kozzo

Socuri la schimbarea vitezei - cutie automata S80 D5

167 posts in this topic

Salut,

Prima data trebuie pusa pe masina scula de diagnoza numita "Dice" (este speciala si doar pentru Volvo)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau pe orice tester OBD pt ca atat cutia cat si motorul se pot diagnostica cu orice scula de diagnoza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou,baiatul de la garaj avea Launch x 431(nu este bun, compatibil?).Ar mai fi o solutie sa imi cumpar un DICE-VIDA,primesc mai multe informatii in legatura cu defectele masini de cat ce imi spun cei de la garaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal baieti

sincer nu am citit fiecare comment din acest topic dar am o intrebare

se schimba uleiul din cutia de viteze ?

mecanicul meu mi a spus ca nu se baga pt k la volvo nu se schimba decat daca ai probleme si desfaci cutia.ma trimis la volvo sa cumpar ulei ...

ma duc la 2 dealeri si cer ulei de cutie.fiecare ma intreaba ce fac cu el.poi am facut 100000 mile si sa schimb toate lichidele din masina sa nu am probleme

mi sa spus clar nu atinge uleiul din cutie pt ca o sa am probleme

apoi am sunat la un al 3 lea dealer si acelasi lucru

astazi cand parcam am bagat din R in D si am simtit si eu un joc urat,acum cand motorul e cald vad ca face mereu.....

incepe sa ma dispere problema asta sincer

ce crede ti ca ar trebuii sa fac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal baieti

sincer nu am citit fiecare comment din acest topic dar am o intrebare

se schimba uleiul din cutia de viteze ?

mecanicul meu mi a spus ca nu se baga pt k la volvo nu se schimba decat daca ai probleme si desfaci cutia.ma trimis la volvo sa cumpar ulei ...

ma duc la 2 dealeri si cer ulei de cutie.fiecare ma intreaba ce fac cu el.poi am facut 100000 mile si sa schimb toate lichidele din masina sa nu am probleme

mi sa spus clar nu atinge uleiul din cutie pt ca o sa am probleme

apoi am sunat la un al 3 lea dealer si acelasi lucru

astazi cand parcam am bagat din R in D si am simtit si eu un joc urat,acum cand motorul e cald vad ca face mereu.....

incepe sa ma dispere problema asta sincer

ce crede ti ca ar trebuii sa fac ?

Sa schimbi urgent ULEIUL !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ok inteleg ce spui

dar ma duc la volvo sa schimb uleiul in cutie si ei spun clar NU

doar in cazul in care e taxiu masina

ce sa mai cred in cazul asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul de automata este supus unei presiuni,uzuri diferite decit la manuala.Cind isi pierde din proprietati incepe sa iti zmuceasca cutia.Ar fi culmea la service sa iti confunde perioada de schimb cu cea de la manuala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vineri am fost si am luat de la volvo discurile si placutele de la volvo

le am dat nr de inmatriculare si ar fi trebuit sa stie ce fel de cutie are masina

oricum maine mai sun odata si mentionez - automata-

multumesc baieti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca are si un filtru de ulei cutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul in cutie se schimba doar daca se repara cutia .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impertinenta totala

Sun din nou la aceleasi 2 reprezentante

Reprezentanta 1 - da se schimba uleiul la 100.000 mile si costa 250£

Reprezentanta 2 - da se schimba uleiul la 45000 mile si costa 400£

Dupa 2 h - reprezentanta 2 - vreau sa fac programare sa schimb uleiul in cutie; (volvo) dar cine va spus sa schimbati uleiul in cutie ?? Noi nu recomandam asa ceva- (volvo) va rugam sa asteptati revenim cu un telefon

Deci ce drakkkkk fac il schimb sau nu ???

A schimbat cineva la s60 2.4D din 2006 uleiul si cutia mai este buna ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine le-ai zice ce probleme ai sa vezi ce rezolvari iti dau ei , (poate un update , schimb de ulei ).

post-3286-0-22820400-1391442023_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la ei si bineinteles k problema nu sa manifestat

Ce e drept k a facut decat 1 singura data

Stiu de la s80 ul lui varu,eo din 2011 k avea aceeasi problema cu socul cand baga om D si a fost la volvo i au resetat ceva nustiu exact ce si cateva zile nu a mai facut apoi iarasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic, dar... in romana cand incepi sa scrii ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou.Ma poate ajuta cineva cu cateva erori:

(1) ECM-5310,comunication problems with the transmission control module (TCM)

(2) ECM-1300,mass air flow (MAF)

(3) ECM-1200,intake air temperature sensor (IAT)

La punctul 1 mecanicul a zis ca,cutia de viteze NU comunica cu motorul si ca trebuie schimbata instalatia electrica?

La punctele 2 si 3 senzori sunt defecti (arsi)

Ce sa fac,astept pareri.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pai ce erori ai pe cutie ?

2. e un singur senzor si anume debitmetrul ce include si IAT-ul .

Ba mai mult daca ai probleme cu MAF-ul nici cutia nu schimba bine iar doi la mana nu ai spus daca erorile sunt permanente .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am mai avut aceiasi eroare acum exact un an si imi zicea ca cutia de viteze aluneca(patineaza),am fost la garaj si a anulat eroarea si a zis ca este ca noua,acum a aparut din nou,problema apare in momentul in care vreau sa fac o depasire pe autostrada si sunt la 120 kmh si ma duc usor la 150-160kmh se aprinde martorul in bord,imi taie motorina si abia mai pot merge cu 90 kmh si imi dispare D-ul din bord,daca ma opresc cateva ore totul e ok dar raman cu martorul in bord aprins si socuri la plecare de pe loc(treapta 1-2 tot timpul la cald sau la rece),am anulat eroarea mai am socuri dar foare mici (insesizabile).

Mentionez ca uleiul din cutie NU a fost schimbat niciodata si acum are peste 250 000 km,deoarece garajul (reprezentanta volvo)a zis ca nu se schimba (este pe viata).

Cu 2 saptamani in urma cand a aparut eroarea am fost la garaj si mecanicul a zis ca nu poate sa conecteze testarul la cutie deoarece cutia si calculatorul nu comunica intre ele ceva de genul (fire roase de soareci sau nu fac contact mufele).

Joi mam apucat de capul meu sa dau filtrul de aer jos si am constatat urmatoarele probleme:

Este o tije care iese din cutia de viteze care este prinsa cu o piulita cu siguranta de tabla de 22 sau 24 care tine aceasta tije sa nu cada in cutie si mai este o tabla in capat la aceasta tije care formeaza un ''L intors'' fixata cu o piulita cu autofranare de 13 pe care este montat cablul de la maneta de viteze(in momentul in care pui maneta pe R,N,D,3,2 sau L isi modifica pozitia),aceasta piulita de 22-24 era desfacuta complet si in momentul in care inpingeam de tije in cutie si inapoi se ducea cam 1 cm max 1,5 cm dupe ce am strans cu mana piulita se misca cam 0,5 mm,este normal aceasta miscare sau trebuie sa o strang cu o cheie???

Cablurile care ies din cutie sunt perfecte si pentru mufe am cumparat sprai de contacte dar ele aratau perfect(ca si noi).

Dupa ce am terminat mam dus la garaj sa imi puna testarul din nou si a reusit sa imi spuna ce probleme are masina,cutia de viteze aluneca si cei 2 senzori arisi.

Problema cea mai mare este ca nu stiu unde sunt situati acei senzori si pe internet nu ii gasesc sau nu stiu eu ce sa caut,din ce am citit mai sus maf-ul este cel de pe furtunul de aer de langa filtru,dar celalalt nu stiu unde sa-l caut.

Cred ca nu sunt asa de scumpi acesti senzori,ma duc si ii cumpar DAR ce fac cu cutia de viteze.

Doar eroarea de la punctul 1 este permanenta in bord,cele de la 2 si 3 nu imi apar in bord,doar in tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista nici un surub/piulita care sa fie stranse doar cu mana(degetele) fara o cheie, sau ceva de genu. Asa ceva in auto exista doar la carburatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CCS Este vorba de piulita de la PNP care trebuie stransa cu o cheie iar daca vrei cu adevarat sa repari masina trebuie sa vezi ce cod de eroare ai pe TCM (cutie) pt ca ECM-ul spune clar ca ai erori pe TCM .

Volvo spune ca uleiul se schimba daca masina tracteaza remorca/rulota sau daca masina este folosita des in regim montan. In realitate insa chiar daca folosesti masina mult in oras tot trebuie sa schimbi uleiul pt ca se uzeaza tare discurile de frictiune din cutie si contamineaza uleiul cu pilitura.

Ca sa nu te mai chinui aiurea trebuie sa tragi joja de ulei de la cutie si sa vezi ce culoare are uleiul, daca este maro si miroase a ars atunci ai nevoie de alta cutie sau sa o repari pe asta .

Succes .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul din cutie are culoarea galben-maro mai mult spre maro si miroase a ceapa usor arsa.

Luni o sa ma duc iara la garaj si o sa ii cer toate erorile de pe cutie.

Am intrebat un alt mecanic ce trebuie sa fac ca sa schimb tot uleiul din cutie: si a zis ca da baia de ulei a cutiei jos si asa schimba tot uleiul.

Intrebarea mea este daca dau baia de ulei jos pot sa schimb si filtrul? se poate vedea daca este ceva distrus??.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce tip de cutie ai aW 50 55 sn?

daca da nu se da baia jos e o procedura de a schimba uleiul din cutie ;

+pentru filtru trebuie data jos cutie si facuta bucati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la un dealer volvo din manchester cam la 300 km de mine si mi-a pus masina pe tester a mers cu ea si nu sa manifestat in nici un fel negativ.sincer de acum 1 saptamana si ceva nu mi-a mai facut.

Mi sa spus k daca masina nu e taxi sau nu trage o rulota nu ai ce cauta la uleiul din cutie.

Poti sa ai probleme la cutie care sa nu aiba treaba cu uleiu.schimband uleiul mai rau poti face.

Sfatul meu pt cine are probleme la cutia de viteze sa mearga la dealer si sa faca un full diagnostic pt a nu se ajunge sa platiti mii de euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baia de ulei de care zice mecanicul este capacul blocului hidraulic (negru la culoare). Cutia de viteze are si ea un surub de drenaj al uleiului, dar nu curge mai mult de3 sau 4 litri ulei.

Uite si filtrul de ulei cum arata si unde este situat!

post-1775-0-30022400-1391940335_thumb.jp

post-1775-0-44695000-1391940336_thumb.jp

post-1775-0-46501600-1391940337_thumb.jp

post-1775-0-81455700-1391940338_thumb.jp

post-1775-0-08782500-1391940340_thumb.jp

post-1775-0-45190000-1391940341_thumb.jp

post-1775-0-67837600-1391940342_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde pot vedea ce tip de cutie am???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai AW55-50 iar daca uleiul miroase a ars si este brun ai nevoie de alta cutie .

Exista si varianta inlocuirii uleiului dar e deja tarziu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now