Brava

Sa renunt la catalizator ?

43 posts in this topic

prin evacuare directa in atmosfera a se intelege evacuare care nu creeaza contrapresiune, adica prea mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si masinile de raliu de ce au flacari la evacuare si nu iau foc ?

nu vrei sa stii.... (am glumit)

masinile de raliu, ca orice alte masini, cind decelerezi nu ard tot combustibilul injectat, care arde pe evacuare din cauza temperaturilor mari ale acesteia.

si ele nu iau foc pentru ca NU TURBINA e incinsa , ci evacuarea !!!!!!

evacuare la 700 de grd = flacari la evacuare

turbina la 700 de grd = incendiu....

daca nu sint considerat un "gigi stie tot" chiar pot sa va arat cum functioneza motoarele turbo.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu deloc, dar mai bine ar fi un topic separat si pus ca sticky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand moare schimbam:lol: :lol: :lol: bine ca o fost facuta masina cand se faceu pe viata sa tina ....

sunetul merita in munti pe serpentine o calc de dragul sunetului:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am catalizatorul schimbat cu unul sport, dar fara intermediara, si face ceva galagie.

Iti recomand sa pui intermediara. Si eu am de gand, pentru ca a inceput sa ma calce pe nervi. :) Cand ai chef de talpa insa, parca suna bine.

De RAR treci fara probleme chiar si daca e inscrisa Euro2.

Catalizatorul la mine este JETEX luat de pe partsforvolvos.com. Intermediara cred ca o sa o i-au tot de la ei.

Daca era turbo mergea fara catalizator si fara intermediara , o sa incerc doar cu o intermediara , vedem ce se intampla , dar sa se incalzeasca mai intai :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du-te pe Popisteanu, pe linga Ciuperca, la Nea Nicu daca-l cunosti. Are atelier numai de tobe. Iti face o toba noua, cum o vrei. Nu catalizator, dar face treaba bunisoara si pe bani putini daca negociezi putin cu el.

Daca era turbo mergea fara catalizator si fara intermediara , o sa incerc doar cu o intermediara , vedem ce se intampla , dar sa se incalzeasca mai intai :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vadime nu stii ca eu am avut scos catalizatorul?

in afara de 2-3 caluti putere,un sunet mai cool si un piston topit nu am patit nimic din ce au enumerat baietii mai sus,a picat cu totul.

la mine a fost vb de turbo,la dvs nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vadime nu stii ca eu am avut scos catalizatorul?

in afara de 2-3 caluti putere,un sunet mai cool si un piston topit nu am patit nimic din ce au enumerat baietii mai sus,a picat cu totul.

la mine a fost vb de turbo,la dvs nu stiu.

Piston topit ai avut de la un injector blocat pe deschis .

@Catalin : Cei de langa Auto soft .... strada spre bd-ul expozitiei ... daca da ... mi-au cerut 250 de lei sa-mi puna racordul flexibil la evacuare , asta cu evacuarea scoasa de mine :lol: In conditile in care un racord costa 50 de lei , defapt atat am si dat pe el :P

Problema este ca trebuie sa fac the "To do List" la Volvo si nu stiu cum sa ma calculez ce sa aleg .. Ideal ar fi sa pun un cat Oem cu intermediara dar nu vreau sa ma gandesc cat costa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, pe strada spre bulevard, mergi inainte, o iei in prima intersectie spre stinga si te duci pina aproape de bulevardul Expozitiei. O sa vezi pe partea stg o baraca alba de tabla (gen depozit) in dreptul unui scuar si pe strada respectiva faci stinga. Mergi inca 50 metri si pe stinga intr-o curte mica e Nea Nicu. Stai in cartier si nu il stii pe Nea Nicu? Unde zici tu, se chema "La mosi". Du-te ca te rezolva sigur.

Piston topit ai avut de la un injector blocat pe deschis .

@Catalin : Cei de langa Auto soft .... strada spre bd-ul expozitiei ... daca da ... mi-au cerut 250 de lei sa-mi puna racordul flexibil la evacuare , asta cu evacuarea scoasa de mine :lol: In conditile in care un racord costa 50 de lei , defapt atat am si dat pe el :P

Problema este ca trebuie sa fac the "To do List" la Volvo si nu stiu cum sa ma calculez ce sa aleg .. Ideal ar fi sa pun un cat Oem cu intermediara dar nu vreau sa ma gandesc cat costa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa da .. am sa dau o fuga si acolo sa vedem ce zice . Credem ca la aia de langa Auto Soft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim,

daca ai in acte non-euro (si e E2, adica ai o singura sonda in amonte de catalizator) poti sa nu-ti mai faci griji cu el; poti sa pui un catalizator universal - 300ron, sa-l golesti pe al tau si sa-l pui la loc sau mai bine, ca sa nu se auda un zgomot ciudat, te sfatuiesc sa-l inlocuiesti cu teava si daca vrei poti pune sau nu intermediara sport (cu absorbtie).

Eu la alta masina Euro2 (aspirata) am eliminat sita catalizatorului si intermediara(detentor) inlocuind la unii de la Pitesti(au si in Buc service) tot traseul cu teava de inox de 50mm iar finala de zgomot cu una de inox cu absorbtie (umpluta cu o vata minerala in jurul unei tevi cu gaurele, v.foto) nu cu reflexie, totul aprox.100euro. Deci practic de la galeria de evacuare drum liber si spre surprinderea mea nu face asa "urat" cum ma asteptam, dar are alta tonalitate. Oricum, nu se castiga multi cai dar cand ai putini 2-3-5 se aduna. Dupa cum vezi am studiat si aplicat si eu problema asta. Daca vrei s-o auzi si sa mai povestim, stam aproape,.. :P

Dom' profesor are dreptate cu acea contrapresiune (back-presure), o evacuare si o toba finala bine gandite sunt mai bune decat teava goala (straight-pipe) de la turbina la bara spate din motive de termodinamica.. dar sa nu-i fie teama de porecla ;) "gigi stie tot", ca la alea de raliu cu ALS (anti-lag system) pe decelerare se injecteaza gaz dupa alte diagrame (sa prinda supapele de evac deschise), gaz care arde in mare parte in galeria de evacuare pana si in turbina pentru a o mentine in sarcina, dar alea sunt alte turbine(ce 700, functioneaza la ~800°C - 1100°C).. alte aliaje si rotoare din titan.. si evacuarea de dupa e speciala.

post-329-017294700 1294483251_thumb.jpg

Edited by Andreos

Share this post


Link to post
Share on other sites

teava originala pina la cutia de viteze ii de 60 de acolo lam prelungit tot cu 60 cam atat

inainte mai aveam o toba de 740 pe el dar tot de 60; diferente la mers nu am observat ;

masinile noi cu filtru de particule la regenerare lucreaza peste 700 grade dar maxim 15 min si rezista (o vreme )

multumesc pt explicatii

lag ul turbo ma deranjeaza si pe mine dar incerc sa-l pacalesc ; il tin fortat (cind ma mai dau cu ea)

daca nu intru in depasire si astept pe domnul turbo sa-si faca treaba ;

ii o situatie jenanta in depasire ezita un pic si dupa ceea pot depasii:rolleyes:

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

So , ieri l-am scos si am pus in locul lui o ........ da , teava :lol: se aude demential , superb :X

Catalizatorul era praf , ceramica sparta .

Niste prime concluzii , trage foarte bine si se aude foarte bine . Ma gandesc totusi sa-i pun o intermediara .

Deci cine vrea sa il scoata , sa nu ezite , diferenta este mare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am spus asta de un an si ceva.

am avut eu ghinionul de motor <><><><>

doar la itp la noxe s-ar putea sa deranjeze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu deranjeaza sigur .... este trecuta non euro in acte , deh romania :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai dureaza , ca astazi am dat alternatorul si compresorul de aer jos sa schimb rulmentii :D

BTW ar trebuii sa fac un tutorial cu desfacerea ambreiajului de la compresor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

...BTW ar trebuii sa fac un tutorial cu desfacerea ambreiajului de la compresor :P

Ohh, Yes! :)

Il astept ca pe aerul conditionat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now