Posted 29 Aug 2011 · Report post Multumesc de raspuns Bogdan. Am uitat sa mentionez ca masina are aproape 223000 km acum. Are cineva idee de unde sa incep cautarea unei clapete noi (adica unde pot gasi un pret cat mai bun)? Si ce dupa ce cod trebuie sa caut? Sau este de ajuns marca (clapetei) si anul de fabricatie (al masinii). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Aug 2011 · Report post Pai trebuie cautat noul cod si anume 8644347. Se deosebeste de 8644346 prin eticheta, noua varianta 8644347 are eticheta galbena si este versiunea revizuita, cica mai bina Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2011 · Report post Sa nu te mai dernajezi sa mergi pana la Primus iti spun eu ce deviz mi-au facut astazi, pentru clapeta (S60 2.4 aspirat, dar presupun ca sunt cam aceleasi costurile). Clapeta + soft + garnitura aprox. 3600 lei in care intra si un discount de 10 %. Pe siteurile de afara gasesti si mai ieftin. Spre exemplu http://www.ebay.co.uk/itm/Vovlo-Throttle-Housing-S60-S80-V70-Turbo-Brand-New-/190394265446?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5461ef66 unde costa 320 lire + aprox 30 lire transportul. Asta inseamna aprox 1700 lei plus cca 300 lei resoftarea ei. Deci cel mai ieftin iesi daca o cumperi de pe site-urile de afara si mergi cu ea in brate la reprezentanta. Softul il poti pune numai la reprezentanta si nu ai alta posibilitate. Deci al Primus costa 3600 lei, de afara 2000 maxim 2500 lei (am pus alte cheltuieli neprevazute) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2011 · Report post din cate stiu eu, exista si clapete de acceleratie Bosch...oare daca ai cumpara una Bosch si ai resofta-o nu ar fi mai bine, decat sa cumperi iar Magneti Mareli ? Ar potrivi Bosch in loc de Magneti Marelli ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Aug 2011 · Report post Pai trebuie cautat noul cod si anume 8644347. Se deosebeste de 8644346 prin eticheta, noua varianta 8644347 are eticheta galbena si este versiunea revizuita, cica mai bina Posibil sa am eu aceasta clapeta de acceleratie (cea cu eticheta galbena) ,din cate imi amintesc clapeta are cam 30.000 mile . Sa ma uit. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Sep 2011 · Report post Posibil sa am eu aceasta clapeta de acceleratie (cea cu eticheta galbena) ,din cate imi amintesc clapeta are cam 30.000 mile . Sa ma uit. Da este ,cod 8644347 ,eticheta galbena . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2011 · Report post De la Primus am primit urmatoarele preturi: Clapeta acceleratie=4,542.63 RON INC TVA ETM RELOAD-301.55 RON INC TVA In caz ca intereseaza pe cineva, la http://car-ecu-repair.com raspunsul a fost: If your throttle-body is ok, we will charge only a testing fee. The cost will be as follows: 50,00 € testing fee for throttle-body 20,00 € shipping and handling 13,30 € VAT 19% 83,30 € Total for testing if your throttle body is ok If your throttle-body is defective we expect the following costs: 180,00 € repair throttle-body 20,00 € shipping and handling 38,00 € VAT 19% 238,00 € Total for repair You have 2 years warranty on the repair. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Sep 2011 · Report post Asa si unde este problema ? In Germania aceiasi clapeta costa 756E +transport adica ~3500 RON DAR garantia este acolo . Iar pretul de la Primus nu este cel final, se mai aplica o reducere pt masini mai vechi, deci pretul final este undeva sub 4000 lei pt clapeta Marelli . ETM Reload trebuie la orice clapeta noua si costa oriunde in EU tot ~300 RON . Testarea clapetei la mine costa 100 RON, adica mult mai ieftin iar de reparat nu stiu daca merita pt ca la 150E iti iei clapeta SH buna . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2014 · Report post Va salut, Am postat aici, nefiind sigur de cauza fenomenului, care este urmatorul: dupa 2500 de rpm, in sarcina, masina nu accelereaza tot timpul uniform, are o ezitare, apoi trage bine, iar ezita, iar trage bine. Am curatat clapeta (e Bosch sigur, nu Magnetti Marelli) e luna si bec. Filtrele sunt noi, uleiul la fel. Erori pe bord nu da, nici la diagnoza (nu am gasit decat Bosch KTS) nu am gasit. In schimb nu stiu cand au fost schimbate ultima data bujiile (Am 138k), banuiesc ca pe la 100k-110k, cartea de service "s-a pierdut" pe undeva. Ce sa fie ? Pedala ? Pierd vacuum pe undeva ? Sa schimb bujiile ? O fi un senzor ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2014 · Report post Schimba valva de control turbina (cea in care intra 3 furtune, langa filtrul de aer) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Am gasit-o. Eu am B5244T3, deci PN ar fi (conform VADIS) 30670448. Doar ca-s un pic confuz. Intr-o fereastra ii zice TCV, in alta e "solenoid valve". E acelasi lucru ? Poate sa-mi confirme cineva PN-ul ? Cu multumiri anticipate. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Depinde de ultimele 6 cifre din seria de sasiu. Daca ai pana in 092351, codul e 9473212 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post @Driver TCV-ul este un solenoid . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Am inteles acuma. Am la VIN ultimele 6 cifre: 111879. Deci e bun PN-ul pe care l-am gasit eu ? Atasez si poze cu piesa, facute azi, sub capota. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Ezak ! Vezi ca il gasesti mai ieftin pe Pierburg, daca ti-e mai comod sa-l iei de pe plan local. Eu zic ca de la ala e... ramane sa-si dea si BogdanG cu o parere. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Probabil a mai fost schimbat odata. Intrebarea e daca Pierburg are parametrii corecti, ca am citit pe undeva (UK forum) ca e mai recomandat ala OEM ca cica ar merge mai bine motorul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post OEM e fabricat de Pierburg. Daca nu ma crezi, uita-te pe valva ta si vezi daca e un "P" stilizat pe ea ca in poza asta : Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Salutare!!Am avut ceva probleme cu clapeta de acceleratie..am mers la un service si problema e rezolvata..faza interesanta e ca imi apare uneori engine sistem check required...si la tester spunea ceva de pozitia clapetei ..inainte nu statea la relanti,,acum sta insa rar tremura masina-initial am crezut ca e de la benzina,dar cei de la service mi-au dat de inteles ca trebuie schimbata clapeta.Pot afla ce cod are fara sa o dau jos ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Salutare!!Am avut ceva probleme cu clapeta de acceleratie..am mers la un service si problema e rezolvata..faza interesanta e ca imi apare uneori engine sistem check required...si la tester spunea ceva de pozitia clapetei ..inainte nu statea la relanti,,acum sta insa rar tremura masina-initial am crezut ca e de la benzina,dar cei de la service mi-au dat de inteles ca trebuie schimbata clapeta.Pot afla ce cod are fara sa o dau jos ? Doar cu Vida, poti afla fara sa o dai jos 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2014 · Report post Sau cu Launch X431 .@Driver ce ai tu pe masina a fost schimbat pt ca trebuia sa fie alt cod, oricum ce ai acum pe masina e bun, adica poti pune si de S60R ca si ala e bun . Toate se potrivesc, toate fac acelasi lucru . Codurile OEM 30670448, 8627299, 9473212 duc la codul 7.22240.13.0 Pierburg . 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2014 · Report post Gata. Am schimbat TCV-ul. Dupa schimbare nu am erori. Inca nu am miscat masina. Intrebare: trebuie facuta procedura aia de "calibrare" pe care o dau aia pe site-ul IPD sau nu ? Zice acolo ca dupa inlocuire TCV-ul trebuie calibrat, dus de cate 4 ori in sarcina pe 3000 rpm, tinut 5 secunde la 3000 rpm in mers, apoi lasat la relanti. Procedura se repeta de 2 ori. E mit sau ...? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2014 · Report post Eu cred ca poti sa o incalzesti si sa-i dai de cateva ori talpa... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2014 · Report post Problema s-a rezolvat ! Cum trage masina, parca a renascut. Nu-mi vine sa cred ce diferenta e ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2014 · Report post Ma bucur ca ti-am fost de ajutor 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2014 · Report post Salut,am avut din greseala o masina franceza,era 1.9tdi din 2003,160k km,si la fel ca masinuta lui Driv3r ezita sa traga intre 2200rpm-2300rpm si 280prpm-2900rpm, pentru o fractiune de secunda,dar a fost turbina pe duca :)daca eram atent se auzeau palele cum loveau de carcasa si manca aprox 1L de ulei la 500km,si din fericire am trimis-o la fier vechi,ma bucur ca ai rezolvat-o Driv3r!la cat mai multi km! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites