dumyg

Membru
  • Content count

    58
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by dumyg


  1. Ce nu înteleg eu este ,de ce ai schimbat atâtea componente ale motorului :mellow:

    Si ce motor ai de fapt pe masină ?

    Nu este bine să pui alte componente de pe alt tip motor ,deoarece calculatorul este setat

    ptr. un anumit tip de senzori.

    Asa o sa schimbi tot motorul ,una câte una ,şi tot nu faci nimic.


  2. da..am reusit sa scot cuprul de la cuzinet de pe vibrochen..si am scapat de o cheltuiala ..:)

    Maine imi vin cuzinetii..si o sa vad daca se mai aude.. se pare ca si uleiul ELF COMPETITION ST 10W40 4L si faptul ca erau terminte oringurile.. au determinat lipsa de ungere.. maine o sa pun Motul 300V Power Racing 5w30 si schimb filtrul.. mai pun si la primul drum un metabond.. ptr motor..si dumnezeu cu mila pana-n primavara.

    Daca e oka..ne vedem joi seara la Polivalenta ..

    O seara placuta si pufoasa la toti !

    Sfatul meu este să măsori ovalitatea vibrochenului cu un micrometru ,ca să nu munceşti degeaba 8)

    Dacă ovalitatea este mai mare de 2 sutimi trebuie să rectifici vibrochenul ,altfel arunci cu banii aiurea.


  3. da..greseala e a mea..

    Se pare ca sunt cuzineti de biela ... si cola c peste pupza...astazi cand mergeam cu ea foarte calm a inecput sa mai arda ceva pe la motor.. compresorul de AC .. :( are cineva de vanzare ?!

    ma ajuta cineva sa schimb cuzinetii ?! :(

    Mai întâi verfică de unde vine zgomotul mai exact :dinspre baia de ulei sau mai sus spre blocul motor ,caci se poate să fie si un piston gripat :excl:

    Se pare că si uleiul nu a fost prea bun.

    Şi nu mai turati motorul niciodata la max. pe loc ,nici măcar 1 min.

    Iar turbina nu se blochează asa dintr-o dată ,mai repede se astupă catalizatorul 8)


  4. Nu înÅ£eleg de ce nu ai echipat motorul de jos ,ca să-ti rupi spatele aplecându-te peste masină? ???

    Iar simeringul îl gaseai la orice magazin ,de unde să-ti vină ?

    Si mare grijă la capacul de la axele cu came ,se dă un clei special ,care e bine să-l dai si pe o suprafaÅ£ă si pe alta .ÃŽ-ti spun asta că sunt păÅ£it.Iar paharele sper că le-ai descărcat !

    ÃŽn rest ,motorul pare nou ,bravo, de acum în colo o să-l iubesti mai mult că Å£i-ai lăsat un pic de suflet in el.

    Mai ales când o să-Å£i lase cauciucurile pe asfalt (după rodaj) :thumright:


  5. Scuze, credeam că motorul din poza este al tău,nu pare prea îngrijit .

    Cât despre Matrix ,stiu că e prea obsedat de motorul său ,poate să-i dea talpă cât cuprinde ,

    că la ce orz de calitate le dă la cei 200 de cai ;D Åži oricum astea nu sunt maÅŸini să dormi în ele,au sub pedala de acceleratie un magnet  :D

    Apropo Matrix ce ai făcut cu distributia ? Ai rezolvat-o


  6. Ca sa-ti piardă motorul atâta ulei si să mai pleci cu el la drum lung :nono:

    Iar cu uleiul super sintetic la un motor trecut de prima tinerete  :blink:nu am fost de acord niciodată.

    Cu toate că am făcut zeci de motoare ,părerea mea e să cauti alt motor.PoÅ£i să-l iei si la 200-300mii km ,

    daca este luat de afară e ok, căci ăia au grijă de ele nu ca noi. :thumbsup2:

    Chiar dacă faci o cârpeală la motor tot te duce la 15-20mil., asta dacă nu trebuie să schimbi vibrochenul si freo bielă.

    Acum depinde de criza fiecăruia  :-\  (financiară ).

    baftă


  7. După zgura care se vede in motor ,nu prea sa schimbat la timp uleiul ???

    Dacă folosesti tot pompa de ulei a motorului de faÅ£ă verifică atent supapa de refulare a uleiului ,s-ar

    putea sa fie intepenită de calamină.

    ÃŽn 80-90% din cazuri de acest gen asta este buba. Iar vibrochenul se poate rectifica (dacă mai este in cote

      adică uzura sa fie mai mică de 0,50 mm ).


  8. alex - vezi că tot tu complici lucrurile ;D

    dacă spuneai de la început că ai schimbat una  alta,că ai pus testerul etc. poate că o probabilitate de 60-80% aveai un răspuns.

    Nimeni nu este ghicitor ca să-Å£i dea un răspuns exact la o simplă nelămurire de-a ta ,că ai consumul prea mare la masină.

    Asa a pătit-o si George ,un baiat din Constanta cu un 850  2.3 l ,care era disperat tot cu consumul ,si tot la fel ca tine s-a dus la toate servisurile din ConstanÅ£a si nu au stiut ce să-i facă.M-a sunat când a venit in Bucuresti ,mi-a lasat masina ,si în 2-3 zile s-a rezolvat . ;D

    De ce a durat atâta ? ptr. că la masinile mai vechiuÅ£e nu te ajută testerul asa de bine ,si vroiam să mergem direct la bubă să nu dăm cu banii aiurea pe piese. A trecut aproape 1 an si nu l-am mai auzit să se plângă de masină. :'(

    Cauza -:- sonda lambda ,care poate să fie si la tine- (70%)  ???


  9. yonutz-2010-si tu ai aceiasi problemă ,verifică sistemul de evacuare (tobe-catalizator) ,căci dacă ai o toba care răsuflă

    î-ti bagă gaze în masină .

    Iar dacă motorul nu mege bine pune-l si tu pe un tester.

    De tine este mai uÅŸor că nu esti asa departe de Bucuresti ,

    alex30 ,nu stiu din ce loc este, ca să-ÅŸi pună masina pe tester. ???

    Parcă vă este frică să vă pune-ti toate dadele la profil, asa ne vom cunoaste si noi mai bine.

    Eu lucrez pe tester de 3 ani ,si din experienta le spun la toÅ£i că este bine ca măcar o dată la 6 luni sa-Å£i pui masina pe tester,ptr. că apar tot felul de erori chiar dacă masina merge bine ,erori care in timp pot da naÅŸtere la probleme ,

    exact ca un virus care intră in computer si trebuie să-l elimini :(


  10.   Alex30 -Din ce an este masina ? Dacă este mai veche atunci s-ar putea să fie distrus si catalizatorul sau poate nici nu-l mai ai,sau o sonda sau mai multe nu mai dau randament 100%.

    De cand ai masina ?sau de cat timp ai observat problema asta?

    Dacă nu dai si tu mai multe detalii degeaba ne tocim tastaturile .

    Dar mai intâi pune-o pe un tester să vezi dacă ai toti senzorii motorului buni .


  11. De regulă la încălzitoarele astea se arde bujia incandescentă ,care costă în jur de 150ron.

    Unele au si câte 2 buji incandescente :una de pornire si una de mentinere în stadiul iniÅ£ial.

    Sau se mai poate ca filtru pe care unele îl au să fie îmbâcsit si să nu intre motorină îndeajuns si atunci este normal să scoată fum alb .

    Si mai este bine ca din când în când să se curete camera de ardere al injectorului din interior, ptr. că se depune calamină pe margini si nu mai pulverizează motorina cum trebuie iar din cauza asta să nu mai poată lua foc.

    Motive să nu pornească sunt destule ,trebuie doar să le elimini pe rând una câte una.


  12. La motoarele pe benzină nu se găsesc garnituri de grosimi diferite ptr. că micsorarea camerei de ardere prin rectificare nu este o problemă f mare. Iar la motoarele diesel contează mai mult inăltimea pistonului care iese din cilindru ,decât rectificarea chiuluasei propiu zise.Multi fac greseala că atunci când rectifică chiuluase la diesel ,cumpără garnituri mai groase ,si atunci nu le mai merg motoarele ca înainte.

    Eu am luat din chiuluasa 0,8 mm si nu am nici o detonatie ,merge foarte bine .

    La Olcit nu există garnitură de chiuluasă ,iar de rectificat este mai complicat si să schimbi o chiuluasă de la un motor de 1100 la 1300 sau invers este o diferentă mult prea mare a camerei de ardere . ???

    ÃŽn domeniul ăsta al motoarelor ,am o experienÅ£ă de zeci de motoare făcute la activ si nu prea mai are cine sa mă contrazică ;D


  13. M-ai inteles gresit, cand am zis "forja ",m-am referit ca masina a fost forjata la drum (turatii f. mari la temperaturi mari)

    iar chiuluasa ,daca nu este fisurata nu are nimic ,poti sa iei si 1mm din ea ,ca merge si cu garnitura originala.

    Nu te apuca sa faci tu garnituri ca nu faci numic. Eu am patit la fel cand am incins motorul de l-am inrosit, am luat din chiuluasa aproape 1mm , si merge de rupe.Eu am avut noroc ca nu s-a topit nimic din el ,asta datorita faptului ca blocul motor la volvo este din aluminiu si se dilata odata cu pistonul,avand acelasi coeficient de dilatare ,caci daca era din fonta se topea si se gripa tot in el.

    Problema ta este ca trebuie sa faci rost de piston cu segmenti cu tot ,dar grija mare la montaj ca trebuiesc cantarite pistanele pe care le iei sa fie la aceeasi greutate cu cele din motor (diferenta de maxim 2 grame ) caci la turatii mari o sa ai vibratii puternice in el .

    Asa ca parerea mea :alt motor la dezmembrari ,daca nu ai meserias.

    Bafta!!


  14. Dacă î-Å£i intra greu si rece si cu motorul cald ,90% te pregătesti de o volanta (dacă este cu masa dublă).

    Si ar fi bine sa verifici si uleiul din cutie mai întâi.

    PoÅ£i face un experiment :prima dată- opresti motorul fără să apesi pe ambreiaj si să fii atent la zgomotul pe care il face si la intensitatea lui.A doua oară îl opesti cu piciorul apăsat pe ambreiaj ,dacă zgomotul este mai mic sau chiar insesizabil atunci te apuci usor ,usor de strâns bănuÅ£i ptr. volantă sau chiar si ptr.kitul de ambreiaj (placă ,disc rulment).

    Apropo de 1500ron ambreiajul ,este posibil dacă nu a schimbat si volanta :-\


  15. Pe pistonul asta scrie un singur cuvant :"forjă" ;)

    Si s-ar putea sa fie ultimul piston căci ala este cel mai prost răcit ,iar topirea lui se datorează intrări apei in capul pistonului pe lângă garnitura de chiuluasă.

    Apa, când ajunge la temperaturi f. mari este mai puternică decât benzina ,deoarece contine hidrogen ,iar pistonul ăla a ajuns la o temperatură de la topit .Mare mirare să fi scăpat si chiuluasa in dreptul lui . ???


  16. Nu cumva senzorul ăsta de apă are legătură cu calculatorul prin bord?

    Că am schimbat senzorul ,nu mai dă eroare ,dar tot nu porneste ventilatorul.

    Am măsurat ,nu-mi vine curent din calculator la releul de comandă al ventilatorului.

    Firele sunt OK,dar nu-mi vine comandă de - (negativ), si mă gândeam că bordul a fost schimbat de pe un 2000 turbo pe 2500 20v si poate are freo influenÅ£ă ,dacă nu, atunci este calculatorul (unul din ele ,că ăsta are două fiind mai vechi) ECM si ICM.(Engine control modul si Injection control modul.)De la ICM pleacă comanda la ventilator.

    Oricum era si sonda lamda defectă -nu era nici originală- ,căci după ce am schimbat-o si pe aia s-a schimbat mersul motorului substanÅ£ial.

    Ar fi bine dacă ar putea să găsească tabloul de bord vechi pe la băiaÅ£ii pe unde a fost schimbat ca să-i facem o probă,că zice că de pe atunci nu a mai mers.


  17. Eu unul nu te sfătuiesc să schimbi motorul cu unul pe benzină că trebuie să schimbi si cutia de viteze si cine stie ce instalatie electrică.

    Mai bine faci chiuluasa aia pe care o ai cum a zis CATA , schimbare de ghiduri ,supape rectificate,scaune rectificate,si bineînÅ£eles chiuluasa rectificată. Mare grijă la jocul tacheÅ£ilor care se face din pastile .Prezoanele dacă strâng bine si nu se întind, le poti folosii fără probleme.

    Mai verifică si injectoarele ,care trebuie să pulverizeze motorina sub formă de ceaÅ£ă că poate si din cauza asta nu porneste bine.BineînÅ£eles bujiile să fie bune.

    Mare grijă la alegerea garnituri de chiuluasă ,că de aici pleacă toate problemale cu compresia, eu de regulă pun garnituri la cota 0 .!!!!!!

    Toate chiuluasele la diesel sunt fisurate intre supape, dar este o fisură superficială ,deoarece metalul din acea zonă este gros. Dacă era fisurată chiuluasa î-Å£i arunca apa afară din vas instantaneu.

    Iar motaorele de VW-LT sunt destul de bune dar sunt mai pretentioase la reglaje ,odată pus la punct nu mai ai treabă cu el.

    Åži dacă tot ai chiuluasa dată jos măsoară si uzura cilindrilor ca să vezi cum stai cu segmenÅ£ii ,uzura nu trebuie să depăÅŸească 15-20 sutimi de mm.

    Baftă,... că uite asa mai înveÅ£i si mecanică si ne laÅŸi fără pâine. ;D ;D


  18. Există întradevăr niste soluÅ£ii, pe bază tot de ulei, care se pun în ulei si se merge câţiva Km, pe care le-as recomanda ,dar nu sunt de acord cu cele pe bază de diluanÅ£i care se bag tot in ulei si se Å£ine la ralanti circa 5 min.

    Cel mai bun spălat este schimbatul uleiului mai devreme decât trebuie si folosirea de uleiuri bune cu detergenti in el.

    Aditivii aceÅŸtia de tot felul pot ataca garniturile si semeringurile motorului.