Midnight Caller

A murit bateria peste noapte... WHY ?

24 posts in this topic

    Salutare volvishti...

    Am si eu o problemutza si nu reusesc sa mi-o explic...

    Ieri am mers bine-mersi cu masina, am avut cateva drumuri de facut, m-am intors acasa. Apoi m-am dus prin oras sa vad si eu mirificele luminitze de Craciun, si am observat ca am uitat plafoniera aprinsa. O mai uitasem peste noapte si masina a pornit fara probleme, asa ca nu m-am ingrijorat (a fost doar vreo ora aprinsa). Si de data asta, masina a pornit fara probleme.

    Asadar ma duc prin oras, injur de tot DEX-ul prin aglomeratia de la Unirii, vad ce e prin oras (vreo ora cu totul), mai fac o oprire in drum spre casa, ajung acasa, inchid motorul si inchid masina ca de-obicei din telecomanda, toate bune si frumoase.

    Azi pe la 16 fara ceva, cand sa-mi duc pretena cateva statii de autobuz mai incolo, ma sui in masina, bag cheia in contact si cand sa dau la demaror vad ca bordul clipeste intermitent. Dau la cheie, nimic, bordul se stinge. Daca vroiam sa aprind farurile (pe care le lasasem aprinse de cu seara - nicio problema, cand tai contactul se sting si farurile), se auzea un click-click in bord ca si cum ar fi incercat un releu sa cupleze.

    Masor bateria - 11.8 Volti. O scot, o las 2 ore la incarcat, masina porneste, masor la borne, 14.4V fara nici un consumator, 13.2V cu toate aprinse (inclusiv incalzirea in scaun, dezaburirea, A/C etc.) Deci alternatorul INCARCA. Mi-au zis cei de la service de la Volvo ca am nevoie de alt cablu de + pentru ca intr-adevar borna de + arde, iar cea de - e caldutza doar... Dar totusi pe baterie am in mers peste 13V, deci nu se consuma din baterie !

    De asemenea am masurat tensiunea la borne cu cheia scoasa din contact - 12.8V. Dupa ce inchid masina din telecomanda, tensiunea scade pe la 12.7 (consuma actuatorii) si ulterior incepe sa "se reincarce" - 12.71...12.72...12.74... acelasi lucru cand deschid masina... deci scurtcircuit nu e... Ce Dumnezeu s-a intamplat ?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

este super oferta de iarna la... acumulatori!!!! nu mai trebuie sa-ti bati capul de vina este acumulatorul care in sezonul rece, datorita frigului nu mai are capacitatea maxima de a "retine" si furniza curentul necesar. chiar daca tensiunea poate fi apropiata de ceea ce ai nevoie, cu intensitatea curentului nu stai bine.

ai doua solutii:

1. daca bateria nu este capsulata gasesti la magazin si/sau benzinarii fie acid, fie solutie gata preparata de completat in baterie. scoti tot lichidul din bateria ta (atentie: sa nu o lovestie, zdruncini, etc. ; de fapt nici sa o intorci invers nu e bine, dar daca nu ai alta solutie n-ai ce sa faci si  cu cea mai mare grija si fara socuri poti alege si metoda asta) si-l inlocuiesti cu cel nou. o cauza poate fi si concentratia scazuta de acid in baterie.  incearca sa verifici mai intai aceasta concentratie. pe langa tine, pe langa Aviatorilor, este o firma care vinde si verifica acumulatori si instalatii electrice (incarcare). incearca la ei sa-ti faca acest test.

2. daca e capsulata -> magazin si cumperi alta baterie.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu e incapsulata, e foarte viabila varianta ta, dar uite ca de doua zile porneste bine-mersi, folosita exact in acelasi ritm (oprit motorul seara in jur de ora 21-22, pornit dimineata pe la 9-10). S-a manifestat ca si cum as fi uitat un consumator pornit... Pentru ca era moarta complet a doua zi. Am inviorat-o doar putin cu un redresor si uite ca acum e her old self again.

 

    What the fuck ?  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-o saptamana, maxima doua, sa ma suni sa vin sa-ti dau curent. am cabluri la mine tot timpul :D

acum lasand gluma la o parte, iti povesteam de capacitatea redusa a acumulatorului de o mentine si furniza un anumit amperaj. la incarcarea cu redesorul ai mai "imbabarbatat-o" putin. dar nu va tine, crede-ma. daca vei puna alt acumulator acum vei constata ca electromotorul se invarte mult mai vioi. in acest moment nu-ti poti da seama datorita obisnuintei. vorbim in cateva zile....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, am numarul tau  ;D Numai sa nu fii la munte :P

Mao-San e cumva pe acest forum ? Baiatul cu 480-ul... Nu de alta, dar ne stim de cand si-a vandut el GPZ-ul de 250...

Bahtalo  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta cu bateria am avut-o si eu.

Prima data am rezolvat-o prin a schimba borna cablului + de la baterie deoarece nu avea contact perfect si se incingea ca dracu'.

A doua oara, vreo sapt. electromotorul se invartea ca si cum as mai fi avut un strop de putere in baterie. Asa c-am bagat-o pe redresor, dar tot asa mi-a facut, imi consuma toata bateria daca lasam 5 min. avariile pornite. Practic bateria nu se mai incarca la nivelul obisnuit ci mult mai putin.

Intr-un final, cand masuram tensiunea la 3400 rpm pentru a verifica alternatorul, a inceput sa iasa fum din baterie, moment in care am scos-o de pe masina, lasand-o cu motorul pornit, si am mers pana la primul magazin unde mi-am cumparat o Varta Blue Dynamic de 74 Ah la vreo 280 RON.

Acum merge fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o de curind si eu. Eram la niste prieteni  acum vreo 3 luni (deci era cald afara inca) , am lasat avariile pornite si dupa vreo 2 ore cind sa plecam, baterie ioc. Am pornito tractata. Pe urma vreo luna nu am mai avut probleme, pina intr-o dimineata cind iara baterie ioc. Am pornit masina cu o baterie mai mare dupa care am inlocuit-o cu a ei. Mentionez ca are cel putin 3 ani bateria, era pe masina cind am luat-o. La a treia faza de genul asta am dat-o jos si am pus bateria cealalta - mai mare, are 95A, luata de pe o dubita pe care nu o mai folosesc pina la primavara. Unul dintre compartimentele cu  electrolit era cam gol, probabil din cauza asta nu mai mergea. Din pacate nu am mai apucat sa o pun pe masina sa vad daca mai are suflare sau trebuie sa o schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista si o alta problema mai rar intalnita la baterii Se Intrerup la sarcina mare adica pornirea motorului ,daca dai drumu la un consumator mic merge  lafel daca esti nervos si tragi de borne mai face contact din cand in cand  Si cel mai rau este ca nu se poate repara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista si o alta problema mai rar intalnita la baterii Se Intrerup la sarcina mare adica pornirea motorului ,daca dai drumu la un consumator mic merge  lafel daca esti nervos si tragi de borne mai face contact din cand in cand  Si cel mai rau este ca nu se poate repara

Mai "priveste" si data ::) Duminică 24 Decembrie, 2006

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lika: nu cred ca are legatura data cu raspunsul lui florin. Eu unul ii multumesc, pt. ca e valabil si pentru ALTII. Nu se strica bateriile peste noapte doar in 2008 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lika: nu cred ca are legatura data cu raspunsul lui florin. Eu unul ii multumesc, pt. ca e valabil si pentru ALTII. Nu se strica bateriile peste noapte doar in 2008 ;)

Pai nu "voi" a ti spus sa nu mai raspundem la subiecte mai vechi de x ani?

Un raspuns poate fi folositor tot timpul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm ce spune Midnight Caller, bateriile se strica si in 2010, toamna. Mie cel putin mi-a crapat acum o saptamana, inainte sa vina frigul.  :D

Am ajuns la serviciu, totul ok, dar cand sa plec: mai nimic. Se aprindea anemic bordul, palpaia, dar nu imi invartea la automat. Mi-a dat cineva curent si a pornit bine. M-am gandit sa nu am un consumator aiurea, o masa nasoala sau, mai rau, ceva pe incarcare, pentru ca bateria era cu "ochi" de verificare si era pe verde, plus ca nu daduse niciun semn ca ar fi pe duca. Am pus alta baterie imprumutata de la cineva si merge bine de atunci, semn ca nu era decat bateria stricata.

Cica ar crapa asa prin surprindere in cazul in care se duce complet unul dintre elementi. In fine, avand in vedere ca vine iarna o sa investesc intr-o baterie noua, dar asta dupa schimbul de ulei & filtre. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am patit cu ambele

la v40 in vara dimineata  sotia o pornit o so dus la cumparaturi ;

totul ok ;

eu sa bag masina in garaj no mai pornit nici becurile din bord nu so aprins cum trebuie

am dat curent o pornit ;l-am pus la incarcat dar nimic so intrerupt din senin ;acum am nou ;D

anul trecut la 244 iarna diminieata o pornit (fiind si sirocolul programat);

intru in magazin  cand ies nimic al motorul cald (era rombat cu calciu)am luat din magazin ul de piese una noua si o porni de atunci merge perfect :D

deci mor bateriile din senin ???;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am patit niciodata sa moara din senin, fie am uitat ceva aprins fie am legat ceva gresit :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa "ieste" dupa o varsta, iti moare la intrare  ;) bateria.

Bateria este din categoria consumabilelor, tine (daca-i buna fara defecte de fabricatie) 3-4 ani Ok dupa care Dumnezeu cu mile, te lasa cand ti-e lumea mai draga. La diesel mai putin decat la gazolina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa "ieste" dupa o varsta, iti moare la intrare  ;) bateria.

Bateria este din categoria consumabilelor, tine (daca-i buna fara defecte de fabricatie) 3-4 ani Ok dupa care Dumnezeu cu mile, te lasa cand ti-e lumea mai draga. La diesel mai putin decat la gazolina.

culmea ii ca rombatul cu calciu in octombriw o iest din garantie si in noiembrie pauza ;D

la v aveam bateria din 2007 din germania (acum am pus baren)

mai am si acum bateria de pe v ii intrerupt  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea a murit peste noapte, cand am ajuns in germania dupa un drum de 1000 km a doua zi si-a dat duhul. :slap:

Fara alte probleme de genul consumatori etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, se pare ca baterille astea mai noi mor peste noapte. Eheee, unde-s vremurile cand trageam juma' de an de bateria de la Oltcit, incepea intai sa-mi dea semne invartind mai greu, o mai redresam, mai mergea cateva saptamani... era o adevarata arta.

Iarna trecuta, bateria mea originala de pe SantaFe, in varsta de aproape 4,5 ani, dupa ce trecuse cu bine de gerurile alea mari, porneste sprintena intr-o dimineata, plec bine mersi, opresc dupa vreo 10 minute unde aveam treaba, stau vreo juma de ora, apoi dau s-o iau iar din loc...   si canci, n-a vrut sa mai porneasca de nici o culoare, nu mai invartea deloc motorul, initial am suspectat vreun releu, imobilizatorul, bendix-ul... aiurea, era bateria, a murit iremediabil.

Dupa o zi de cautari pe net, am gasit o firma care vinde niste baterii austriece (Banner Power Bull), care mi-au adus bateria in 2 ore si mi-au si montat-o pe masina.

Intreaga poveste aici: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=6078

Iar asta e linkul catre firma care m-a scos din .... necaz. Sper sa nu se considere reclama, dar poate mai au si altii nevoie:

http://www.baterieauto.ro/banner-power-bull.html 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunt baterii cu intretinere verificat nivelul apei distilate din baterie . A patit- o acum 3-4 ani un var de-al meu , a parcat masina la facultate si cand sa plece .. nimic . A sunat la Dacia asistenta  ;D... au venit baietii , au verificat pe acolo

i-au pus apa distilata si a luat-o la sfert  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

banner ul meu ii cu gel cica ii mai sigur (in caz de acident ;nu curge)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterria originala,  Volvo scrie pe ea, pe S40 din 2001 (decembrie) a tinut pana in 2008.

Cam cu un an inainte am simtit ca nu mai invarte electromotorul cum trebuie, dar a continuat pana mi s-a facut mila de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

banner ul meu ii cu gel cica ii mai sigur (in caz de acident ;nu curge)

Sunt mai safe dpdv al emisiilor de gaze toxice la incarcare, pot suporta mai multe cicluri incarcare/descarcare severa, bineinteles ca nu curg si sunt recomandate pentru barci, rulote, carucioare invalizi, electrostivuitoare, etc  ;D

Merg si ma auto bineinteles ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now