alexpopeystar68

Am doua probleme - cine ma ajuta?

276 posts in this topic

1- Masina "mananca" antigelul, cam 1-200 ml la trei zile si 2 - EMS-ul sta de doua zile aprins; pt. 1 - am fost la doi "mecanici", s-au benoclat si de sus si din jos, au cautat si sub parbriz la calorifer, nicio urma de antigel (am pus din cel albastru), uleiul din motor e curat (schimbat recent + filtre de ulei si de aer); pt. 2 inca nu am facut nimic, luni sper sa rezolve cel de al 3-lea mecanic macar una din probl; mie nu mi se pare ca merge rau, are putere, dar nu sunt prea priceput, mecanicii nu mi-au zis nimic, au ascultat motorul si au zis ca e in regula; fostul proprietar mi-a sugerat, pt. EMS, sa trag o raita pe autostrada ca se rezolva, el asa a facut; - ar fi bine sa ignor ce scrie in cartea masinii - " sa o duc la service volvo " ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pentru intrarea ex abrupto, trebuia sa salut comunitatea posesorilor de VOLVO, dar sunt ff afectat de suferintele "dulcineei" mele, o fac acum : doresc tuturor masini VOLVO de ultima generatie si cai multi!!

Am verificat peste tot - e curat! nu inteleg unde se duce atat antigel fara sa lase urme - daca nu cumva intra in pistoane si e "consumat" odata cu benzina, adica sa fie fisurat blocul motor; daca am spus o prostie cer scuze; oare un tester ar putea descoperi trebusoara asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit! :)

Nu trebuie neaparat sa ai pistoanele fisurate, e de ajuns o garnitura de chiuloasa arsa ca sa iti "dispara" antigelul.

Daca zici ca in ulei nu ajunge, mai ramane sa ne zici cum arata fumul masinii. Si, foarte important, unde se formeaza aburul.

Adica, daca pe teava iese chiar abur, sau acesta se formeaza la 15-20 cm de teava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu vezi urme de antigel in masina (mocheta umeda) vreun furtun spart pe la motor, scurgeri pe la pompa de apa (sub pompa trebuie sa fie o gaurica). Daca e pompa dusa, curge antigel pe acea gaurica. Daca suspectezi garnitura de chiulasa, de la batrini ai urmatoarea varianta: pui apa in motor cu albastru de metilen. Pornesti motorul, il  lasi sa mearga pina ajunge la temp de lucru si o batista sau cirpa din bumbac, alba, o pui la esapament. Daca iti albastreste cirpa e clar: garnitura de chiloasa sau chiuloasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina a scos un pic de fum albicios cand am pornit-o, cam la 10-15 cm de teava de esapament, dar f putin, trebuie sa fie lumina ca sa-l vezi; multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc, am sa incerc chiar acum; apropo de EMS-ul care sta aprins : am citit ca bezina ar fi de vina si cred ca asta e la mine : am schimbat benz. 95 f pb cu benz. 99 si de atunci nu se mai stinge martorul, inainte nici nu clipea macar, iar in cartea masinii scrie la defect posibil  - carburantul; mai am 1/2 rezervor si nu stiu cum sa fac mai bine - sa-i fac plin cu 95 peste sau sa scot tot si sa pun de 95?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic mai bine sa o pui pe un tester inainte si abia apoi sa incepi sa arunci cu bani pe benzina. Poate fi o simpla eroare gen catalizator pe duca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat EMS-ul cu benz 99 30l + Metabond 15 ml, am mers doua zile si se pare ca s-au curatat duzele si ce mai e pe acolo; astazi am mers 25 km si nu s-a mai aprins; a ramas probl cu antigelul - sper sa rezolve service-ul la care m-a dus fostul proprietar - maine sau peste doua zile va scriu ce a fost;

multe multumiri pentru sfaturi

P.S.  chestia cu batista alba : a ramas alba si pot spune ca am tinut-o cel putin 10 min dupa ce s-a incalzit motorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ai pus suficient albastru de metil sau 2 - 3 picaturi sa o dezinfectezi in radiator? ;) F bine, inseamna ca chiuloasa e ok, cauta prin alta parte.

S-a rezolvat EMS-ul cu benz 99 30l + Metabond 15 ml, am mers doua zile si se pare ca s-au curatat duzele si ce mai e pe acolo; astazi am mers 25 km si nu s-a mai aprins; a ramas probl cu antigelul - sper sa rezolve service-ul la care m-a dus fostul proprietar - maine sau peste doua zile va scriu ce a fost;

multe multumiri pentru sfaturi

P.S.  chestia cu batista alba : a ramas alba si pot spune ca am tinut-o cel putin 10 min dupa ce s-a incalzit motorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus-o la tester - chiuloasa si garnitura sunt in regula ca si tot ce poate fi testat electronic, cu exceptia antigelului, care nu apare pe tester, cel putin asa mi-a spus "mesterul" , al treilea !!!, la care am fost; ieri seara era bine, astazi dimineata antig era sub nivel - am mai pus 200ml, acum e intre max si min, asta dupa ce s-a racit motorul, deci nu s-a rezolvat, ma gandesc sa ma duc la service volvo din Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ma gandesc sa ma duc la service volvo din Bucuresti.

Sper sa nu primesti raspunsul: trebuie schimbat motorul ;D ... ca aici daca nu bughesc din prima iti schimba tot. Inainte sa pleci verifica-ti contul sau macar du-te in zi de salariu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acuma depinde si ce salariu ai!

in alta ordine de idei....nu inteleg cum au testat electronic chiulasa si garnitura si au vazut ca sunt okay!?

antigelul se pierde si cand stai sau numai cand mergi?

daca motorul zici ca e curat peste tot si supt masina nu pica nimic, cel mai probabul ca sa fie de la garnitura de chiulasa.

daca ai putea sa bagi presiune cumva in sistemul de racire sa vezi daca se mentine constanta sau scade. daca blocul motor ar fi fisurat(putin probabil...se poate intampla daca prezoanele de la chiulasa sunt stanse prea tare...parerea mea) ar intra antigel in ulei si ar face emulsie. asa ca tot in cilindru ajunge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot zic ca antigelul ti se scurge in masina. Incearca sa tragi mocheta ( e cam dificila operatiunea ) cam pe unde stai cu picioarele . Sub mocheta e un linoleum cu burete lipit pe partea cealalta . Cred ca burete "maninca" antigelul  ;) si sa stii ca poate ingurgita o cantitate apreciabila . Imi aduc aminte ca am pus cel putin 10 litri de antigel pina sa sesizez ca s-a imbibat buretele . Ca sa se scurga antigelul afara din masina cred ca trebuie sa aiba nivelul vreo 10 cm , dar atunci deja ai sosetele ude  :D . In podea se afla doua gauri e adevarat dar acestea sunt astupate cu dopuri de cauciuc asa ca ia-ti gindul ca vei vedea scurgeri sub masina .  Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca s-a rezolvat probl cu antig : busonul de la prea plin nu avea garnitura! azi dimineata am pus 200 ml cum spusei mai devreme, sub capacul busonului am observat ca era uscat, cand am ajuns la serviciu am desfacut cu grija busonul dupa ce s-a racit motorul ca sa nu sara lichid si era umed!! deci se pierdea pe acolo, cand facea presiune si se evapora; urmele de antig nu le prea bagi in seama, fiind locul pe unde se umple; se stie ca se face presiune si supapa din buson scapa cand creste prea mult, dar nu cum era la masina mea pana acum; bucuria mi-a facut-o un coleg de serviciu, tot VOLVIST si el!! toate cele bune pentru toti "VOLVISTII" si o herghelie de cai sub capota la fiecare; multumiri pentru sfaturi, e mare lucru cand esti bagat in seama (mai ales pt un nepriceput ca mine si nou in bransa); URA pentru VOLVO!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS1 : pt SMD - ai dreptate, dar am "pus" probl cu service volvo numai, desi ma gandeam ca mi-ar fi imposibil sa-i platesc pe imbuibatii aia; nu stiam unde sa ma duc sa rezolv!

PS2 - rich1974 - nu mi-asi permite un service din salariu, sunt bugetar dar nu la guvern sau la vreo agentie de-a lor; unii zic despre noi ca avem prea multi bani : sunt complet aiurea, mai ales de cand guv cioc boc ne-a taiat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E rezolvata probl cu antig dar in felul "unde dai si unde crapa" : garnitura de la buson a facut sa se mareasca presiunea si a marit fisura la  un furtun, care din nefericire trece pe deasupra electromotorului; a picat mai mult pe carcasa dar si pe bobinaj, cred ca am avut un noroc urias ca nu mi s-a ars electromotorul si mai cred ca exista "cineva" care-i pazeste pe iubitorii de Volvo;  dupa treaba asta imi dau seama ca busonul nu are garnitura din fabrica! Nici nu mai am curaj sa plec la un service cu ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa incepi sa cauti o garnitura noua de chiulasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum presiunea din sistemul de racire e mai mare pentru a se mari capacitatea de transfer termic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine ca sa rezolvat cu bine. la mine pierduse antigel dar era vb de pompa de apa care incepuse sa functioneze cu probleme. rezultatul o pompa noua. bani in plus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunul era ciupit pe partea de jos de o surubelnita "meseriasa" - ciupitura in triunghi, clasica de surubelnita si nu se vedea, a tinut ceva timp cu un consum minim de antig; m-au ajutat baietii de la vulcanizare - au taiat din furtun bucata cu ciupitura si  GATA!!! Sunt cu adevarat fericit dar o sa fiu cu ochii pe nivel trei - patru zile; in alta ordine de idei  -  azi e Joi -  se tine intrunirea din parcul Tineretului?  asi veni si eu pe la ora 19 sa cunosc posesori fericiti de masini adevarate - VOLVO ALL TIMES!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut ! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost joi 04.06 la sala poliv. cam pe la ora 19 : oo, dar nu am gasit unde se strang cei fericiti - posesorii de VOLVO - m-am invartit, am intrebat, insa nu stia nimeni! In alta ordine de idei, am mai gasit un furtun rupt - de la retur gaze arse, sau cel putin asa mi s-a spus - pe acolo mai pierdea si ulei, dar nu pricep de unde ; ma intreb cate or mai fi sau chiar trebuie inlocuite toate cate se vad, fiind invechite!  iata ca doua probleme se inmultesc non stop; draguta asta de masina a fost carpacita bine de cinicii "mecanici specialisti";

post-2757-12877863006337_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 19:00 eram toti acolo man !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca n-ai adus redbull  :smile:

Incearca data viitoare ...sa vezi tu ca iti da aaaaaaaaaaaaripi  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now