marcellus

Ce fel de roti sa-mi aleg pentru iarna?

11 posts in this topic

Salutare tuturor!

Odata cu racirea vremii soseste momentul alegerii unor cauciucuri de iarna... ???.

Eu am un V40 din 2001 si momentan am pe ea cauciucuri de 195/60/15 si pentru iarna mi le-as alege ceva mai inalte de ex. 195/65/15.

M-am tot uitat pe diverse site-uri care vand online si ti le aduc acasa,dar mi-i greu sa ma hotarasc asupra unui model.

Oricum, sunt dispus sa dau max. 250 RON/buc, dar daca tot iau,... sa fie cele mai bune la banii astia.

Din experianta vostra, ce cauciucuri de iarna au un raport pret/calitate mai bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat pentru Fiat acum doua ierni Toyo SnowProx. Erau la promotie atunci la 400ron/buc la 205/55-16 cand majoritatea producatorilor de renume aveau oferte in jurul la 600RON. Eu sunt foarte multumit de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai probleme cu 55 la viraje (atingere de contraaripa din plastic interioara) ? Am auzit pe multi vaitindu-se de asta. Ptr. volvo 850 merg bine 205/50/16 (vara ZR).Iarna eu pun tot 205/50/16 dar de iarna - ca nu am alte genti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe S40 anvelope de iarna 195/65/15 si reprezinta cam maximum care se poate pune - ca diametru - pe masinile astea. Cu rotile bracate la viraj maxim, chiar ating un pic, dar superficial si pe suprafata aia neteda din spatele amortizorului, deci no harm done. In rest sunt perfecte de iarna, inguste (decat 205 sau 215) si cu talon mare.

Ai incercat www.cauciucuridirect.ro ? Este un magazin virtual foarte bun, cu preturi excelente si marfa buna. Butoneaza-l un pic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si sugestie, pastreaza dimensiunea 195/60/15.

Daca treci pe 65 deja masina se inalta cu 2 cm ceea ce e foarte mult. Pe langa asta, in cazul rulajului pe zapada, se formeaza gheata pe interiorul aripilor si oala amortizorului si cu cat distanta dintre roata este mai mica cu atat se degaja mai greu (mai degraba se compacteaza), genereaza zgomote si poti ajunge chiar la imposibilitatea luarii unor viraje.

E dept ca cele pe 65 au disponibilitate mai mare si pret mai mic, cele pe 60 le gasesti doar la comanda(ca si 205/50/16 vs 205/55/16) dar eu zic sa lasi Volvo-ul tau sa fie un Volvo.

La fel, din cauza aderentei zapezii la jante, nu sunt recomandata jantele de aliaj cu spite sau modele pentru iarna.

O alta problema daca treci pe 65 este faptul ca nu poti pune lanturi. Si iarna uneori e nevoie de lanturi...

Sau treci pe 185/70/14 daca vrei neaparat talon mai inalt.

Eu de iarna am (de vanzare) Kumho KW17 195/60/15 ( http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1098.0.html ) In Romania se gasesc destul de greu, ale mele fiind aduse din Germania. (De departe cea mai buna oferta de pe piata  :D  :D)

Cred ca, raport calitate/pret/disponibilitate cel mai bun il au Dunlop Winter Sport M3, 3D... Le gasesti peste tot, la un pret bun. Gume de iarna bune sunt si Semperit,Pirelli,Good Year, Continental si normal Michelin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna trecuta eu mi-am luat CEAT brand Pirelli am fost foarte multumit de ele am avut e facut multe drumuir pe timp de iarna prin toata romania si nu am avut probleme cu aderenta e drept ca sunt mai scumpe dar in cazul meu si-a meritat toti banii. ba chiar mai mult de cateva ori am fost in situatii in care daca nu aveam cauciucuri bune de iarna puteam sa sar de pe drum dar nu a fost sa fie. Parerea me e ca pentru iarna trebuie sa-ti ei cauciucuri bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea , e ca dupa cum scrie in brief-ul in germana , la M+S , adik mud si snow , este recomandat sa pui 185/65 r15 . Se spune si producatorii de cauciucuri spun clar ca o aderenta mai buna este data de cauciucurile mai subtiri , adik mai putin late si cu talie mai mare adik distanta de la janta la calea de rulare . Nu stiu de faza cu atinsu carenajelor la viraj , insa eu unul merg pe solutiile date de producatorii de anvelope , adik daca intri pe pagina vreunui producator si dai cautare la cauciucuri de iarna iti vor recomanda 185/65 r15 si dupa 185/60 r15 . Cu cat sunt mai late cauciucurile adik treci de 185 spre 195 , inaintarea este mai greoaie . Eu unul o sa-mi pun 185 /65 r15 . La producator .... nu prea pot sa recomand , sunt destul de multi producatori pot spune buni in domeniu insa am tot vazut pe la Adac.de niste teste si de acolo reiese ca la fiecare latime , talie si raza clasamentu e diferit . Ideea e sa te hotarasti la ce model vrei (adik 185/65 r15 sau 195/60 r15 , etc ) si dupa aia sa cauti o marca unde pe aceasta configuratie sta bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult tuturor pentru sfaturi, mai ales pentru rand.

Treaba cu distanta dintre roata si interiorul aripii mi se pare logica, asa ca voi opta, in final pentru un model cu dimensiunile 195/60/15.

Oferta ta pare interesanta, dar nu am nevoie de alte jenti de otel, caci am deja 4.

Mai degraba, daca tot imi iau jenti, mi-as lua din aliaj, pentru vara...

In plus,...stii reclama aia cu "...dincolo era mai ieftin... :D  ;D  :o "

Am gasit citeva site-uri care vand online, interesant, insa, ca exista diferente,pe alocuri, la acelasi produs, destul de mari...:

http://www.depozituldeanvelope.ro

http://www.vanzarianvelope.ro

http://www.laros.ro

http://www.anvelopa.ro

http://www.anvelope.ro

http://www.anvelope-online.ro

http://www.anvelopemania.ro (sunt cam perversi, nu-ti afiseaza pretul decat daca iti introduci datele personale  >:(  )

http://www.vreau-anvelope.ro

cauciucuridirect.ro e intr-adevar un site destul de ok.

Deja am devenit un fel de obsedat de cauciucuri...cu atatea cautari... :o 

Sper sa nu mi el gasec oadata si sa scap de aceasta "obsesie"... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja am devenit un fel de obsedat de cauciucuri...cu atatea cautari... :o 

Sper sa nu mi el gasec oadata si sa scap de aceasta "obsesie"... :)

:D ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea sa ti se implineasca dorinta

Oferta ta pare interesanta, dar nu am nevoie de alte jenti de otel, caci am deja 4.

Mai degraba, daca tot imi iau jenti, mi-as lua din aliaj, pentru vara...

Cand la banii pe care vrei tu sa-i dai doar pe anvelope  primesti anvelope cu jantele incluse,montate, echilibrate si cu capace eu zic ca e cea mai beton oferta  :P Mai ieftin poate doar "dincolo", in lumea celor drepti ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand la banii pe care vrei tu sa-i dai doar pe anvelope  primesti anvelope cu jantele incluse,montate, echilibrate si cu capace eu zic ca e cea mai beton oferta  :P Mai ieftin poate doar "dincolo", in lumea celor drepti ::)

Ai dreptate, oferta e beton... ne mai gandim asupra ei... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now