ScorpionulRazvan

Sistem protectie acumulator

17 posts in this topic

Ma indoiesc ca sunt singurul "destept" care plecand in vacanta cu masina, uita s-o mai porneasca desi umbla la ea destul de des (asa e cand o parchezi langa cort, mereu ai de scos sau de bagat ceva!). Rezultatul? Battery low! Adica ciuciu curent, mai pe romaneste. ... Exista un sistem de protectie pentru neplaceri de genul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea are din fabrica o siguranta cu 2 pozitii.

Cand nu mai folosesti masina, se muta siguranta in alt slot si in felul asta, consumatorii pasivi (lumini de interior, senzori, centralizata si alte aparate ce au nevoie de curent pentru a stoca o memorie) sunt intrerupti.

Cred ca ar trebui ca si celelate modele sa aibe asa ceva sau un sistem similar, din moment ce aceasta optiune este descrisa in Vadis, ca folositoare in situatia in care masina isi asteapta un proprietar la reprezentanta, pentru drumul din fabrica pana la proprietar... sau pentru perioadele mai lungi de nefolosire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si care e acea siguranta?Unde se afla, sub bord sau in cutia din compartimentul motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Adrian, primul e super, cu un pret pe masura, cred, insa opereaza fara intreruperea curentul doar cand ai contactul pus, altfel, la descarcare, iti taie tot (dupa cele 11 sec. de avertizari), ca si cum ai scoate borna! (Ori am inteles gresit principiul de functionare?!) Cel de-al doilea functioneaza exclusiv cu contactul pus dar l-as putea adapta (alimenta) direct la baterie. M-ar interesa ceva care sa ma avertizeze (si) atunci cand nu am cheile in contact! Tu ce parere ai de cele doua sisteme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta cu dispozitivul de priza ar fi cea mai buna... dar.. eu as trece la un alt nivel(sunt necesare cunostinte de electronica si programare).

Mi-as lua de pe ebay un microcontroller ieftin gen Arduino Nano(~15 $), un display LCD(~15$), un ADC, un transformator 12-9, si un piezo si mi-as face cu manuta mea un sistem. Este investitie de ~ 100lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau iti iei un tester si iti treci masina in FACTORY MODE dar nu vad sensul .

Vrei sa asculti muzica la gratar, nimic mai simplu, iei un casetofon cu baterii si ai rezolvat.

Nu va mai jucati cu electrica de la Volvo pt ca va parliti rau .

Share this post


Link to post
Share on other sites

it iei un generator pe benzina

ala face si 220 si 12 v sa-ti incarci bateria :lovestory:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau iti iei P1 care are astfel de sistem de protectie si e chiar misto :thumbsup2:

"In 2 minutes the system will shut down to prevent......blabla"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine imi cumpar o rulota si am rezolvat problema! P1? Nu stiu ce e P1! ... Cred ca pana la urma imi fac singur un voltmetru simplu, cu leduri si un generator de ton, il conectez direct la baterie si un difuzor din portbagaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine imi cumpar o rulota si am rezolvat problema!

Sa vezi atunci probleme, cand ti-oi lua rulota :D:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca pana la urma imi fac singur un voltmetru simplu, cu leduri si un generator de ton, il conectez direct la baterie si un difuzor din portbagaj.

Foloseste un microcontroller sa ai si precizie: http://embedded-lab.com/blog/?p=396

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adriann, pentru ce sunt necesare cunostintele de programare la realizarea unui montaj cu microcontroler?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai microcontrollerul ala trebuie invatat sa faca o anumite functie.

Microcontrollerele au convertoare analog digitale(adc). Aplici o tensiune pe intrarile analog si poti activa iesirile sa afiseze valoarea tensiunii pe un display LCD sau leduri sau orice altceva.

Totusi nu poti sa-i pui 12V direct ca il arzi.

Citeste in link-ul ala de mai sus ca e foarte usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc sa atasez display-ul montajului undeva pe sau in panoul cu butoanele climei, intre butonul STC si bricheta. Vreau sa desfac portiunea aceea de sub reglaj clima sa vad daca e loc si pentru circuit dar nu stiu cum. Am ametit cautand prin Vadis! A demontat cineva portiunea respectiva? Va rog sa ma indrumati!! ... Alimentarea circuitului o voi face de la sigurantele din bord sau compartimentul motor, 12 v activi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa nu faci asta.

Cumpara un modulator FM. Proiecteaza circuitul in Proteus/Eagle/OrCAD si incearca sa-l faci cat mai mic cu putinta astfel incat sa incapa in carcasa modulatorului FM.

Daca te bagi la sistemul electric al masinii se poate lasa cu investitie majora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa modific nimic, doar sa-i fac loc pe acolo, alimentandu-l de la bricheta! Miniaturizarea nu e o problema, hartie milimetrica sa fie! Pentru portiunea aia mica de langa bricheta trebuie sa scot tot panoul??? Chiar nu e loc cat pentru o cutie de chibrituri???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now