larahau

Cine mai doreste? S60 Polestar

24 posts in this topic

Da este putin.

Polestar sint niste "cosmeticieni" si care trebuie sa intre puternic pe piata.Strict efect comercial.Asta cred.De ce sint agreati ei si altii mai putin ?Era un filmulet mai demult in care un S60 Polestar ,"umilea" ,asa se dorea acolo ,2 marci renumite.In fine este un comentariu.

Imi place,am Volvo dar sint obiectiv.

Offtopic

Tinind cont ca dupa 1990 ,Volvo au dezvoltat de la altii(si invatat) unele motoarele( 5,6) , in colaborare , fie ajutorul celor de la Porsche ,Audi cred ca sint mai pretentiosi ca intotdeauna cu mediul desi cred ca nu prea mai au resurse la capitolul conceptie motoare.Este doar o inertie acum dupa ce i-a rejectat neplacut Ford si se va vedea ce va fi cit chinezii sint patronii.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici este si comunicatul oficial Polestar:

http://www.polestar.se/en-int/2013/Introducing-the-world-first-production-version-Volvo-S60-Polestar

Frumos - e un prim pas al Volvo catre aceasta directie.

Eu unul nu vad de ce ar trebui sa aiba mai mult de 350 HP - ca vrei totusi sa o conduci si ca masina de zi, nu doar de curse. Iar cei 500+ Nm disponibil pe asa plaja de turatie, este ceva - nu uitati ca virgula, CUPLUL misca masina si nu HP - acestia sunt rezultati din cuplu la RPM.

Deci daca, ne luam dupa faptul ca motorul dezvolta 500+Nm @ 2800-4750rpm, eu cred ca utilizeaza "caii" si acest cuplu mai eficient decat multe motoare cu mai multi "cai".

De curiozitate m-am uitat si eu la M3 coupe:

http://www.bmw.ro/ro/ro/newvehicles/mseries/m3coupe/2007/allfacts/engine/technical_data.html

Cuplu 400 Nm / 3900 RPM. Motor V8 de 3 litri, cu putere maxima de 309 kW la 8300 RPM, viteza maxima 250 km/h.

BMW M3 - 80-120 in 5 secunde // eu 3 secunde masurat. Eu, nu Polestar. Si va spun si de ce: ca eu am 460 Nm de la 1700 la 3300 RPM, exact treapta a 4-a pe vitezele astea.

Pentru un ochi avizat, se vad clar diferentele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mav, BMW M3 curent are motor V8 de 3,999L, adica "aproape" 4...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca nu ma insel, este apirat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MAV-ule ai dreptate M3-ul este un rahat de masina care costa 80.oooE, ce rost are sa-mi cumpar asa ceva cand imi pot cumpara un Volvo dizal, nu ?

Adica M3-ul face suta in 4.7 secunde cu launch control si tu-mi spui ca scoti 3 secunde 80-120km/h in treapta a 4-a cand nici BSR-ul cu D5 @245cp nu poate decat 5 secunde .

Iti recomand sa mai verifici datele si sa mai bagi o fisa. 4.28 secunde scoate S60 T6 Polestar cu 330cp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus ca la benzinar daca vrei performanta 80-120 kmh o faci in treapta a3a , nu in 4 sau 5....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai, voi chiar vreti sa moara Mav? :P

Maine merge la primus si isi comanda T6 :P - Polestar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vreau unu' cu codul motor B8444 ::)

Pe curent ? :iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe curent ? :iroc:

NU, pe banii altuia (mai ales la impozit :machinegun: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai dar voi va aprindeti repede - nu mai stiti de gluma :).

Deci mai zic o data:

"Pentru un ochi avizat, se vad clar diferentele."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da cu alea 3 secunde pana la 120 km/h cum este ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-l vedem pe Mav cu Volvo benzinar cand m-oti vedea pe mine cu Diesel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da cu alea 3 secunde pana la 120 km/h cum este ? :D

Este foarte bine: 2 oameni in masina, rezervorul plin, compresorul de AC pornit si am scos 5 secunde media - viteza a 4-a, 4.7 media in viteza a 3-a si respectiv 6,5 - viteza a 5-a.

Acum sa punem un M3 in aceleasi conditii si vedem cat scoate 80 - 120 km/h. Si eu la volan. Are vreunul din voi vreun M3 sau vorbim doar vorbe sa ne aflam in treaba?

Asta ca sa ne lamurim ce e cu CP din fisele de marketing si ce misca efectiv masina.

@ agresor - scuze insa nu cred ca ne stim suficient de bine (cred ca mai degraba deloc) astfel incat sa faci astfel de afirmatii. Nu cred ca ai habar de ce am luat eu masina asta - iti spun eu - pentru liniute nu. Si nici pentru caii de marketing pentru cei care atata stiu ca virgula conteaza la o masina - cat mai multi cai oricand oriunde - inclusiv intr-o realitate inchipuita. Ca daca ar fi avut un M3, ar fi vazut ca acei 420 CP @ 8300 RPM, sunt mai mult chestiuni de marketing. Dar ma rog - oricum vorbim alta limba si comparam mere cu pere.

Edited by maverick
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce chestiuni de marketing dragule ? M3-ul este M3 si cu asta basta, chiar si un X5 3L diesel automat iti da rusine. Cand vrei da-mi un semn si iti aduc si X5 si M3 compresor de 550cp si daca ajungi la Penny mai gasim un Subaru Impreza WRX STI sau un Z4M.

Nu de alta dar tu chiar ai impresie ca un soft Polestar pus pe un S60 dizal transforma S60-ul intr-un bolid ?

Tu compari mereu S60-ul vechi cu motor de 2L cu D5-ul actual care are totusi 2 turbine, alta injectie, alti cai.

Si eu cu c30-ul scot tot 5 secunde 80-120. Ma poti contrazice ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, discutia a fost de cuplu si de S60 Polestar - cuplul de 500 Nm si 350 CP - vezi Doamne cei 350 CP ai lui S60 sunt prea putini vs. 420 parca M3, in conditiile in care ambele masini sunt limitate la 250 km/h - tinand cont ca virgula cei 350 si respectiv 420 se "vad" / ating la turatii maxime, devin teoretici - ca nu ii atingi, date fiind aceste limitari electronice.

Acum vizavi de curse / dat rusine / liniute - nu ma pasioneaza deloc - nu ti-ai gasit omul si stii foarte bine ca nu sunt omul - sunt destui pe aici care vad doar liniute cu Volvo de 10+ ani chiar (desi Volvo are alte valori de brand) si viseaza la avioane pe roti, concept deocamdata nerealizabil fizic, desi marketingul "contrazice".

Si as vrea sa stiu si eu - ca nu mstiu marturisesc - cum pot sa imi arate mie un X5, M3 si Z4M si altii cum se vad acei multi cai? Ca sa plece de pe loc au nevoie de cuplu. Iar ca viteza maxima as vrea si eu sa vad la diferite viteze cu care au mers posesorii masinilor respective cati cai sunt efectiv utilizati din acel mirific total de sute de cai?

Sunt convins ca si C30-ul tau poate atinge 80-120 km/h, in anumite conditii. Si nu are 420 CP pe motor de 4L. Exact asta a fost discutia - de cuplu.

Exact acest fapt am vrut sa evidentiez - CP sunt o iluzie, la fel cum si un cuplu prea mare este limitat deoarece face masina sa devina incontrolabila.

Eu propun sa incheiem aici discutia off-topic, si sa ne concentram pe subiect. Cu atat mai mult cu cat comparatia nu are relevanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, eu vreau de la Polestar sa scoata pe piata masina promisa nu minciuni, adica au scos de test S60 @508CP & 575Nm iar acum scot 350CP @ 500Nm ? Cum vine asta ? Chiar daca nu-mi voi lua vreodata un Volvo preparat de Polestar vreau sa ma mandresc cu marca si sa spun :uite are si Volvo o masina care se bate cu X sau Y. Atata timp cat scoti o astfel de masina, arati lumii intregi ce poate face dupa care pe piata scoti ceva care la exterior arata identic dar cu alte caracteristici . E urat rau de tot .

Ma repet, atata timp cat imi arati un C30 de 450CP AWD care bate concurenta iar cand il scoti la vanzare are numai 250CP si tractiune fata nu pot spune despre aceasta firma ca este neserioasa . Adica la ce sa dau 33k USD pe un C30 serie limitata cand imi pot cumpara un amarat de Golf R care are mai multi cai, este AWD si evident este mai performant .

Nu mai vorbim de faptul ca C30 este o masina moarta care nu se mai produce dar se gaseste inca la vanzare pe anumite piete cum e cea din SUA unde se vinde evident modelul preparat de Polestar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare nu se ambitioneaza Heico sa-i dea o lectie stelei polare? Sau au lucrat impreuna la acest proiect?

Edited by larahau
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac si ei - primul pas e aici cu un V40: http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=182

Bre, eu vreau de la Polestar sa scoata pe piata masina promisa nu minciuni, adica au scos de test S60 @508CP & 575Nm iar acum scot 350CP @ 500Nm ? Cum vine asta ? Chiar daca nu-mi voi lua vreodata un Volvo preparat de Polestar vreau sa ma mandresc cu marca si sa spun :uite are si Volvo o masina care se bate cu X sau Y. Atata timp cat scoti o astfel de masina, arati lumii intregi ce poate face dupa care pe piata scoti ceva care la exterior arata identic dar cu alte caracteristici . E urat rau de tot .

...

Eu cred ca tine de strategia firmei - nu uitati ca Polestar "intra" pe o piata dominata de altii - nemtii in Europa si probabil si America, plus cele americane get-beget.

Eu vad acest Polestar S60 doar 100 bucati strict ca un "sondaj" de piata. De ce?

1. Au ales Australia, unde probabil, s-au gandit ca ar avea cel mai mare succes potential

2. Probabil ca 100K EUR este un buget care s-au gandit ei ca ar putea vinde masina, in conditiile in care probabil masinile concurentei costa tot pe acolo. Acel S60 Polestar - prototipul - costa undeva la 200K EUR.

Luand in considerare ambele ipoteze de mai sus, ma face pe mine sa trag concluzia ca acest lot este strict de sondaj al pietei, urmand probabil ca in functie de raspunsul pietei sa vada unde vor coti in continuare.

Si eu as face la fel dpdv business:

Intru pe o piata deja matura, cu jucatori consacrati, am acelasi produs - o masina de serie transformata intr-un bolid. Riscul e mare, ca pana acum nu am jucat aici, deci ar fi bine sa "sondez" inainte sa ma arunc cu capul inainte si sa imi fac mai mult rau decat bine, mai ales ca inceputul a fost destul de fulminant, ca o explozie, cu prototipul. Asa ca as aborda usor si cu risc minim, si "cautious", cu grija:

Pasul 1: Unde sondez piata?

Optiunea A: In Germania (ca ai unde sa alergi sa poti beneficia de toti caii posibili) unde clar nu suflu, deoarece acolo nemtii fac legea - nu uitati de nationalismul lor:

- vor alege masini nemtesti aici, pentru a demonstra superioritatea lor

- acolo Heico ca si firma germana face legea

Optiunea B: Statele Unite: iar nationalism, iar unde nu sunt cei ai lor traditionali sunt deja cei consacrati.

Optiunea C: Australia - autostrazi // drumuri lungi si drepte si acolo pe sute de kilometri, de nu mii, unde te poti bucura iar de hergheliile de cai. Si de canguri :), si probabil si pentru ca poate aceasta piata a fost mai receptiva la Volvo decat restul 2, in defavoarea celor consacrati. Poate. Oricum aici am cele mai mari sanse, teoretic vorbind.

Bun am stabilit unde intru. Acum pasul 2:

Pasul 2: Cum sondez piata?

- Optiunea 1: fac 100 bucati la 200K EUR - identici cu prototipul cu care am anuntat intrarea in acest segment, banii astia sunt dublu ca pret peste competitie si oricum poate ies din plaja de pret dpdv client - poate cu 200K EUR exista deja alta liga - italienii, alti suedezi, nu stiu.

- Optiunea 2: fac 100 bucati la 100K EUR, sunt in aceeasi plaja de pret ca si competitia si nu sunt inca in plaja de pret a baietilor mari la acest capitol.

Eu as alege optiunea 2.

Deci, pentru mine, face sens ca Polestar sa aiba aceasta abordare - si eu as face la fel.

De aceea, hai sa uram succes lansarii si sa vedem ce va urma. Si vom vedea atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now