alin_ux

Probleme, defectiuni, "pro si contra" , avantaje, dezavantaje, diesel sau t6 ?

150 posts in this topic

cam cati posesori de xc60 suntem pe forum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai trebuia sa incepi numaratoarea  ;)

Tu - 1

Eu - 2

Next

Revenind ontopic, avantaje-dezavantaje D5-T6 nu pot sa spun pt ca n-am condus T6

Pana acum sunt foarte multumit de D5-ul meu  ;D

Ma rog, singura "amaraciune" pe partea asta (de motorizare) e intarzierea specifica dieselurilor.

Pe plan general, minianaraciunea e ca nu am TMPS-ul nemaifiind la MY10 si marea amaraciune e ca la XC60 nu exista ventilatie in scaune (ca optionale bineinteles ca nu zicea nimeni sa o puna standard). Daca avea ventilatie, era perfecta :)

Trecand peste chestiile astea generale si revenind ontopic, defectiuni nu. Posibil o miniproblema dar nu vreau sa ma exprim pana vineri cand o sa ajung la service pt revizia de 2500.

Acum ce sa zic.....pro si contra, avantaje si dezavantaje cat de cat obiective nu stiu daca ai sa aflii pt ca nu stiu cati au condus destul incat sa-si faca o parere si D5 si T6.

Ai sa intalnesti parerile oamenilor cu D5 si ale celor cu T6 dar nu au cu ce compara. Aaaaa, ok, ca au facut un drive-test cu cealalata motorizare dar nu cred ca au putut sa-si faca o parere destul de realista incat sa faca o comparatie ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si io o intrebare pentru voi (detinatorii de XC60):

cum se comporta masina pe drumuri de munte accidentate ?

in general, cum se comporta off-road.

adica :

- stabilitate in panta / rampa / inclinatii laterale.

- tractiune in teren namolos / ud / mixt

- garda la sol suficienta sau nu ( bolovani,santuri,etc)

- controlul deraparii laterale in panta / rampa (masina perpendiculara pe axa pantei / rampei)

vreu impresia voastra. daca ati mai avut off-roadere, cu atit mai bine, puteti face o comparatie.

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatie in scaune???la volvo???exista pe vreun model???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe S80ul nou :D

PS care are si masaj in scaune :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

t6 nu am avut ,am avut unu s80 cu motor de 2922 si 196bhp

am mers cu el 1 an jumate,si nu am avut nici un fel de problema

amu am D5 tot pe un s80 dar nu am cu el decit 2500 km facuti pe autostrada

ce am observat eu

pe plaja 0  80 km dieselul parca ma baga mai tare in scaun

de la 100 la 200 ajungeam mai repede cu benzinaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare adevar ai grait  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca o sa va contrazic putin referitor la bagatu` in scaun. am mers  cu  diesel , te baga putin in scaun, dar in T 6 pe langa faptul ca te baga in scaun te mai ia si cu ameteli daca nu esti obisnuit.

cat priveste comportamentul off road, inca nu am solicitat-o foarte mult, dar trece fara probleme prin raulete de munte, drumuri accidentate , etc ..  pot sa spun ca am ramas impresionat de cum functioneaza 4 x 4 pe panta alunecoasa - namol, iarba pietre de rau etc ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Probleme, defectiuni,  "pro si contra" , avantaje, dezavantaje, diesel" - aici e de mine:

Pana azi la prima ora XC60-D4 a functionat exceptional, am si scris pe aici ca silentiozitatea si echilibrarea motorului sunt impresionante. Azi dupa prima revizie la dealer-ul autorizat din Brasov motorul functioneaza cu trepidatii sesizabile si oarece rateuri sonore - imi tremura volanul in mana la stopuri si se aud tot soiul de trosneli prin motor. Initial am sperat ca uleiul nou odata ajuns in tot motorul va rezolva problema dar nici pomeneala. Dupa (fiecare) oprirea motorului un tiuit de frecventa inalta (ceva releu cred) bazaie inca un minut, dupa care se opreste instantaneu. Evident tot de azi dupa revizie.

Boon, prima experienta de genul asta dupa zeci de diverse interventii in service-urile ro si nu numai; credeam sincer ca povestile astea sunt folclor auto. Cum mai trebuie sa si muncesc ca sa traiesc sunt nevoit sa incerc o rezolvare la telefon. Sunat dealerul - nu poate vorbi acuma specialistul dar ma suna in cateva minute. Dupa inca o ora si dupa inca o ora numai faxul imi mai raspunde... nervos sun la imporator in Bucuresti sa-l rog sa intervina cumva. O domnisoara amabila imi spune ca voi fi sunat curand de persoana care se ocupa de astfel de probleme.  Da, sigur... bineinteles ca asta nu s-a intamplat - aviz amatorilor de Volvo  >:(

Ce sa fie? vreun update de soft nefericit, eventual pentru alta varianta de motor? / ulei foarte vascos de calitate incorecta? / problema la vreun injector? (eventual unul care nu era dimineata pe masina ;D ) / tiuitul de la un releu aflat in ultimele zile de viata si care a fost "ajutat" sa moara pe masina mea, ca tot mai are garantie?

Singura mea ipoteza pentru problemele de vibratii la ralanti e ca s-a pus prea mult ulei in motor. 7l conform facturii (de tip neprecizat), in loc de 6 cat zice cartea tehnica  - halal profesionalism. De unde si un centimetru si ceva in plus pe joja fata de maxim. Ulei care in exces depaseste capacitatea segmentilor raclori si se transforma in calamina fericit ca da peste cap arderea si tot motorul tremura de entuziasm ca a ajuns sa arda si uleiul pe banii mei. 

In fine dupamasa mi se raspunde la telefon (...) si sper maine sa scot din ulei, poate asta e cauza trepidatiilor.

Neplacuta problema, neplacuta pierderea de timp, neplacuta pierderea totala de incredere, neplacut sa fii tratat ca un tampit reclamagiu.

In rest numai de bine tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand sa citesti manualul masinii, 6.5L de ulei intra in motor, deci 7L este corect, nicidecum 6L.

Dupa ce scoti uleiul din motor iti recomand sa mai urmaresti daca creste nivelul, XC60ul are niste probleme cu motoarele D5, aceiasi problema este si la XC90 si chiar la S40 . Evident numai la motorizarile diesel .

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=84007

Enjoy reading ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La pagina 273 a XC60 Owner's manual-ului, capitolul "Maintenance and specifications" scrie 7.4l pentru motorizarea T6 si 6l (șase) pentru motorizarile D5 si 2.4D. Recomandarea dvs pe ce manual se bazeaza? Oricum 12mm nivel ulei pe joja peste maximumul marcat la doua ore de la oprirea motorului cred ca lamuresc situatia de fata ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate motoarele D5 de la S60 pana la XC90 au 6.5L-6.7L, ai dreptate insa XC60ul are 6L, poate ca este de la ulei, eu insa am o banuiala de motorina in ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi s-a rezolvat. Uleiul a fost reschimbat si cantitatea redusa - cca 5.75l pusi in motor. La un minut de la repornire motorul redevenise cel pe care il stiam, nici o vibratie in volan, de fapt suna si merge chiar un pic mai bine ca inainte datorita uleiului nou si de calitate. Nici zgomotul mentionat nu se mai auzea, ciudata tehnica si electronica si legatura dintre ele la masinile de generatie actuala. Edit: masina a fost si complet verificata pe tester.

De mentionat si remarcat efortul dealerului din Brasov in rezolvarea unei probleme si multumirea clientului  :D.  Confuzii usor de facut la D5, 2.4D de pe XC60 - intradevar motoarele relativ identice au bai de ulei diferite si folosesc volume diferite de ulei.  Eventualii posesori de XC60 diesel ar putea sa reaminteasca in caz de revizie mecanicilor de aceasta diferenta de volume pentru a evita probleme similare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca cei de la IATSA BRASOV sunt total nepregatiti, intelegeam sa factureze 7L si sa bage unul in buzunar dar nu sa-l puna pe tot in motor si sa nu verifice joja de ulei, mai ales ca XC60ul are si joja electronica deci nici nu trebuie sa ridici capota .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce noroc pe noi ca avem service-urile si relatiile cu clientii (posesori de Volco) VARZA ! Dar nu e un fapt nou - use to it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E si ei oameni mai nene si ca orice padure exista si uscaturi dar exista si mecanici exceptionali si chiar si baieti la receptie foarte draguti .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

vineri fac revizia de 30 de mii ,  am emotii ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pana la urma, de ce ti-e frica, de aia nu scapi!  am facut schimbul de ulei , filtre etc ... si fratilor .. parca mi-au pus alt motor. cand o turam peste 3 mii , parca pornea o rotopercutanta sub capota! pe langa faptul ca nu mai tragea cum trebuie, a crescut consumul de carburant! Dimineata am verificat uleiul crezand ca poate nu au pus ulei de ajuns si surpriza: uleiul era negru , foarte subtire, precum motorina. m-am intors la service cu masina. dupa teste si teste pe calc, drivetest, etc .. concluzia lor : masina merge in parametri, sunetul motorului = normal, nu are nici o eroare, sa stau linistit! oricum e in garantie, daca se intampla ceva,nu e problema.  dupa foarte  multe insistente au schimbat uleiul, da fata cu mine, castrol 0w 30 , si de cum am pus piciorul pe acceleratie am simtit schimbarea!  mi-e ciuda ca nu am luat o proba din uleiul scos din masina, eram curios de continea!

CONCLUZIA :  NU MAI CALC PE ACOLO , NICI CU MASINA, NICI FARA!!!  O SA MERG LA ALT  SERVICE . 

Andy, cand ai timp spune si mie daca se mentine garantia in cazul in care reviziile sunt facute la alt service decat cel de la timisoara, dat fiind faptul ca am luat masina de acolo  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tutulor

Sunt Ratonul si am si eu din 4 ianuarie XC60 cu noul D5 de 204 Cp.

Sunt tocmai din Baia Mare si drumurile pe la noi is asa de puscate... de numa.  Am pana acum vreo 3000 de km. Masina se comporta bestial, e foarte stabila in curbe, inainte aveam S40, generatia 2, model 2006 si comparativ, sta mai bine pe drum desi sunt clase diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  A venit cu cauciucuri de vara si asta e deosebit de naspa. Cu toata tractiunea lui cu tot, am ramas impotmolit in zapada si nu am putut iesi decat ipmins de bot de niste flacai

    In docomentele oficiale ale lor scrie de consum mediu 6.9 la suta . Io deocamdata nu am reusit sa scot sub 9.2 la suta

  Abia astept sa ies un pic spre Budapesta Wien sa ii dau in gurita sa vad cum mere la drum intins. Oricum din putinul drum intins... de paci de la noi ... e foarte comoda e o incantare la condus. Tata are un freelander 2 si , avand in vedere ca-s pe aceeasi platforma, comparativ, suspensia xc-ului este mai tare setata, mai sport. Am condus si un BMW x3 si aia mi s-o parut ca-s ca-n car de tare ce era. In comparatie cu x3-ul este incomparabil mai moale si mai placuta la condus

  In timp o sa va zic mai multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ratonul

Sa-l stapanesti sanatos si sa aveti grija unul de celalalt :occasion14:

O sa vezi ca e o minunatie de masina.

Cat despre consum...eu am acum consumul mediu 12.9 (ce-i drept in Bucale, D5-ul de 185CP si talpa grea...ce sa-i fac...daca-mi place la nebunie cum suna motorul  ;D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ne intalnim la intalnirea nationala in septembrie... sper sa vin si sa vina cat mai multi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alin garantia se pastreaza atata timp cat faci reviziile cand trebuie la orice service autorziat Volvo.

Andrei da esti talpla grea grea... mai schimba si tu incaltamintea. Eu la T6 am consum de bucuresti intre 14.7 si 17.8 (respectiv 20 daca alerg ca nebunu;)

Iar XC60ul de test drive D5 205cp automat nu sare de 12.8 si nu prea o iarta lumea in teste.

Ratonule felicitari :) E o masina superba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andy

;D ...chiar o sa schimb, ca ...s-au rupt ghetele!

Da' tare mi-e teama ca nu voi vedea nici o schimbare la consum, ca naravul ramane  ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now