cristyan85

Probleme aer conditionat...

71 posts in this topic

De 2 zile a inceput sa se auda un zgomot ciudat mai ales cand turez motorul, am fost astazi la cineva sa vedem ce si cum, el suspecta ca ar fi ambreajul de la alternator...se pare ca nu...in schimb fulia de la aerul conditionat are un mic joc si se pare ca de acolo ar fi...acum problema e cu identificarea rulmentului, ca ambreajul complet e un pic mai scump :) Ma poate ajuta cineva cu un mecanic care se ocupa de aer conditionat inclusiv la Volvo? Care eventual sa aiba si piese pentru reparatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de tot pentru info. Rulmentul il aveau baietii acolo s-au l-ai cumparat separat? Dupa cod poate sa fie un SKF sau NACHI, dar nu prea am lucrat cu rulmenti auto mai mult industriali...Daca nu l-ai luat de la ei, de unde l-ai luat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai e nevoie, am sunat acolo ma costa 250RON schimbatul de rulment cu tot cu rulment si inca 100 RON freonul. M-am programat pentru maine, o sa scriu aici ce am rezolvat. Oricum raman dator, multumesc mult de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentul l-am cumparat eu inainte, dar aveau si ei acolo. Rulmentul lor costa vreo 50 RON si e luat de la Cargo ( distribuie componente pentru service compresoare AC auto ) daca nu gresesc. Al meu e marca KBS si l-am luat de la http://nar-impex.ro/

Mai sint si alte marci de rulmenti ( ceva japonez cu 3 litere - nu mai stiu acum ) dar eu i-am gasit atunci la vreo 200 RON si nu am luat pentru ca era diferenta prea mare.

SKF nu face astfel de rulmenti, am cautat eu in catalogul lor. Rulmentul trebuie sa fie cu 2 rinduri de bile, SKF aveau ceva bun la dimensiuni dar erau niste rulmenti cu cilindri, asa ca ai grija ce cumperi.

Cel mai bine, ia modelul de compresor si cauta pe net dimensiunea rulmentului. Eventual daca e acelasi model ca cel de pe masina mea, ai toata informatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is stiu ce cei de la NAR Impex, cumparau frecvent de la mine :) KBS sunt americani, dar sunt facuti in China. Japonez din 3 litere ar putea fi NSK, si cred ca si KOYO ar face rulmentii astia dar nu sunt sigur. O sa merg de data asta pe mana lor, si vedem cum se comporta. Tu cu ce ocazie ai ajuns sa schimbi rulmentul ala? La fel ti-a aparut un zgomot la motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Da, aveam un zgomot de frecare in zona curelei auxiliare. Si am gasit ca rulmentul de la fulie compresor AC are joc.

Da, o alta varianta era NSK.

Acum nu stiu ce sa zic de KBS, pe cutie scrie made in USA, desi asta nu inseamna mare lucru, chinezu scrie pe cutie ce-i comanzi tu fara greata. Initial am cautat SKF, pina mi-a spus un amic ca sint facuti in Turcia si ca el a schimbat la niste utilaje toti rulmentii SKF ( se stricau f. des ) cu KBS si nu a mai avut nici o problema. Asa ca am mers pe KBS, oricum la 20 RON cit am dat pe el, daca ma tine 2 ani e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost, mi s-au parut ok baietii...numai ca o ora am stat sa isi repare pompa hidraulica ca nu aveau cum sa puna rulmentul la loc :) Problema e ca tot se aude sunetul ala, si cica ar fi de la distributie...faza e ca eu am 25-30 mii cu distributia si am pus-o noua si a pus-o cineva care se ocupa numai de volvo, ramane luni sa vad ce si cum...Oricum pentru probleme cu aerul conditionat ii recoman si eu.

Multumesc inca odata iridibo!  :beertogether:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca si eu mi-a facut distributia la reprezentanta si in primele 10 minute de mers haraie si tzipa de moarte un intinzator pe-acolo :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu mare placere.

Acum, am si eu o curiozitate, ai dat cureaua de auxiliare jos inainte sa dignostichezi acel rulment ? ?

Si pe urma ai invirtit fulia AC cu mina si facea urit sau avea joc ?

Altfel, e cam greu sa-ti dai seama de unde e. Poate fi si fulia de la alternator, fulia pompa de servodirectie,

intinzator curea ... diverse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am dat jos cureaua, si am bagat mana la fulia de aia si avea un joc, si cand am dat-o jos si a pus-o pe un ax se vedea clar ca are joc, plus ca se auzea si un huruit. Dupa ce am schimbat rulmentul, nici nu mai juca nici nu mai huruia...Dar surpriza tot se auzea zgomotu...si tipu de acolo era aproape sigur ca e de la distributie, de la rola intinzatoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles.

Tot e bine ca ai rezolvat o problema.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuia sa ii dai o cheie fara cureaua de auxiliare. Astfel elimini problema distributiei. Mai raman alternator, rola aux si A/C. Daca ac e rezolvat... Mai incearca o metoda clasica cu un lemn sa il folosesti ca stetoscop. Pui un capat pe alternator si la celalat asculti. Sau poti folosi chiar un stetoscop. Eu zic sa mai dai cureaua o data jos si sa o pornesti sa vezi daca se aude din distributie. Daca e alternatorul iti spun eu unde il poti repara, sa nu bajbai. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am dat o cheie fara cureaua de auxiliare...si tot se auzea, dar nu asa puternic...astept sa vad sa o bag in service sper saptamana asta sa rezolv...unde am fost ultima oara cu ea ieri spunea ca ii da senzatia ca sunetul se aude de undeva din zona chiuloasei...deci din 2005 pana acum nu a fost schimbat absolut nimic decat reviziile necesare...anu asta a luat-o razna :) S-a spart un furtun de la turbina, nu mai imi merge inchiderea pe fatza, pentru o usa din spate se tot arde siguranta pentru geam si inchidere, mi s-au cam stricat amortizoarele de la portbagaj, si nici alea de la roti nu cred ca o mai duc mult, acum tampenia asta cu motoru...sper sa ma opresc aici pentru anu asta :)

Multumesc oricum, o sa postez aici cand descopar buba, poate ajuta pe cineva vreodata...pana atunci mi-e un dor sa merg cu ea, nu se compara nimic altceva la condus :(((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot fi n motive. Poate fi lantul de la axele cu came in zona aia. Sau multe altele. Daca nu facea inainte de schimbarea distributiei mergi unde ai schimbat-o! Nu te duce sa iti umble altii la ea ca o sa te refuze apoi cei care au schimbat-o daca e de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai complicat, circumstantele au fact sa schimb distributia la cineva din Caracal pe care il stia tatal meu...nu am cum sa ma duc pana acolo cu masina asa ca cine stie ce mai patesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat spre rusinea mea ca nu am mai postat aici cand am rezolvat...na m-am vazut cu sacii in carutza. Pana la urma problema a fost fulia de la motor si al vremea aia a fost pe undeva pe la 11.7 mil cea originala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am si eu o problema cu aerul conditionat. lam reincarcat dar dupa 3 saptamani imi scade presiunea...scapa pe undeva...m.am uitat pe la compresor...pe la furtune.si nu se vede nimica..acum ma gandesc sa nu fie pe la radioatorul de sub bord....am incercat si stop leak pt aer conditionat da nu a dat rezultate. E munca grea de schimbat radiatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caloriferul de sub bord este doar pt caldura. Trebuie data bara jos, bagat presiune mare in instalatie si dat cu spuma peste tot si vazut pe unde face bule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot e deschis topicul imi spun si eu oful aici.

De cateva zile nu mai merge AC in sensul ca nu porneste compresorul.

Mi-am dat singur raspunsul, sau poate fi si altceva?

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauze pot fi multiple. Daca nu ai freon, nu porneste compresorul, daca ai o problema cu ventiloarele din botul masinii, nu porneste compresorul. Pentru inceput fa o verificare la cei care se ocupa de incarcari instlatii AC. Daca nu mai ai freon de loc, mai mult ca sigur s-a spart radiatorul de AC, care este o problema des intalnita la S40/V50/C30.

Trebuie urmati pasii de mai sus. Dai bara jos, intercoolerul, bagi presiune, sau culoare de contrast si dai cu spuma si vezi pe unde pierde. Dupa ce vezi pe unde pierde, este clar mai deparete, ce ai de facut

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil si vreun senzor de presiune a freonului asta in caz ca ai freon. Sau fulia sa nu cupleze. Incearca la un service specializat. In mures se cam știu băieții

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca am freon mai putin decat standard, si in același timp când cuplez AC -ul, odata cu funcționarea lui, zgomotul mașinii este amplificat, chiar deranjant.

Sa fie probleme la fulie/compresor/role/curea, sau doar lipsa cantitatii totale necesare de freon?

Edited by Ygrec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa fie rulmentul compresorului, pentru ca eu nu-mi amintesc sa se schimbe zgomotul motorului, la cuplarea AC-ului. Cand ai putin freon, nu mai raceste cum trebuie, insa nu se amplifica zgomotul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now