adi_28

Zgomot ciudat

29 posts in this topic

Buna tuturor.

De ceva vreme am o problema cu masina, sper sa nu fie ceve grav.... Cand pornesc de pe loc, se aude un sunet ciudat din zona rotii de pe undeva.Sunetul se aude doar cand pornesc de pe loc, asa, vreo 3 secunde, dupa care dispare.Dupa ce rulez cu masina putin si se incalzeste putin, acel sunet nu se mai aude.Oare de la ce poate fi?Sunetul e ca si un fel de carait, nu prea stiu cum sa explic.

Deci acel sunet se aude doar cand motorul este rece si doar la pornirea de pe loc, kiar atunci cand incepe masina sa ruleze, iar dupa ce rulez cu ea asa vreo 50-100 de metrii nu se mai aude absolut nimic, dupa aia pot porni de pe loc de 1000 de ori ca totul este ok.Trebuie sa skimb bieletele de directie de pe stanga si dreapta, dar acestea au un joc fffff mic, mecanicul zicea ca mai pot umbla mult cu ele ca nu trebuie skimbate inca.

oare de la ce sa fie acest carait?

Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma poate ajuta nimeni cu problema asta? ???

Am mai observat inca ceva.........daca virez rotile la maxim si apoi incep sa rulez cu masina, se aude un carait micutz, nu se aude tare, dar caraie ceva la roata.Ce poate fi si oare poate avea legatura cu ceea ce am intrebat la inceputul topicului?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind esti in masina auzi "caraitul" ala - sau te-ai dat jos si ai pus pe cineva la volan ca sa auzi tu exact de unde vine zgomotul ?

Poti face cumva deosebirea intre un carait mecanic si unul electric (de pilda, niste scantei mici provocate de lipsa unui contact ferm la picioarele (soclul) unui releu) ?

Pune masinutza pe 2 capre (pe fata), roaga un vecin/prieten sa stea la volan si tu asculta bine de unde vine zgomotul.

Daca era fasait - provenea de la frecarea placutelor cu discul de frina, in primii 50-100 de metri. Dar carait...pina nu il aud nu pot sa te ajut mai mult. De aceea e bine sa localizezi tu sursa zgomotului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caraitul este sunetul scos de cauciuc cand atinge in contraaripa de plastic din interior, din cauza uzurii limitatoarelor de bracaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de ajutor.

Caraitul ala de care vorbeam, care dispare dupa aprox 50 de metrii, l-am auzit eu in masina, cand incep sa rulez cu masina.Caraitul e unul mecanic, nu e electric si problema e ca dispare dupa putin timp, deci nu pot merge nici la un service sa constate ei ce e, deoarece cand ajung acolo la ei, nu mai face nimic, e totul ok.Am venit si cu un prieten care e mecanic si s-a uitat si el, dar pana sa isi dea seama ce este, nu s-a mai auzit caraitul, totul a fost ok.Chiar daca nu rulez cu masina 50-100 de metrii ci numai fac cateva porniri de pe loc, sunatul acela dispare, deci e ceva ciudat.Cu prietenul asta al meu am facut vreo 6-7 porniri de pe loc si nu am rulat mai mult de 8-10 metri, dupa care iar opream si porneam din nou, iar dupa cateva porniri totul a fost normal.

Sunetul nu e deranjant, dar nu as vrea sa fie o problema minora acuma, care daca nu o rezolv sa se agraveze pe parcurs.

In legatura cu limitatoarele alea de bracaj..daca mai umblu asa cu ele se poate intampla ceva?...ele se pot schimba si cam cat ar costa?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de ajutor.

Caraitul ala de care vorbeam, care dispare dupa aprox 50 de metrii, l-am auzit eu in masina, cand incep sa rulez cu masina.Caraitul e unul mecanic, nu e electric si problema e ca dispare dupa putin timp, deci nu pot merge nici la un service sa constate ei ce e, deoarece cand ajung acolo la ei, nu mai face nimic, e totul ok.Am venit si cu un prieten care e mecanic si s-a uitat si el, dar pana sa isi dea seama ce este, nu s-a mai auzit caraitul, totul a fost ok.Chiar daca nu rulez cu masina 50-100 de metrii ci numai fac cateva porniri de pe loc, sunatul acela dispare, deci e ceva ciudat.Cu prietenul asta al meu am facut vreo 6-7 porniri de pe loc si nu am rulat mai mult de 8-10 metri, dupa care iar opream si porneam din nou, iar dupa cateva porniri totul a fost normal.

Sunetul nu e deranjant, dar nu as vrea sa fie o problema minora acuma, care daca nu o rezolv sa se agraveze pe parcurs.

Mie mi se pare ca, caraitul acela vine de undeva de pe la roti, dar prietenul asta al meu zicea ca lui i se pare ca vinde de undeva de sub motor.Oare poate fi de la tampoanele motorului? ???

In legatura cu limitatoarele alea de bracaj..daca mai umblu asa cu ele se poate intampla ceva?...ele se pot schimba si cam cat ar costa?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

limitatoarele alea nu te deranjeaza decit atunci cind rotesti volanul la maxim - si doar daca ai alte cauciucuri mai mari/late decit cele originale. Nu e SIGUR caraitul pe care te deranjeaza pe tine - din moment ce dispare dupa putin timp... Zgomotul facut de frecarea rotii in contraaripa (plastic) il auzi de fiecare data cind iei viraj maxim, in conditiile cauciucurilor de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu azi dimineata mi-a facut din nou acel carait, la pornirea de pe loc, tot asa......cativa metrii.Am umblat putin prin oras, am fost la cate un suc etc etc si cand am pornit din nou, nu se mai auzea acel sunet.Am venit acasa, am parcat masina si am lasa-o parcata vreo 4 ore, dupa care am pornit din nou si totul era ok, nu se auzea nici un carait.Acel carait apare doar dupa un timp mai indelungat de stat a masinii, de exemplu de seara pana dimineata.Cand pornesc dimineata, de fiecare data se aude acel carait la pornirea de pe loc, deci se aude intotdeauna prima data cand pornesc masina in acea zi, dimineata sau seara nu conteaza, dupa care nu mai face nimic toata ziua, totul este ok. ???Nu stiu ce poate fi.Mentionez ca acel sunet(carait) se aude indiferent daca rotile sunt drepte sau virate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai problema se rezolva f simplu

daca spui ca dupa 4 ore  ai pornit-o si nu se mai auzea ciriitul,atunci din 4 in 4 ore da o raita .

gata ai rezolvat problema

;D ;D ;D ;D ;D ;D

sa nu te superi pe mine dar eu asa vad rezolvarea problemei :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi si asta o solutie ;D.Problema mea cea mai mare este sa nu fie ceva defectiune minora, daca pot spune asa, si cu timpul, daca nu o remediez, sa se agraveze si sa imi cada cine stie ce piesa scumpa.Asta e temerea mea cea mai mare nu caraitul in sine :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am descoperit ce e acel sunet.....am vorbit cu niste prieteni care lucreaza la Volvo si dupa ce s-au uitat si ei , au zis ca cel mai probabil si mai mult ca sigur ar fi un tampon de la motor, cred ca tamponul inferior, care e pe baza de vacuum, si dupa ce sta mult timp oprita se pierde putin vacuum, dar dupa ce o pornesc si se reface de vacuumul nu mai face acel zgomot.Intrebarea e.....pe unde poate pierde vacuum?mecanicii ziceau ca nu e o problema, ca majoritatea masinilor  pierd putin vacuum.Dar eu as vrea sa rezolv problema aceasta, sa nu mai aiba pierderi de vacuum.Oare pe unde ar putea pierde vacuum si cum as remedia problema?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o problema standard asa face si la mine, solutia este schimbarea tamponului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca skimb tamponul, va fi totul ok?Nu va mai pierde vacuum acolo?Si daca mai umblu inca ceva timp asa cu tamponul, are ceva, poate avea consecinte asupra motorului?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are ce sa se intample .

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact aceasi problema o am si eu dar nu ma deranjeaza.la inceput ma deranja dar acum m-am obisnuit si oricum face rar exact cum patesti si tu asa ca parerea mea sa nu-ti faci de lucru de pomana ca cine stie ce belele mai gasesti pe sub ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un tampn sub motor, unul mic, mecanicii ii spun bieleta G...aia e rupta.Oare de acolo sa se auda zgomotul acela?Saptamana viitoare skimb acel tampon si tamponul de sus.Sper sa nu mai faca si sa fie totul ok, daca nu.....nu stiu ce ar mai putea fi.

Apropo.....caraitul acela acum se aude mai mult timp, nu doar cativa zeci de metrii.Sper sa nu fie alta problema ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acesta e tamponul rupt....e rupt cauciucul din el, nu metalul.

Am mai gasit pe partsforvolvo inca un tampon,tot de S80 , dar nu stiu unde vine ala.poate ma ajutati voi.....oare poate fi si ala rupt si sa vina si de la ala zgomotul respectiv?

Multumesc

post-2809-12877869130776_thumb.png

post-2809-12877869133073_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acesta e tamponul rupt(prima poza)....e rupt cauciucul din el, nu metalul.

Am mai gasit pe partsforvolvo inca un tampon,tot de S80 , dar nu stiu unde vine ala.poate ma ajutati voi.....oare poate fi si ala rupt si sa vina si de la ala zgomotul respectiv?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin cu noutati.Am schimbat tamponul de sus de la motor, cel mare, care este prins si de bara aceea transversala dintre telescoape, si suportul acela de jos, bieleta G cum o mai numesc mecanicii.Dupa ce am schimbat acesti suporti, a disparut si acel sunet enervant.Acuma masina merge ok, nu se mai aude nici un zgomot sau carait.

Ma bucur ca am rezolvat problema aceasta, chiar eram ingrijorat sa nu fie ceva mai grav.

Suportii s-au vazut ca sunt rupti.cel de jos era rupt si se vedea  cu ochiul liber(cauciucul acela era rupt putin intrun loc) si la suportul superior nu se vedea nimic ca ar fi rupt, decat ca se misca putin cam tare motorul, dar cand l-am luat jos si m-am uitat la el, cauciucul acela din suport se misca singur fff usor, parca era rupt, dar nu se vedea nimic rupt la el, decat acea problema ca misca fff tare cauciucul acela in locasul lui din metal.

Intrebarea este...oare aceste cauciucuri din tampon, nu se pot reface undeva, sa se reconditioneze, sa zic asa sau sa se skimbe cumva cauciucul din suport, deoarece partea de metal al suportului e perfecta, nu e crapata sau rupta si daca s-ar putea face ceva cu cauciucul acela din el, s-ar putea economisi o gramada de bani

Multumesc de ajutor tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stie nimeni nimic in legatura cu reconditionarea/refacerea partii de cauciuc de la tampoanele de la motor?

Ar fi cam pacat sa le arunc, stiind cat sunt de scumpe noi si stiind ca ele sunt si arata foarte bine, ca si noi aproape, pot spune, singura problema fiind cauciucul acela din ele care s-a uzat si pentru un amarat de cauciuc trebuie sa platim atatia bani.... >:(

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stie nimeni nimic in legatura cu reconditionarea/refacerea partii de cauciuc de la tampoanele de la motor?

Ar fi cam pacat sa le arunc, stiind cat sunt de scumpe noi si stiind ca ele sunt si arata foarte bine, ca si noi aproape, pot spune, singura problema fiind cauciucul acela din ele care s-a uzat si pentru un amarat de cauciuc trebuie sa platim atatia bani.... >:(

Multumesc

Ba da se pot, eu m-am interesat personal si se pot face cu o substanta numita uretan ( urethane ) ba chiar metoda se foloseste si de catre tunerii de afara pentru a rigidiza unele componente deoarece duritatea acestei substante este pe o scara de la 10 la 100, duritatea celui din tampoanele originale fiind undeva pe la 60.

Din pacate firma de la care am cerut niste informatii in legatura cu trimiterea de niste flacoane cu acea substanta nu mi-a mai raspuns si nu gasesc in Europa. Am mai gasit undeva in US dar cica nu se trimit substante de genul acela cu avionul :(.

Procedeul este chiar ff simplu, dureaza cam 2 zile uscarea substantei in casa la caldura si chestia faina e ca poti reconditiona cam orice este facut din cauciuc si ai forma la ele, ex bucse, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Se poate monta oare bucsa din poliuretan %7Boption%7Dpe suportul din aluminiu. Stiu ca pana in 2004 s-au folosit suporti cu bucsa tip rotunda si dupa de tip dreptunghiulara. Masina mea e fabricata in iulie 2004 dar are suportul de motor cu bucsa rotunda.Am inteles ca aceste bucse din poliuretan nu prea au moarte.A montat cineva asa ceva pe suportul vechi de aluminiu .

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=2_546_385_390&products_id=5806

post-77-12877869957606_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Se poate monta oare bucsa din poliuretan %7Boption%7Dpe suportul din aluminiu. Stiu ca pana in 2004 s-au folosit suporti cu bucsa tip rotunda si dupa de tip dreptunghiulara. Masina mea e fabricata in iulie 2004 dar are suportul de motor tipul mai vechi.

Aia e alta mancare de peste, cu uretanul torni si ia forma cum trebuie, de montat bucse din poliuretan nush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produsul acela "uretan" este super, din cate ne spui tu.Am sa mai caut si eu ceva produse asemanatoare sa vad daca gasesc.Daca s-ar gasi aceasta solutie, si s-ar turna partea de cauciuc al tamponului, ar fi suuuper, am economisi o gramada de bani.Sa speram ca vom gasi ceva asemanator, daca nu kiar produsul in sine, care sa ne ajute la reconditionarea tampoanelor.

Dca mai stiti si alte metode/procedee sau firme care ar face asa ceva, nu ezitati sa postati pe acest topic, cred ca ar fi de ajutor tuturor membrilor acestui forum.

Apropo....in Baia Mare am auzit ca este o firma care fac bucsi...nu stiu cat e de tare sau de moale materialul si daca pot face si acest suport, dar o sa ma interesez si daca aflu ceva, postez aici pe forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now