bogdansterea

Constatare tehnica 850 T5 dupa 6 luni de exploatare

5 posts in this topic

Buna seara tuturor.

Dupa ce am tanjit 12 ani dupa varful tehnologiei ingineresti suedeze, anume un 850, cu un motor optim taxelor romanesti, m-am trezit achizitionand cu numai 4800 de lei un exemplar din rasa 850 turbos cu cinque pistones tocmai din Slatina. Timp de 6 luni am pus benzina, antigel si 2 litri de ulei la motor.

Constiend fiind ca am luat masina si mai trebuie sa bag in ea inca de doua ori pe atat, m-am dus la doctor cu o problema banala: relanti ridicat cu motor la cald.

Norocul meu a fost sa "dau" de un inginer mecanic, scolit in vechea Politehnica...

Pe langa respectul pe care respectivul inginer l-a castigat in fata mea, faptul ca a pus el insusi mana la diagnostic si tratament, m-a incantat si mai mult.

Well, sa trec la partea de diagnostic:

etapa 1: racirea. Termostatul deschidea la 90 grade C, pe original, avea dat de producator pe instalatia de racire termostat cu deschidere 83 grade Celsius. S-a remediat inlocuind termostatul. Acest fapt este deosebit de important deoarece cele 7 grade diferenta fac sa functioneze in suprapresiune instalatia de racire....

etapa 2. depistarea turatiei excesive la cald. acceleratia la zona rosie in turometru, sprituri. s-a depistat un fapt ciudat. Un furtun asezat la iesirea intercooler-ului se strangula. S-a decuplat respectivul furtun de 1 tol jumate si relanti-ul si-a revenit magnific, dar, la accelerare, motorul nu raspundea la aportul de acceleratie. In acelasi timp, la relanti, pe iesirea din intercooler iesea aer. Fapt gresit. A demontat relanti-ul pe care l-a gasit blocat. L-a pus in solutie de nu stiu care. Ideea este urmatoarea: aerul trece din filtrul de aer in turbo, de acolo, la acceleratie aerul este eliberat in intercooler, in partea inferioara, iese prin partea superioara si intra in clapeta de aer dand forta motorului. Turbina dadea permanent aer in intercooler, deci in clapeta de aer, de aici turatia crescuta la relanti. Mai mult decat atat, relanti-ul fiind blocat, nu putea compensa acest aport de aer. Mai departe, sonda lambda inregistrand un amestec sarac in combustibil, dadea la calculator sa creasca timpul de deschidere al injectoarelor, imbogatinad amestecul de carburant cu repercursiuni asupra turatiei la relanti, implicit al consumului in timp ce masina sta pe loc.

Deci, cu un consum de 17 litri/100 de km in Bucuresti, am supravietuit 5 luni in Bucuresti. La drum lung, relanti-ul nefiind luat in calcul, masina consuma 7,683 l/100km.

Deci, stimati fani ai volvos intercoolers t cinques, daca aveti aceasta problema, o remediati deblocand relanti-ul si piesa aia cu tija din fata soferului, cred ca este ceva pas cu pas (se curata sau se inlocuieste, dupa caz). Rezultatul este magnific: o turatie la 850rot/min la relanti, un spor de putere la accelerare, utilizarea celor 210 cai la maxim cu doar 10 capite de fan la 100 de km in oras.

etapa 3. revizie din bara in bara. O lista lunga de 18 repere, cea mai costisitoare fiind distributia. Se pare 1300 de lei cu tot cu pompa de apa.

Am nevoie de piese la SH, cea mai importanta fiind pompa servo, urmeaza caseta de directie (are pierderi de ulei- poate imi da cineva o sugestie alternativa?, ceva semeringuri?). Mai este cablul franei de mana, cablu deschidere capota motor, vasul de expansiune (este crapat si ajunge sa fie punct de fierbere). Cam astea ar fi cele ce le pot lua de la SH.

Celelalte musai, trebuie sa fie noi, vorbind de consumabile.

Ma gandeam sa o dau la schimb cu un Vito de la Mercedes, pentru ceea ce fac eu zilnic, este mai buna o asa masina, dar, nu stiu ce sa fac cu senzatia de a auzi in loc de zgomotul motorului vol-vol-vol-vol sa aud mereu mert-mert-mert-mert...

Voi ce parere aveti?

Puteti sa ma sprijiniti in a pune la punct masina? Stiu ca clubul volvo este ca trabantul. Pe strada ne salutam. Merita batrana doamna, varful ingineriei suedeze sa ramana in ograda mea? Sa lasam 940 sau 960, da?

Multumesc tuturor pentru eventualele sfaturi sau sprijin!

Cu stima

Volvos Consumators

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi, fericitule !

Piese SH gasesti o gramada, atit pe forum cit si pe la dezmembrari.

Iti dai seama ca avind 850 te voi sfatui sa-l pastrezi, insa nu e o masina cu care sa mergi zilnic prin Bucuresti decit daca te multumesti cu consumul ei. Daca da, atunci ai parte de confort si te mandresti cu o masina inca frumoasa si destul de rara prin traficul mioritic.

Distributia in primul rand trebuie sa o faci, daca nu stii sigur 100% cind i-ar veni termenul.

Cu termostatul - eu am de 87 de grade (Wahler) si nu am avut niciodata probleme de suprapresiuni. S-ar putea sa fie alta bubita la tine... Am citit chiar ca unii prefera sa-l schimbe de 90/92 toamna tarziu (sa aiba caldura mai repede in masina) si primavara sa-l schimbe cu 87 :) Nici chiar asa.

Fiind o masina destul de veche, sa te astepti sa mai cada una alta, insa se repara/rezolva relativ usor.

Tu decizi daca pastrezi bijuteria sau o schimbi - de regula bugetul infringe pasiunea...in ziua de azi, putini tin cu dintii de visul lor...

Multe bucurii in masinuta ta !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva : daca la vasul de expansiune nu ai capacul de culoare verde schimba-l. Este o problema cu cele mai vechi unde supapa de suprapresiune nu deschide si atunci crapa vasul. Chestia cu termostatul nici eu nu prea o "cumpar"...

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un 850 mi-a salvat viata.....impreuna fiind cu mine si familia.....tot un 850 mi-am luat .....si sint foarte multumit. Tu decizi ce vrei sa asculti .....si cu ce vrei sa circuli

Baftă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kit-ul de pe PFVS pt caseta este doar pentru scurgeri , din pacate la 850 pe langa etansare mai pica si bucsa de ghidaj de pe partea dreapta , bucsa care se regaseste in kit-ul oem si costa 1100 lei sau se poate face pe strung dintr-un material asemanator .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now