nioni

ce motorina recomandati?

23 posts in this topic

Salut pe toată lumea.

Sunt nou pe aici şi aş dori să ştiu ce motorină folosiţi la S40 1,6D.

Am căutat un topic cu acest subiect, dar nu am găsit decât câteva informaţii sporadice, care nu m-au lămurit pe deplin. Am citit şi despre uleiul 2T JASO FC/FD şi aş dori să ştiu dacă nu are şi "reacţii adverse". Motorul meu are DPF.

Vă mulţumesc şi La mulţi ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit!

In speranta ca un pret mai mare aduce cu el si o calitate mai buna, eu am folosit doar OMV MaxxMotion Diesel (asa ii zice acum, dar a avut mai multe variante de nume de-a lungul anilor) sau Rompetrol Alto 55.

In privinta uleiului 2T, daca zici ca ai citit topicul respectiv, probabil ca ti-ai dat seama ca e o chestie de optiune personala... Eu am ales sa nu-l folosesc... De efecte adverse inca nu am auzit pe nimeni de pe forum sa se planga.

Sarbatori fericite in continuare si tie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc de răspuns. OMV MaxxMotion Diesel am alimentat şi eu, în baza aceluiaşi raţionament logic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E teoretic nu e logic :)

Ontopic: WInter diesel de la rompetrol pun sau de la Automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti in romania asa ca toata ii la fel...adica o mare parte provine din reziduurile din tancurile de depozitare.

4 ani am bagat numa de la mol si uneori iarna alpin cu aditiv pt -20gr.

De 3 ani incoace numa de la petrom din aia simpla. rationament: unele cunostinte si chiar de la pompa mi au zis de ce miselii se fac:este aceasi motorina si aia ieftina si aia scumpa. Si tot ei au zis sa nu bagi mai mult de 20l odata ca te fura,adica 20l pe ceas la pompa nu este 20l in real.Pana la 10l este ok, pt ca cei care vin in control testeaza cu masura de 10l.(stiu de la un patron de pompa).

La benzina chiar se simte diferenta intre 95 si top 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să înţeleg că nu a fost nicio diferenţă între primi 4 ani ( cu MOL) şi ultimi 3 ani ( petrom) decât de preţ?!!

Legat de cantitatea alimentată ... hm...nu mi-am pus niciodată o astfel de problemă, dar o să fiu atent pe viitor. Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mecanic de la romcar mi-a zis ca nu prea conteaza nici macar ce lant de benzinarii alegi, ci conteaza cel mai mult benzinaria in mod particular pe care o alegi. Asta intra la capitolul povesti din folclor si le iau ca atare...

Eu am avut o perioada de 2-3 ani in care am bagat intr-un logan 1.5 DCI numai motorina ieftina de la Petrom, chiar de la petromul din intersectia 13 Septembrie cu Drumul Sarii. Noroc ca am avut garantie extinsa, dupa 3 ani fix mi-au inlocuit injectoarele toate. Nu pot sa bag mana in foc ca a fost de la motorina fiind cunoscut faptul ca dci-urile acelea au probleme cu injectoarele, dar cert este ca de atunci nu am mai pus niciodata din benzinaria aia si am evitat pe cat posibil petrom.

In celelalte ford-uri pe care le-am avut am bagat mereu omv sprint si nu am avut niciodata probleme.

In volvo 1.6D bag tot omv sprint (acum parca ii zice chior diesel si atat).

Uneori daca trec pe langa un rompetrol statie proprie (nu partener), mai fac plinul si cu dieselul simplu de la rompetrol.

Cand e mai frig, cand ma pregatesc sa o duc la ITP (si ii fac o "forjare/curatare" pe autostrada inainte sa o bag pe rampa), cand plec la drum lung si am chef sa o alerg mai tare decat de obicei, sau cand pur si simplu mi-e mie drag de ea si ma apuca damblaua, mai bag si dieselul mai scump, tot de la omv. Nu am observat nici o diferenta. Pe pompa acolo specificatiile mi s-au parut identice la sulf si tot, mai putin aditivul care o face mai fluida la frig...deci in principiu daca nu e foarte frig nu cred sa fie mare diferenta si nu cred ca se justifica sa alimentezi mereu cu cel scump.

Nu bag niciodata de la petrom simplu (de la petromV da), nu bag niciodata de la lukoil, si nici de la agip, si nici vorba de la statiile no-name.

Mol mi se pare nejustificat de scump, sunt si rare, poate in caz de necesitate as alimenta si de acolo.

Toate astea sunt chestii de marketing, cat timp nu avem mostre si analize clare nu putem discuta decat de impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am uitat sa mai zic iar o informatie pe care mi a dat o cineva care mergea in control la benzinarii: conteaza vadul benzinariei:deci conteaza pozitia in zona. La o benzinarie in care sunt ff multi clienti nu se risca sa faca prostii.

Teoretic motorina scumpa rezista la -20 gr(scrie pe pompa la MOL) ailalta scrie -15

Fiind intr un oras mic cu benzinarii :Petrom simplu, Mol, Partener rompetrol,Agip...am ales sa bag banii tot in tara:Petrom.

Să înţeleg că nu a fost nicio diferenţă între primi 4 ani ( cu MOL) şi ultimi 3 ani ( petrom) decât de preţ?!!

Legat de cantitatea alimentată ... hm...nu mi-am pus niciodată o astfel de problemă, dar o să fiu atent pe viitor. Mersi!

Da mi s-a parut la fel...asa ca am ales petromul...mai eftina si pozitie mai buna in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am ales sa bag banii tot in tara:Petrom.

Nu stiu cat ii bagi in tara ca petrom=omv.

Eu tot timpul am alimentat omv sprint sau petrom. Intr-un timp (acum vreo 10 ani) mai bagam si de la mol si atunci chiar se simtea diferenta mare fata de altele.

La lukoil e pe departe cea mai proasta si nici la rompetrol nu mi se pare prea buna.

In rest, aditivata, super nustiucum, maxxmotion...vrajeala de markiting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu Petrom simplu este al romanilor (motivul care este si mai eftina) iar PetromV este cumparata de omv(pretul la fel ca la omv)...

Posibil la noi sa fie vrajeala...dar in austria la OMV acasa cu motorina lor am avut o autonomie mai mare la un plin comparatie cu plinul facut de la mol din timisoara(c.aradului langa cimitir) in conditii de mers pe autostrada cu 140-150 constant iar cu aia din romania nu am depasit 120. Pe un motor 1.6 tdci ff2. Posibil safie si aerul mult mai oxigenat din austria, etc

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte slab search-ul de pe forum... Mai sunt cel putin 3 topicuri pe aceeasi tema:

Pentru rezultate optime, va recomand folosirea Google cand doriti sa cautati ceva pe forum.

Se scrie in casuta de cautare Google, expresia: "site:www.volvo-club.ro", urmata de cuvintele cheie dorite.

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu Petrom simplu este al romanilor (motivul care este si mai eftina) iar PetromV este cumparata de omv(pretul la fel ca la omv)...

Sunt entitati diferite benzinariile fata de Petrom in sine. Societatea OMV Petrom SA (este cea care extrage titeiul si face produsele petroliere) este separata de benzinarii. Benzinariile branduite OMV si PetromV sunt pe un SRL, OMV Mineraloel srl parca sau ceva de genul asta. Benzinariile Petrom chioare sunt pe un alt SRL. Actionariatul acestor SRL-uri nu il cunosc, s-ar putea sa fie tot OMV Petrom SA sau direct OMV Austria dar nu prea are importanta pentru ca benzinariile in sine nu au mare profit, si ala mic ce este este mai degraba din adaosurile astronomice din magazin (asta o tin minte dintr-un interviu cu cineva de la omv pe la tv)

Ideea este ca benzinaria e entitate juridica separata care cumpara produse petroliere de la producatorul OMV Petrom SA la fel ca si ceilalti clienti (alte benzinarii, clienti mari, etc).

OMV Petrom SA care extrage petrol si face produsele la randul ei este societate pe actiuni cu actionariat impartit. Statul avea initial putin peste 40%, din care 20% l-au dat la fondul proprietatea pentru depagubiri, si a mai ramas cu 20% din care ~10% vroiau sa-l vanda anul asta dar n-au reusit.

~51% este al OMV Austria.

Din 20% cat mai are statul acum, papa ceva doar daca se distribuie dividende, altfel daca se reinvesteste profitul nu papa nimic, se bucura doar ca recircula banul si mai ia TVA si alte taxe. Restul de 51% din profit se duce in Austria. Pe anul asta nu stiu daca se reinvesteste sau se dau dividente, poate sa fie partial.

Din barilul de petrol extras, statul roman are redeventa foarte foarte mica, daca nu ma insel sub 10%.

Deci ideea de baza e ca statul roman nu ia atat de mult pe cat ar fi trebuit din afacerea asta pentru ca :

1. si-a stabilit redeventa mult prea mica la barilul de petrol extras cand au semnat contractul si au vandut la omv austria. (multumim taticu Nastase si gasca lui)

2. mai detine f putin din actiuni si nu ia mare lucru din profit.

Mai raman accize si TVA pe care le incaseaza de la toti producatorii in procent egal oricum.

Vezi detalii despre actionariat mai jos:

http://www.petrom.com/portal/01/petromcom/!ut/p/c4/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hfA0sPN89Qo1BHE08vAzc3Jx9PAwjQD07N0y_IdlQEAMzLJl8!/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci benzina/motorina care ajunge in statiile Petrom, PetromV, OMV de unde sunt extrase/prelucrate?Toate din RO sau se mai aduce si de dincolo pe import?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa ce scrie mai jos nu prea ar avea sens ca omv sa importe, cred ca tot ce scot din pamant se distribuie catre benzinariile proprii si alti clienti, si (poate!) mai si exporta in mare masura, apoi mai e rompetrol rafinare care importa la greu, si toata lumea cumpara de la astia 2

daca lucreaza cineva la petrom poate ne divulga ce fac cu asta extras, mie mi se pare logic sa-l foloseasca intern cat au cerere pe benzinarii proprii si alti clienti, si restul sa-l exporte, nu prea ar avea sens sa importe decat poate daca nu le ajunge fata de cerere dar dupa cum arata cifrele de mai jos eu banuiesc ca rompetrol este cel care importa diferenta pana la necesar si omv exporta o parte f mica din ce produce

pe CIA worldfactbook de Romania zice cam asa:

Oil - production: field_listing_on.gif

107,100 bbl/day (2010 est.) country comparison to the world: 50

Oil - consumption: field_listing_on.gif

196,000 bbl/day (2010 est.) country comparison to the world: 57

Oil - exports: field_listing_on.gif

95,500 bbl/day (2009 est.) country comparison to the world: 65

Oil - imports: field_listing_on.gif

193,100 bbl/day (2009 est.) country comparison to the world: 49

Oil - proved reserves: field_listing_on.gif

600 million bbl (1 January 2011 est.) country comparison to the world: 45

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci benzina/motorina care ajunge in statiile Petrom, PetromV, OMV de unde sunt extrase/prelucrate?Toate din RO sau se mai aduce si de dincolo pe import?

PetromV nu mai exista. Toate statiile PetromV au fost transformate, unele in OMV altele in Petrom simplu. Eu nu mai cunosc nici o statie pe care sa scrie PetromV, si circul destul de mult.

Cat despre societatile pe care functioneaza statiile...actionarii sunt OMV Austria si statul roman, cu ceva procente.

Produsele petroliere vandute in statiile OMV si Petrom sunt 100% romanesti.

Foarte probabil si la benzinariile MOL din romania sunt tot produse romanesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bagat doar OMV MaxxDiesel - super aditivata - la mine se simte diferenta intre cea super aditivata si cea mai putin aditivata. Eu am motor EURO 5 cu 5 cilindri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu te superi ce ai simtit? Mai ales ca ai masina noua.

Presimt ca daca lasi pe cineva sa ti bage una sau alta si fara sa ti zica nu sti ce motorina ai in rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit Sprint diesel de la Omv.Masina merge mai bine,trage mai bine,mai silentioasa,fuge mai repede din rezervor.

In general alimentez de la Petrom simplu.Motorul e mai zgomotos(sa zicem) ,iar acul de la motorina tine mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nu cred ca motorina mai ieftina e aceeasi cu aia mai scumpa. Daca ne gandim la OMV, sa zicem, nu cred ca o astfel de companie s-ar cobori la asa ceva, riscand sa isi compromita imaginea pe de o parte, iar pe de alta sa plateasca daune si despagubiri imense in cazul in care ar fi prinsi. Sa nu uitam ca totusi e vorba de o companie austriaca. Un scandal de acest gen chiar si in de multi hulita Romanie nu ar avea cum sa nu-i dauneze la nivel international.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit Sprint diesel de la Omv.Masina merge mai bine,trage mai bine,mai silentioasa,fuge mai repede din rezervor.

In general alimentez de la Petrom simplu.Motorul e mai zgomotos(sa zicem) ,iar acul de la motorina tine mai mult.

La mine e exact inver. Cu motorina de la omv, morotul e mai silentions si parca motorina nu se duce asa rapid din rezervor. Daca alimentez de la petrom face motorul ca toti dracii, iar de la lukoil...nu-mi place sa alimentez, decat daca arde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ales mol pentru ca la constanta e ok n-am avut nici o problema trage bine am bagat doar evo diesel si vreau sa va mai spun ceva majoritaea benzinariilor sunt in franciza cu omv ,mol, petrom si altii deci fiecare statie se respecta in felul ei dupa patron sau nu ,de exemplu la mangalia in sensul giratoriu este un petrom niciodata in viata voastra sa nu alimentati de acolo s au stricat multe masini noroi in rezervor la benzina mazda cx7 catalizatoare infundate, iarna motorina aditvata inghetata in filtru si altele traim in Romania unde manevrele sunt la ordinea zilei eu vreau sa va zic ca la un butoi de 204 de litri ai pe bon 220 litri .cam atat se fura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu te superi ce ai simtit? Mai ales ca ai masina noua.

Presimt ca daca lasi pe cineva sa ti bage una sau alta si fara sa ti zica nu sti ce motorina ai in rezervor.

Sa stii ca am simtit diferenta:

- zgomot motor

- elasticitate

- consum

Diferenta am facut-o foarte usor: mereu in masina de cand am luat-o am bagat doar OMV MaxxDiesel super aditivata. O singura data am pus un rezervor de OMV Diesel, mai putin aditivata - am simtit instant diferenta.

In schimb la alte persoane cu alte tipuri de motoare Volvo diesel, este exact invers - motorina mai putin aditivata face ca masina sa mearga mai bine.

Concluzia mea: depinde de motor.

E nu cred ca motorina mai ieftina e aceeasi cu aia mai scumpa. Daca ne gandim la OMV, sa zicem, nu cred ca o astfel de companie s-ar cobori la asa ceva, riscand sa isi compromita imaginea pe de o parte, iar pe de alta sa plateasca daune si despagubiri imense in cazul in care ar fi prinsi. Sa nu uitam ca totusi e vorba de o companie austriaca. Un scandal de acest gen chiar si in de multi hulita Romanie nu ar avea cum sa nu-i dauneze la nivel international.

Motorina in sine este EXACT aceeasi. Diferenta o face aditivul - in cazul acesta cantitatea de aditiv ppm - 600 Sprint vs. 1.000 MaxxDiesel daca nu ma insel. Plus ca inca un aspect care am uitat sa il mentionez la avantajele care le-am simtit este pornirea iarna si respectiv in cat timp incepe sa sufle aer cald serios in habitaclu - mult redus ca timp la motorina super aditivata.

Ca si cost - la aprox. 60 litri cat face un plin la mine ma costa in plus 20 - 30 lei. Eu consider ca merita din plin aceasta diferenta de bani, pentru motorul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesant ce zici cu incalzirea, ca s-ar incalzi mai repede... eu nu am simtit nici o diferenta, e si greu de verificat pt ca mereu sunt alte conditii alta temperatura afara, alt regim de mers, si sa fie diferenta asa mare sa observi cu ochiul liber fara sa cronometrezi ... o sa fiu atent la chestia asta ca m-ai facut curios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now