19 posts in this topic

Informatii , probleme , intrebari legate de DPF

Salut, am si eu o nelamurire si sper sa ma poata ajuta cineva. Am masina de vreo 2 luni jumate (S60 2.0 D3) echipata cu filtru de particule. Intrebarea mea este daca e normal ca teava de esapament sa fie neagra pe interior, sa aiba funingine d-aia neagra in conditiile in care masina e doatata cu DPF. Ce e drept, nu e o funingine ca la un motor diesel fara DPF ci un strat foarte foarte fin de asemenea particule. Masina nu scoate fum in turatii mai mari, nu are pierderi de putere si nici nu apare vreun amrtor de eroare pe DPF la bord. Insa, m-ai uitat la mai multe masini echipate cu d3 si teava de pe finala e curata lacrima. Credeti ca e vreo problema? S-a mai intalnit cineva cu probleme de genul chiar si la alte masini? Ce e drept, masina o folosesc mai mult prin oras, ar putea conta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatii , probleme , intrebari legate de DPF

Salut, am si eu o nelamurire si sper sa ma poata ajuta cineva. Am masina de vreo 2 luni jumate (S60 2.0 D3) echipata cu filtru de particule. Intrebarea mea este daca e normal ca teava de esapament sa fie neagra pe interior, sa aiba funingine d-aia neagra in conditiile in care masina e doatata cu DPF. Ce e drept, nu e o funingine ca la un motor diesel fara DPF ci un strat foarte foarte fin de asemenea particule. Masina nu scoate fum in turatii mai mari, nu are pierderi de putere si nici nu apare vreun amrtor de eroare pe DPF la bord. Insa, m-ai uitat la mai multe masini echipate cu d3 si teava de pe finala e curata lacrima. Credeti ca e vreo problema? S-a mai intalnit cineva cu probleme de genul chiar si la alte masini? Ce e drept, masina o folosesc mai mult prin oras, ar putea conta?

Este normal avand in vedere ca o folosesti mai mult in oras si la noi motorina este asa cum o stim.Sincer nu cred ca trebuie sa te ingrijoreze acest detaliu tinand cont ca ai o masina noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de km care ii ai.

Am vazut masina cu 39 000 km care avea la fel teava pentru gaze neagra.Atat timp cat nu ai probleme,nu cred ca ar trebui sa existe vreun motiv de ingrijorare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funinginea este evacuata atunci cand motorul face regenerare, deci este normal sa fie esapamentul negru pt ca pe acolo iese funinginea dupa regenerare. Nici un filtru de particule nu poate retine 100%, in timpul regenerarii mai scapa un pic de funingine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. probabil asta e explicatia. Motorina ii pun doar alto55 de la rompetrol, dar probabil nici aia nu e ceea ce zic ei. O zi frumoasa sa aveti, multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna anto,

Si eu am un S60 D3 2011 - eu am deja 14K km in 5 luni rulata mixt insa mereu merg mai turat. Motivul? Motorul diesel are ardere completa si respectiv motorina este un podus inferior calitativ benzinei (se extrage din titei dupa extragerea benzinei) - deci "resturile" arderii sunt mai consistente decat la benzina. Aceste depuneri eu le elimin mergand mai turat tot timpul, astfel ca am teava de esapament curata.

Diferenta intre motorina normala si cea aditivta consta in ppm aditiv (55 vs. 100) - Rompetrol utilizeaza aditiv BASF. Acum se mai intampla un fenomen - Rompetrol are cea mai moderna rafinarie din Europa probabil, ceea ce permite radinarea titeiului cu continut mare de sulf, care e adus din strainatate.

Din acest motiv eu folosesc OMV Maxx Diesel - titeiul nostru romanesc are un continut mai scazut de sulf. Diferenta la un plin de motorina la noi la aproape 67 l inseamna vreo 20 lei.

Odata insa, acum vreo o luna jumatate am avut o eroare ciudata legata de motor, insa dupa ce am rulat pe autostrada la 140 km in viteza a 4-a timp de 30 min am "suflat" bine zic eu toata evacuarea.

As recomanda sa mergi mai turat in oras - eu merg mereu intre 2000 si 3000 rpm cu schimb catre 3000 rpm.

Sper sa fie de ajutor.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am facut si eu acelasi lucru, am iesit din oras si am mers cu ea in 3500 - 4000 vreo juma de ora. Insa esapamentul e tot negru. Daca ii dau pana in 4000 de pe loc si schimb 1-2 destul de turat, scoate si ceva norisor de fum, mai ales cand e clima pornita. Am mers si la Volvo aici in Iasi, au pus-o pe tester si nu a iesit nimic anormal. DPF era in parametri, si-a facut regenerare totul ca la carte. Cei din service mi-au recomandat sa nu ii mai pun rompetrol alto 55 (cifra cetanica mai mare au zis ei altfel de arderi si posibil mai multe reziduri solide de la aditivii folositi) Ei mi-au recomandat MOL, spunand ca e cea mai "ortodoxa" motorina. Service-ul de aici e coomun Volvo cu Land Rover, la Volvo nicio data neavand probleme din cauza combustibililor. La Land Rover in schimb toti cei ce au venit cu probleme de DPF , filtre, pompe la diesel si au schimbat pe MOL au scapat si de probleme. Astept si eu sa termin ce am acum in rezervor si sa ii schimb pe MOL. La urma urmei daca nu apare nimic nici pe tester la diagnoza.... Nu am ce sa ii fac. Zic totusi ca e pe fondul motorina si a utilizarii in oras 90%.

Oricum, multumesc frumos de sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e tare, pai tu crezi ca mergand turat vine un chinez si iti curata esapamentul ? Trebuia sa-l cureti tu cu o carpa dupa care sa mergi cu masina . Oricum si la masinile pe benzina se innegreste esapamentul asa ca nu inteleg de ce te tot stresezi . O sa ai mari probleme cu masina daca tot o zgandari, mergi cu ea cat mai mult in regim constant, fara plecari bruste de la semafor si o sa te tina o viata .

Daca motorul nu este la regenerare degeaba o turezi la 4000rpm pt ca nu se regenereaza nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si oare era greu pentru cei de la Volvo sa puna un beculet, ceva in bord ca sa stie si soferul ca intra motorul in regim de regenerare? Ca doar nu o sa mearga bietii posesori de diesele cu DPF numai in 4000 RPM in speranta ca la un moment dat o sa nimereasca peste un moment de-asta de regenerare... S-ar putea cumva monta un led de-asta mic ceva care sa palpaie in "momentul cheie"?

PS: DPF-ul este motivul pentru care este o mare probabilitate ca V50-ul pe care il acum sa fie prima si ultima mea masina diesel.

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e tare, pai tu crezi ca mergand turat vine un chinez si iti curata esapamentul ? Trebuia sa-l cureti tu cu o carpa dupa care sa mergi cu masina . Oricum si la masinile pe benzina se innegreste esapamentul asa ca nu inteleg de ce te tot stresezi . O sa ai mari probleme cu masina daca tot o zgandari, mergi cu ea cat mai mult in regim constant, fara plecari bruste de la semafor si o sa te tina o viata .

Daca motorul nu este la regenerare degeaba o turezi la 4000rpm pt ca nu se regenereaza nimic.

Cred ca BogdanG are dreptate vizavi de curatirea esapamentului - insa eu prefer sa merg mai turat tot timpul deoarece calamina se mai depune si la motor - nu merg mai turat neaparat legat de regenerarea filtrului DPF - ci merg mai turat ca sa evit pe cat posibil depunerea calaminei in motor - schimb de la a 2-a in sus catre 3000.

Cu mers constant iarasi maestrul BogdanG are dreptate - deoarece nu avem indicator de temperatura apa, merg primele 10 minute cat mai constant posibil, la turatii treptat mai mari, fara fortari la plecarea de pe loc - intotdeauna incerc sa accelerez cat mai lin de la plecarea de pe loc. Viteza 1 la noi este destul de violenta - dupa 2000 rpm face urat de tot - probabil de asta ai acel fum negru.

Acum vizavi de regenerare DPF - mesaj in bord:

Cei de la Volvo mi-aus spus ca voi avea mesaj in bord cand motorul (DPF) intra in regenerare, ceea ce nu mi s-a intamplat pana acum - probabil ca datorita acestui lucru ca merg mai turat DPF nu s-a "murdarit" - nu stiu.

Ar fi interesant de vazut efecte cu motorina de la MOL. De ce spun asta? Prietenul meu care lucreaza la rafinarie la Petromidia - Rompetrol - mi-a spus ca virgula, produsul brut - motorina de exemplu - este livrata zonal tuturor furnizorilor de combustibili. Exemplu: pe Dobrogea toata lumea ia motorina, benzina etc de la Petromidia, urmand a adauga aditivi in rezervor in statie. Similar pentru zonele tarii unde Petrom are rafinarie si depozite, date fiind costurile de transport si depozitare. Si va spun asta deorece benzina de 95 de la Rompetrol din Constanta mi s-a parut mai buna decat cea de la Rompetrol din Bucuresti.

Acum, mergand pe aceasta idee, practic singura diferenta o fac aditivii - fiecare furnizor foloseste propria sursa de aditivi.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Behu daca esti atent o sa observi cand intra motorul in regenerare, se schiba putin tonalitatea motorului, consumul instant creste si se incinge tare esapamentul.

Daca lasi motorul sa mearga minim 30 min atunci cand constati ca este la regenerare ai toate sansele ca regenerarea sa se termine cu succes, daca opresti motorul cand este la jumatatea regenerarii atunci se va relua la urmatoarea repornire, daca ai drumuri scurte si nu se poate face regenerarea atunci filtrul se va infunda si va aparea un mesaj in bord .

@Maverick, cheia succesului nu este sa mergi turat ci sa mergi macar o ora in fiecare zii, astfel sigur se va face regenerarea corect. Regenerarea se face o data la 400-500 km si nu apare nici un mesaj in bord .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G:

Multumim mult pentru raspunsuri. O sa incerc sa ascult mai atent "herghelia" :D...

Ziceai de 400-500 km. E valabil si pentru o utilizare preponderent urbana? Eu de exemplu o scot cam la 2 saptamani la o tura de alergare de aprox. 30 km in 3500-4000 RPM. In doua saptamani insa, masina nu face decat maxim120 km. Crezi ca ar fi ok daca in conditiile astea as scoate-o la plimbare doar odata pe luna?

Nu de alta, dar in km aia de forja cred ca virgula consum mai mult decat sotia mea in doua saptamani de mers la serviciu... Si atunci avantajul de avea motor diesel mic si economic s-a dus ... Plus ca daca nu e pe regenerare, din cate inteleg manca saracu' jar degeaba...

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea se face automat de cite ori apare o diferenta de presiune intre intrarea si iesirea din filtru.Intervalul intre regenerari depinde de mai multi factori incepind de la calitatea motorinei ,stilul de conducere,structura traseului etc.Mersul subturat este dusmanul motoarelor diesel moderne.

Regenerarea este de fapt o ardere a particulelor de funingine colectate in filtru.Temperatura de aprindere a acestora este coborita de aditivul pentru DPF,undeva pe la 300 de grade celsius.Cind se comanda regenerarea, pe faza de evacuare se mai injecteaza o cantitate mica de combustibil si astfel se supraincalzeste filtrul pina la aprinderea granulelor de zgura.De aici fumul alb.

Lipsa de putere vine de la faptul ca pe durata regenerarii turbina este la minim de randament,comandat evident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Behu, este ok sa scoti masina chiar si o data pe luna la un drum de 100 km . Te-ai prins, dieselul modern nu are nici un avantaj in fata benzinarului modern, diferenta de consum este pierduta prin probleme mai multe, taxe mai mari, piese mai scumpe .

@Cali e aproape corect ce spui tu daca se discuta de motorul 1.6D, motoarele Volvo actuale nu au aditiv iar regenerarea se face la 600C . Mersul turat duce la particule mai multe, motorina nu poate arde complet la turatii ridicate.

Chiar sunt socat de unii, care cand vad avaria de DPF in bord dau fuga pe autostrada si omoara masina in doua . Evident ca nu rezolva nimic pt ca regenerarea nu se face cand vrei tu ci cand vrea ECM-ul si este mult mai simplu sa faci regenerare fortata cu testerul decat sa-ti pui viata in pericol mergand cu peste 4000 rpm si aproape 200km/h .

Daca nu vrei sa ai probleme cu DPF-ul atunci trebuie sa urmezi cateva sfaturi :

1. evita pe cat posibil drumurile scurte(2-3km), mai ales in sezonul rece

2. nu accelera brusc decat atunci cand esti in plaja de cuplu

3. nu tura inutil motorul

4. verifica frecvent nivelul uleiului

5. pune uleiul cerut de motor

Cine urmeaza aceste sfaturi si stie sa conduca economic nu va avea probleme cu DPF-ul decat dupa 200.ooo km, adica exact cat este el proiectat sa tina .

Altfel masina cu motor diesel este inutila, va inghitii multi bani si mai ales va sta pe dreapta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"1. evita pe cat posibil drumurile scurte(2-3km), mai ales in sezonul rece"

Hmmmm.... Avand in vedere ca de unde stam si pana la spitalul unde lucreaza sotia mea sunt cam 4,5 km, avand in vedere ca vine sezonul rece si tinand cont ca nu-mi permit sa ma mut in alta parte, dupa cum vad eu problema as avea doua solutii:

1. Sa fac o cerere sa mute astia spitalul mai departe :lol:

2. Sa vand masina

@BogdanG: Chestia aia cu regenerarea din tester, e foarte complicata? Adica pentru un dummy intr-ale mecanicii/electronicii (eu) cat i-ar fi de greu sa identifice pe tester ca motorul are nevoie de regenerare si sa-i dea comanda necesara? Si nu in ultimul rand, care e testerul cel mai accesibil - financiar vorbind - care poate face chestia asta? Si cat ar costa, daca stii cumva. Multumesc!

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt distante scurte se foloseste masina pe benzina de mic litraj, este cat se poate de logic . O Corsa B de 1l este exceptionala pt mersul prin oras .

Pt un necunoscator este complicat si este mai bine sa lasi pe cei care se pricep, de costat costa un tester, cel mai accesibil este ~2000lei iar de banii astia faci multe regenerari fortate la service .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am facut si eu acelasi lucru, am iesit din oras si am mers cu ea in 3500 - 4000 vreo juma de ora. Insa esapamentul e tot negru. Daca ii dau pana in 4000 de pe loc si schimb 1-2 destul de turat, scoate si ceva norisor de fum, mai ales cand e clima pornita. Am mers si la Volvo aici in Iasi, au pus-o pe tester si nu a iesit nimic anormal. DPF era in parametri, si-a facut regenerare totul ca la carte. Cei din service mi-au recomandat sa nu ii mai pun rompetrol alto 55 (cifra cetanica mai mare au zis ei altfel de arderi si posibil mai multe reziduri solide de la aditivii folositi) Ei mi-au recomandat MOL, spunand ca e cea mai "ortodoxa" motorina. Service-ul de aici e coomun Volvo cu Land Rover, la Volvo nicio data neavand probleme din cauza combustibililor. La Land Rover in schimb toti cei ce au venit cu probleme de DPF , filtre, pompe la diesel si au schimbat pe MOL au scapat si de probleme. Astept si eu sa termin ce am acum in rezervor si sa ii schimb pe MOL. La urma urmei daca nu apare nimic nici pe tester la diagnoza.... Nu am ce sa ii fac. Zic totusi ca e pe fondul motorina si a utilizarii in oras 90%.

Oricum, multumesc frumos de sfat.

Buna Anto,

Uite documentul oficial MOL despre Motorina EVO 5 - cine le furnizeaza motorina bruta - interesant nu?

Deci eu cred ca pana la urma aditivii sunt cei care fac diferenta.

Fisa securitDiesel_2011.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e tare, pai tu crezi ca mergand turat vine un chinez si iti curata esapamentul ? Trebuia sa-l cureti tu cu o carpa dupa care sa mergi cu masina . Oricum si la masinile pe benzina se innegreste esapamentul asa ca nu inteleg de ce te tot stresezi . O sa ai mari probleme cu masina daca tot o zgandari, mergi cu ea cat mai mult in regim constant, fara plecari bruste de la semafor si o sa te tina o viata .

Daca motorul nu este la regenerare degeaba o turezi la 4000rpm pt ca nu se regenereaza nimic.

Pai nu ma asteptam sa se curete de la sine, l-am sters eu cu o carpa insa nimic, se inegreste la fel. Oricum, nu-mi mai bat capul, atat timp cat merge, e in garantie, asta e. Daca ar fi fost vreo problema ma gandesc ca ar fi dat semne pana acum.

Buna Anto,

Uite documentul oficial MOL despre Motorina EVO 5 - cine le furnizeaza motorina bruta - interesant nu?

Deci eu cred ca pana la urma aditivii sunt cei care fac diferenta.

Sincer nu vad nicio diferente fata de Rompetrol. Poate doar merge motorul un pic mai rotund. Oricum, am renuntat sa-mi bat capul... Atat cat macar o data la doua saptamani, sa-i dau un pic mai turat ca sa nu se depuna nush ce... in rest motorina sa fie si bani de plata leasingului :), cat despre funingine si fum.... la urma urmei se duce in spate, nu o vad :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate - motorina sa fie si mai ales bani de plata leasing-ului, ca masina merita banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now