Stronghold

DEFA Safe Start

27 posts in this topic

Salutare la toata lumea.As incepe acest topic cu referire la un sistem de preincalzire pentru volvo s 80 (si nu numai) pe care l-am gasit si pe piata din Romania si care ar fi destul de util pentru masinile noastre (in special pentru mine -locuiesc in Miercurea Ciuc si iarna e dezastru).M-am documentat putintel si este super sistemul respectiv, preincalzeste antigelul, uleiul astfel incat in momentul in care pornesti masina ai uleiul si antigelul la temperaturi optime de functionare.Si unde mai pui faptul ca iarna din cauza frigului se ingroasa uleiul si nu ajunge pe la turbo, ax cu came etc decat dupa ce se incalzeste uleiul, de unde rezulta si uzura acestor piese.Oricum, daca acest sistem face pe jumate` din ceea ce promite producatorul eu zic ca este un accesoriu foarte util pentru masini, in special pe perioada iernii.

Are cineva asa ceva?cunoasteti mai multe detalii?

http://www.defa.com/...roduktkatalog_/

post-6436-0-85420800-1386234241_thumb.jp

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant !

Sa inteleg alimentarea e la 220 ? Ca heaterele electrice OEM Volvo ?

De exemplu pentru un 2.4 benzina, bloc aluminiu, avem nevoie din acel catalog de care componente ? Incalzitorul care se monteaza pe circuitul de apa, un releu banuiesc, unitate de control ?, cablu de alimentare la 220 ?

Cat ajunge o instalatie de curiozitate ?

Ah, normal stiu ca cele OEM au si o pompa mica care circula antigelul incalzit prin sistem, la sistemul asta exista asa ceva ? E eficient fara acea pompa ?

Edited by Roberto
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut Robert.Uite, ieri am discutat cu cineva dar nu mi-a putut da multe detalii.Eu tind sa cred ca se alimenteaza de la vreun cablu legat la sistemul electric al masinii.Intre timp am citit din catalogul pdf ca unele se monteaza pe instalatia cu antigel altele se ataseaza pe motor.sincer, nu stiu.am mai auzit de minunea asta, ca se practica prin tarile scandinave si de aceea m*-am interesat si eu.referitor la pret , modelul pe care l-am atasat in poza este pt s 80 2,4 d si costa 246 ron.In schimb nu stiu ce sa zic despre faptul ca exista sau nu o pompa de recirculare a antigelului, insa ceva tot trebuie sa fie.oricum o sa mai intreb pe ici colo sa vedem despre ce este vorba.ar fi super sa vad unul live si sa vedem pe ce principiu functioneaza, ptr ca daca e bun isi merita pretul.

intre timp am gasit produsul la ei pe site dar nu dau explicatii.

http://www.defa.com/...ters/400series/

dupa cum se poate observa parteaacea care este de culoare neagra este de fapt mufa de alimentare cu curent.Intrebarea care mai ramane, dupa cum bine a subliniat Robert, este ....alimentare 220 sau de la vreun cablu de la masina?

si inca o chestie :

http://www.defa.com/en/marine/warmup/accessories/cables1/extension_cable/

http://www.defa.com/en/marine/warmup/accessories/cables1/various_kits/

asta inseamna ca se alimenteaza de la 220 , ceea ce a omis sa-mi spuna omuletul care mi-a dat ideea, este ca nu doar minunea aia imi trebuie, ci si aceste cabluri si kit-ul acela care defapt se conecteaza la 220.oricum, pentru acest pret eu zic ca merita.trag un prelungitor (chiar am unul de 110 m) si o las acolo vreo 10 minute si pornesc si la -50 :)

am mai gasit ceva :

http://www.defa.com/file/990763b0238/GB%20DEFA%20SafeStart%20420-423.pdf

http://www.defa.com/file/9907654ac5a/GB%20DEFA%20SafeStart%20721-734.pdf

http://www.autofarm.ro/versiune/23738/tree/12836/articol/67485757

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca in 10 minute face ceva.

Cel OEM Volvo care e in jur de 300 de euro trebuie lasat "in priza" destul de mult, 1h - 1h 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm, chiar in 10 minute nu are ce face , e adevarat, dar sa dureze asa mult e prea de tot.asta inseamna sa ma trezesc la 6 sa bag minunea in priza k la ora 7 , cand pornesc, sa fie cald antigelul, uleiul sau ce se mai incalzeste.cred ca am o solutie mai buna ! un prieten, nebun bineinteles, nu are vreme de incalzit motoru, si cand afara sunt vreo - 25 , aduce o galeata de apa fierbinte si toarna peste motor (asta numeste el preincalzire motor), si credeti-ma face chestia asta de cel putin 3 ani, in fiecare iarna.Cand o sa-l mai prind asa, pe cuvantul meu, ca ii fac un filmulet si-l urc pe youtube :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technical data

Accessory weight: Engine heater kit, 230 V: Gasoline 1.5 kg (3.3 lbs) Diesel 1.6 kg (3.5 lbs) Complete engine heater kit, 115 V US CA: Gasoline 1.5 kg (3.3 lbs) Passenger compartment connector kit: 1.2 kg (2.6 lbs) Installation kit, timer function: 0.6 kg (1.3 lbs) Output: 550 W Photo: VCC_05530, VCC_04725, vccpartners

Note!

The ideal preheating period with an electric engine heater is 2-3 hours. That's all it takes to increase the temperature of the engine to 30-50 °C (86-122 °F) above the outside temperature. After that, the temperature does not increase any more and current is only used to maintain the temperature.

Ce am scris mai sus e din PDF-ul pentru cel OEM Volvo.

Eu am citit cum unii spuneau ca il lasau 60 - 90 de minute, ce-i drept prin zone gen Alaska. Acum nu stiu la -20 media la noi, cat ar trebui lasat in priza ca sa iti incalzeasca antigelul.

Pai exista controllere programabile, fie in kit, fie add-on pe care le programezi dimineata la 6 sa iti porneasca 220-ul pe fir si tu dormi linisit :D. Eu asa as face !

Cand ajungi acasa seara bagi "firu' " si a 2-a zi dimineata pleci cu masina Miami style ! :smile:)

Edited by Roberto
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa este, ai prfecta dreptate.mai mult ma gandeam in ideea de intretinere a motorului prin diminuarea gradului de uzura, dar sincer , la programul meu incarcat, inca asta imi mai lipseste, toata ziua sa trag un cablu si sa-l adun.oricum, voi intreba de pretul de la acel kit de cabluri (am gasit la 500 ron) si ma mai gandesc.In cele din urma nu e o idee rea sa o folosesc atunci cand scade temeperatura ambientala pe la -30.

IN fine, bine ca am lamurit si treaba asta ! merci mult de ajutor.

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa este, ai prfecta dreptate.mai mult ma gandeam in ideea de intretinere a motorului prin diminuarea gradului de uzura, dar sincer , la programul meu incarcat, inca asta imi mai lipseste, toata ziua sa trag un cablu si sa-l adun.oricum, voi intreba de pretul de la acel kit de cabluri (am gasit la 500 ron) si ma mai gandesc.In cele din urma nu e o idee rea sa o folosesc atunci cand scade temeperatura ambientala pe la -30.

IN fine, bine ca am lamurit si treaba asta ! merci mult de ajutor.

Stai la casa ? Ai garaj ?

Daca stai la casa cu garaj sau curte e excelent si simplu, dar la bloc....acolo e problema :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stau la bloc si nu am garaj, parcarea este mai ferita (din fata si lateral nu o ating intemperiile).dar nici asa nu a r fi problema, ptr ca nu e departe masina de geamul de la camera mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia mea are asa ceva si sta in priza(220 V) de mai mult de o saptamana. Nu am(inca) si aeroterma cumparata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e la priza nu prea se merita, chiar daca stai la casa... Raport pret/avantaje nesatisfacator.

Pentru confort deplin exista instalatii "parking heater" chiar aproape de complete la pret bunicel: http://mercador.ro/oferte/?q=webasto

Confort mai mic, kit de bujii suplimentare instalate pe traseul de apa al motorului. Combinate cu un sistem relativ simplu de comanda (chiar si de la distanta), iti poate da o pornire de la 15-20 de grade, in loc de...

Daca "priza" depaseste la costuri complete 1/4 din costul unui sistem independent, nu se mai merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e la priza nu prea se merita, chiar daca stai la casa... Raport pret/avantaje nesatisfacator.

Pentru confort deplin exista instalatii "parking heater" chiar aproape de complete la pret bunicel: http://mercador.ro/oferte/?q=webasto

Confort mai mic, kit de bujii suplimentare instalate pe traseul de apa al motorului. Combinate cu un sistem relativ simplu de comanda (chiar si de la distanta), iti poate da o pornire de la 15-20 de grade, in loc de...

Daca "priza" depaseste la costuri complete 1/4 din costul unui sistem independent, nu se mai merita.

Hmm,

Eu as zice ca:

Electric parking heater

- E mai ieftin

- Neavand componente in miscare si nefiind complex, sunt mult mai putine sanse sa se strice = fiabilitate

- E mai ieftin de instalat, nu necesita integrare cu software sau prea multe modificari in compartimentul motor

- Aici cu consumul nu stiu, nu stiu cat consuma sa facem un calcul

- Trebuie sa ai acces la priza = casa, garaj obligatoriu

Fuel parking heater

- E mai comod in sensul ca nu depinzi de o priza

- E mai stricacios, mai multe componente ce se pot strica ( se stie clar cel de la S60 ce fiabil e )

- Credca e mai scump ( gresesc? )

- Nu stiu cat consuma, aici ar trebui sa facem o comparatie sa vedem combustibilul VS energia electrica si in cat timp ridica temperatura ambele modele la cea potrivita

Nu stiu daca mai are rost sa adaugam si treaba cu programarea, ambele pot avea telecomenzi sau timere.

Sa posteze cei care au pareri, eu unul sunt chiar curios !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si costuri e intr-adevar discutabil.

Eu ma refeream la utilitate, in absenta infrastructurii...

Practic priza, iti da o singura incalzire pe zi, de exemplu dimineata cand pleci la munca. La intoarcere, mari sanse sa nu o poti folosi.

Utilitatea prizei se cam reduce la drumurile pe care le incepi de acasa. Restul ocaziilor sunt pur teoretice.

Iar daca priza nu iti e curte, logistica cablurilor iti poate diminua satisfactia catre zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Adi, varianta cea mai buna este incalzitorul OEM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ar fi cam asa:

Electric block heater

Avantaje:

- Ieftin

- Fiabil

- Usor de implementat

- Nepoluant

Dezavantaje:

- Necesitatea unei prize deci esti legat de o ruta acasa - punctul B si de faptul ca iti trebuie un garaj\curte

Fuel parking heater

Avantaje:

- Oriunde oricand

Dezavantaje:

- Mai greu de implementat

- Mai putin fiabil decat cel electric

- Poluant

- Mai scump

Mai adaugati voi !

Un electric block heater ar fi ok sa zicem pentru cei care stau la casa\garaj si fac o oarecare naveta, pe aceeasi ruta si care nu au deja o solutie de incalzire auxiliara dar ar dori sa monteze una. De exemplu mie mi-ar fi prielnica.

Cat costa implementarea unui heater pe un S60 de exemplu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electric block heater

Avantaje:

- Ieftin

- Fiabil

- Usor de implementat

- Nepoluant

Dezavantaje:

- Necesitatea unei prize deci esti legat de o ruta acasa - punctul B si de faptul ca iti trebuie un garaj\curte

- La majoritatea masinilor care au asa ceva, se decupeaza o gaura, in una din aripile fata sau in alta parte;

http://news.bbc.co.uk/media/images/46987000/jpg/_46987586_finland_gallery.jpg

http://greensmartcampus.eu/wp-content/uploads/2013/01/IMG_06722.jpg

http://www.ieahev.org/assets/1/7/Block_heater_Finland.jpg

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu imi voi cumpara unul ptr ca am si priza la dispozitie, curtea o impart doar cu 4 persoane, deci e mai rentabil pentru mine.doar sa treaca sarbatorile si gasesc eu undeva un loc in buget si cumpar unul.dar, e mai bine sa ma invart sa vad poate gasesc ceva mai bun daca tot imi cumpar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, uitasem ! In PDF-ul cu instructiuni se zice sa tai o gaura in bara dar multi au ales varianta relocarii acelei mufe, ba in grila proiectoarelor ba in alta parte.

Adi2727 - Imi plac pozele :)

Sunt curios cat consuma un electric block heater

Share this post


Link to post
Share on other sites

De am avea si noi civilizatia alora...ar fi bine...

Sent from SGS3 on Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De am avea si noi civilizatia alora...ar fi bine...

Sent from SGS3 on Tapatalk

La noi ai vedea a 2-a zi pe okazii - "Vand cablu cu stecher....." :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei, baieti, nu mai fiti asa pesimisti..........., azi-maine cand va treziti, o sa aveti instalatia gata pregatita in fata blocurilor voastre :smile: (do U still belive in Santa ?)

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt la complexurile astea rezidentiale NOI, odata cu locurile de parcare, ar trebui sa puna la dispozitie si priza aferenta locului :) evident, bun feature..

Share this post


Link to post
Share on other sites

la temperaturile care sunt pe-afara nu cred ca avem nevoie anu asta de astfel de minunatii.Cica de Craciun ar fi spre +5 C.

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now