parola

Accident S60 vs Toyota

27 posts in this topic

Mie nu-mi vine sa cred in ce hal s-a indoit japoneza. Parca nici nu s-au ciocnit intre ele, asa de mare e diferenta intre daune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne ce fel arata Toyota...Poate ne spune cineva daca masina e a unui utilizator al forumului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabla vs Plastic

Sunt curios ce an e s60-ul si de ce nu a sarit airbag-ul la sofer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roskat

Probabil pentru ca n-a fost necesar sa sara. Daca omul n-a patit nimic de ce sa sara airbag-ul? Ca sa aiba dureri de ceafa inutil si costuri de reparatie f mari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar ca Volvo este un standard in ceea ce priveste securitatea.

Dar si locul unde a fost lovit conteaza. Din ceea ce se vede a fost lovit exact in colt, adica in locul in care deformarile sunt minime.

Sunt convins ca Toyota nu este un junghi in materie de securitate, contextul a fost de asa natura sa fie ce a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca o masina se deformeaza in urma unui impact (ca sa protejeze ocupantii) E BINE !

asta inseamna siguranta , nu cum arata masina dupa impact !!

se prea poate ca o masina (sa zicem un XC90) sa se loveasca de un matiz , sa nu aiba nici un semn dupa impact si soferul din volvo sa fie MORT din cauza impactului.

o masina TREBUIE sa se deformeze ca sa protejeze. (cind , la ce amplitudine a impactului, cum,etc - astea tin de inginerii care o proiecteaza, nu de aruncatorii de priviri !)

nu va mai bucurati ca nu se deformeaza masinile !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roskat

Probabil pentru ca n-a fost necesar sa sara. Daca omul n-a patit nimic de ce sa sara airbag-ul? Ca sa aiba dureri de ceafa inutil si costuri de reparatie f mari?

Da, m-am gandit si la asta  :D

Intradevar Iulirx nu conteaza masina dupa accident ci pasagerii.

O masina de raliu data peste cap de cateva ori s-ar putea sa nu fie foarte botita (din cauza roller cage-ul pe care il are) dar ocupantii care iau socul din plin si mai au si centuri in 4 puncte sigur nu sunt fericiti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ma gandeam sa completez si eu ceva

anul trecut prin vara, eram pe jos ... in drum spre casa ... am vazut pe marginea drumului un volvo s80 primul model facut praf in partea din fata, "infipt" intr-ul stalp gros de pe marginea carosabilului, soferul era nevatamat, iar ce m-a impresionat era interiorul masinii ... care era "intact" ... atunci mi-am dat seama ce inseamna "shock absorbing"

Share this post


Link to post
Share on other sites

          EU zic ca Volvo a fost deschizator de drum si in ce priveste centura de siguranta si in ce priveste airbag-ul ...MULTI au invatat de la acesta firma suedeza si au dezvolatat f. mult ....Nu intotdeuna cine inventeaza ramine si "absolutul".  .Ne completam reciproc ,ca si in viata...Toyota , desi nu este o favorita de-a mea  a ajuns  destul de departe ca si conceptie in acest domeniu..  Japonezii  ,daca stiu sa copieze  ,apoi stiu sa si dezvolte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iulirx, masinile Volvo sunt facute sa se deformeze de la 850 incoace, problema este alta, toate masinile moderne sunt facute sa dea bine in testele EURONCAP unde viteza este 64km/h.

Masinile Volvo sunt supuse mai multor teste pt a fii sigure, tocmai de aceia sunt mai sigure iar habitaclul este practic nedeformabil, exact ca la Smart .

Degeaba se deformeaza caroseria la Toyota daca dupa un astfel de accident usor iesi ranit din masina.

Trebuie spus ca in masinile Volvo platforma P2 rezista bine la impact cu viteza mai mare de 64km/h.

Mai trebuie spus ca masinile Volvo sunt lovite in diverse unghiuri nu doar frontal ca la EURONCAP.

Eu sunt trecut prin ceva asemanator, am lovit un reno de 5 stele si a trebuit sa schimb grila fata iar la reno a costat 5200E reparatia, masina avand structura deformata, airbaguri sarite + multe altele si evident soferul ranit .

Asa ca sa fiti mandri ca aveti un Volvo ( platforma P2 ) pt ca este aproape indistructibil in caz de doamne fereste .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"masinile Volvo sunt facute sa se deformeze de la 850 incoace"...

aoleo...deci eu merg intr-un junghi pe care scrie: moarte sigura...

:angel12:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx - caroseria se deformeaza pentru a prelua energia impactului. habitaclul trebuie sa ramana intact, sau cat mai putin deformat. asta e ideea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"masinile Volvo sunt facute sa se deformeze de la 850 incoace"...

aoleo...deci eu merg intr-un junghi pe care scrie: moarte sigura...manelelor:angel12:

nu mor caii cind vor ciinii !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx am pretentii la tine, citeste si tu ce am scris, "tocmai de aceia sunt mai sigure iar habitaclul este practic nedeformabil"  deci se deformeaza botul/curul  dar habitaclul ramane intact, nu este nimeni ranit decat ce este in portbagaj, deci daca ai un porc in "porcbagaj"este posibil sa moara la un impact din spate ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am glumit, ce naiba  :-*:-* :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iurix

De acord cu tine, numai ca in cazul de fata, pasagera din toyota a ajuns la spital cu toata deformarea masinii. Iar cel din volvo a scapat intreg si cu masina aproape intreaga. Eu zic sa se deformeze masina, dar cu cap  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina preia din energia impactului. aceasta energie are o directie de propagare care poate intersecta sau nu pasagerul (pasagerii). in cazul de fata toyota a fost expusa intr-o pozitie dejavantajoasa (fata de pozitia volvo) ceea ce duce la accindentarea ocupantului din toyota.

daca ar fi fost invers, tot asa s-ar fi intimplat.

masina preia si ea cit poate, restul ramine pentru pasageri. nu exista miracole !

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina preia si ea cit poate, restul ramine pentru pasageri. nu exista miracole !

cateodata mai exista si miracole... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iuli exista si miracole este adevarat dar la Volvo sunt cam multe, eu personal stiu de 2 cazuri cu S80 facut praf la 180km/h, unul a adormit la volan si s-a rasturnat de multe ori, masina era praf, nu a ramas decat interiorul intact, partea fata cu motorul se aflau intr-o parte iar "cabina" era in alta parte, omul nu a patit absolut nimic, nici maca o zgarietura .

Iar a doua povestire era tot cu un S80 care a lovit un cap de pod si a zburat, s-a rasturnat si tot asa soferul nu a patit nimic.

Sunt doua relatari diferite spuse de oameni diferiti.

Asta ma face sa cred ca Volvo este putin altfel in comparatie cu alte masini .

Asta nu inseamna ca e normal sa mergi cu 250+ km/h ca poate scapi, pur si simplu masinile Volvo(S60/v70/S80 gen veche) desi au 4 stele la EURONCAP sunt mai sigure decat multe masini cu 5 stele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum ar fi: nu-ti iei masina in ideea ca e mai sigura !

asta inseamna ca te condamni de la inceput sa ai accident !

ce, daca mergi cu dacia inseamna ca esti condamnat sa mori pe sosele ?

siguranta e data de SOFER , nu de masina ! un sofer responsabil CUNOASTE ce are sub "fund" si procedeaza in consecinta.

falsa siguranta data de calificativul "masina sigura" duce la accidente !

masinile sigure sint pentru cei care nu prea au legatura cu sofatul.

probabil ca acum o sa aud : ce faceai daca in locul toyotei sau al volvo-ului erai intr-o dacie ?

daca eram intr-o dacie NU AJUNGEAM SA AM ACEST ACCIDENT !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iurix

Nu depinde numai de sofer, ca nu circula singur pe strazi. Depinde foarte mult si de ceilalti soferi. Si nu cred ca exista vreun om care-si ia masina cu gandul ca o sa faca accident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iuli, adica tu zici ca soferii de dacia sunt cei mai precauti ? cei mai atenti ? Nu este deloc adevarat, in orasele mari din RO se circula haotic, este sigur 100% ca vei avea accident singura chestie care nu se stie este cand.

Sunt sigur ca o sa se gaseasca unul sa zica: "nu e adevarat, eu nu voi avea accident niciodata" ei bine nu e asa, degeaba te feresti daca toti ceilalti nu vor altceva decat sa ajunga repede undeva . Vorba aceia, graba strica treaba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba exista foarte multi care isi aleg masina tocmai in ideea ca daca "doamne fereste o sa am accident, macar sa nu mor"

sau ca sa protejeze copiii, etc.

din pretul pe care-l platesti pentru o masina moderna 30% reprezinta siguranta pasiva (cocpit, sasiu,airbag)

eu as fi preferat sa n-am nici un fel de siguranta pasiva si ca acei bani sa fie investiti in siguranta activa (frine, abs si dtsc mai performante) astfel incit sa nu mor intr-o masina sigura ci sa traiesc intr0o masina mai performanta LA ACELASI PRET !

cele mai multe accidente soldate cu morti ar fi putut fi evitate daca in loc de airbaguri exista un sistem mai bun de frinare !!!

apropos de soferii care ne inconjoara: daca intr-o curba in ac de par fara vizibilitate un tir intra in tine pe contrasens si mori, ai o mare parte de vina deoarece n-ai prevazut acest lucru ! asta inseamna sa fii sofer !

d-asta tot spun ca soferia nu e pentru oricine. insa toti ne consideram soferi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iurix

Cum procedezi daca mergi cu 100km/h pe un drum cu o banda pe sens si din sensul opus iese unul in depasire sa zicem la 10 m in fata ta?  Sa zicem ca mai sunt si copaci pe marginea drumului + sant.

Sau ce faci daca franezi brusc (nu-mi zice ca tu nu franezi brusc niciodata) si intra tirul din spate in tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now