nionut76

Service-urile din România: incompetenţă, miserupism, tâlhărie

39 posts in this topic

Să ai o maşină în România, fie ea nouă, dar mai ales second hand, e o adevărată dramă când vine vremea să vizitezi service-ul, fie pentru operaţiunile uzuale, fie pentru reparaţii mai mici sau mai mari. Sunt curios: e vreun şofer român care să nu se plângă de service-ul unde-şi duce maşina? Sau cei mai mulţi au trecut prin experienţe negative, ca mine?

De la început trebuie să pun punctul pe i în privinţa acestui editorial: nu am intenţia de a mă răzbuna pe service-urile care mi-au lăsat un gust aşa de amar. Mi-am învăţat lecţia, merg mai departe. Însă nici nu pot să mai accept situaţia dezolantă în care a ajuns România motorizată: pe lângă infrastructura rutieră deplorabilă şi combustibilii proşti şi scumpi, suntem hăituiţi şi de lumea service-urilor.

http://m.promotor.ro/masini-noi/opinii/service-urile-din-romania-incompetenta-miserupism-talharie-13058082

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem si greu de multumit : cel putin eu prefer sa fie si ieftin si exigent serviceul .

In zona tg.mures cunosc 2 serviceuri unul super ieftin , si altul moderat ca pret dar super exigent ... nicicum nu e bine ... in franta super scump si moderat exigente . Deci nu e asa de rau in romania totul depinde de cati banii esti dispus sa dai .

Infrastructura o urasc si eu ! Dar la capitolul service daca alegi atent e oke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incompetenti si talhari, subscriu; asta pana sa-i cunosc pe cei de la

Gieuroservice; am pierdut si bani si timp, credeam ca nu o sa mai

merg cu masina mea, eram foarte deprimat; acum sunt multumit , am

masina si ma bazez pe acei baieti priceputi, toti ii lauda.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut niste certuri cu cei de la GI si nu ma mai prind de client pe acolo.

Mi-era sila sa demontez o amarita de pompa de servo si zic, hai sa ma duc la ei.

Au inceput sa demonteze ceva ce nu trebuia si cand le-am aratat frumos, ca la carte, cu poze tiparite din VADIS care e ordinea corecta, cu ce scule, etc si mai ales vorbit FRUMOS cu ei, in loc sa fie multumiti ca mai invata ceva pe gratis - ei mi-au raspuns:

"ce dom`le, ne inveti dumneata pe noi?" Deci, La Revedere ! Masina iesita din "service" si reparata singur in spatele blocului...ca de atitea ori.

Probabil pentru cei care nu se pricep deloc la mecanica la VOLVO-ul lor, cei d-acolo par niste Dumnezei - dar nu e asa.

Important e insa ca cei care s-au dus au fost multumiti.

Nu dau cu parul - e doar o experienta personala.

Eu sint foarte exigent cu "mecanicii" mioritici, am dat masina jos de pe elevator de multe ori vazand doar (!) ca nu se pricep sa puna bratele de ridicare unde trebuie....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Florin sa stii ca si eu sunt exigent cu mecanicii mei, si ma mai pricep si eu cat de cat la mecanica.Dar nu am avut niciodata probleme cu ei.La nici una din masini.Ce e drept..ale mele fiind aspirate....sunt mai simplu de mesterit.Pe de alta parte..nici nu pot sa bag mana in foc pentru ei. Asa cum ziceai si tu..important e ca lumea sa fie multumita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aro-ul meu nu a mai calcat in service-uri din 2011, ultimul fiind Primusul. Acolo mi-au spus ca trepidatia care o aveam atunci se datora cutiei de viteze (cica nu a fost reparata bine), dar problema era de la o planetara :violent1: :violent1: :violent1: . Constatarea s-a facut in prezenta a 4 mecanici si a sefului de service :hammer: :hammer: :hammer: .

De atunci orice interventie sau reparatie le fac singur ori cu, colegi de forum (sa-mi tina de urat sau sa ma ajute)! Pentru mine este o adevarata placere sa umblu la masina si sa mi le fac cu mainile mele!!!

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate si aici in Germania cam aceeasi situatie este prezenta... Foare putine service-uri sunt dispuse sa repare efectiv, 99% schimba piese doar. Citesc si am avut si eu de a face cu o gramada de "manareli" la modul "lasa ca tine si asa"... Concluzia mea este ca voi repara singur in continuare ca macar stiu ce am facut...Ultima reparatie majora care nu am facut-o eu a fost schimbarea ambreiajului si atunci service-ul nu a strans bine cele 3 suruburi care tin tamponul prins de cutia de viteze ---> rupte 2 din 3 suruburi dupa vreun an. Si as putea continua...

Singurii care lucreaza inca corect sunt cei de la reprezentanta aici dar au si un pret de peste 100€ pe ora de manopera!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu imi mesteresc masinile, dar sunt operatii care necesita scule speciale.ca de exemplu un elevator.Sau mai stiu eu ce.Asa ca ..oricat as vrea, cel putin momentan, nu pot sa imi rezolv totul singur.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia se merita facuta la service oke .daca se intampla ceva macar se spala ei pe cap cu motorul stricat . Si nu ai senzatia aia neplacuta dupa 3 h de munca sa o pornesti cu un stres ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am calcat la service pentru o banala distributie. Orice senzatie neplacuta vine doar daca nu stii 100% CE SA FACI, CUM SA FACI.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat la v70 sa o schimb personal initial (a doua ditributie dupa ce schimbasem la fiat cu vreo 2 ani in urma) sii nu am putut desface surubul de la fulie ... nu aveam pistol pneumatic . De altfel banal dar fara sa ai scule . Pt 200 lei la service nah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,pt suruburile de la fulie care se desfac greu am vazut aici in Uk la un mecanic mobil ca a pus o cheie pe surubul de la fulie stand fixa si a dat la automat sa invarta mororul un pic sa se desfaca,si asa a desfacut toate suruburile de jos de la fulie,am vazut s60-ul lui Dragoshsotto,daca mai vrea cineva sa desfaca pe viitor fulia si nu reuseste,asa ca si idee,poate ajuta pe cineva pe viitor.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx : " Probabil pentru cei care nu se pricep deloc la mecanica la VOLVO-ul lor, cei d-acolo par niste Dumnezei - dar nu e asa.

Important e insa ca cei care s-au dus au fost multumiti.

Nu dau cu parul - e doar o experienta personala. "

Esti cam singurul nemultumit, ma rog, poate mai sunt si altii dar eu nu-i stiu, e posibil ; totusi in dezolantul peisaj din romanica banana Gieuroservice e ca un far, ca o referinta; pentru mine e ceva de basm sa am de-aface cu o echipa de oameni corecti

si priceputi, eu asa-i vad si nu sunt singurul; recent am patit un alt jaf la o reparatie de tinichigerie ... (v topic), chiar unde nu

ma asteptam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, mie la service-ul de care spui tu, mi-au spus ca pot incerca sa-mi repare caseta de directie, dar nu dadeau si garantie ca nu se va strica iar in sase luni si toate astea la circa 80 % din pretul uneia noi. Bineinteles ca am ales sa schimb caseta la Primus Auto si bine am facut. Daca ma tine si asta inca zece ani, e foarte bine.

Baietii aia de acolo par dornici sa faca treaba buna, dar eu nu as duce Volvo la un service multimarca. Cum eu nu stiu sa mi-l repar, caci nu e meseria mea, atunci apelez la cei mai buni cel ptuin asa ar trebui sa fie, iar pentru mine, chiar sunt). Ca peste tot e loc de mai bine, asta e alta poveste.

Acum, in general vorbind, e foarte greu ca un service sa satisfaca cerintele tuturor clientilor. Oricum, e greu de diagnosticat perfect miile de defecte posibile, iar clientii sunt fiecare cu pretentii care mai de care mai greu de satisfacut.

Hai sa nu ne facem ca nu intelegem un adevar: mecanicii din service-uri nu sunt ingineri auto de inalta calificare. Fac si ei atat cat poate face un mecanic. In fond, au absolvit iun liceu si poate ca au urmat si un curs de mecanica auto. Doar pe la reprezentante poate ca fac o pregatire riguroasa, eventual la producator, dar nici asta nu prea cred ca se intampla. E ca si cum te-ai duce la o saormerie si ai avea asteptari sa te serveasca vreun mare si celebru chef cu preparate de inalta clasa si de mare finete gastronomica. Hai sa fim seriosi.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ca si cum te-ai duce la o saormerie si ai avea asteptari sa te serveasca vreun mare si celebru chef cu preparate de inalta clasa si de mare finete gastronomica. Hai sa fim seriosi.

Dar cand costa doar lipia 2-300 de euro ?....ce te faci ? o mai iei cu de toate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanisor I : " ...suruburile de la fulie care se desfac greu ... " - intrebati-l pe Vadim,

are el un cleste americanesc cu autoblocare, desface orice surub, la mine, dupa ce

s-a chinuit toata suflarea prezenta la Penny, a venit Vadim intrun tarziu, a pus destul

si gata, in 30 sec!

In ce priveste Primus, astia sunt de lux, insa nu toti sunt multumiti de prestatiile lor ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa nu ne facem ca nu intelegem un adevar: mecanicii din service-uri nu sunt ingineri auto de inalta calificare. Fac si ei atat cat poate face un mecanic. In fond, au absolvit iun liceu si poate ca au urmat si un curs de mecanica auto.

Pai, iti trebuie facultate pentru a ajunge menanic auto "de inalta calificare", ca sa nu poti ajunge la un service "multi-marca" ? ???

Edited by agr350r
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alex popey: problema nu era ca nu tine cheia : avea un prelungitor mare . Dar nu am vrut sa fortez . Cand au pus la service pistol pneumatic sa desfacut instant.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanisor I : " ...suruburile de la fulie care se desfac greu ... " - intrebati-l pe Vadim,

are el un cleste americanesc cu autoblocare, desface orice surub, la mine, dupa ce

s-a chinuit toata suflarea prezenta la Penny, a venit Vadim intrun tarziu, a pus destul

si gata, in 30 sec!

In ce priveste Primus, astia sunt de lux, insa nu toti sunt multumiti de prestatiile lor ...

Fiind in Uk si mecanicii de aici fac programari peste 2,3 sapt si vrei sa o faci repede apelezi la mecanici mobili si au astia timp mai mult si fac treaba mai repede,tinand cont ca nu esti printre romani sa iti ofere ajutorul...esti la mana lor daca nu ai cunostinte si scule potrivite,am asteptat 2 sapt doar pentru un test Vida de 10min.Ar fi fain daca am avea si aici niste mecanici romani care chiar fac treaba,nu ca astia de pe aici care muncesc o jumatate de ora si iau pauza o ora jumate,deci aici taci si inghiti ca daca ei zic ca nu au timp nu prea ai ce face,mai ales daca nu esti de-al lor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca eu devin milionar in lire daca ajung acolo ? :evil6:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multimilionar daca faci si te tii de treaba!aici sunt o gramada de service-uri la care am fost cu measjul engine service required si ei au zis doar ca motorul necesita service-ul anual,adica schimbare consumabile,deci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt multe de luat in discutie si totul incepe de la omul care strange surubul pana la patronul care numara banii, in RO e greu si sa strangi suruburi dar si sa numeri bani . Cand ajungi la un anumit nivel si faci 4-5 masini pe zi nu mai poti tine cont la fiecare aspect, e greu sa ajungi de partea cealalta a baricadei si sa vezi cum nu vine nici un mecanic bun la interviu chiar daca oferi 3000 lei/luna, la fel cum la proba de lucru demonteaza/monteaza cutia de viteze in 2h dupa care cand primeste salariu pt acest lucru dureaza 2h si 3 zile aceiasi operatiune, sa vezi cum dispar scule de sute de lei in fiecare luna .

Problema e cu romanul nu cu serviceurile, eu as angaja chinezi dar nu gasesc .

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu aveam o astfel de conceptie depre service-uri dar in momentul de fata consider ca marea majoritate a nemultumirilor provin din deficiente de comunicare.

Deficiente in a comunica ce vrei si cum doresti sa fii tratat.

Doar ca un mic exemplu: si cel mai mic service are fisa de primire masina in care se descrie starea masinii si ce problema reclami. Nu stiu cati cer/insista pentru asa ceva.

Nu mai zic ca multi iti pot atasa schema ansamblului la care se lucreaza...

Pentru repararea unei masini se apeleaza la un bussiness/prestator de servicii al carui interes primordial este sa faca bani. Cand mergeti la service incercati sa va axati pe latura de bussiness a problemei , discutati afaceri cu cineva; ca sa va demonteze si remonteze o piesa se gasesc dispusi pe toate drumurile.

Consumatorul are numeroase parghii si mecanisme care il pot proteja de neplaceri... asta in conditiile in care dispui de hartiile necesare si te comporti conform unei relatii cu un prestator de servicii si nu cu unchiu priceput caruia ii lasi masina pe incredere.

Imi par chiar nefondate plangerile care nu contin o banala reclamatie scrisa si raspunsul clar al acelei unitati prestatoare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a spus si Adi mai sus, service-urile sunt afaceri care trebuie sa scoata bani, ca altfel da faliment. Patronul, mecanicul si receptionerul, trebuie sa fcaa in asa fel, incat sa-ti ia banii, ca sa-si poata lua si ei salariile (ca in orice alt job deasemenea), dar aici mai intervine si clientul.

CLIENTUL: care atunci cand a facut scoala de soferi, in prima ora a invatat simbolurile de pe bord (foarte multi nu le cunosc inca), clientul care atunci cand a facut scoala de soferi a invatat notiuni generale de mecanica (sau cel putin ar fi trebuit), clientul care atunci cand are o problema la masina si merge la service, ia de bun tot ce i se spune. Si eu am platit multi bani pe la mecanici de doi bani, am platit 3 in 2 zile diagnoze total gresite (iar costul reparatiei era foarte mare, insa a costat 10 lei in final) si mie mi s-a facut deviz de 8500 de lei si pana la urma reparatia a costat 350 de lei, insa inainte de a plati sumele astea de bani, m-am apucat de citit, de cautat pe net, pe forumuri de toate natiile si de toate limbile, am pierdut nopti si zile cautand si am rezolvat majoritatea problemelor, fara sa mai ajung in service. Eu inteleg ca unii au 2 maini stangi, insa informatia se afla in creier, nu in surubelnita.

Daca va duceti la doctor cu o durere in spate si Dr. X spune ca aveti nevoie de un transplant de rinichi, va puneti pe masa de operatie din prima? Nu cred!

Daca va duceti la cofetarie si va serveste "rahat" cu frisca, ornat frumos, il mancati? Nu cred!

Exemple pot fi multe, insa unii se complac si zic "nu ma pricep" si platesc bani multi si altii isi bat capul putin si platesc mai putin!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut sa inteleg ca esti de acord ca serviceurile sunt de rahat ... si e vina clientului ca nu se apuca de citit mecanica ?

Eu sunt de acord cu tine. Dar mie imi plac masinile si mecanica (nu incat sa ma fac mecanic,doar o pasiune , un hobby) dar poate altora nu ! Poate altii lucreaza si au familii si timpul nu le permite. Ei stiu atat masina stricata=service . Si cand gasesc un service care lau satisfacut merg doar acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now