Roberto

Luati aminte de la un patit !

10 posts in this topic

Astazi am fost sa imi pun gume noi pe masina in urma povestii cu gumele proaste de aici http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,7144.30.html

Am pus temporar pana dupa sarbatori cand fac ceva banuti si imi iau seturi noi, niste Continental Winter nush cum, de iarna si vreau sa spun ca diferenta e......URIASA

Deci gunoaiele de BlackHawk pe care le-am avut pe ea, pe langa ca sunt extraordinar de proaste, am observat ca fata de Continentalurile astea sunt ca niste blocuri de ciment, adica sunt extrem de grele, pai imi trebuie 2 maini sa le bag in portbagaj pe cand Conti-urile le ridic de jos cu degetul aratator. Greutate in plus afecteaza clar consumul si componentele suspensiei.

Nu s-au uzat de loc mizeriile, tot noi par, daca le dau un jet de apa le pot vinde la prosti ca si cum ar fi noi, dar nu doresc nici dusmanilor mei asta asa ca vad eu cum scap de ele.

Am avut 2 jante cam duse din cauza mizeriilor astea, mi le-am indreptat dar 1 tot e putin putin cam stramba si am sa merg altundeva ca cei la care am fost nu au echipamet necesar sa indrepte janta pe axa nush cum.

Acum sa va spun diferentele, nu am crezut ca vor fi asa de multe :

Masina se simte muuult mai usoara, zboara, se simte si pe motor, urca mai repede in turatie, isi mentine inertia mult mai mult.

Pana si amortizarea s-a schimba RADICAL, adica cu celelalte parca aveam amrotizoarele praf praf ( desi pe fata sunt cam slabite ) si la orice gropita se simtea, cu Conti-urile se simte clar cu participa si ele si eu fiind obisnuit cu mizeriile alea eu acum simt masina ca si cum ar fi pe perne de aer, fara exagerari.

Zgomotul s-a redus si el mult

Iar cea mai buna imbunatatire este cea a consumului, doar pe un drum de 7KM pana acasa a scazut de la vesnicul 12, 11,9  la 11.4. Sunt sigur ca voi reveni la consumul meu de 9.8 <> 10 pe care il aveam cu Bridgestone-urile de vara cand am cumparat masina.....SWEEET  :headbang:

Am norocul sa am un drum absolut superb proapat facut ( deh, perioada electorala ), drum extern pe camp unde am putut testa si aderenta lor si sunt diferente de la cer la pamant

Deci, in concluzie alegeti cauciucuri de CALITATE, documentati-va inainte nu le luati fara sa stiti despre ele, eu nu m-am priceput la ele atunci si am dat 400 de euro pe niste gunoaie care nici arse nu merita ca poluezi mediul. Nu faceti econimii cu ele ! nu optati pentru all-season care nu sunt nici albe nici negre, sunt un compromis si nu merita.

Eu am cheltuit o droaie de bani pe problema asta pentru ca nu am stiut de la ce imi vibra masina, am dat nspe lei pe verificat roti, verificat unghi de fuga, am schimbat un tampon motor ( 400 de ron ) degeaba, nu mi-am imaginat ca toate 4 gumele sunt niste gunoaie ordinare si ca de la ele am simptomele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur sa vad ca esti fericit dupa atita chinuiala !  Da, cauciucurile trebuie alese cu grija...toata masina isi pune baza pe aceste 4 gume...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate Matrixxx, sigura legatura intre tine si sosea sunt cauciucurile.

Daca sunt proaste, poti sa ai multi ingeri pazitori ca nu prea au cum sa te ajute.

Sunt la fel de importante ca sistemul de franare sau cel de directie.

E bine ca ai rezolvat problema asa cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sa retii : cauciucurile bune se duc repede!

aderenta care ti-o ofera inseamna ca se duc repede. alea care te tin 100k nu-ti ofera aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sa retii : cauciucurile bune se duc repede!

aderenta care ti-o ofera inseamna ca se duc repede. alea care te tin 100k nu-ti ofera aderenta.

Mi-am dat seama de asta  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, greutatea cauciucurilor (si a jantelor) influenteaza f mult performantele masinii. Se spune ca fiecare kilogram in plus la un cauciuc este ca si cum ai cara 2 kg in plus in masina. La 4 cauciucuri asta inseamna 8 kg. Continental in general fac cauciuri mai usoare comparativ cu Michelin, Dunlop, GoodYear, Pirelli, la aceeasi dimensiune diferentele variind intre 0,5 si 1,5 kg. Nu stiu ce dimensiuni ai la cauciucuri dar pt 205/55/R16 de ex greutatea este de 9-10,5kg.

La ce pret ai gasit Continental-urile? Ca o recomandare de cauciucuri cu un raport pret/perfomanta bun ar fi Dunlop Sport Winter M3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea le-am luat temporar, pana trec sarbatorile ca acum nu am bani de noi, dar sunt ff bune si astea.

Nu sunt noi noi, sunt rulate ff putin, in stare ff buna, le-am luat prin niste cunostinte cu 200 de lei toate 4 + demontat cele vechi + montat cele noi + echilibrat si mi-au schimbat si valvele ( habar nu am avut ca se schimba si valvele la jante ), dar dupa cum am zis cunostinte

Eu aveam nevoie urgenta de gume, orice gume numai gunoaiele alea nu

Am sa ma uit maine ce tip sunt ca nu mai retin, ceva cu Grip parca.

P.S : Am obsevart ca nici pompa servo nu mai se aude asa tare can virez pe loc la manevrele de bagat masina in curte, incredibil domle ce diferenta de greutate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, greutatea cauciucurilor (si a jantelor) influenteaza f mult performantele masinii. Se spune ca fiecare kilogram in plus la un cauciuc este ca si cum ai cara 2 kg in plus in masina.

nop. fiecare kilogram in plus la un cauciuc este ca si cum ai cara 8 kg in plus in masina.

PLUS uzura amortizoarelor si cel mai rau : amortizoarele NU lucreaza EFICIENT !!!!

(pierzi aderenta pe teren denivelat , in curbe!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nop. fiecare kilogram in plus la un cauciuc este ca si cum ai cara 8 kg in plus in masina.

PLUS uzura amortizoarelor si cel mai rau : amortizoarele NU lucreaza EFICIENT !!!!

(pierzi aderenta pe teren denivelat , in curbe!!!)

Sunt si alti factori de luat in seama cum ar fi de exemplu raza rotii. 1kg in plus pe R20 este mult mai "greu" decat unul pe R15. In general media este undeva pe la 4X. Adica 1kg la cauciuc inseamna 4 kg in masina.  Se poate ajunge si la un factor de 8X insa in cazul rotilor cu diametru f mare cum ar fi cele de la tractoare de ex

Am gasit ceva interesant si amuzant pe final despre cum influenteaza greutatea performantele masinii.

http://www.nerocam.com/SCC_TAP.asp

Dupa cum se vede pt 6 kg in minus (pt fiecare roata) plus micsorarea de la R19 la R15 acceleratia 0-60 mph scade de la 8,6 la 8,1. La un factor de 8X asta ar inseamna aproape 200 kg in plus in masina. Stim cu totii ce inseamna 200 kg in plus in masina. Prin urmare 8X este cam mult.

offtopic: nota 10 pt jante iulirx, au greutatea unor jante forjate la un pret mult mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma duc maine, ba nu poimaine, sa imi fac si unghiul ca am observat ca imi mananca putin de pe lateralele exterioare pe cauciucurile din fata.

Cate tampenii si bani pierduti mi-au cauzat niste cauciucuri ordinare  :( :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now