Matrixxx

Suruburi retezate in flansa evacuare turbina

19 posts in this topic

Am 2 suruburi retezate in corpul de evacuare al unei turbine. Unul am incercat sa-l gauresc (am stricat deja 6 burghiuri !) si a iesit cit de cit o mica gaura pe mijloc, insa nu mai reusesc sa "inaintez" deloc.

La al doilea nu am reusit decit sa-l "zgarii" putin si stramb, pe deasupra. Materialul e foarte tare...Au stat o noapte in solutie de degripat degeaba.

Cum sa le scot ca m-apuca toti nervii ?! Sa ma duc undeva la un service, sa incerce sa sudeze o tija, ceva acolo ? Sau trebuie vreun burghiu cu cap vidia sau cu sensul de rotatie invers, poate, la turatie mica, sa "muste" din material mai bine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poza face cat mii de randuri!! In principiu ori trebuie gaurit ori trebuie creat o forma in capul surubului incat sa poti folosi o surubelntia...sa zicem dreapta. Pune o poza...doua ca sa vedem mai exact care este situatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. uite si 2 poze.

post-96-0-66053100-1366584841_thumb.jpg

post-96-0-75500000-1366584849_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu de la mecanicul meu ca exista spirale speciale pentru extractia suruburilor rupte,dar nu am vazut live cum arata.

Un service mai de Doamne-ajuta ar trebui sa dispuna de acest kit-extractie,parca asa l-a numit.Daca nu si nu,sudura cu un alt surub,un pic mai mic pe capul lor si se desfac cu putina bunavointa.

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florine , trebuie sa gasesti pe cineva cu un autogen , il incalzeste pana se face rosu , iar pe urma se desfileteaza si cu o surubelnita .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar trebuie sa gasesti pe cineva care a facut de sute de ori aceasta operatiune.Se desfileteaza prin incalziri succesive cu autogenul, batut cu ciocanul si apoi cu o dalta , mai putin ascutita , se incearca fortarea desfiletarii. Trebiue sa gasesti pe cineva care sa lucreze mai delicat pentru a nu produce descentrarea axului turbinei. Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corpul evacuarii turbinei e SCOS de pe turbina, ca doar nu ma apuc sa bat in ea ca nebunul.

Am sa ma incerc sa umblu, era ultimul lucru de care nu aveam chef - de "meseriasii" din Bucuresti. Era perfect daca reuseam sa scot suruburile alea acasa...

Kitul ala de pe ebay e interesant - dar "Not for removing hardened screws"

Iar suruburile astea sint al naibii de...hardened.

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

:kiss2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci i-ati o lampa pe gaz din aia mica cu butelie de-o infigi in ea, si incalzeste bine zona. Sau pune-o pe aragaz :))

0fb25eebc96cfcc7af2279207df36bb0-5668644-300_300.jpg

Eu as merge la unii care fac evacuari custom, ei se intalnesc destul de des cu suruburi retezate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florine, te duci frumos la un magazin de scule si unelte (da nu magazin de cartier sau magazin universal) cumperi un burghiu sau doua de calitate (sa mentionezi vanzatorului ca daca se decalesc sau nu mai taie ii dai cu ele in cap)!

Ai grija cand gauresti ca turatia bormasinei sa nu fie mare si sa faci pauze pentru a nu decali burghiul.

Eu mi-am cumparat un set de extractoare suruburi pe care il gasesti de la 15 lei la 30 lei (depinde de magazin si adaosul acestuia)!

Daca vrei putem sa-i facem rodajul (nu l-am folosit pana acum)!

post-1775-0-49264600-1366615816_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu kitul asta de la YATO iti garantez ca nu extragi nimic.

Singura solutie este cu autogen .

Au rupt o trusa BGS pt a extrage un prezon la DPF, pana nu am ajuns la autogen nu am rezolvat nimic, orice fier care este incins/racit nu ai cum sa-l mai desfaci, aceiasi problema este la turbo, dpf si tot ce tine de evacuarea unei masini .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar prin incalzire pana la rosu cum spuneti voi, nu riscati sa decaliti metalul? poate chiar sa il deformati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, cu autogen il inrosesti si apoi cum il scoti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ValiU, Turbina la motoarele pe benzina ajunge de multe ori rosie .

@Matrix, prin desurubare, impingere, etc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, cu autogen il inrosesti si apoi cum il scoti ?

Incalzesti doar zona(o maresti ,de jur imprejur surub) unde este surubului si nu musai la rosu,ca nu are sens, apoi dai cu degripant sau lichid de frina dar vezi ca da vapori f. toxici .Repeti asta pina cind va ceda si se va desface.Trebuie sa indepartezi acele acumulari nedorite intre pasul filetului ,nu s-a "topesti" materialul.

Daca incalzesti la rosu ar trebui sa "stingi" cu ulei dar nu are sens daca nu ai flacara oxiacetilenica insa nu este prea bine pt. piesa mare

Foloseste o lampa cu gaz si cu rabdare.Sint suruburi de M8 .

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea , daca l-ai inrosit n-ai de ce sa mai dai gu spray , eventual daca vrei sa faci artificii . Florin , ne auzim joi la telefon , daca nu sunt plecat din bucuresti , imi lasi mie turbina si te rezolv .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Bogdan, am vazut si eu turbine rosii. :) Dar cred ca atunci se incalzesc uniform... Ziceam si eu pentru ca de-a lungul timpului, am vazut piese deformate prin incalzirea cu autogen.... doar mi-am dat cu parerea, dar ai dreptate, ajung des la rosu :) am colegi nebuni care le tureaza pana aprinzi hartia de pe turbina :)

Acum mult timp mi-am calit si eu o piesa la semicursiera.

Era vorba de o piulita cu pas special.

Mi-a facut-o cineva la strung. Prima s-a distrus filetul la prima strangere, urmatoarea am calit-o in foc si apoi am stins in ulei. Desigur, e ceva primitiv dar piesa aia mai exista si acum dupa multi ani :):P

Dar doar imi dadeam si eu cu parerea.

Surub am mai scos si eu cu bormasina.

Am folosit intai multe burghie subtiri (le rupeam destul de repede)

Apoi largeam gaura.

Nu cred ca reusesti cu un burghiu gros din prima. Incearca intai cu burghiu subtire

Acum... cine stie ce otel e si in surubul rupt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

UN STRUNGAR ITI RECOMAND EU,ESTE POSIBIL SA NU MAI AI FILETUL BUN DUPA BATAI SI CE-I MAI FACI TU.NU MA SUNA CA SUNT IN DANEMARCA SI NU MAI AM BANI DE AJUNS PE COSMOTE,VODAFONE E ACASA.VERIFIC ZILNIC CE MAI FACETI PE AICI.E UN VAR DE-AL MEU SI SCAPI CU UN CONIAC.TI-AM ZIS DUPA O OPERATIE DE ASTA POTI RAMINE FARA FILET,DACA NU TOT MACAR O PARTE DIN EL SI ACOLO AI NEVOIE DE STRINSURA CA LUMEA.0723839159 MIHAI.IL SUNI SI II ZICI CA ESTI PRIETEN CU MINE.ASTA DACA NU REZOLVI CU BAIETII DE PE FORUM.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now