N3cks

Pedală frână "înţepenită"

43 posts in this topic

Lichiul de frina cind l-ai schimnbat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Ai rezolvat problema? Azi sotia a patit la fel si mare noroc ca nu a facut accident. A plecat dupa o stationare de 8 ore si la prima frana masina "se ducea sanie" , pedala fiind foarte tare.

De la umezeala nu tine frana, dar asta nu inseamna ca este pedala tare "pietroi"

@Aditgv eu ma refeream la postul de la care a plecat discutia! Citeste si tu tot topicul sa intelegi ce se vorbeste aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand multumesc pentru implicare.

Lichidul de frana nu a fost schimbat niciodata cred ( am masina de la 100k si acum are 140 k). Discurile de frana au un sant foarte mare si cred ca si acestea nu au fost schimbate niciodata ( o sa pun TRW) . Placutele de frana sunt uzate (foarte mult cele din interior) dupa cum au constatat la o vulcanizare. Dupa cum am scris azi merg in service si dupa schimbare discuri, placute, lichid frana, daca nu se rezolva ,o sa-i pun sa verifice variantele enumerate de voi.

Intrebare: nu trebuia sa fie aprins un martor in bord daca nu franeaza corect? Poti sa pleci fara sa stii ca frana nu functioneaza si apoi sa te trezesti in "copac".

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand multumesc pentru implicare.

Lichidul de frana nu a fost schimbat niciodata cred ( am masina de la 100k si acum are 140 k). Discurile de frana au un sant foarte mare si cred ca si acestea nu au fost schimbate niciodata ( o sa pun TRW) . Placutele de frana sunt uzate (foarte mult cele din interior) dupa cum au constatat la o vulcanizare. Dupa cum am scris azi merg in service si dupa schimbare discuri, placute, lichid frana, daca nu se rezolva ,o sa-i pun sa verifice variantele enumerate de voi.

Intrebare: nu trebuia sa fie aprins un martor in bord daca nu franeaza corect? Poti sa pleci fara sa stii ca frana nu functioneaza si apoi sa te trezesti in "copac".

Se aprinde doar semnul ABS daca nu functioneaza sistemul ABS, sau semnul exclamarii daca nu ai lichid de frana. In rest...nu ai senzori si da ai sanse sa ajungi in copac. La alte masini mai ai si un senzor de uzura placute de frana, dar atat

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand multumesc pentru implicare.

Lichidul de frana nu a fost schimbat niciodata cred ( am masina de la 100k si acum are 140 k). Discurile de frana au un sant foarte mare si cred ca si acestea nu au fost schimbate niciodata ( o sa pun TRW) . Placutele de frana sunt uzate (foarte mult cele din interior) dupa cum au constatat la o vulcanizare. Dupa cum am scris azi merg in service si dupa schimbare discuri, placute, lichid frana, daca nu se rezolva ,o sa-i pun sa verifice variantele enumerate de voi.

Intrebare: nu trebuia sa fie aprins un martor in bord daca nu franeaza corect? Poti sa pleci fara sa stii ca frana nu functioneaza si apoi sa te trezesti in "copac".

Ca paranteza ,la ABS, nu este musai sa -l pierzi daca ai eroare care este aleatoare( ramine stocata,bun inteles si se sterge).Rau este cind ai eroare de ABS in care ti pune pe "avarie" masina cu triunghi rosu si nu te mai poti misca cu ea ,acceleratie zero.Eu vbesc strict de V50/S40.Sint ceva erori ce decurg ca principale sau secundare ,pe ABS. si doar practic le prinzi,ca in teorie....Pardon de offtopic.. :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] Pedala tare ca piatra am simtit cand am mers tractat cu motorul oprit. Ma tineam de volan ca sa pot sa apas destul de tare :blob9:[...]

Normal ca e tare cu motorul oprit :smile:) Nu mai ai servo-frana din moment ce motorul nu merge, si trebuie sa apesi ca "berbecul" daca vrei sa franeze ;)

Daca e pedala tare si motorul pornit, foarte probabil sa fie de la ce au spus colegii (lichid frana, tulumba pacii etc.), dar cu motorul oprit e moale doar cand o calci prima data, apoi gata, e tare ca ... :male::P

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat masina ieri din service. Au verificat si nu sunt probleme.Au spus ca probabil lichidul de frana era vechi.Dupa inlocuirea lichidului de frana , discuri si placute fata, frana functioneaza corect.Cred ca problema era agravata si de ceata+mazga de afara.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu trecerea anilor, lichidul de frana face condens, iar apa din lichid poate ingheta. Probabil asta s-a intamplat si la tine

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o alta intrebare pentru voi: masina stationeaza, sa zicem la semafor, motorul pornit, daca apesi pedala de frana cu "ceva" forta, aceasta se duce pana in pedalier. Verificasem si la Megane si la fel face. Este normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fi mai explicit. Apesi tare pe ea si usor, usor, ea se lasa pana la pedalier? Asa este normal. Daca apesi tare pe ea si ajunge repede la podea, nu este normal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asa, tin pedala apasata cu o forta cat de cat constanta si usor, usor cedeaza. Dar de ce acest fenomen? Se pierde presiunea din instalatie usor,usor? am mentionat ca si la Megane e la fel, nu am incercat la Ford.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aceeasi pompa ,acelasi controler ABS,etc nu mai incerca .. :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce acest fenomen?

Cum am mai spus, este normal acest fenomen. Daca esti asa curios, cauta pe net modul de functionare a tulumbei de servo si a controlerului de ABS, dupa cum a spus si Saphir

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa dai la o oarecare pompa pentru umflat roti ...sa zicem de bicicleta :D repede, ca atunci cand franezi... vei observa acelasi fenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri,

@Brava ceea ce zici tu nu are nici o relevanta. Intrebarea era: de ce dupa ce auto a franat in conditii optime si stationeaza, daca continui sa aplici o oarecare forta pe pedala de frana , constanta (nu apasari repetate), incet incet aceasta cedeaza sub actiunea fortei de apasare si ajunge aproape de pedalier "la fund" dupa exprimarea unor " mecanici"? . In contiunare automobilul este franat , am incercat sa plec de pe loc cu pedala apasata: nici o sansa.

@paunionutz tulumba de servo are rolul de a reduce forta de apasare, nu interactioneaza in nici un fel cu circuitul hidraulic al sistemului de franare. poate doar sistemul ABS sa fie prevazut cu o valva de descarcare, ceva iar atunci cand sesizeaza ca rotile nu se invart si exista presiune mare in circuit sa faca descarcarea circuitului.

O zi buna

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri,

@Brava ceea ce zici tu nu are nici o relevanta. Intrebarea era: de ce dupa ce auto a franat in conditii optime si stationeaza, daca continui sa aplici o oarecare forta pe pedala de frana , constanta (nu apasari repetate), incet incet aceasta cedeaza sub actiunea fortei de apasare si ajunge aproape de pedalier "la fund" dupa exprimarea unor " mecanici"? . In contiunare automobilul este franat , am incercat sa plec de pe loc cu pedala apasata: nici o sansa.

@paunionutz tulumba de servo are rolul de a reduce forta de apasare, nu interactioneaza in nici un fel cu circuitul hidraulic al sistemului de franare. poate doar sistemul ABS sa fie prevazut cu o valva de descarcare, ceva iar atunci cand sesizeaza ca rotile nu se invart si exista presiune mare in circuit sa faca descarcarea circuitului.

O zi buna

Tulumba de servo actioneaza pompa de frana, care actioneaza sistemul hidraulic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream la faptul ca nu are " acces" la lichidul de frana, deci nu poate elimina presiunea din circuitul de franare. Ma voi documenta si revin cu lamuriri daca ma elucidez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

  • desurubati capacul vasului cu lichid de frana;
  • intoarceti capacul si uitati-va la garnitura neagra de pe fundul acestuia-exista posibilitatea sa constatati ca are o forma 'atipica', tuguiata/alungita, in loc de una plata care sa sa muleze pe capac;
  • scoateti garnitura si stergeti-o bine cu un servetel de hartie sau o carpa uscata;
  • in centrul acesteia exista o crestatura mica, aproape insesizabila, dar care se poate observa foarte bine daca strangeti intre degete centrul garniturii;
  • asigurati-va ca aceasta taietura strapunge garnitura dintr-o parte in alta - practic asigurati-va ca marginile taieturii nu sunt lipite - ATENTIE!!!! nu largiti taietura ci doar strangeti intre degete centrul garniturii pe ambele fete;
  • analizand filetul interior al capacului vasului cu lichid de frana o sa observati o taietura transversala, foarte fina, - asigurativa ca acest canal/taietira nu este obstructionat cu impuritati (praf sau chiar mici dopuri de gheata)-curatiti fara a afecta dimensiunea acestuia;
  • montati garnitura in interiorul capacului asigurandu-va ca se muleaza pe fundul acestuia;
  • apasand usor in apropiere de centrul acestei garnituri o sa observati aparitia unui 'fascicul' de aer prin taietura din filetul capacului;
  • montati capacul vasului si faceti probe cu motorul pornit.

ansamblul "garnitura cauciucata-crestata+canal crestat in filetul capacului" formeaza o supapa ce permite aerului din exterior sa patrunda in vasul cu lichid de frana si sa inlocuiasca volumul de lichid folosit de pompa in momentul franarii. se impiedica astfel aparitia vidului in vasul  cu lichid de frana si implicit imposibilitatea de a pompa in circuit cantitatea de lichid necesara franarii-astfel apare fenomenul de "pedala tare/senzatie de perna de aer".

la eliberarea pedalei defrana excesul de aer va fi expulzat in  exterior tot prin intermediul acestei "supape".

concluzia mea este ca fenomenul apare cu precadere in perioada rece, de inghet, din an si se datoreaza pierderii calitatii lichidului de franare in timp, ce duce la aparitia       condensului in interiorul circuitului de franare. condensul din vas este absorbit si se depune pe ansamblul "supapa" , intra in contact cu suprafete reci , ingheata si de aici fenomenul descris.

remediere defect: inlocuire lichid de franare cat mai curand posibil - asa cum a mai fost recomandat/sesizat in acest topic.

daca, dupa ce ati urmat pasii descrisi mai sus, nu ati obtinut nicio remediere incercati sa mergeti mai departe cu diagnosticarea amplificatorului de franare (tulumba neagra / servo) etc.

in speranta ca nu am plictisit cu explicatia imi doresc sa va fie de folos informatia (dobandita din proprie experienta cu privire la acest fenomen).

respect,

 

 

 

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now