Roskat

Cauciucuri mai late??

110 posts in this topic

Pai nu vreau sa mi se atribuie mie o teorie pe care au gandit-o altii muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai destepti ca mine, ca ne o corect :D

Sorry daca te-am suparat...  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam mult offtopic dar e bine de stiut.

Revenind la topic... mi-au spus altii muuuuuuuuuuuuuuult mai destepti decat mine sa nu fac prostia sa-mi pun 215/45/16

daca vreau cauciucuri mai mare, trebuie jante mai mare altfel voi avea probleme cu multe alte componente ale masinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta ma miram si eu dar credeam ca gresesc si nu am dorit sa ma pronunt. Vrei cauciuc mai mare, automat schimbi jantele. Cu + si -  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei anvelope mai late nu e neaparat sa schimbi jantele trebe doar sa faci in asa fel incat sa fie compatibile cu ce ai tu acum pe masina... daca vrei sa-ti pastrezi jantele, si se poate, poti pune 225/50/16 si sunt 99% compatibile; repet, nu stiu daca poti sa pui pe acele jante 225 latimea, trebuie verificat. Daca nu, altceva 225/45/17, 225/40/18. Eu nu am trecut 225/40/18 in certificat ci 215/45/18 ceea ce nu prea e compatibil cu 205/55/16 de aceea am pus altceva. Las un site unde poti verifica compatibilitatea anvelopelor:

http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am montat zilele trecute 215/55/r17 si merg foarte bine. nu ating deloc.si am balonul mai mare lucru care prin oras e numai bine. ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

avantajele cauciuurilor mai late :

1.pe o latime mai mare pot fi desenate mai multe profile. centru pentru tractiune si frinare, exterior pentru cornering si interior pentru stabilitate la frinare. la latimi mici , datorita faptului ca desenele sau profilurile nu pot fi oricit de mici, nu pot fi desenate pe cauciuc toate profilurile. (inclusiv la slick-uri, unde nu sint profile, in schimb sint copozitii diferite interior, centru, exterior)

2. fizica spune ca , intr-adevar, suprafata nu influenteaza forta de frinare, in schimb, tot fizica ne spune : caldura degajata la frinare e mai mare cu cit suprafata de contact e mai mica, sau cu cit presiunea e mai mare. daci niste cauciucuri mai late se incalzesc mai putin si rezista mai mult si frineaza MULT mai bine.

3. mecanica frecarii IN INTERIORUL CAUCIUCULUI intre straturile interne ale acestuia este mai eficienta la cauciucuri cu raport mai mic intre inaltimea talonului si latime.

deci , in orice situatie, cauciucurile mai late sint mai bune. si , in general sint mai usoare cu citeva sute de grame, ceea ce duce la scaderea greutatii din afara suspensiilor, implicit la o viata MAI MARE a suspensiilor si directiei.

(pentru un amortizor si 50 g conteaza mult. d-aia e bine sa aveti greutati cit mai mici in afara suspensiilor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in formula 1, 100 g mai putin pe cauciuc, 18.000 euro mai scump cauciucul. asa cistiga banii....

din cite am auzit ferrari da in jur de 60.000 euro pentru UN caucic.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

225/45/17 (cu aceste dimensiuni a venit din fabrica)et45

F1 asymetric goodyear - cele mai performante care pot fi aduse in romania (mai bune sint dunlop star spec, dar nu le aduce nimeni)et39- pe jenti ultralegera oz

fff bune la cornering (0.99g) si aderenta pe ud.

cu dtsc pornit si contisportcontact1 = vit max de rotire in sensul de la otopeni = 72 km/h

idem cu F1 = 90km/h

fara dtsc (aproximativ fara el deoarece oricum intra) mai cistigi un 10% si 1kg de adrenalina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte multe anvelope performante trebuie doar sa cauti ce iti trebuie tie. Eu am 225/40/18 Toyo T1-R care merg pana la 300km/h si la teste au note f bune; dar in conditiile din Romania nu prea ai ocazia sa le utilizezi la maxim, deci nu stiu daca ar fi indicat sa le iei pe cele mai performante si mai scumpe in acels timp... Ca si gume bune ti-as recomanda urmatoarele:

- Kumho   ECSTA  KU31

- Falken FK452

- Toyo   PROXES T1-R

- Dunlop   SP SPORT MAXX

- Goodyear   EAGLE F1

- Bridgestone   Potenza RE 050

- Continental SportContact 3

- Michelin  Pilot SPORT PS2

Eu dintre cele de aici am ales in functie de teste si de buget...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunlop sport St am eu pe masina acum... doar ca nu au maxx :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe eagle f1 am dat cam 24 mil pe 4 buc.

ai grija ca daca iei d-astea au o problema (eventual) : nu ai un feedback de la directie optim (oricum directia de volvo nu prea are feedback, insa cauciucurile astea au putine striatii si te tin ca lumea pe drum pina pleaca. cind pleaca, pleaca.)

la primul semn al dtsc-ului ar fi bine s-o lasi mai moale, ca e al dracu de greu s-o scoti cu dtsc din motive de taiat alimentarea....(ar putea merge, si merge , dar e cam riscant, sa ciupesti cu stingul ,ca la drift frina, da' e cam multa adrenalina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate ca topicul e mai vechi dar....

am vazut ca unii dintre voi au dimensiuni ale anvelopelor care nu sunt trecute pe stikerul de la usita rezervorului.Cei care aveti aceste dimensiuni (ex:225/45 R18) cum va intelegeti cu partea legala...adica aveti vreun act de la producator (se elibereaza asa ceva?) sau pur si simplu la noroc.Intreb pt ca inca nu am inscris masina si daca chiar se poate mi-ar pace si mie sa am un 225/50 R17 trecut in C.I. Oare se potrivesc dimensiunile astea, 225/50 R17, la masina mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la s60 intra maxim 225/45/17 (si astea cer limitatoare) , asa ca ma indoiesc ca pe s40 pot intra 225/50/17. iar 225/45/18 cred ca n-are nimeni...

225/45/17 = 634.3 mm

225/50/17 = 656.8 mm

225/45/18 = 659.7 mm

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, gresala mea, voiam sa intreb de 215/50 R17 daca se potrivesc la S40...dar cred ca nu din moment ce 215/50/17 = 646.8 mm

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Readuc la "viata" acest topic...tinand cont ca trebuie sa-mi cumpar cauciucuri de vara saptamana asta, vroiam sa va intreb daca merge pusa o latime mai mare pe aceeasi janta? ( acum are 205/55/r16 si ma gandeam sa pun 215/55/16)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abaterea este destul de mica, nu cred ca ar atinge, totusi merg si 225 pe S40 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abaterea este destul de mica, nu cred ca ar atinge, totusi merg si 225 pe S40 .

Nu mai stiu pe unde citeam pe internet ca daca se pune o dimensiune mai mare pe aceeasi janta influenteaza kilometrajul (adica daca pe bord, de ex, arata 70km/h in realitate arata mai mult, e adevarat?)

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect, in cazul de fata vei avea o abatere de 1.7%, adica la 100km/h pe ceas viteza va fii de 101.7km/h. Tinand cont insa de faptul ca la 100km/h pe ceas ai 90-95km/h real nu cred ca o sa te deranjeze ~2km/h, adica o sa-ti scada abaterea, deci o sa te apropii de adevar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect, in cazul de fata vei avea o abatere de 1.7%, adica la 100km/h pe ceas viteza va fii de 101.7km/h. Tinand cont insa de faptul ca la 100km/h pe ceas ai 90-95km/h real nu cred ca o sa te deranjeze ~2km/h, adica o sa-ti scada abaterea, deci o sa te apropii de adevar .

Multumesc! :occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinoco, cred ca o sa influenteze putin cresterea consumului :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat consuma masina lui nici nu conteaza laugh.gif

O sa consume o pipeta plus 2 picaturi in plus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vrei cauciucuri mai late?

spun asta pentru ca am avut si eu si le-am vandut, apoi am revenit la dimensiunea data de fabricant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now