Roskat

Tempomat - Cruise Control

62 posts in this topic

Am o foarte mare dilema legata de pilotul automat.

Cand este activat consuma mai mult sau mai putin??

Intreb asta pentru ca niciodata nu am reusit sa scot consumul dat de producator (nici macara sa ma apropii).

Sub 7 rar imi scade la drum lung, chiar si pe european unde merg constant pe pilot automat cu 90 km/h.

II rog pe cei care au dotarea asta sa impartaseasca cu noi experientele lor legate de Tempomat/Cruise Control/Pilot automat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o foarte mare dilema legata de pilotul automat.

Cand este activat consuma mai mult sau mai putin??

Intreb asta pentru ca niciodata nu am reusit sa scot consumul dat de producator (nici macara sa ma apropii).

Sub 7 rar imi scade la drum lung, chiar si pe european unde merg constant pe pilot automat cu 90 km/h.

II rog pe cei care au dotarea asta sa impartaseasca cu noi experientele lor legate de Tempomat/Cruise Control/Pilot automat.

In mod normal consuma mai putin decat tine. Tine cont ca el merge constant,tu poti foarte greu sa tii apasata pedala de acceleratie in asa fel incat sa-ti mentii aceeasi viteza. Eu am avut placuta surpriza sa-l pun pe 120 km/h, pe autostrada si a aratat un consum mediu de 5.8 l/100 km,fain,nu? (benzina T 3)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei cu pilotu` ar trebui sa ai un consum mai mic.La mine de ex,consumul este de 6 .2 % iar cu pilot scade pana la 5,2 %,depinde foarte mult de strada,vreme..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vorbesc de consumul de pe bord. Nu ma intereseaza ala. Consumul de la pompa e cel care-l iau in calcul.

Intradevar e greu sa o tin constanta insa mie imi e lene de cele mai multe ori si de aceea o pun pe tempomat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai auzit pe cineva cu o honda accord 2.2 disel zicand ca lui i se pare ca pe pilot automat ii consuma mai mult.Asa parca am observat si la mine.dar poate mi se pare.La mine pe Cb la 90-100 /h am un consum de 2.7-3.2 care sigur nu este atat dar un 4.5 este sigur.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai auzit pe cineva cu o honda accord 2.2 disel zicand ca lui i se pare ca pe pilot automat ii consuma mai mult.Asa parca am observat si la mine.dar poate mi se pare.La mine pe Cb la 90-100 /h am un consum de 2.7-3.2 care sigur nu este atat dar un 4.5 este sigur.

Ati nimerit voi piloti automati cu permisul luat la Arges :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai auzit pe cineva cu o honda accord 2.2 disel zicand ca lui i se pare ca pe pilot automat ii consuma mai mult.Asa parca am observat si la mine.dar poate mi se pare.La mine pe Cb la 90-100 /h am un consum de 2.7-3.2 care sigur nu este atat dar un 4.5 este sigur.

Mie nu mi se pare. Am facut azi consumul la pompa cu regula de 3 simpla si mi-a iesit 7.2 si am mers cam 80% pe pilot automat.

Mai am de facut acelasi drum saptamana viitoare si nu-l voi mai activa.

Tare curios sunt de diferente...

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pilotul activat consuma cu pana la 1l in plus. Mai pune problema si daca ai masina plina, incarcata sau rezervorul plin. Toate acestea influenteaza. De obicei scoti consumul din carte pe drum national fara pilot, mergand cu a 4a si a 5a putin subturat. Pe autostrada sau europeana la 2.0d sare consumul mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cu pilotul activat consuma cu pana la 1l in plus.

Salut,

Pe ce te bazezi când spui asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e...cel mai bun consum il scoti pe autostrada (ungaria) la 90-100 in a5a, tu singur in masina si rezervorul mai pe minim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jrazvy are intr-o oarecare parte dreptate. Daca nu esti pe drum perfect DREPT, tempomatul va incerca sa-ti mentina viteza constanta, si va accelera la fiecare panta. Cu pedala tinuta de tine in acelasi loc e drept ca scade putin viteza, dar nu creste consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jrazvy are intr-o oarecare parte dreptate. Daca nu esti pe drum perfect DREPT, tempomatul va incerca sa-ti mentina viteza constanta, si va accelera la fiecare panta. Cu pedala tinuta de tine in acelasi loc e drept ca scade putin viteza, dar nu creste consumul.

La deal creşte consumul, la vale scade considerabil.

Eu nu cred că dîn picior poţi controla mai bine decât pilotul, consumul instant.

Pentru a ajunge la performanţa pilotului, trebuie să mergi pe un drum perfect drept , fără denivelari şi de minim câteva sute de metri.

La deal creşte consumul, la vale scade considerabil.

Eu nu cred că dîn picior poţi controla mai bine decât pilotul, consumul instant.

Pentru a ajunge la performanţa pilotului, trebuie să mergi pe un drum perfect drept , fără denivelari şi de minim câteva sute de metri.

PS. Nu încercaţi pe drum dus-întors.

Că şi curiozitate, pe A1 îmi consumă mai mult la dus decât la intors!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut mai multi km in weekend-ul trecut si am ajuns la consumul extern de 4.9 8) (facut cu regula de 3 simpla dupa pompa) cu 2 persoane in masina + bagaje de vreo 50 kg cu rezervorul la jumatate.

Viteza undeva la 70-80-90 fara sa ating butonul de cruise.

Concluzia:

Confortul costa :D

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pilotul automat eficientizeaza consumul de carburant pe drum cu preponderenta drept (cam greu de gasit). La diferentele de nivel, fie ele urcare sau coborare, aceasta functie creste consumul considerabil. Nu mai permite masinii sa capete momentum la o coborare, pentru o urcare si se chinuie sa pastreze viteza constanta la urcare. Noi cu piciorusul reglam trebusoarele astea automat. Totusi - este atat de comod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In concluzie tempomatul nu e recomandat la noi in tara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Pe ce te bazezi când spui asta?

Pe cei 200.000 de km parcursi cu acest model. :)

@Y

"PS. Nu încercaţi pe drum dus-întors.

Că şi curiozitate, pe A1 îmi consumă mai mult la dus decât la intors!"

Chiar ca de zona crepusculara!

Daca drumul e in panta nu e si normal sa iti consume la fel si la dus si la intors?

P.S. Ar fi de incercat sa mergi la dus pe prima banda si la intors pe a doua!

In concluzie tempomatul nu e recomandat la noi in tara :)

Ba e super recomandat daca mergi pe autostrada, si chiar pe europeanul din Moldova(E85 parca ii zice). Pe autostrada de exemplu face toti banii. Cu a6a la 138 ai super consum. E foarte comod si scutesti si placute de frana. Scoti o medie foarte buna, decat sa mergi 180 si sa franezi de nu stiu cate ori cand depaseste TIR ul cu 80/h. Cu cruise ul vezi de departe si il dai pe zero si apoi dai doar revenire. Nici nu franezi. Daca franezi de 2ori toata autostrada. Si atunci te tin placutele 100000km ca pe mine. Daca mai pui ca nu risti sa te ia radarul (ca daca mergi clasic te ia valul si o calci ca cere) atunci realizezi ca face toti banii, chiar si in Romania. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate - unde mergi tu pe autostrada, in Romania, intins cu cruise? Hai sa vedem - pe A1, daca pui la 130-ul legal, te alearga toti pe banda 1, si pe banda doi, evident, nu o sa poti sa mergi cu mai mult de 90-100. Deci bagi si scoti cruise-ul de-ti iese acru. Daca pui 150, stai cat de cat pe acolo, se mai sperie cate un tico de tine si nu se baga in fata ta. Dar adio consum. In plus, de fiecare data cand dai revenire, accelereaza serios. Trecand peste cruise, eficienta pana la urma pe autostrada este data in primul rand de viteza cu care rulezi si de trafic. In conditii ideale, pe o autostrada goala (recomand...Maroc :P), nu atingi frana. Si inca ceva - frana mai are un rost - vede cel din spate ca tu franezi . Sau poate tu esti ala care merge cu viteza lui constanta, 138, si nu pleaca de pe banda 1 nici daca vine dupa el tornada?

"Daca drumul e in panta nu e si normal sa iti consume la fel si la dus si la intors?" - Ploiesti este pe la 140-150 m altitudine. Bucuresti pe la 90... A1 urca si coboara pana la Ploiesti de o gramada de ori. Posibil sa urce mai mult la dus

"Ar fi de incercat sa mergi la dus pe prima banda si la intors pe a doua!". Omul ti-a spus concluzia lui, trasa dupa experienta lui. Tu, cu benzile, ai spus-o pe a ta?

In concluzie tempomatul nu e recomandat la noi in tara :smile:

Eu sunt de acord. In plus, prea mult confort la volan, in Romania strica. Daca esti prea relaxat, posibil sa te duca tempomatul direct intr-o caruta (pe care o doare'n palarie de europeanul tau de drum :P). Eu recunosc ca il folosesc mai ales pe afara, si cam uit de el in Romania. 100km de autostrada romaneasca ma solicita muult mai mult decat aceeasi distanta afara. De exemplu, inca nu am gasit viteza ideala pentru A3

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites
De curiozitate - unde mergi tu pe autostrada, in Romania, intins cu cruise? Hai sa vedem - pe A1, daca pui la 130-ul legal, te alearga toti pe banda 1, si pe banda doi, evident, nu o sa poti sa mergi cu mai mult de 90-100. Deci bagi si scoti cruise-ul de-ti iese acru. Daca pui 150, stai cat de cat pe acolo, se mai sperie cate un tico de tine si nu se baga in fata ta. Dar adio consum. In plus, de fiecare data cand dai revenire, accelereaza serios. Trecand peste cruise, eficienta pana la urma pe autostrada este data in primul rand de viteza cu care rulezi si de trafic. In conditii ideale, pe o autostrada goala (recomand...Maroc :P), nu atingi frana. Si inca ceva - frana mai are un rost - vede cel din spate ca tu franezi . Sau poate tu esti ala care merge cu viteza lui constanta, 138, si nu pleaca de pe banda 1 nici daca vine dupa el tornada?

Eu merg mai mult pe A2, domnu procuror. Eu recomand Antarctica. Acolo chiar ca esti singur si pe tempomat poti sa si dormi. Te trezesti in apa rece eventual. In rest eu zic sa demontezi cruise ul pentru ca se adauga la greutatea masinii si atunci chiar ca iti consuma mai mult.

Daca drumul e in panta nu e si normal sa iti consume la fel si la dus si la intors?" - Ploiesti este pe la 140-150 m altitudine. Bucuresti pe la 90... A1 urca si coboara pana la Ploiesti de o gramada de ori. Posibil sa urce mai mult la dus

"Ar fi de incercat sa mergi la dus pe prima banda si la intors pe a doua!". Omul ti-a spus concluzia lui, trasa dupa experienta lui. Tu, cu benzile, ai spus-o pe a ta?

Era o gluma cu iz ironic. S au prins mai mult ce care merg relaxati, pe cruise.. normal ca la deal iti ia mai mult si clar nu poti sa ai pe niciun drum acelasi consum dus intors, decat in conditii de laborator. In mod real mai intervin vantul traficul etc.

Aia cu benzile merita incercata.. :)

Eu sunt de acord. In plus, prea mult confort la volan, in Romania strica. Daca esti prea relaxat, posibil sa te duca tempomatul direct intr-o caruta (pe care o doare'n palarie de europeanul tau de drum :P). Eu recunosc ca il folosesc mai ales pe afara, si cam uit de el in Romania. 100km de autostrada romaneasca ma solicita muult mai mult decat aceeasi distanta afara. De exemplu, inca nu am gasit viteza ideala pentru A3

Vai ce ne mai pute Romania cum dam cu nasul de aer de afara!

Era o concluzie generala.. Mi s a intamplat si mie treaba asta! :))

Edited by jrazvy
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca esti plin de ironie de dimineata. Ironie subtila. Treaba cu "pute cand dai cu nasul afara" nu am mai auzit-o de muult timp. Trecand peste toate ironiile si demontatul de cruise pentru usurat masina - caruta pute, pentru ca sa caca calul/boul, mai ales pe un drum national in Romania (sau Serbia, Bulgaria etc.). Mi se pare riscant sa mergi cu pilotu', pentru simplul motiv ca scade cu mult viteza de reactie.

Si treaba cu Maroc - am fost de curand acolo, si pe autostrada eram singur pentru ca..este prea scumpa pentru marocani :P. Un exemplu bun de autostrada decenta si goala. In Antarctica eu personal nu am fost, si nici de autostrazile de acolo nu am auzit. Te-as mira totusi cu ce exemple reale ti-as putea da :D.

putin off-topic dar funny:

"The South Pole Traverse, also called the McMurdo – South Pole Highway, is an approximately 995-mile-long (1,601 km) compacted snow road in Antarctica that links the United States's McMurdo Station on the coast to the Amundsen–Scott South Pole Station. It was constructed by leveling snow and filling in crevasses, but is not paved; flags mark its route."

Oare ce consum am scoate acolo cu cruise-ul :D

"Era o gluma cu iz ironic"

Ai fost atat de prins in ironia ta ca nu ai mai prins-o pe a mea :P

Edited by Mihaipg
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord. Scuze! Si hazul de necaz e tipic romanesc! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am folosit tempomatul, si la masina mea, asa cum l-am folosit la autocar (pe care am lucrat ceva timp). Sunt sosele unde nu am cum sa pun cruise control-ul, sunt sosele unde merge de minune...unii din factorii externi sunt:

- masinile care circula pe acele sosele, declivitatea, liniaritatea soselei, stilul de conducere, abordarea soselei( sub norma de timp, sau indiferent de durata, etc...)

Consumul este destul de arbitrar la V50, dar in general am abordat pantele cu acceleratia de la picior, si am lasat masina pe tempomat in lini drepte...si mai ales fara rampe pe tempomat...tendinta tempomatului este sa accelereze cu peste 5-6 km/h peste limita aleasa si apoi sa ramana in faza de decelerare si sa revina pe consum mediu...ca date statistice, 5,5l la 100km, pe sosele gen A1, E85, A2, sau afara( din Ungaria inspre vest, sau in Turcia) cu viteza medie 120-125 km/h. In general, daca depasesc 130km/h consumul se ridica la 5,8-6 l/ 100km

Si inca ceva, am reusit sa-mi mai tai din mirare, instrumentele de bord la Volvo sunt foarte precise, si ca sa nu fiu prolix, exacte.

De ex. radar pe care il evit constant la Movilita mergand cu exact 60km/h pe tempomat cu viteza IV...reusesc sa depasesc chiar si sa nu ma opreasca politia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am folosit tempomatul, si la masina mea, asa cum l-am folosit la autocar (pe care am lucrat ceva timp). Sunt sosele unde nu am cum sa pun cruise control-ul, sunt sosele unde merge de minune...unii din factorii externi sunt:

- masinile care circula pe acele sosele, declivitatea, liniaritatea soselei, stilul de conducere, abordarea soselei( sub norma de timp, sau indiferent de durata, etc...)

Consumul este destul de arbitrar la V50, dar in general am abordat pantele cu acceleratia de la picior, si am lasat masina pe tempomat in lini drepte...si mai ales fara rampe pe tempomat...tendinta tempomatului este sa accelereze cu peste 5-6 km/h peste limita aleasa si apoi sa ramana in faza de decelerare si sa revina pe consum mediu...ca date statistice, 5,5l la 100km, pe sosele gen A1, E85, A2, sau afara( din Ungaria inspre vest, sau in Turcia) cu viteza medie 120-125 km/h. In general, daca depasesc 130km/h consumul se ridica la 5,8-6 l/ 100km

Si inca ceva, am reusit sa-mi mai tai din mirare, instrumentele de bord la Volvo sunt foarte precise, si ca sa nu fiu prolix, exacte.

De ex. radar pe care il evit constant la Movilita mergand cu exact 60km/h pe tempomat cu viteza IV...reusesc sa depasesc chiar si sa nu ma opreasca politia...

Ai abatere mica (in minus)pe vitezometru.De fapt asa este pe fiece vitometru al oricarei masini.Poti merge linistit cu "60" pe ceas ca de fapt ai sub acesta viteza iar radarele sint mai performante ca si acuratete a masurare decit ce ne indica noua vitezometrul.Plus ca acolo unde ai restrictie de 50 este logic si legal sa mergi cu 57.6-58.2 km'h real adica un "60" pe bord.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a verifica instrumentele de bord si viteza reala, va recomand o navigatie GPS. Surpriza poate sa fie mare... Viteza reala depinde foarte mult de dimensiunea anvelopelor, de exemplu, si diferenta creste exponential odata cu viteza. La mine, de exemplu, 130 pe bord inseamna aproape 120 reali, diferenta mult mai mica la 50-60 de exemplu.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testat pe gpsul RTI al masinii in acelasi timp cu gpsul meu cu 8-9 sateliti fixati.La orice viteza pe anvlopele 205 55 16 am cu 4,5-5km/h mai mica viteza reala iar cu cele de iarna 215 55 16 am cu exact 3 km mai mica viteza reala la orice viteza(testat pana la 200km/h).In zona cu restrictie de 50 eu merg cu 60-62 pe ceas.Am luat un radar de ceva timp si politistul mi a zis ca normal ei opresc masinile care au 61 reali...deci cam 65 pe ceas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now