contdezactivat

DIY: Bucsi brate-fata din poliuretan.

23 posts in this topic

Am zis ca nu mai fac pe mecanicul dar uite ca recidivez... ;D

So... datorita stilului agresiv de condus pe curbe (si a altor motive obscure), reusesc sa termin bucsile de pe fata, intr-un ritm de 1 set la ~8 luni... ~20k km.

Dupa lungi tatonari la producatorii de bucsi poliuretanice (care nu produc repere pentru seria 400), am decis sa studiez un pic problema.

Datorita ajutorului unui prieten am intrat in posesia unui baton de poliuretan.

Dupa 2 strungari incercati (poliuretanul se prelucreaza greu, nu poate oricine sa se bage), va prezint rezultatele in pozele din atasament.

Inca nu le-am montat pe masina.

Voi reveni cu completari.

post-924-12877888265792_thumb.jpg

post-924-12877888267022_thumb.jpg

post-924-12877888268029_thumb.jpg

post-924-12877888269031_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF ?! Cum un set la 8 luni ?  :D Pe drumurile noastre trebuie sa tina cam 90 000 km cel putin . EU zic sa iei un producator mai bun  ;D sau poate ai noroc cu poliuteranicele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucsile originale tin mult mai mult... daca esti dispus sa dai 5-600 de lei pe ele. Iar ca sa ai si garantie la ele, trebuie sa le iei cu tot cu brate... si sa le montezi la reprezentanta.

Imi pare o suma cam mare pentru un produs, la care nu ai garantie... iar la diesel si la automat, unde e prezenta bucsa mai mare, e mai sensibila situatia... plus ca sunt patit cu piesele noi si scumpe.

Eu am vrut sa fac si un upgrade la tinuta masinii. Vreau sa fie mai rigida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit cu detalii:

- manopera la strungar, cu tot cu cilindrii metalici din interior, a fost 100ron;

Sper sa le montez cat mai curand.

Sunt tare curios daca rezista (nu se sparg), in design-ul ales de mine.

O sa va anunt cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Pentru un experiment... tinand cont si de manopera (de care sper sa ma eschivez) de demontare/montare... e cam mult si 100 ron. Daca am dat gres, era mai ~rentabil sa iau bucsi originale.  ;D

Btw... daca nu vreti sa aveti emotii cu montarea unor astfel de bucsi, optati pentru design-ul tip "palarie" (cum e in poze ansamblul din 2 bucati dar fara conul ala accentuat), fara nici o gaura de flexiune. Masina va deveni super-rigida dar "reliable".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, Adi!

Legat de subiect, sa va povestesc o chestiune cu cunotatii de teoria conspiratiei corporatiste, de design gresit cu premeditare, etc. :D

Cunosc pe cineva din Buzau cu Skoda Ocatvia. Pana acum 2 ani, schimba omul bucsi cam in ritmul in care o face si Adi, un set la 6-8 luni. Drumuri proaste, condus agresiv, chestii dástea.

Ei bine, acum 2 ani, omul meu a zis: pana aici!. A luat un rand de brate cu bucsi uzate, si a facut din tabla niste "tevi" pe care le-a infipt in bucsile alea, pe langa cauciuc (are un atelier auto, nu le-a facut din ciocan in sufragerie). Practic a intepenit din nou cauciucul. Le-a pus pe masina si, de 2 ani, merge masina pe aceleasi hartoape, in acelasi stil, cu aceleasi bucsi. Si cand mergi cu ea, nu bate nimic, zici ca e noua.

Omul zice ca din start designul si calitatea cauciucului sunt facute special pentru a ceda si a te obliga sa le schimbi mereu... Prin modificarea facuta de el a micsorat grosimea cauciucului din bucsa, foloseste acum cauciuc care deja s-a presat pana la un punct, etc.

Ce ziceti de chestia asta? Le-am vazut cu ochii mei, nu e goanga. Si am mers cu masina....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci  :-*

Dar sper sa primesc si mai multe laude cand o sa constat ca sunt bune. Oricum daca nu sunt bune astea, fac altele, tot din poliuretan. Am prins gustul.  ;D

La mine, a fost chiar invers... nu "design gresit cu premeditare"; pe cine intrebam (si am avut o corespondenta chiar si cu "RT Mechanics" si alti specialti in Volvo) mi-au spus: "nu ai nevoie de asa ceva"... "seria 400= tancul", "nu s-a mai plans nimeni de asta"... Oi (numar la noapte) fi eu mai nebun.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Par interesante Adi. Felicitari.

Daca sunt bune sa ne zici si un pret/set. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi ceva impresii pana acum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu as fi interesat de asa ceva.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucsile astea fac parte dintr-un proiect mai amplu.

Am asteptat sa imi soseasca o caseta de directie, care acum cateva ore a aparut.

Degeaba pun bucsile daca nu pot manevra volanul cum trebuie. Am tot sistemul de servodirectie, cu tot cu pompa, de pus la loc.

Mai caut cateva oferte de manopera si daca nu gasesc ceva mai avantajos, incerc sa ma apuc eu de treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib nu e deloc goanga, tocmai de aceia designul bucsilor spate la S40 a fost schimbat, sunt mai mari si intra cu o presa speciala(conica), nu cum spunea MC ca trebuie pilite, intra fortat si intra bine si nu mai au moarte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am zis ca trebuie pilite pt. ca toti cei 3 carora le-am vandut bucsile alea n-au reusit sa le bage decat in felul asta... Vorbesc si eu din feedback-uri daca altfel nu stiu...  :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo au acele prese si se monteaza ca la carte, chiar ma miram de ce spuneai tu si am intrebat si mi-au spus ca au niste prese speciale (conice) care strang bine bucsa dupa care intra la locul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am pus bucsile din poliuretan.

Deocamdata numai pe partea dreapta. Maine ma duc sa le schimb si pe stanga.

A zis mecanicul ca nu o sa imi placa cum se comporta si nu a vrut sa imi puna pe ambele parti. Mi-a prezis ca maine ma duc sa le dau jos. :P

Ca o prima impresie: sunt extraordinare! :occasion18:

Imediat dupa ce le-am montat am iesit la un test drive si cum nu am gasit un drum destul de stricat (ale naibii, cand iti trebuie, nu le gasesti), am intrat pe un drum forestier.

Am mers in diferite regimuri de viteza... 20-30, 40-50 si 60-70

Nu numai ca nu s-a rigidizat suspensia, in sensul rau, ci tocmai ca absoarbe f bine socurile. E ca si cum pe partea aia, am un amortizor care inca nu s-a inventat. :)

Nu bate, nu zgomote, nu nimic... sunt super.

Abia astept sa le montez si pe stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo! :thumright: Felicitari pentru update!Sa te tina la nesfarsit! B)

Multumesc. Sper sa fie asa.

Nota: "This is work in progress"!

Subiectul se doreste un simplu indrumar si nu un "citeste si fa si tu la fel".

Daca aceasta prima forma aleasa.... materialul si designul ales de mine sunt sau nu sunt bune, probabil ca va dura mult timp si kilometri parcursi pentru a ajunge la un verdict concludent.

Orice improvizatii facute la sistemul de directie/suspensie poate avea efecte mai mult decat nedorite.

Deci, ganditi de 100 de ori, inainte sa faceti ceva... ganditi pentru voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat bucsile si pe partea stanga...

Datorita designului ansamblului de 2 bucsi (care au inlocuit bucsa mare), cel putin pe moment e ceva mai rigida decat mi-am dorit, pe partea stanga .

Nu imi dau seama de ce nu mi-a venit ideea sa o fac dintr-o bucata, numai cu un singur guler... in partea de sus, unde chiar trebuie sa fie.

Per ansamblu masina e ok, imi place Daca or sa ma tina bucsile pana la primavara, o sa vad atunci cum se comporta masina, cu ceva cauciucuri mai "de omenie"... nu cu 185x65, cat e acum. :D

post-169-062623200 1289640295_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul tip palarie are ca defect atunci cand lucrezi la roata cu masina ridicata cam forteaza bucsa(originalul fiind gaurit), dar ca si rigiditate confera o tinuta de drum mai sportiva si un rulaj mai exact a rotii pe strada.Cel putin asta am observat la mine de aprox 1 an de cand au fost montate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Adi! Luni sunt in Brasov...Te caut! :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke... danke... te astept. :)

Cea tip palarie de pe stanga, am sa o schimb cu prima ocazie.

E diferenta destul de mare intre comportamentul celor de pe dreapta si a celor de pe stanga.

Pe stanga e Tare inspre f tare. Pe dreapta e mediu-mediu-tare.

Pe drumuri proaste, cu cratere, petice multiple, gropi... se simte rau in masina... aproape la fel de rau ca spatele, pe care am pus arcuri cu marcaj galben (cele mai tari, optionale din fabrica) si amortizoare pe gaz, de inalta presiune.

Pe drum doar cu denivelari, e ok. La drum intins, pe curbe, inca nu am testat.

...Deci se poate si mai rau, fara sa apelezi la poliuretanice. :laughing7:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema am si eu la 480 bucsile bata se termina repede ,poate si dincauza puterii si din cauza stilului destul agresiv de condus. Si eu vreau s-mi fac bucsi dar nu gasesc poliuretan. Ma poteti ajuta si pe mine cu niste poliuretan?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now