sfc

echivalenta anvelope

25 posts in this topic

Vreau sa-mi iau cauciucuri de iarna.Si n-as sari calul cu pretul... Cele de vara sunt 205/55/15. In talon am a 2-a varianta 195/55/15. La echvalare, sunt cu 1,81%in circumferinta mai mici. Ma gandesc ca ar merita sa fie ceva mai inalte, iarna nu stii ce e in zapada si pe drumurile noastre...M-am gandit la 195/65/15 ,care sunt la un pret acceptabil, dar sunt cu 4,62% mai mari in circumferinta. Merita ?>, nu o sa frece in caroserie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine merge inclusiv 195/65/15. Trust me, i know. Dar nu le recomand decat pe spate. Si nu, nu ating.

Cele mai bune cauciucuri de iarna pt. S/V40 mkI, dupa experienta mea (si cam invart nameti 4-5 luni pe an) sunt 185/65/15 sau 195/60/15. Asta pe fata, si 195/65/15 pe spate. Diferenta este foarte mica, insa e bine sa stii ca spatele e mai sus cu 1-2 cm (petrnu ca ochiometric nu o sa observi).

Si marimile astea 2 amintite mai sus sunt aproximativ egale la circumferinta cu 205/55/15 - le tau, ala din talon, asa ca erorile kilometrajului vor fi in mare masura evitate.

Ca regula generala, un cauciuc de iarna este indicat sa fie mai ingust si cu perete lateral mai mare decat cel obisnuit/vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi 195/60 R15 sunt mai apropiate de original (1.4% abatere) iar pretul este mai mic decat 195/65 R15 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi 195/60 R15 sunt mai apropiate de original (1.4% abatere) iar pretul este mai mic decat 195/65 R15 .

aveti un excel care va spune diametrul rotii in functie de latime, inaltime si diametrul jentii

scrieti doar in zona verde si albastra. ca , oricum nu puteti in alte zone....

da... nu merge sa atasez nimic. nici excel, nici rar, nici zip.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am 195\65\15 si nu freaca niciunde, intradevar sunt de vara.

Cele de iarna sunt de 185\65\15.

Cele de iarna parca trebuie sa fie mai inguste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aveti un excel care va spune diametrul rotii in functie de latime, inaltime si diametrul jentii

scrieti doar in zona verde si albastra. ca , oricum nu puteti in alte zone....

da... nu merge sa atasez nimic. nici excel, nici rar, nici zip.

Eu de aici m-am inspirat: http://www.carbibles..._bible_pg4.html

Este un calculator de comparatie ,care m-i se pare foarte OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am 195\65\15 si nu freaca niciunde, intradevar sunt de vara.

Cele de iarna sunt de 185\65\15.

Cele de iarna parca trebuie sa fie mai inguste.

Atat cauciucurile de iarna cat si cele de vara ar fi bine sa fie exact la 195/60/R15 pentru ca asta e dimensiunea data de producator la masinile noastre. (eu am un s40 din 2001 si sunt 100% de afirmatia facuta, insa pt modele s/v40 din '97, 98' nu stiu sigur si nu as vrea sa induc pe nimeni in eroare)

Si eu am avut de iarna 185/65/R15 si acum cand le-am schimbat mi-am luat exact dimensiunea care trebuie 195/60/R15.

Cauciucurile de iarna nu trebuie sa fie mai inguste - nu prea are nici o logica afirmatia asta - ba chiar din contra as putea spune.

Toata faza ii ca dimensiunea 195/60/R15 nu e asa de comuna si ca 185/65/R15 e mult mai comuna (e dimensiunea standard pe dacia logan)

pana la urma oricine poate sa isi puna ce jenti si cauciucuri vrea din gama pe care le permite masina insa eu cred ca daca vrei varianta cea mai buna atunci trebuie sa alegi dimensiunile producatorului masinii

ca si referinta, eu mi-am luat in toamna asta 4 cauciucuri noi Continental WinterContact TS830 cu 310lei bucata s sper sa ma tina ca voi mai avea masina asta (5 ani macar)

Edited by BogdanP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat cauciucurile de iarna cat si cele de vara ar fi bine sa fie exact la 195/60/R15 pentru ca asta e dimensiunea data de producator la masinile noastre. (eu am un s40 din 2001 si sunt 100% de afirmatia facuta, insa pt modele s/v40 din '97, 98' nu stiu sigur si nu as vrea sa induc pe nimeni in eroare)

Si eu am avut de iarna 185/65/R15 si acum cand le-am schimbat mi-am luat exact dimensiunea care trebuie 195/60/R15.

Cauciucurile de iarna nu trebuie sa fie mai inguste - nu prea are nici o logica afirmatia asta - ba chiar din contra as putea spune.

Toata faza ii ca dimensiunea 195/60/R15 nu e asa de comuna si ca 185/65/R15 e mult mai comuna (e dimensiunea standard pe dacia logan)

pana la urma oricine poate sa isi puna ce jenti si cauciucuri vrea din gama pe care le permite masina insa eu cred ca daca vrei varianta cea mai buna atunci trebuie sa alegi dimensiunile producatorului masinii

ca si referinta, eu mi-am luat in toamna asta 4 cauciucuri noi Continental WinterContact TS830 cu 310lei bucata s sper sa ma tina ca voi mai avea masina asta (5 ani macar)

Nu e chiar asa cum zici, un cauciuc de iarna mai ingust va va ajuta pe timpul iernii pentru ca sapa mai usor in zapada. Un exemplu bun intre diferenta de latime intre un cauciuc de vara si unul de iarna vine din WRC.

Vezi poza atasata.

post-521-034008800 1288176154_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai inguste = derapeaza mai repede pe uscat si au aderenta mai buna pe zapada

mai late = exact invers

acum ,o diferenta de citiva mm nu prea cred ca conteaza. cred ca conteaza mai mult pe unde mergi mai des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Cauciucurile de iarna nu trebuie sa fie mai inguste - nu prea are nici o logica afirmatia asta - ba chiar din contra as putea spune.

...

Cauciucurile de iarna sunt mai eficiente cand sunt inguste.

Five mistakes to avoid when selecting winter tyres

Winter driving

... si se mai gasesc ...

Ideea nu e sa plutesti deasupra zapezi, ca nu o sa reusesti cu o masina de 1,3 tone distribuite pe 4 suprafete cat un pachet de tigari. Ideea e sa tai zapada. Si, chiar daca nu ajungi pana la asfalt, sa o compactezi mai bine, si sa creezi fagasuri mai adanci si cu margini mai puternice.

In sfarsit, acum depinde si cat de multa zapada o sa ai de infruntat. Cum am zis, in cazul meu cu multa zapada de rostogolit sunt mai bune mai inguste.

Si, ca vorbim si de pret, 185/65/15 sunt printre cele mai ieftine cauciucuri de pe piata. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Orice decizie ai lua, consulta si: www.janteanvelopepromotii.ro Sunt cei mai ieftini si foarte prompti. Am luat de doua ori de la ei. Ca sa dau un exemplu, Dunlop Winter 3D 91H 205/55/16 a costat 385 ron bucata. Mai ieftin de atat n-am gasit. Anvelopele au venit a doua zi dupa comanda, la adresa indicata, trasport gratuit. Recomand cu caldura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la jante de 16" ce marime sa iau pt iarna?apropo stie careva daca la cauciucuri all seasons mai faca astia figuri cu tamtamul asta care se vehiculeaza ca trebuie sa avem cauciucuri de iarna obligatoriu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 16" , singura dimensiune ok este 205/50/16. Eu am luat anvelope noi Kleber Krisalp HP la ~410RON bucata. Folosesc pe 16 pentru ca oricum la T4 e destul de dificil sa pui pe asfalt puterea furnizata de motor. Daca as trece la anvelope mai inguste, ar fi si mai greu.

pe 15" poti folosi asa:

185/65/15 - preturi bune si oferta larga

195/55/15 - au fost folosite pe phase 1

195/60/15 - folositela phase2.

De astea din urma am avut doua seturi de Michelin Alpin de iarna, nu le-am folosit... sunt undeva pe la colegii de forum, ca le-am vandut.

Ca si pret sunt rezonabil, dar destul de greu de gasit.

205/55/15 - se gasesc destul de usor. Pretul nu este tocmai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am umblat o iarna cu cauciucuri 195-65-15 si daca treceam peste vreo groapa nu tare mare se auzea un trancanit pe spate si vara asta am umblat cu 195-55-15 bineinteles de vara cauciucuri ;) si am trecut peste gropi mult mai mari si cu mai mare viteza si nu se mai aude acel trancanit de asta iarna ceea ce ma face sa ma gandesc ca sunt prea mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pus cineva pe jante de 16" cauciucuri 205/55/16? stiu ca nu sunt 100% compatibile dar au talonul mai mare lucru ce ar fi mai bun, si sunt un pic mai ieftine, 205/50/16 sunt si mai rare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut acum 2 ierni pe fata 205/55/16 si mi-au gaurit aparatorile de plastic. Am si suspensie sport, dar si cu suspensie normala cred ca 205/50/16 e maximul. Asa e, 205/50/16 sunt scumpe, dar se poate rezolva definitiv cu jante de tabla pe 15 pentru iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca poti sa pui 195/55/16 . Eu asa imi voi lua si nu cred ca sunt probleme . Oricum in manual sunt indicate anvelope mai subtiri si inalte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauciucurile de iarna omologate la mine in talon sunt185/65/r15,si sunt accesibile ca si pret

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauciucurile de iarna omologate la mine in talon sunt185/65/r15,si sunt accesibile ca si pret

@cata, si modelul meu e din 2000, dar in talon am pentru iarna 195/55/15. Am inteles ca in acel an ar fi existat 3 variante din seria 40. Al meu , la exterior seamana cu phase 1, dar motorul si multe componente , le gasesc la phase 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! O intrebare am pentru dvs., si anume: pentru un V40 din 2001 sunt probleme daca inlocuiesc anvelopele 205/50/16 cu 205/55/16 ?

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine frecau 205/55 in bosaje.Am pus 195/55/R16 si nu mai freaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/50, 195/60 e maxim pt. v40 din 2000

pe 15, scuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine merge inclusiv 195/65/15. Trust me, i know. Dar nu le recomand decat pe spate. Si nu, nu ating.

Cele mai bune cauciucuri de iarna pt. S/V40 mkI, dupa experienta mea (si cam invart nameti 4-5 luni pe an) sunt 185/65/15 sau 195/60/15. Asta pe fata, si 195/65/15 pe spate. Diferenta este foarte mica, insa e bine sa stii ca spatele e mai sus cu 1-2 cm (petrnu ca ochiometric nu o sa observi).

Si marimile astea 2 amintite mai sus sunt aproximativ egale la circumferinta cu 205/55/15 - le tau, ala din talon, asa ca erorile kilometrajului vor fi in mare masura evitate.

Ca regula generala, un cauciuc de iarna este indicat sa fie mai ingust si cu perete lateral mai mare decat cel obisnuit/vara.

Merge si la mine 195/65/15 ? eu am S40 T4, dar in cartea masinii e trecut 195/60/15,

diferenta e de numai 0,97 cm (inaltimea talonului), acum am 205/50/15 si se vede ca sunt

mai mici decat trebuie - in carte e data dimensiunea de 205/55/15 si inca 205/50/16 ...

si inca o intrebare : de ce e bine sa fie spatele mai sus? (oricum, la amea asa este din fabrica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, nu am citit tot ce se postase in topic siii ..., de, iar am dat cu bata-n balta! :confused2:

... dar la ultima intrebare tot nu exista un raspuns ...

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now