asashy

Vreau sa schimb volanul pe partea stanga

16 posts in this topic

Buna seara...sau dimineata...As vrea sa schimb volanul de pe partea dreapta, pe partea stanga...Tinand cont ca am cutie automata, banuiesc ca ar trebui sa fie mult mai simplu decat la una manuala! Ce ar trebui sa achizitionez inafara de un bord normal?...Masina mea este un volvo s 80, an 2001, 2435 benzina. Si cam cat ar costa toata "distractia"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neata. sa nu te iei dupa mine ce scriu ca sunt afon dar din ce gandesc trebuie multe schimbate sa faci modificarea asta. bordul pe primul loc, apoi pedale mutate (cred ca trebuie sa faca gauri in podea in partea stanga) si cred ca si oglinzile retrovizoare trebuiesc schimbate. nu vreau sa vorbesc aiurea si ti-am spus sa nu te iei dupa mine dar ma gandesc la un pret sa zicem 1000€. de curiozitate sa scrii pe forum cat te-a costat "distractia". (daca te vei "distra" )

Share this post


Link to post
Share on other sites

În plus, pe lângă volan, pedale, bord, ar mai fi caseta de direcţie, servofrâna, conductele acestora, ştergătoarele, farurile, maneta şi cablul pentru deschiderea capotei, anumite componente ale sistemului de climatizare.

Pe urmă, pentru acces de la şofer, ar trebui mutate de pe dreapta pe stânga maneta frânei de mână şi modulul portierei. Astea-mi vin în minte pe moment.

Cam astea ar fi!

Doar ca, trebuie sa schimbi: Plansa bord, pedalier, caseta directie, ansamblu stergatoare plus plasticul de deasupra. Nu stiu sigur daca, carcasa aerotema se potriveste

Trebuie mutate dintr-o parte in alta: airbaguri, panou sigurante, comenzi geamuri, pompa servo frana

Schimbat sau modificat: instalatie electrica, cablul si manerul deschidere capota (schimbat sau lasat in dreapta), maneta frana de mana (schimbat sau lasat in dreapta), in cazul schimbarii levierului de la frana de mana, trebuie schimbat si consola de mijloc. In mod normal si farurile trebuiesc schimbat, dar merg si asa

Prin urmare; plansa bord 4-500 euro, caseta vreo 300 euro (nu stiu sigur), ansamblu stergatoare 100-200 lei, pedalier vreo 50 euro (cred)

Per total ajungi la 1000-1200 euro, cu tot cu manopera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pui si scaunele .

Scaunele, doar daca sunt electrice, dar pot ramane si asa, ca nu e mare paguba :D

Ar trebui schimbat şi softul, că o să-ţi spună "Driver door open" când e deschisă cea de la pasager. ;D

Şi stopul de ceaţă din spate, cred. ;D

Nju trebuie schimbat softul, pentru ca trebuie schimbata sau modificata toata instalatia electrica si odata cu butoanele se schimba/ muta si instalatia din usi. Instalatia din bord, trebuie ori schimbata, ori prelungit fiecare fir in parte

Stopul de ceata spate, este cel mai simplu, pentru ca este precablat si nu trebuie decat schimbat becul dintr-o parte in alta, sau... pus inca un bec si functioneaza ambele lampi (ca la mine :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lao simpla cautare,am gasit asta : "manopera 400 euro 0720542118 0766964690

se muta instalatia bord, pedalier.caseta,coaja bord,fete usi,stergatoare,reglat faruri,scaune daca sunt electrice cu menori,sticlele oglinzi. cu piesele clientului"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam multe ore de munca si foarte multe piese de schimbat,pentru ce? doar pentru o folosii emisfera drapta a creerului.Daca ai un pic de indemanare si poti sa te acomodezi cu condusul pe dreapta eu zic ca nu-i mare inginerie,ci trebuie doar un pic mai multa atentie atunci cand depasesti.In rest doar bani cheltuiti.Cheltuiala de acasa niciodata nu se va potrivii cu cea din targ.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea multa bataie de cap. Mai bine pui soacra pe scaunul din stanga si, dupa expresia ei, vei stii 100% cand trebuie sa depasesti un tir si cand nu. :evil6:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lao simpla cautare,am gasit asta : "manopera 400 euro 0720542118 0766964690

se muta instalatia bord, pedalier.caseta,coaja bord,fete usi,stergatoare,reglat faruri,scaune daca sunt electrice cu menori,sticlele oglinzi. cu piesele clientului"

Astea sunt generice

Instalatia nu se poate muta, ori se modifica, ori se schimba

Pedalierul, la unele masini se poate muta, la altele nu

Caseta, obligatoriu se schimba

Fetele de usi, nu trebuie schimbate la Volvo

Farurile in mod normal trebuiesc schimbate, pt ca difera oglinda din ele

Scaunele electrice, nu ai cum sa le schimbi intre ele si chiar daca ai reusi, ai avea comenzile lipite de consola de mijloc

Sticlele in mod normal se schimba, dar merg si asa. La BMW E46, E39, trebuiesc schimbate oglinzile cu totul

Pe langa asta, mai sunt cateva: pompa de frana si tulumba, cablu deschidere capota (la care este o gramada de munca) impreuna cu plasticul pe care este prins, ornament plastic care acopera stergatoarele, cablajul din usi. La Volvo calul de mijloc si frana de mana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Si eu ma gandeam sa schimb volanul pe stanga ,mai ales cu noua reglementare nu poti conduce pe timp de noapte cu volanul pe dreapta dar vad ca nu merita costa mult..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaiiiiiiiiiiiii de mine....cata bataie de cap! Ma gandeam la schimb in evantuala unei vanzari a masinii(pentru ca multi fug de volanul pe partea dreapta), dar daca este vorba de asa...raman eu cu ea si o conduc linistit cu volanul pe partea dreapta(ca imi place)! Mai bine pun o instalatie de gaz la banii astia(1200-1400 euro)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce reglementare? cum sa nu poti conduce noaptea daca ai volanul pe dreapta? mai multe detalii te rog

acum juma de ora am avut o discutie cu un baiat care locuieste in germania de muuuuuuuuuuuuullllti ani si a zis ca si nemti au inceput sa cumpere masini din anglia,pe care le inmatriculeaza in germania.

tre numa sa schimbe farurile--- ca la noi de altfel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglementarea aia cu interzicerea condusului pe timp de noapte a unei masini cu volan pe dreapta e doar de ochii lumii. Cam la fel au incercat sa scape si de masinile pe BG, ba ca vor fi oprite pe fiecare DN, ba ca vor circula doar 90 de zile in Romania. Atata timp cat actele sunt ok si farurile bat catre dreapta, n-au ce comenta. Mie, sincer, imi displace cand prind cate unu cu volan pe dreapta, pentru ca deja de 2 ori era sa vad cat de tare e 850-ul la impact off-set cand voiau sa intre in depasire, dar pe de alta parte fiecare conduce ce isi permite si cel mai important, ce ii place (de-ar fi adevarata a doua chestie in 100% din cazuri). :D

Revenind la topic, eu mereu indrum oamenii daca doresc sa-si mute volanul, sa-si schimbe masina. Cu intreg costul pieselor si al manoperei+deranjul de a sta fara "cal", se mai pune un 500 de euro si dorinta de a conduce din stanga se indeplineste. Mai greu cu atasamentul emotional daca acesta exista.

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce reglementare? cum sa nu poti conduce noaptea daca ai volanul pe dreapta? mai multe detalii te rog

acum juma de ora am avut o discutie cu un baiat care locuieste in germania de muuuuuuuuuuuuullllti ani si a zis ca si nemti au inceput sa cumpere masini din anglia,pe care le inmatriculeaza in germania.

tre numa sa schimbe farurile--- ca la noi de altfel

nu chiar atat de muuuuult ca prietenul tau locuiesc in germania dar iti spun ca nu prea e asa. eu nu vreau sa ne contrazicem dar din ce aud in jurul meu e asa. cum ar fi cartea masini, farzeugschein (talonul masini) si toate prostiile traduse si refacute din nou ca sa se cere costa undeva la 1000€ doar actele. toti fug de masini aduse din italia, anglia etc. am vrut sa-mi iau un Lincoln old-timer din Norvegia ca sa ies mai ieftin. dar am renuntat ca ma costa actele prea mult. apoi imi statea in cap sa-mi iau un s80 traznet din anglia adus. cand am auzit cat ma costa sa il pot inregistra am preferat sa raman la v40-ul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe linga bataie foarte multa de cap, pe linga costuri foarte mari, pe linga faptul ca rareori masina rezultata arata ca din fabrica si nu a cirpeala, mai e riscul sa se buleasca ceva la refacerea instalatiei electrice, si sa vezi atunci bucurie, cind trebuie sa o iei de la capat ca sa descoperi greseala...

Concluzia este ca nu merita facuta treaba asta, nici la masina veche nici la masina noua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now