mardoperero

Ticait la roti

45 posts in this topic

Mersi mult de raspuns. Ma gandesc sa le strang pe alea care sunt si sa vad daca se amelioreaza zgomotul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Roberto tu esti sigur ca ai pus lipinolu unde trebuie? Adica pe filet.  :smile:

@Zack dai capacelele afara (alea de la jante ) si cu o tubulara de 14 strangi bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack eu am spus clar unde trebui pus loctite,pe capul planetarei ce intra in butucul rotii dupa care trebui lasat minim 6 ore.[attach=#]

@roberto, nu te contrazic dar cei de la Volvo m-ia spus ceea ce trebui facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata am strans suruburile si zgomotul de la roata din dreapta este...din cate mi-am dat seama inexistent. Roata din stanga tot mai are un tzac-tzac...dar este mult mai redus. Cum fac rost de bani ma duc la reprezentanta si cumpar 2 suruburi. In caz ca tot o sa mai faca, o sa pun si "lipici" la butucul rotii.  :thumbsup2:

ps: Suruburile le-am dat jos de curiozitate si aveau pe 3-4 filete o solutie galbena care am curatat-o cu un cutit. Solutia se curata si cu unghia (nu era prea intepenita).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala galben era lipiciul si nu trebuia curatat, nu are cum sa fie intepenita ca ar insemna sa tai suruburile de fiecare data :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipiciul era "casant"...se sfarma sub actiunea unghiei...deci numai lipici nu mai era.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e normal sa fie casant, el se intareste pe filet si nu mai poti desface usor surubul, daca era lipici in adevaratul sens al cuvantului nu mai desfaceai surubul decat cu flexul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai e putin si faceti un topic: Lipiciul Magic

Ce a fost Volvo si ce a ajuns...doar cu Lipici (si ala pus cu stiinta) mai te poti baza pe el.. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt noile solutii tehnologice aplicate la nivel global. Pun pariu ca sunt zeci de firme si mii de modele care aplica suruburi cu "lipici" la roata.

ONTOPIC: Bogdan, noile suruburi au garnitura aia din cauciuc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa zic si eu asa....ticaitul ala...ai dusmani multi?..te-ai uitat sub masina?....cat o mai fi pana explodeaza bomba?..... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack numai cele de XC90 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci care este diferenta dintre suruburile mele de la roti si celelalte?  ???

edit: Pe siteul asta : http://www.ipdusa.com/version.asp?strPageHistory=category&numSearchStartRecord=0&strParents=127,389&P_ID=4748&CAT_ID=389&V_ID=13761 vad ca surubul are si "garnitura" de cauciuc pe langa saiba cea de fier. Suruburile mele sunt la fel ca cel din poza, fara garnitura de cauciuc. Mai jos, scire ca se potriveste si pentru s80 1999-2006. Deci?...

edit 2: am mai cautat...si se pare ca surubul meu este cel de sus. http://www.ipdusa.com/Volvo-S80-1999-2006/Transmission-&-Drive-Train/Axle-Bolt/p-76-586-4748/

"gaura" unde sa intre cauciucul am si eu...de care suruburi sa cumpar?

ps: Si de ce sa mai cumpar alte suruburi cand am unele...care sunt la fel (cel putin din poze sunt identice)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci care este diferenta dintre suruburile mele de la roti si celelalte?  ???

edit: Pe siteul asta : http://www.ipdusa.com/version.asp?strPageHistory=category&numSearchStartRecord=0&strParents=127,389&P_ID=4748&CAT_ID=389&V_ID=13761 vad ca surubul are si "garnitura" de cauciuc pe langa saiba cea de fier. Suruburile mele sunt la fel ca cel din poza, fara garnitura de cauciuc. Mai jos, scire ca se potriveste si pentru s80 1999-2006. Deci?...

edit 2: am mai cautat...si se pare ca surubul meu este cel de sus. http://www.ipdusa.com/Volvo-S80-1999-2006/Transmission-&-Drive-Train/Axle-Bolt/p-76-586-4748/

"gaura" unde sa intre cauciucul am si eu...de care suruburi sa cumpar?

ps: Si de ce sa mai cumpar alte suruburi cand am unele...care sunt la fel (cel putin din poze sunt identice)

Cumperi suruburi design nou cu garnitura de cauciuc, lansate initial pt XC90. E solutia oficiala Volvo la problema "axle ping" ( click planetare ). Ele vin cu locktite pe ele dar e bine sa mai adaugi si tu. Le strangi la 35Nm +120 de grade cu o dinamometrica, sau de mana cat poti.

Se numeste si XC90 axle bolt solution si e oficial, nu are imp ca tu ai S60 sau S40.

Tocmai garnitura aia de cauciuc face multe, + credca e si alt material, nu am verificat inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

la mine de la acel surub se aude acel ticait mecanic la plecarea de pe loc si la schimbarea vitezelor, practic mecanicul care a inclocuit ambreajul la masina mea ( S80 ) a dat cutia jos + planetarele iar la montare suruburile pe care l-a montat la planetare nu mai au bucsa aceea de cauciuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai normal ca nu au bucsa aceia, numai cele de XC90 au acea bucsa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet si eu inca o data !

Doar suruburile de xc90 au acea bucsa de cauciuc care rezolva problema zgomotelor.

Tot aceste suruburi le-au declarat Volvo ca solutie oficiala la problema cu zgomotele de la planetare, in engleza "Axle ping".

Se potrivesc la toate Volvo-urile S40 Ph2, S60, XC-urile de dupa 2000, etc.

Codul pentru a le comanda este : 30714142  x 2 bucati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se potrivește și la S80 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la un service si mi-au pus loctite pe suruburi si mi le-au strans cu aparatul pneumatic. Sa vedem daca mai face "cloncane".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cloncanitul tot nu a disparut...pana nu am schimbat capatul de planetara pe partea dreapta (odata cu ruperea surubului in el...tot raul spre bine). Acum pe partea dreapta nu mai cloncane nimic si azi ma duc sa schimb si capatul de planetara de pe partea stanga. Se pare ca la mine nu era datorita suruburilor...suruburile la capatul de planetara nou neavand bucsa de cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now