Cristian Scutaru

Nevoia de "surubaiala" nu i-mi da pace :)

19 posts in this topic

Acu ceva vreme am vazut in alt forum cum cineva a modificat ECU-ul LH 2.4 pt a avea functii suplimentare. Tipul a inlocuit un procesor din ECU ma rog chestii science fiction :smile:

Ca exemplu pt modificare a programat becul care arata eroarea de la cutia automata (el avea evident o manuala) sa se aprinda cand depasesti o anumita turatie corelat cu temperatura antigelului.

Deci cand motorul este rece becul se aprinde pe la 2000 de ture iar de 2500 incepe sa clipeasca. Cu cat creste temperatura cu atat se decaleaza intervalele astfel ca atunci cand motorul este cald lampa se aprinde dupa 5000 de ture,

Ideea asta vreau sa o fac si la masina mea. Cum modificarea lui e prea "crasa" si el nu se pricepea deloc la LH3.2 care i-l am eu este solutia lui pentru mine impracticabila.

Dupa ce m-am consultat cu alt coleg de facultate (eu am terminat soft :D, el hardware ) am facut un "plan de bataie":

Am sa folosesc un µC care este conectat la fisa unei bujii si inregistreaza pulsurile (RPM la urma urmei) si la un senzor de temperatura (care inca nu m-am hotarat ce sa iau). µC l-am comandat deja de pe eBay este und STM32VL DISCOVERY USB care poate fi flashuit direct pe USB si limbajul C nu i-mi este asa de strain :D

Pt reducea tensiunii de 12V la 5V cat are nevoie placa am sa folosesc un 7805 si probabil inca un tranzistor pt a controla becul (desi e posibil sa fie nevoie sa trimit numai masa la A12 (conectorul de la bord).

Am sa va tin la curent cu evolutia proiectului . Prietenul meu cu care "colaborez" e din Bucuresti si daca functioneaza cum trebuie distractia poate intra in productie de serie :smile:

Cristian

Aici vedeti ceea ce vreau sa realizez:

(Incepand cu 2:45 e demonstratia practica daca vreti sa sariti peste partea de SF :D ) Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este interesanta ideea numai ca la unii dintre noi becul ar sta cam tot timpul aprins. :headbang:

Edited by vlpvlp06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bafta la proeict si sa ne tii la curent !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte faina idee. Sa nu uiti de un update din cand in cand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai azi am cumparat µC si o sa incep sa ma joc cu programarea sapt asta. Un osciloscop electronic USB (primitiv) am ca sa "vad" ceva...La senzorul de temperatura am momentan "probleme" nu stiu exact ce sa iau. Imi trebuie unul care sa poata fi integrat etans in circuitul mic si in acelasi timp sa am specificatiile (curba) relatia Temperatura - Rezistenta...Am sa mai sap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel la cel oem era curba aia pe undeva prin vadis

Gata am gasit : http://caunter.ca/volvo960/wb14823.pdf

Edited by Brava
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da asta o am ..problema cu el e montatul...inca o carcasa de termostat nu cred ca o pot monta undeva. Ideal e de ex ca prindere senzorul de la Modulul care trece masina pe Euro 2 dar la ala nu am specificatii...As putea sa incep prin a-l pune in congelator...apoi in cratita pe aragaz :D si apoi in rola :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modulul care trece masina pe Euro 2 ? :D , cred ca merge facut undeva pe traseu un T .

Am atasat aici diagrama din Vadis .

post-229-0-80041100-1360612480_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e la mine http://www.skandix.d...ersion/1014054/

Cand am luat masina am luat o "teapa": In acte scria ca are "Emisii scazute E2". Am plecat de la premisa ca are Euro2...WRONG! E2 in Germania este Euro1 si face aproape 400euro pe an impozit la motor de 2,5l!!! Prima chestie a fost sa o trec pe Euro2 si platesc 180euro pe an impozit. Daca as trece-o pe Euro3 (oricum nu se poate dar teoretic) as mai economisi vreo 10-15€...

Aberatia vine la revizie. Cand fac testul de emisii ei verifica daca masina corespunde valorilor din fabrica adica EURO1!!! Daca decuplez aparatul in schimb e f nashpa ca e evaziune fiscala (inclusiv inchisoare e pos :D)

.....la fel de naspa!

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proiectul incepe sa prinda forma :smile:

Dupa lupte seculare care au durat cateva ore am facut o schema cat de cat de principiu. Lipseste partea cu senzorul de temperatura unde inca nu e clar ce voi monta si mai ales unde... Si partea care detecteaza RPM la bobina trebuie testata ca functioneaza corect.

Releul care este actionat de tranzistor trimite 12V la bord la contactul A12 ceea ce (sper) va activa lampa.

In soft voi folosi 2 valori de prag corelate la temperatura RPM1 si RPM2. RPM1 << RPM2

Placa va fi alimentata cand este pus contact motor.

Cand RPM Motor = 0 (motor oprit contact prezent) µC va aprinde becul odata cu restul martorilor din bord.

Cand RPM > 0

- daca RPM < RPM1 atunci nu se intampla nimic ma aflu sub valoarea de prag

- daca RPM 1 <= RPM < RPM2 se aprinde lampa

- daca RPM 2 <= RPM lampa incepe sa clipeasca

Sfaturi si sugestii much apreciated :D :D :D

In alt forum mi-i s-a dat ideea sa folosesc temperatura uleiului care e mai relevanta si asta asa este. E si oarecum mai simplu de conectat, inelul distantier la filtru si un senzor care merge pana la 150°. Am gasit si o lista cu temperaturile / Ohmi

http://www.temperaturgeber.de/vdo_temperaturgeber_daten.html

post-5223-0-69294600-1360679153_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste temp. uleiului.

Si tine-ne la curent.

P.s. Poate concepi o schema si pentru Motronicul 4.3 :thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si eu zic la fel,temperatura uleiului este mai relevanta si ai putea monta senzorul chiar pe baia de ulei,acel senzor/inel deasupra filtrului va scoate filtrul din gabaritul baii de ulei si ar putea deveni vulnerabil la borduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste temp. uleiului.

Si tine-ne la curent.

P.s. Poate concepi o schema si pentru Motronicul 4.3 :thumright:

Sistemul e independent de ECU. Singura chestie e de verificat daca la A12 la bord e tot intrarea de la cutia de viteze. Restul este universal.

Da si eu zic la fel,temperatura uleiului este mai relevanta si ai putea monta senzorul chiar pe baia de ulei,acel senzor/inel deasupra filtrului va scoate filtrul din gabaritul baii de ulei si ar putea deveni vulnerabil la borduri.

Pt asta tre sa dau o gaura in baia de ulei nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un senzor infiletat pur si simplu in busonul de la baie - care-mi trimite semnal intr-unul din cele 3 ceasuri suplimentare de pe stilp (in ceasul de temp. a uleiului). Probabil ca poti face si tu la fel fara sa gauresti baia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un senzor infiletat pur si simplu in busonul de la baie - care-mi trimite semnal intr-unul din cele 3 ceasuri suplimentare de pe stilp (in ceasul de temp. a uleiului). Probabil ca poti face si tu la fel fara sa gauresti baia.

Ai dat gaura si filet in surub? Idea de a nu lasa mai jos filtrul i-mi place mult. Desi acuma 1 cm sau 1,5cm cat e inelul acela nu cred ca e o problema. A mea nu e coborata din arcuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se poate gauri busonul si nu baia de ulei ,iti va intra ceva span in baie.Trebuie sa o faci oricum cand vei schimba uleiul atunci iese si mare parte din span.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se poate gauri busonul si nu baia de ulei ,iti va intra ceva span in baie.Trebuie sa o faci oricum cand vei schimba uleiul atunci iese si mare parte din span.

Am sa dau o gaura in buson cand nu este montat :)

Alta intrebare. Am gasit de la VDO senzor care cel mai mic are filet M10. Nu e prea mare? Mai are busonul suficienta "carne" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta,daca nu ma insel are filet de18 mm.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp a fost livrata placa dar nu am avut timp de mare lucru, ma "refac" dupa o "renovare" maraton a unui V70 T5 din 99 :(, Azi am comandat restul pieselor care (cred ca) o sa am nevoie (rezistente, diode, tranzistori etc). Banuiesc ca spre weekend vor fi livrate si o sa pot sa ma apuc sa ma joc. Am luat mai intai un potentiometru cu care voi simula senzorul de temperatura la ulei.

Trebuie sa mai verific ca becul din bord asteapta 12V si nu masa ca sa se aprinda...dar si asta nu e o urgenta.

Va tin la curent cu progresul :)

Cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now