ovidiu xc 70

accidente filmate

34 posts in this topic

Cei mai tari mi s-au parut: la minutul 02:38 (calul naravas), la minutul 04:35 (motociclistul beat :hammer: :hammer: :hammer: , ii intrece pe toti) si la minutul 05:22 practicantul sportului extrem numit "saritura pe capota" ;D ;D ;D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altul care-a uitat piciorul pe acceleratie si contrabracheaza. Daca nu contrabraca cind a inceput sa plece spatele , ci tinea rotile drept in fata poate avea o sansa sa nu se rastoarne.

Toti se cred in stare sa contrabracheze, putini stiu sa si iasa dintr-un derapaj. Asta e accidentul clasic la isire din derapaj. Incepator prea optimist !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iuli, mai adauga si faptul ca i s-au proptit un pic rotile in vibratorul de pe marginea ierbii. Si ala a fost un motiv de rasturnare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa vedem unde, cind si cum a gresit. Desi viteza era un pic prea mare, aceasta curba PUTEA fi luata in conditii de siguranta. Au fost 4 secunde in care soferul putea face diferenta intre viata si moarte. 4 secunde pentru mers la limita sint o eternitate , timp era suficient sa reactioneze . Si asa ajungem la prima cauza a accidentului : lipsa de experienta si de antrenament, mai adinc spus - inconstienta de a merge la limita cind nu esti pregatit pentru asta.

masina incepe sa derapeze LATERAL, inca nu are moment mare de rotatie, spatele incepe sa plece un pic.

Ce face soferul : contrabracheaza dreapta la maxim, mentine piciorul pe acceleratie si are prea mult gaz.

Ce-ar fi trebuit sa faca soferul : Contrabracheaza SCURT la dreapta si revine pe pozitie zero cu volanul, ridica piciorul de pe acceleratie mentinind gazul in pozitie neutra (foarte putin apasat in asa fel incit masina sa nu frineze , nici sa nu accelereze)

Daca ar fi procedat corect in acest punct masina ar fi urmat traiectoria corecta si nu s-ar fi intimplat nimic ( in afara groazei ca trebe sa tii volanul drept impotriva a ceea ce-ti dicteaza creierul)

masina a pierdut aderenta pe toate cele 4 roti din cauza faptului ca rotile nu sint lasate sa prinda aderenta (gaz prea mult). Moment mare de rotatie.

Ce face soferul : procedeaza corect contrabracind dreapta la limita, alta sansa neexistind acum, insa , in continuare are prea mult gaz.

Ce-ar fi trebuit sa faca soferul : contrabracheaza la limita dreapta, gazul pe pozitie neutra.

In continuare masina nu are aderenta pe cele 4 roti, momentul de rotire s-a micsorat mult, masina incepe sa se apropie de moment zero.

Ce face soferul : mentine contrabracarea maxima la dreapta, are gaz prea mult.

Ce-ar fi trebuit sa faca soferul : reduce progresiv unghiul de contrabracaj, gaz pe pozitie neutra.

Masina a recistigat aderenta pe toate cele 4 roti. Traiectoria masinii este cea corecta. Moment de rotire ZERO!

Ce face soferul : Ca un criminal inconstient ce este, blocat in propria lui disperare de a aduce masina pe traiectorie, CONTRABRACHEAZA in continuare total dreapta, si , si mai grav, NU IA PICIORUL DE PE ACCELERATIE!

Ce-ar fi trebuit sa faca soferul : Volan in pozitia zero , acceleratie in pozitia ZERO - piciorul deasupra frinei, fara insa a frina.

In acest moment , daca prin absurd, soferul ar fi luat miinile de pe volan si piciorul de pe acceleratie , masina ar fi mers bine-mersi pe traiectoria corecta.

Aici mai este ceva de spus : In mod sigur avea esp-ul activ si asta I-A AGRAVAT starea. Masina a recistigat BRUSC aderenta fara a-i mai da timp de reactie sa duca volanul pe zero !! Si asa ajungem la alta greseala : ESP-ul OMOARA daca mergi cu masina peste limitele esp-ului (mult sub limitele masinii!!)

Masina are aderenta pe cele 4 roti, vireaza dreapta spre pomi verzi.

Ce face soferul : Dupa o fractiune de secunda de bucurie isi da seama cit e de bou ca vireaza in continuare la dreapta cu acceleratia la fund. Insa este deja prea tirziu : prostia si lipsa de experienta isi spun cuvintul !

Ce-ar fi trebuit sa faca soferul : NIMIC, pur si simplu sa-si continue drumul spre finish si sa intre mai usor in urmatoarea curba, sau sa se opreasca sa-si revina dupa ce moartea a trecut milimetric pe linga el.

In concluzie : 1. Inconstienta pentru ca nu te duci si mergi ca nebunul pe circuit daca esti neantrenat, neexperimentat si fara singe la veioza.

2. A folosit esp-ul. Pe circuit se dezactiveaza tot in afara de abs, daca ai de gind sa mergi peste limita esp-ului. (vreau sa va spun ca si eu cu rs-ul era sa mi-o iau pentru ca am crezut ca am esp-ul dezactivat si la primul derapaj era sa ma dea peste cap. Era setat pe sport , si cind e setat pe sport nu poti face diferenta pe bord daca e scos definitiv sau e pe sport. Asa ca de atunci , cum ajung la Maneciu opresc si scot esp-ul definitiv. Sa vedeti cu volvo ce "interesant" este sa mergi peste esp. brrrrrrr....)

3. S-a blocat , s-a speriat. La viteza aia, desi maricica, acea curba nu pune probleme pentru o masina ca a lui daca are totusi si sofer .

Aveti mare grija cu contrabracarea !! Contrabracarea NU se face oricind, si cind se face , se face pe perioade de fractiune de secunda oscilind intre contrabracare si volan pe zero CU ACCELERATIA IN POZITIE NEUTRA !!!

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite aci un "meserias" care trage de volan ca sa evite un alt "meserias" insa uita sa mai aduca inapoi masina pe asfalt.

Dovada clara de blocaj din cauza de sperietura ! Pina la acest accident sigur credea despre el ca e "as". Masina are (a avut) creier ce-i mai trebe ?

D-aia cei cu putina experienta trebe sa mearga incet. Nu pot face fata unor intimplari relativ simple ! (experienta se cistiga trecind prin chestii dificile cu bine, prin antrenament, nu are legatura cu anii de condus sau cu numarul km parcursi)

Nu cred ca e nici o diferenta intre cel din topicul de mai sus si asta !

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Iulirx, ai perfecta dreptate cu postarile de mai sus. As vrea sa subliniez ca experienta nu inseamna mii de ore de condus, ci cursuri de specialitate sau invatarea reactiilor potrivite in diverse situatii limita (genul de experimente din parcarile libere...). Sa schimbi la nesfarsit benzile pe autostrada sau in oras inseamna fix zero.

PS nu esti din Bucuresti? nu ai timp sa vii la Penny vinerea? Pare ca avem ce discuta :)

Edited by ovidiu xc 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altul care-a uitat piciorul pe acceleratie si contrabracheaza. Daca nu contrabraca cind a inceput sa plece spatele , ci tinea rotile drept in fata poate avea o sansa sa nu se rastoarne.

Toti se cred in stare sa contrabracheze, putini stiu sa si iasa dintr-un derapaj. Asta e accidentul clasic la isire din derapaj. Incepator prea optimist !

Dar daca in cazul , Esp dezactivat (Honda asta daca este model mai vechi sigur nu avea de fabrica) taia gazul si punea si putin frina concomitent cu a derapa controlat inspre stinga incit sa duca masina la 180 grade (adica spatele in directia de mers) si sa mentina trasa ,ce zici?! Viteza mare nu avea ,80-90 km/h(zic ).Metoda asta merge lejer cind este umed si la viteze mari

I-o fi fost frica ca intra cel din spate in el ,pe care l-o fi depasit inainte de curba si probabil se facea de rusine. :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine (nu si cel mai usor) se invata pe polei pe serpentine, in urcare, cu cineva experimentat linga tine, pe un drum cunoscut si foarte slab circulat. Noiembrie-decembrie pe cheia , noaptea , de preferat simbata sau duminica cind nu circula tirurile si este ger afara dupa o zi insorita care a topit zapada.

In parcare nu poti simti masina, nu poti face transfer de mase, poti doar sa inveti sa frinezi, si eventual sa te joci cu frina de mina lucru care nu te va ajuta cu nimic in viata reala.

La volvo e si mai complicat din 3 motive : directia nu spune nimic , esp-ul nu se poate dezactiva si controlul tractiunii intervine si taie gazul exact atunci cind vrei sa transferi masa pe spate accelerind. Chiar cu siguranta de la abs scoasa (nu mai functioneaza esp-ul) controlul tractiunii tot functioneaza nelasindu-te sa iesi din derapajul puntii spate prin acceleratie, singura optiune raminind cea clasica : viteza mica ...

Toate sistemele gen abs, controlul tractiunii, controlul stabilitatii sint gindite sa intervina IMEDIAT ce detecteaza input. NU asteapta sa redresezi tu masina, intervine si daca nu te afli in limitele lui de functionare te omoara ! Am experimentat asta cu rs-ul (la care poti seta absolut tot cum vrei tu) si pot sa-ti spun cu siguranta ca daca mergi peste limitele esp-ului cu el activat, acesta te poate omori, altfel e o placere sa iei curbele in derapaj controlat (de tine, nu de masina).

Dar daca in cazul , Esp dezactivat (Honda asta daca este model mai vechi sigur nu avea de fabrica) taia gazul si punea si putin frina concomitent cu a derapa controlat inspre stinga incit sa duca masina la 180 grade (adica spatele in directia de mers) si sa mentina trasa ,ce zici?! Viteza mare nu avea ,80-90 km/h(zic ).Metoda asta merge lejer cind este umed si la viteze mari

I-o fi fost frica ca intra cel din spate in el ,pe care l-o fi depasit inainte de curba si probabil se facea de rusine. :smile:

La momentul lui de rotatie , a pune masina la 180 de grade si a o mentine asa e un miracol. Se poate intimpla , insa masina dupa ce a depasit 90 de grade rotatie nu mai este controlabila la viteze de 80-90 km/h. Probabil, daca raminea contrabracat cu frina usor apasata, transfera si mai multa masa pe fata ceea ce ducea la 2 lucruri neplacute : pierderea aderentei si mai mult pe spate, marind in acest fel viteza de rotatie a masinii si cresterea unghiului de atac al puntii fata (care depinde de viteza, unghi de bracare si INCARCARE) ceea ce ar fi dus la un efect mai mic al directiei si asa suprasolicitate.

Ca un principiu ce trebuie luat in seama : cind masina a inceput sa supravireze cel mai prost lucru pe care il poti face e sa pui frina !! Trebuie sa tii masina la acceleratie neutra. Chiar ridicarea brusca a piciorului de pe acceleratie poate duce la dezastru ! (Asta se poate demonstra simplu la numai 25 km/h pe zapada batatorita in parcare)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie tot nu-mi vine sa cred cum s-a duuuuus Golful ala pe camp...cum naiba, chiar asa ??...

Poate doar daca avea un infarct...

Dar nici cu ala de dadea INAPOI pe un asa drum nu-mi e rusine :hammer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a speriat pentru ca deja stia ca are viteza mare si ca ar fi nasol daca ar gasi pe cineva pe banda 1 care stationeaza. Si a gasit ceva mai mult decit se astepta : pe unul care dadea cu spatele !

Creierul lui a fost in "overload". A actionat doar instinctul de conservare fara nici o logica. Nu a frinat deloc, nici macar nu a incercat sa reintre pe drum, din contra, evita copacul tot tragind stinga !

Asta e unul din aia care confunda frina cu acceleratia insa in parcare la una mica el e soferul cel mai tare !

Singurul meu accident de circulatie s-a produs tot din cauza ca cineva s-a blocat : Veneam de la sinaia la ploiesti, eram la iesirea din sinaia pe dn1 cu dacia si cu fii-mea in fata in masina. Eu conduceam. La iesire din sinaia exista o intersectie cu un drum secundar care duce undeva sus intr-un cartier al sinaii. Pe acel drum era oprita la stop (nu la semafor, la stop) o cucoana cu un bmw ( :) ). Eu aveam prioritate, era singurul pe drum, am observat ca cucoana nu se uita la mine si am incetinit nefiind sigur de reactia ei. Cind mai aveam 20-30 m pina in intersectie avind aprox 35-40 km/h cucoana se uita in sfirsit la mine ma vede si....intra in fata mea , PE SENSUL MEU DE MERS . Am frinat pina am oprit masina, insa chiar in momentul cind masina se ridica de bot dupa frina brusca ma pomenesc cu bmw-ul intrind in mine cam cu 10 km/h si incepind sa ma impinga in spate. Am calcat din nou frina si ii faceam semne disperate cucoanei care se uita efectiv la mine prin parbriz si ACCELERA ! M-a dus asa vreo 20-25 m in spate impingindu-ma pur si simplu in spate.

Nu mai povestesc mai departe ca nu mai e interesant. La politie a declarat ca NU M-A vazut si ca atunci cind si-a data seama ca e cineva in fata ei pe care il impinge la vale a confundat frina cu acceleratia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca asa confunda si in pat... :evil6:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala cu Golful cred ca statea mai mult cu ochii in oglinda, dupa asta care filmeaza. Eu cred ca se cam alergau unul pe celalalt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uitam la filmuletul asta http://www.4tuning.ro/accidente/cea-mai-tare-compilatie-de-accidente-din-rusia-10520.html

Cred ca mai mult de 75% puteau fi evitate cu usurinta, dar in majoritatea, nu se vede pic de reactie, nici maca frana. Nu inteleg cum sa-l vezi pe ala ca a iesit in fata ta la 100 de metrii si sa te duci in el ca berbecu'... retardati!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi interesant cit e RCA acolo, la ei, cu asemenea "stil" de condus...

:beertogether:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la cei care se asigura.Daca e ca la noi...dupa 2 3 accidente de astea..platesti RCA cat o masina :D:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now