ovidiu xc 70

filtru de aer romanesc, premiat la Eureka

22 posts in this topic

..cica scade consumul cu pana la 15%...

Si oare asa o fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru patent si ducerea proiectului in faza de productie - mai rar in romanica asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O scadere a consumului cu 15% pe sistemele de injectie electronica cu debitmetru nu poate fi realizata decat cu o scadere cu 15% a debitului de aer aspirat (masurat de debitmetru). Deci o scadere cu 15% a performantei masinii.

Haideti fratilor, se intoarce Otto in groapa !

Cand o reusi cineva sa inveleasca motorul in ceva izolator incat ciclurile sa fie adiabatice (ideale) sau sa reduca la zero frecarile in motor atunci mai vorbim de miracole.

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fira-r ea de capra...

Esti cam sceptic, draga Alex. Eu am ascultat interviul la radio ( chiar in masina ) cu inventatorul si mi-a lasat o impresie buna. De altfel, inventia a mai fost prezentata acum vreo doi ani.

Daca se va potrivi si la masina mea, promit sa fiu unul din cei care incearca acest filtru de aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller, nu cumva este o crestere a debitului de aer? Sa luam ca exemplu orice masina la care scoatem filtrul de aer prima schimbare certa e consumul mai mic.

PS nu spune nimic de performante ci doar de consum redus, daca scoatem si de pe evacuare sitele sau filtrul de particule alta economie, nu? (de combustibil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusb: ECU-urile stabilesc timpii de injectie in functie de engine load (raport aer admis / rotatie arbore cotit).

Scoti filtrul de aer -> debit mai mare -> incarcare mai mare -> cantitate injectata mai mare.

Unde e economia ?

Chestia asta functiona pe vremea carburatoarelor, cand aspiratia motorului facea ca la un filtru de aer infundat sau restrictiv sa traga mai multa benzina decat aer prin jiglere (cititi despre tuburile Venturi pentru detalii)

Daca vreti sa visati in continuare, nu va opreste nimeni :smile:

@iulirx: daca poti sa vii tu cu chestii putin mai stiintifice, chiar te rog, ai mai multa experienta in d-astea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

15% economie pe autobuze, care au motoare de 10-12 litri, si sute de Nm cuplu la cateva sute de rotatii pe minut.

Suna foarte frumos in cifre, n-am ce zice. Imi aminteste fix de "filtrele de aer sport care dau pana la 10-15 cai putere" ! Si undeva mic, specificat "pentru Porsche 911 Turbo S" (care are deja 500 de cai stock) ;D

Vad ca degeaba incerc sa explic dpdv. stiinfic, ca primesc link-uri cu povesti din ziare.

Puneti-l pe masina voastra, bucurati-va de placebo, si asortati-l cu tigaia magica Dry Cooker, DuraLube, AbGymnick si alte produse minune ;D

Spor la treaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am intenţionat decît să arăt că acest filtru a fost testat. Nu mă pricep deloc la motoare, nu vreau să intru cu nimeni în polemică pe acest subiect, dar mă întreb cum de a primit atîtea premii pentru acest filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit, vector! "Capra vecinului" e mai grasa si e musai sa moara de foame!

Prea românesc... prea ca la tara!

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel: se pare că a obţinut şi finanţare pentru producţie, aşa că chapeau bas! pentru dl. Birtok. Are site, se pot citi mai multe informaţii acolo. Cu stimă!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marius, chiar nu ma asteptam de la tine la o replica de genul asta, dar... vad ca lumea e plina de surprize azi :smile: Daca tu crezi ca e cazul sa compari capre cu gaini, e alegerea ta.

@vector: Daca ne detaliau cei din ziare exact ce spui tu, adica PENTRU CE a luat respectivele premii, poate reuseam sa detaliem pe partea aceea. Poate a luat premiu pentru puterea/suprafata de filtrare vs. permitivitate. Poate a luat pentru design, poate pentru intervalul de schimb... Nici eu nu am in ce polemica sa intru, pt. ca daca nu stiam despre ce e vorba chiar nu ma bagam in discutie. Ce am facut e sa explic niste principii pur fizice/electronice, care se bat cap in cap cu declaratiile din presa. Si mai ales incerc sa va fac sa va dati seama ca nu se poate VOLVO la pret de Dacie, si sa va reamintesc ca INTOTDEAUNA exista un compromis. Nu am intrat in detalii legate de volum de aer, factor de umplere al cilindrilor, raportul lambda, temperatura de ardere la amestec sarac (prea mult aer), rezonanta si turbionarea aerului pentru uniformizarea amestecului, etc. etc, dar daca e nevoie ajungem si acolo :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un prieten pe aveo, il are de la altul cu alt chevrolet. Nu face nimic, daca era asa bun nu si-l vindea ala de prima data. 15% economie ar fi fabulos, ar fi toate masinile noi euro 6 direct cu filtrul ala, ce atatea catalizatoare.

Cat de restrictiv sa fie filtrul tau normal sa ai pierderi de 15%? Si cat de bun sa fie asta sa le elimine complet? Si cat de prosti sa fie toti inginerii de la toate firmele auto din lume sa nu le fi trecut si lor ideea asta prin cap.

Se mai chinuiau ei cu admisii calculate la mm, chiulase si pistoane cu tot soiul de forme in ele ca sa faca aerul tumbe...tranteau filtrul asta si gata.

E un filtru, nu face nimic. Filtrul tau actual are o restrictie foarte mica. NU ma crezi? Scoate-l din cutie, da o tura si vezi daca simti vreo diferenta. Pe langa pierderile de pompare cauzate de clapeta de acceleratie intre-deschisa, sa traga aer printr-un filtru e o nimica toata pt motorul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@midnight caller: am spus că nu mă pricep, dar văzînd premiile primite, precum şi alte informaţii pe http://www.corneliugroup.ro/ , pot să spun că-i un om de ispravă acest domn. Toată stima!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marius, chiar nu ma asteptam de la tine la o replica de genul asta, dar... vad ca lumea e plina de surprize azi :smile: Daca tu crezi ca e cazul sa compari capre cu gaini, e alegerea ta.

...

Iarta-ma draga Alex, astazi sunt cam acid si cu capsa pusa de dimineata ( am eu motivele mele personale). Intru pe forum si vad un "loc de dat cu capul" si multi colegi care se ingramadesc, asa ca mi se ridica tensiunea si iau barda :violent1: ( a se citi tastatura).

Acum m-am calmat, sunt iar eu ( credeai ca-i altu-n locul meu ?) :wave:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este interesant si de apreciat . Totusi , parca si anul trecut a aparut asa ceva . Sunt curios cum functioneaza , injectia fiind comandata de ECU nu vad cum poate scadea . Eventual sa "bage aerul turbionat" , dar unele masini au asa ceva din fabrica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, la cate medalii a luat, presupun ca are ceva beneficii.

Chiar asa de naivi sunt strainii, sa ii dea premiu pe ceva ce nu merge.

Poate articolele din romania sunt incomplete....

Poate dupa ce il testeaza cineva, o sa ne impartaseasca si noua din experienta lui.

Poate acel filtru opreste si umezeala, sau aerul trece mai usor prin el, poate aia..., poate cealalta..., poate...

ce nu inteleg... daca e asa tare acel fltru, si se mai si produce de un an, de ce nu l-au luat si producatorii de masini... sau asta e ca si prostia aia de economizor de combustibil

Heim, 15 % din filtru, 22% din economizor.... te apropii de tinta ta. :)

El si spune, filtru supraaspirant. Deci, posibil sa nu opuna rezistenta atunci cand trage aer...

Aici de acord cu alex, debitul e reglat de masina... dar cred ca nici ea nu se supara daca trage aer mai usor.

Stiu ca pierzi putere si de la filtre, toba, alternator, servo, aerconditionat....

ce e drept, 15% e cam mult :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de mult pe piata cu ele, initial facuse pt familie, prietena, socru, pe dacii cu carburatie. Apoi a inceput sa faca pt mai multe masini, colegul cu Aveo il are la mana a 2-a. Chiar si sa fie perfect filtrul (restrictie zero..si totusi cum ar mai filtra?!) tot nu ar conta ce curenti turbionari induce el, fluxul ala de aer se izbeste de clapeta de acceleratie, care strica tot, apoi se duce in galerie, care se imparte in 3 4 5 6 8 cate or fi..mai sunt si admisii duble, cu 2 lungimi de runnere...apoi in chiulasa, se strecoara pe langa supape, intra in cilindru, pistonul are si el de cele mai multe ori ceva forme in relief pe el pt a forta aerul sa faca tumbe...nu mai ajunge neam aerul in maniera in care a iesit din filtru.

Cum filtrul asta se monteaza asemenea celor concice, el este total expus in motor la caldura. Adica trage aer fierbinte, mai putin dens, deci mai putina masa, deci se injecteaza mai putina benzina. Poate de aici ceva economie, dar eu cand am scos din cutia filtrului de aer priza de aer rece performanele au scazut drastic,si a crescut mult consumul, si era iarna. Am sperat si eu ca va fi mai bine, dar a fost mai rau. Aerul ala rece e bun, impiedica detonatia, deci avansul poate fi reglat pt cuplu, cuplul de ajuta cand accelerezi, iei viteza repede si consumi mai putin accelerand.

Poate daca ai o admisie super restrictiva, si pui filtrul asta, si faci teste cu masina pe dino, cu capota ridicata si ventilatoare in fata, poate ca nu se sesizeaza faptul ca aspira aer fierbinte, si din diferenta de restrictie pe admisie sa reuseasca o scadere de consum masina.

Dar in lumea reala, cred ca e mai rau decat inutil.

Cum am mai zis, cine vrea sa se convinga de cat de putin restrictiv e filtrul, e invitat sa-l scoata din cutie si sa dea o tura scurta. Daca sesizezi vreo crestere de putere esti paranormal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex... don't bother... oricum probabil o sa primesti ca raspuns un alt link in care sunt laudate filtrele "NO... AIR" :))

Eu am renuntat deja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii ca nimic nu m-ar bucura mai tare decat sa vina cineva si sa-mi explice cum functioneaza, si sa imi dovedeasca faptul ca e adevarat ce se spune, si chiar e o inventie ce merita luata in seama. Ce, eu n-as vrea consum mai mic si putere mai mare?

Dar dupa 4 ani in care am citit cam tot ce am gasit despre masini/motoare/eficienta lor, condus pt consum, modificari pt performanta, etc am ajuns la concluzia ca nu poti obtine nimic fara ceva.

Magnetii si dildo-urile de le infigi in bricheta si netezesc electronii sunt pt cei care inca mai cred in mos craciun (a aparut saptamanile trecute unul pe suzuki club ca si-a luat magneti si nu stie pe care conducta sa-i monteze)

Nu am pretentia ca ma pricep la ceva mai bine decat omula al, drept dovada ca masina mea e stock, ca asa merge cel mai bine. Daca era vreun fel sa o faca sa consume mai putin, inventau ei o tehnologie si te taxau pt ea, nu te lasau pe mana lui Cornel sa faca el bani.

El incorporeaza tot felul de elemente care sunt dovedite ca ajuta la curgerea laminara a aerului, ca maresc cantitatea de aer aspirat, cine stie ce calcule reale o avea el facute. Dar nu exista supra-aspirant, cum nu exista randament supra-unitar, nici macar 1/1...perpetuum-mobile. Si chiar de ar fi un filtru perfect, la ce te ajuta?! Mai mult aer=mai multa benzina. Nu scapi de sondele lambda, de mersul in bucla, nu ai cum te eschiva. 15% aia or fi la dacia pe carburatie, la masinile noastre si un 1.5% ar fi ceva fantastic. Si cand mai amortizezi aia 1.5%? Si daca se face in detrimentul filtrarii? Risti pt 2 lei la un plin de benzina?

Mai vad in poze niste filtre care par sa aibe elementul filtrant din filtrul de dacie, sau de duba, un filtru cilindric de hartie, pus intr-o carcasa de plastic si acoperit cu o sita. Ala ce magie stie sa faca? Sita aia o fi speciala? Cred ca da..sau are spiridusi inauntru.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now