Roberto

Schimbare burduf planetara

28 posts in this topic

Deoarece mecanicul meu ma tot amana de 2.5 sapt ca nu are timp, m-am enervat azi si m-am pus sa imi schimb eu burduful la planetara dreapta, cel interior inspre cutie.

Am dat roata jos, cu frana apasata de catre un amic am slabit surubul de la disc (cel din mijloc ) ca e mai usor sa te folosesti de frane, dupa ce dai etrierul jos e mai nasol ca se invarte disc-ul cand vrei sa desfaci surubul.

M-am chinuit putin cu etrierul deoarece disc-ul are o buza pe exterior de la uzura si nu a vrut sa iasa nici cum, pana la urma cu niste batai si o cheie am reusit sa il scot.

M-am oprit insa la scos-ul disc-ului, acesta este foarte bine intepenit si nici cum nu pot sa il scot de pe ax-ul cu caneluri ( fuzeta ii zice nu ? ), m-a apucat seara asa ca am dat cu WD40 din abundenta si maine dim mai incerc.

Eu nu am gasit vaselina in mijlocul disc-ului, acolo unde intra surubul cu capac, nu trebuia cumva sa fie ceva vaselina acolo ?

Am sa fac maine niste poze.

Are cineva idee cum sa clintesc discul sa il scot de pe caneluri ?

Planetara se da jos greu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce vrei tu sa faci acolo dar discul se tine de acel ax intr-un singur surubel ce se afla intre gaurile de la prezoane care de altfel,acel surubel poate fi si sub forma unui bolt de ghidare (nu stiu cum sa-i zic pt. ca difera de la modele la modele),dar tu trebuie sa desfaci bratul din pivor dupa care tragi de fuzeta impreuna cu tot ansamblu arc-telescopel usor spre exterior in tip ce planetara o ajuti sa iasa impingindo cu o surubelnita prin gaura de unde ai scos surubul ce tine planetara,dupa care bagi o surubelnita lata intre cutie si planetara si o scoti din cutie afara si ramii cu planetara libera  pt a schimba burduful.Eu zic ca daca nu ai mai facut asa ceva sa lasi pe cineva care se pricepe pt. ca sunt acolo niste chestii pe care trebuie sa le cunosti pt. a desface capul de planetara.De altfel se scoate capul dinspre roata  cu burduf cu tot pt. a schimba burduful dinspre cutie.Asta e sfatul meu tu faci cum vrei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai surubul l-am scos, problema e ca disc-ul e pur si simplu intepenit pe acele caneluri, nu se misca deloc.

Maine dim ma uit mai bine ca m-am apucat acuma seara de ea si in afara de dat jos roata si etrier nu prea mai mai apucat sa fac nimic,

Revin maine cu detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos doua poze cu ansamblu disc-telescop si dupa cate pot vedea in poze daca ai scos suportul etrierului de pe fuzeta si discul a ramas liber daca nu are acel surub intre gaurile de la prezoane(un surub ce se desface cu o surubelnita in cruce cred)il lovesti discul in laterala sus jos si trebuie sa iasa de pa prezoane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ramii cu planetara desfaci colierul de la burduful dinspre roata il impingi spre mijlocul planetarei dupa care cu un ciocan de cauciuc lovesti capul de planetara dinspre burduful pe care la-i desfacut ca sa sara afara din siguranta si sa poti apoi scoate ambele burdufe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ms mult de sfaturi, maine la prima ora Up si voi reveni cu detalii.

Ce dracu nu ma opreste o bucata de guma' pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spes sa te ajute informatiile,bafta la operatiune :thumbsup2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Done, mama lui de burduf.

*Se aplica la burduf planetara dreapta cum stai in masina, Volvo S40 T5 2005, probabil e la fel si la alte masini

A fost rupt rau de tot, practic nu mai avea guler, vaselina pe jumatate afara dar m-a mirat ca inauntru vaselina era curata curata, oricum am curatat-o lacrima si pus vaselina ce vine in tub odata cu burduful.

Burdful, Gomet nu e prea bun, are proeminentele mai mici decat cel original si nu prea sta perfect, iar colierele cu care vin sunt niste porcarii ordinare, fasii de tabla ordinare.

Am pus un colier zdravan cu stragere pe surub ca sa il tina, s-a potrivit la perfect si l-am strans zdravan, tine perfect.

Burduful original are coliere stranse cu presa, coliere zdravene groase, deci cei care cumparati burdfu si vine cu jucariile alea de tabla neaparat sa cumparati si coliere adevarate, a fost 3 lei bucata la un magazin auto.

Cam asa e procedura :

-Dai roata jos

-Pui pe cineva sa puna frana sau o bagi in viteza si slabesti pilita din mijlocul disc-ului

-Dai jos etrierul, are 2 suruburi de 16 in spatele disc-ului si cu o parghie facuta din sarma groasa il suspenzi de arc sa nu stea suspendat in furtunul de frana

-Desfaci piulita din mijloc si scoti disc-ul, la mine a fost intepenit asa ca a necesitat cateva ciocane, atentie cum dati in el, dati in mijloc nu pe suprafata disc-ului ca il crapati.

-Dupa ce ai dat disc-ul jos dai scutul de frana jos, are 3 suruburi de 9 parca

-Virezi rotile jumatate spre stanga, asta e cea mai buna pozitie

-Desfaci surubul de la capatul de directie si il scoti, deconectant capatul de la bara de directie

-Desfaci surubul mare care prinde bratul de telescop, credca am spus bine, e unul mare exact sub disc cum ar veni

-Dupa ce e desfacut iei o ranga si o bagi in brat intr-o gaura aflata deasupra, imposibil sa nu o observi si apesi pe ranga in jos ca sa lasi bratul in jos, in acest fel poti deconecta bratul de telescop si tripoda, credca asa ii spune, e ansamblul unde sta disc-ul, amortizorul etc.

E bine sa va asiste cineva ca iti trebuie ceva forta sa apesi bratul, e e prins de arc si normal ca vine inapoi daca il scapi.

Ai nevoie de un ciocan sanatos sa scoti tija care conecteaza bratul de tripoda.

-Dupa ce ai separat cele 2 parti poti scoate capatul planetarei din butuc, e pe caneluri, daca nu clinteste bagi un surub mare sau bucata de lemn in butuc prin gaura centrala si bati unpic si sare afara, atentie mare oricum, e destul de grea si poate zbura din imbinatura.

-Vestea faina e ca e din 2 bucati, dupa ce ai scos capul elimini colierul mare de la burduful dinspre cutie, il scoti cu o surubelnita.

-Dupa ce l-ai scos, prin miscarea urmatoare scoti jumatatea de planetara : impingi de ea inspre motor si dintr-o data tragi spre tine, miscare dute-vino  ;D si sare afara.

-Atentie la cele 3 role sa nu se piarda ca a-ti pus-o, oricum sunt destul de mari si cam greu sa le pierzi.

-Ca sa scoti capul cu rolele trebuie sa scoti o siguranta cu urechi la care iti trebuie un cleste "pe invers" asa cica ii zice, sau merge si cu o surubelnita dar atentie sa nu zboare si sa nu il mai gasiti.

-Dupa ce ai scos siguranta scoti capul cu role, scoti burduful stricat, bagi siguranta mica pe planetara, bagi burduful, fixezi si strangi siguranta mica, pui capul cu role inapoi, pui siguranta, bagi vaselina din tubul venit cu burdful toata in cavitatea de unde ai scos vaselina. bagi si colierul mare pe marginea burdufului bineinteles nestrans si bagi planetara la loc cu grija si atentie.

-Planetara trebuie fortata unpic sa intre rolele in acea cavitate dar cu grija merge, nu pot explica in cuvinte operatiunea dar o sa va dati seama singuri.

-Dupa ce ai baga planetara fixezi si partea mare a burdufului pe cavitate, are un canal special deci trebuie sa intre bine, apoi o fixati cu colier de calitate.

Odata montata planetara se fac pasii inversi demontarii ansablului, adica bagi capul planetarei in butuc, iarasi iei ranga si apesi pe brat si conectezi tripoda de brat cu surubul desfacut anterior, pui scutul de la frane, conectezi capatul de bara de directie cu suburul aferent, montezi inapoi disc-ul, montezi etrier-ul, roata si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colierul ala cu surub pe care l-ai pus, peste putin timp il vei resimti.

Nu se pune colier cu surub la planetara dintr-un motiv f simplu. Surubul (oricat de usor ar fi) tinde sa iti dea accelerari gravitationale in roata... G-uri...  :smile:

In rest... maxime felicitari! Eu nu am reusit sa desfac planetara din fuzeta, orice am incercat/indoit.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am schimbat rulmentul la roata cei din service au rupt o presa!!. Cu cea de-a doua prea (cred ca avea vreo 10 kg, doi tineau de ea si unul tragea cu cheia!Cu greu au reusit sa o desfaca. Am vorbit cu cineva de la service-ul volvo de la noi si au spus ca am fost fericit, au avut un caz in care n-au reusit sa desfaca sub nici o forma;batut, incalzit, cu presa mare hidraulica etc, omul a fost nevoit sa cumpere planetara si butuc noi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Roberto, imi pare rau pentru calitatea colierelor, din pacate nu m-am "bagat" in cutie sa le vad, dar imi fac mustrarile de constiinta de rigoare. Ca si calitate poate parea slab, insa din toti producatorii pe care i-am vandut, Spidan, Falga, Gomet, QH, sau Birth, cel de la Gomet a fost cel mai MOALE si FLEXIBIL ca material.

    Cauciuc natural nu se mai foloseste pt. ca este atacat de vaselina din cate am inteles, si a fost inlocuit cu un material numit Thermoplast, care este mai rigid. Pe acest motiv ti-am recomandat burduful ala, ca sa nu ti se crape daca cumva il torsionezi prea tare sau strangi prea tare colierul peste el...

    Daca nu esti multumit, ti-l primesc cu placere inapoi si incercam alt producator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vina ta @MC ca nu tu ai fabricat colierele, nici eu nu am stiut ce si cum.

Am vrut sa atrag atentia asupra faptului ca nu sunt bune, mai bine luati unele separate daca burdful vine cu cele din fasii de tabla.

Decat cel din fasie de tabla mai bine asta, mecanicul meu mi l-a recomandat, cu el am fost la un magazin, el l-a ales, el m-a ajutat pana la urma.

Nu am folosit nici o presa, nu am dat nici un rulment jos. Planetara a iesi extrem de usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam ciudat ca a iesit extrem de usor, in fine. Ai grija citeva zile la curbele cu volanul la maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am folosit nici o presa, nu am dat nici un rulment jos. Planetara a iesi extrem de usor.

Poate s-a mai umblat la planetare. Dar crede-ma, am vazut cum au rupt mecanicii presa cand au scos planetara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate s-a mai umblat la planetare. Dar crede-ma, am vazut cum au rupt mecanicii presa cand au scos planetara.

Pai la tine voiau sa scoata planetara din cutie ? Ca eu la mine doar bucata 2 din planetara lunga ( ca e formata din 2 ) am scos-o. Poate la scoaterea din cutie intradevar e greu.

La dezbinarea celor 2 bucati a planetarei lungi conform constructiei nu as putea intelege de ce sa nu iasa cu o presa, e....ciudat.

Cu extrem de usor poate am exagerat eu sau s-a inteles gresit, acuma nu a iesit ea ca o pana dar nici chinuiala multa nu a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incercau sa scoata planetara din butucul rotii la mine...ca sa schimb rulmentul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Am o intrebare pentru cei ce cunosc si anume daca se potriveste burduful de planetara

de pe dreapta pe stinga ,partea de la cutie?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc,vroiam sa fiu sigur, ca luni o duc la mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU sunt la fel burdufele LA CUTIE. In primul rand nu ne-ai zis ce motor si cutie ai.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai care este diferenta? Difera tripodele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci are dreptate Ionut, sunt identice.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now