmetrul se duce la 14v.mentionez ca face asa numai dimineata dupa care,toata ziua se comporta normal.acum probleme cu incarcarea am mai avut si la alte masini pe care le-am avut si cat de cat am habar de ce are un alternator in el.ma gandesc ca ar putea fi releul de incarcare.daca intradevar e releul de incarcare se poate schimba?astept pareri si sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de incarcare de obicei ori merge ori nu. Ai verificat daca nu cumva iti patineaza cureaua peste fulia alternatorului ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

releul poate merge insa carbunii care se gasesc pe releu s-au tocit

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la carbuni zic si eu ca face asa. exact asa am patit si eu, becul se aprindea palid, iar la un moment dat alternatorul incepea sa bage curent ca lumea in sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat platoul de carbuni si e ok.carbunii sunt aproape noi.alte pareri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune un voltmetru pe bornele bateriei in timp ce motorul merge si vezi daca indica in jur de 14,3 -14,5 incarcarea e ok,si cred ca e ok,asa cum arata voltmetrul de la bord.

E posibil sa ai un consumator care peste noapte slabeste bateria sau bateria chiar daca e noua nu tine curentul si se incarca dupa mersul de peste zi.

  Verifica si densitatea electrolitului (1,28).

Incearca sa faci un ciclu de incarcare pe statie si vezi ce se intampla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat un releu de incarcare. La mine era pus pe alternator...

A costat 170 ron daca imi amintesc eu bine aminte.

Daca voltmetrul se duce la 14 si peste, la un benzinar, nu cred ca e bine.

Al meu alternator este de 110amperi...

Scoate conexiunile(+/-) si mai verifica odata bateria.

Daca s-a dus releu regulator, incarca bateria pana ce impusca elementiii in ea, indiferent daca are 4 ani sau e noua. De asta dupa 2-3 minute totul e normal. Alternatorul nu incepe sa incarce imediat dupa pornirea motorului. Exista un delay de 1-2 minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de doua zile adica ieri si azi dimineata pare sa fi revenit la normal.de fapt de cand i-am umblat la carbuni.totusi carbunii erau ok si colectorul de asemenea.referitor la incarcare e normal ca dimineata sa incarce imediat dupa pornire in jur de 14v,pentru a readuce bateria la parametrii normali,dupa care scade undeva la 13.un releu defect ori nu incarca de loc ori incarca la maxim.referitor la amperajul de incarcare,si la mine cred ca alternatorul este de amperaj mare pt ca am aer conditionat.de altfel la toate masinile care au aer conditionat au alternatorul de amperaj mai mare pt a suplimenta consumul de energie.oricum va tin la "curent" cu ce se intampla pe viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatorul, impreuna cu releul de incarcare, incarca in plaja 13.8-14.3 si nu incarca functie de cat de frig este afara. Stabilizeaza tensiunea la bornele acumulatorului, functie de consumatori, fara a depasi limitele specificate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca s-a referit nimeni de frigul de afara ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, dar nici dimineata nu incarca mai mult ca este dimineata. Am vrut sa fiu mai diplomat si sa nu fac o referire la postul cuiva  ;D. Am descris parametri tehnici de tensiune/consumatori

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema similara... indicatorul baterie cand pun contact se aprinde tare - normal.. dupa ce pornesc tot aprins ramane dar la o intensitate muult mai mica (se vede doar noaptea) iar cand pornesc AC risc sa imi moara motorul (apropos.. pe rece tre sa il tin din acceleratie pana se incinge altfel moare motorul.... iar cand se incinge bine sta undeva la 1200 rpm fara sa am probleme cu consumul... 12 oras si.. restul afara :) ) pun pe seama motorasului de relanti dar.... poate stiti mai bine voi ce ar fi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Verifica incarcarea.

S-ar putea sa ai probleme la releul de incarcare. E situat in alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema similara... indicatorul baterie cand pun contact se aprinde tare - normal.. dupa ce pornesc tot aprins ramane dar la o intensitate muult mai mica (se vede doar noaptea) iar cand pornesc AC risc sa imi moara motorul (apropos.. pe rece tre sa il tin din acceleratie pana se incinge altfel moare motorul.... iar cand se incinge bine sta undeva la 1200 rpm fara sa am probleme cu consumul... 12 oras si.. restul afara :) ) pun pe seama motorasului de relanti dar.... poate stiti mai bine voi ce ar fi...

Nu e normal sa stea la 1200 mai ales dupa ce se incalzeste . 12 in oras e mult . Pune date in profil cit mai complete . Ce motor ai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine dupa ce i am schimbat distributia a inceput sa dea semne de patinaj,motorul sta in 900 ture dar daca incrc sa accelerez se tureaza si chitaie insa turometrul tot in 900 ramane.deci patineaza cureaua pe fulia alternator probabil cva gripat'' rulmenti''?!sau nu este exclus carbunii ''

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema similara... indicatorul baterie cand pun contact se aprinde tare - normal.. dupa ce pornesc tot aprins ramane dar la o intensitate muult mai mica (se vede doar noaptea) iar cand pornesc AC risc sa imi moara motorul (apropos.. pe rece tre sa il tin din acceleratie pana se incinge altfel moare motorul.... iar cand se incinge bine sta undeva la 1200 rpm fara sa am probleme cu consumul... 12 oras si.. restul afara :smile: ) pun pe seama motorasului de relanti dar.... poate stiti mai bine voi ce ar fi...

Salut. Pentru faza cu martorul bateriei, masoara tensiunea la borne...daca este sub 13 V. verifica blocul de diode!

Edited by avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine dupa ce i am schimbat distributia a inceput sa dea semne de patinaj,motorul sta in 900 ture dar daca incrc sa accelerez se tureaza si chitaie insa turometrul tot in 900 ramane.deci patineaza cureaua pe fulia alternator probabil cva gripat'' rulmenti''?!sau nu este exclus carbunii ''

Ai pus curea de accesorii Gates? Ar putea fi un posibil raspuns... sunt foarte tari.

Cel mai probabil iti patineaza din cauza fuliei de la AC, mai ales daca face si zgomot metalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

desi poate pentru initiatorul topicului nu mai conteaza, exact asa am patit si eu si, initial am schimbat carbunii cu tot cu puntea de diode. problema a fost ca aveam colectorul foarte uzat si carbunii nu mai faceau contact perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema oarecum asemanatoare.Martorul bateriei ramane aprins dupa pornire palid dar creste in intensitate in functie de turatie si consumatorii porniti.Am schimbat regulatorul de tensiune,bateria face la fel.Tensiunea de incarcare este de 13,7-13,8.Motorul nu mai merge asa rotund de cand am problema asta.Am schimbat si bujiile si tot asa face.motorul este 1,8 benzina.are cineva vreo solutie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asa am patit si eu. schimbat alternator cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now