Sign in to follow this  
Followers 0
leose

Turbo sau egr defect

29 posts in this topic

de ce va timp ma tot plangeam ca imi da vapori de ulei pe la epuratorul de gaze,. am desfacut EGR care era coxat,blocat si nici dupa aceasta operatiune nu functioneaza.aseara am pus pe cineva sa accelereze in 3000 rpm,iar tija care actioneaza clapeta de la turbo sa permita patrunderea gazelor arse ramanea nemiscata,am tras-o fortat cu mana deschizand recircularea gazelor arse turatia motorului scazand la 2300pm.intr-un cuvant turbina functioneaza dar nu mai este actionata clapeta are cineva idee ce poate fi defect?  tija care iese dintr-o,,ciuperca'' avand in interior o membrana dintr-un cauciuc dur ma gandesc sa nu fie de aici problema sau de la vaccum''    este vorba de motrorul 1.9 TDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina se testeaza in sarcina, adica in mers.

Verifica toate furtunele si furtunasele de la turbo intai.

"Ciuperca" se strica destul de greu/rar... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aruncat o privire asupra furtuelor,par a fi in regula nu sunt crapate sau sparte,ma gandesc sa nu fie de la egr am sa l mai dau o data jos sa-curat mai bine,de altfel nu stiu ce rol ar putea avea la mine egr-ul la tine nu are egr.

post-1756-12877884845123_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica si tu daca vine vacuum la furtunul care actioneaza tija respectiva. si uita-te sa nu fie fisurat sau poros. tija cum merge? merge usor, revine la pozitie dupa ce o actionezi la mana? la turbinele cu geometrie variabila se mai calamineaza parghia care actioneaza palele si nu mai deschide/inchide cum trebuie din cauza asta. trebuie desfacut si spalat in cazul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...de altfel nu stiu ce rol ar putea avea la mine egr-ul la tine nu are egr.

Banuiesc ca pentru poluare. Am impresia ca a mea e Euro1 dar nu stiu exact... Normal ar trebuie sa fie si al meu Euro2, ptr ca e varianta mai noua de motor ca al tau dar...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

am desfacut si curatat egr nu parea sa fie imbacsit,mi-am luat de o grija.  pargia respectiava am scoso de pe clapeta  de la turbina, am tras de ea culiseaza opunand rezistenta destul de mare... de revenit isi revine sngura foarte usor.chestia este ca ea trebuie sa impinga sa deschida trubina.egr-ul face ca o parte din gazele arse sa intre intr-o ,,tulumba'' de aluminiu din spatele capacului de la culbutori de unde iese furtunul care alimenteaza cu vacum?,gaze??,ciuperca aia care comanda deschiderea clapetei de la turbina.am bagat degetul prin locul unde este egrul si este un mediu uleios negru acolo.practic cu cat accelerezi mai mult EGR se deschide lasand o cantitae mai mare de gaze sa intre in tulumba aia de aluminiu iar in momentul cad este o presiune optima actioneaza asupra cipercii care comanda clapeta de la turbo.asta este parerea mea acum va ascult si pe voi.posibil ca acel furtunas sa fie colmatat cu vapori de ulei negreala de la fum si nu mai baga presiune suficienta pentru a impinge tija...? si apropo turbo imi lucra inainte cum acceleram la 2200 rpm stand pe loc nu neaparat in sarcina,se auzea un suierat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciuperca este actionata cu vacuum si intra in ea un furtun subtire. daca acest furtun este poros sau crapat din cauza batranetii, atunci clapeta nu mai funtioneaza cum ar trebui. pe ala ziceam sa-l verifici.

scuze, dar nu prea am inteles ce ziceai tu. furtunul de la carter ar trebui sa fie undeva pe blocul motor, dar ala nu conteaza daca e fisurat. inainte lumea le scotea pe sub masina la dacie. scotea mult fum si gaze de ulei pe acolo, insemna ca e motorul uzat... toata chestia e sa nu se formeze presiune in baia de ulei, asta a fost scopul lui. mai nou ni se spune ca are scop ecologic....etc... oricum vine numai mizerie pe el. altii chiar le optureaza ca sa nu mai bage gaze in motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maine am sa desfac iar capacul si am sa fac niste poze.cat despre motor nu papa ulei putere are normal zic eu,nu consuma sunt chiar multumit de consum carburant,nu prea vad ce ar putea fi defect...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate inteleg eu, voi vorbiti nu de egr, ci de wastegate-ul de pe turbina. Daca e asa, sunt 2 lucruri total diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oo ne-ai bagat cam in ceata,este binevenita orice sugestie,ai dreptate este vorba de  egr  si poate chestia aia are denumirea mentionata de tine.nu am apucat sa fac o poza dar cert este ca ''ciuperca aia '' este actionata de gaze si nu de vaccum. gazele trec prin egr care in functie de acceleratie el baga o cantitate mai mare sau mai mica de gaze in admisie iar wastegate deschide clapeta turbinei in functie de ce cantitae de gaze primeste din admisie.

yknot daca stii ceva mai multe te rog sa ma corectezi. cert este ca dupa curatarea egr nu imi mai da in ''nas'' la plecarea de pe loc cu A/C pornit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in "ciuperca" (wastegate) este un arc (de-aia iti vine tija inapoi cind tragi de ea) si o membrana de cauciuc. Cred ca la tine s-a rupt membrana aia, din cite citesc eu -  poate ma insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mod normal, poti sa tragi cu gura si trebuie sa se miste tija, cand ii dai drumul revine la pozitie, cum zice si nenea matrix. daca tragi aer, atunci e sparta membrana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa tin cont de sugestiile voastre,insa pentru asta trebuie sa scot furtunul si sa incerc sa trag cu gura sa vad cum reactioneaza.eu gandesc ca furtunul sa fie obturat de depuneri gaze zi vapori de ulei si sa nu mai intre cantitaea necesara de gaze care sa impinga supapa wastegate.maine am sa fac operatiunea si revin si cu cateva poze sa se lamureasca toti ca wastegate functioneaza pe baza gazelor si nu a vacumului! in cazul in care wastegate este defect il voi inlocui, daca nu incerc sa curat furtunul si arcul recuperator din wastegate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ce faci cu membrana, nu cu arcul - arcul nu cred sa fie vreo problema cu el, eventual s-a "muiat" un pic datorita uzurii. Ia-le incet, verifica-le cu rabdare, inlocuie (daca poti) furtunele...

Share this post


Link to post
Share on other sites
;D wastegate-ul regleaza cantitatea de gaze care sunt recirculate in camera de ardere cu ajutorul subpresiunii (mai pe romaneste vacuum). acest vacuum la randul lui este dirijat (ca intensitate) de catre calculatorul masinii, de catre softul ei, care regleaza cantitatea in functie de niste parametrii, pe care ii citeste cu ajutorul a diversi sensori. wastegate-ul nu este actionat de gaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lechuck, daca poti sa tragi tu, cu gura, din vacuum atat de tare incat sa misti tija, esti cel mai tare.  :D :D :D Ai 5 beri din partea mea daca reusesti.  :D

Vezi ca la seria 400, la 1.9td e mecanica toata treaba (fara calculatoare). Abia reusesti cu mana, sa misti tija aia. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu cum e la 440, dar la ibiza si la turbina noua pe care tocmai am montat-o pe v40 am reusit. chiar din cauza asta am si scris aici. daca nu merge miscata cu gura, insa totusi nu trage aer, tot e bine, macar stie omu ca nu e sparta membrana. asta era ideea. banuiesc ca pompa de vacuum cu manometru nu are oricine acasa. vroiam doar sa ajut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D wastegate-ul regleaza cantitatea de gaze care sunt recirculate in camera de ardere cu ajutorul subpresiunii (mai pe romaneste vacuum). acest vacuum la randul lui este dirijat (ca intensitate) de catre calculatorul masinii, de catre softul ei, care regleaza cantitatea in functie de niste parametrii, pe care ii citeste cu ajutorul a diversi sensori. wastegate-ul nu este actionat de gaze.

aici am gresit, ca mi-era capul la egr. ceea ce am scris mai sus de fapt face erg-ul. wastegate-ul regleaza turatia maxima pe care tubina o poate atinge.

pt. ca turbina comprima din ce in ce mai tare aerul pe masura ce turatia motorului creste, ca sa nu se ajunga la limita materialelor (din cauza temperaturii si a turatiei turbinei), wastegate-ul functioneaza ca un ventil de bypass. da drumul la gazele de esapament sa treaca pe langa turbina, limitand astfel cresterea turatiei turbinei pana la autodistrugere. wastegate-ul la randul lui este actionat tot cu vacuum.

as fi recunoscator daca ar putea schimba un admin.

sarumana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca nu te-ai suparat. Eu chiar aveam chef sa "donez" 5 beri. :)

Operatiunea de testare a vacuumului poate facuta si invers: adica impingi de tija manual si blochezi iesirea/intrarea cu ceva. Daca tine vacuum, inseamna ca e buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tin bre la terfeleala..  ;D si primesc si donatii  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hooo,sa o luam usor am mesterit eu ceva dar nu cred ca am rezolvat nimic furtunul este bun,iar clapeta aia asa este nu prea ar avea rol importantpentru ca da in evacuare gazele uitati si cateva poze asa cum am promis deci close revin cu subiectul pompa servo pe care am demontat-o azi chiar m-am apucat de ea

post-1756-12877885157923_thumb.jpg

post-1756-12877885168684_thumb.jpg

post-1756-12877885171509_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce le incurcati fratilor... Wastegate-ul este exact ca un bypass cum a mai zis cineva, si permite cresterea presiunii generate de turbina pana la un punct. "Supapa" aia ce se cheama wastegate este compusa din 2 parti: Prima parte clapeta din interiorul turbinei pe evacuare, actionata de a doua parte, tija de la actuator adica capsula aia cu furtun. La motoarele fara electronica este actionata de presiunea colectata din admisie, nu de vacuum. In timpul functionarii, daca presiunea din galeria de admisie nu a ajuns la limita setata de actuator+tija, clapeta din turbina trebuie sa fie perfect inchisa. Clapeta are un rol foarte important! Daca membrana este perforata, turbina va face presiune mai mare, fortand motorul si pe ea insasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ce le incurcati fratilor... " 

Te-ai referit si la mine printre...fratii aia ?  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce le incurcati fratilor... Wastegate-ul este exact ca un bypass cum a mai zis cineva...

tot acel cineva care a zis, le-a si incurcat.  ;D

dar s-a corectat, ca-i era gandul la egr. sa inteleg ca la masinile fara electronica functioneaza exact invers daca este actionat cu presiune si nu cu vacuum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect yknot !!!!! ;)  in cazul meu turbina trebuie demontata si curatata.... am mers prea mult timp cu egr-ul blocat pe inchis si  nu au mai intrat gaze in admisie sa actioneze wastergate-ul asa incat clapeta de la turbina s-a blocat si ea.... nemaifiind actionata s-a intepenit.asadar turbina a fost forjata la maxim .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0