Arooaie erban

Ulei "spumos" / motorul nu se aude bine.

32 posts in this topic

buna ziua dragi colegi, revin din nou cu alt soi de problema....

de ceva timp se aude un zgomot urat la motor .. mai exact un tacanit. (se aude mai tare daca te apleci si asculti sub bord in partea stanga) Click Aici <- am inregistrat "tacaneala"

si cu uleiul.... arata foarte urat , este grav , ce ar putea cauza asta?

va multumesc !!

post-6185-0-68557400-1426084822_thumb.jp

post-6185-0-54348000-1426084824_thumb.jp

post-6185-0-98489600-1426084825_thumb.jp

Edited by Arooaie erban

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare tacanit de tachet sau injector. Cu uleiul... Faci drumuri scurte (3-4km) des ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul ca moioneza poate denota o problemă a garniturii de chiulasă şi/sau a chiulasei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuzati am uitat sa specific este 2.0 benzina, din 96,

@Midnight , nu fac prea des drumuri scurte...

@HEIMDALLR , din cate stiu daca e garnitura sau chiuloasa cu probleme uleiul se scurge in apa de la motor ? Nu vad semne de asa ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi daca iti scade apa din vas, sau daca ai pete de ulei in lichidul de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa din vas adevarat , ba scade la jumatea dintre minim si maxim) , ba e intre jumatate si max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici este o chestie de presiune ,si comunicarea intre sisteme (racire- ulei) si momentul la care defectul se evidentiaza .

Dar apa sa creasca inapoi nu cred , eventual inlocuita cu ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista variator pe '96

Oscilatia nivelului de apa in vas e normala

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, am vazut 2.0 si m-am grabit sa scriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma gandeam poate din cauza ca ii vine randu curand la schimbat uleiul si de asta e asa ca maioneza...

am mai intrebat ... si mi s-a spus ca nu e problema e din cauza schimbarii climei etc.. am avut si anul trecut aceiasi situatie dar dupa un timp a disparut.

@2 pe cat accelerez mai tare cu atat se aude mai puternic zgomotul...

Edited by Arooaie erban

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa din vas adevarat , ba scade la jumatea dintre minim si maxim) , ba e intre jumatate si max.

Observaţii făcute la aceeaşi temperatură a motorului/lichidului de răcire?

Cristi, poate şi să crerască, dacă e crăpată garnitura de chiulasă şi pătrund gaze de eşapament în circuitul de răcire.

Erban, uleiul uzat e negru şi rămâne negru, nu se transformă în crem. E destul de caracteristic aspectul de maioneză pentru ulei şi lichid de răcire amestecate în motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci nu se mai poate circula in cazul asta, am nevoie sa o repar cat de curand.... si din cate stiu e destul de costisitor de ajuns la garnitura / chiuloasa. va multumesc !

ps: daca mai aveti pareri , sunt binevenite oricand.

Edited by Arooaie erban

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca circuli doar pe distante scurte, uleiul nu este unul de top si condensul in motor e la el acasa.

In conditiile in care nu ai pierderi de lichid de racire, temperatura apei nu are fluctuatii pe acul din bord si da caldura e aproape ok, schimba uleiul si filtrul de ulei.

La un antigel G11 sau sub acesta, in vasul de expansiune nivelul difera de la rece la cald, mai ales daca supapa vasului de expansiune nu mai e bine calibrata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relaxeaza-te putin. La v40 patesc asta in fiecare an primavara. Nu stiu motivul exact de ce se face uleiul ca spuma dar intr-o luna isi revine la normal. Folosesc castrol magnatec 5w40 si e schimbat de 5k ( ca si nou). Si la mine tot asa cam oscileaza nivelul din borcan si nici urma de ulei. Curata clapeta de acceleratie si intetiorul furtunului care duce la filtrul de aer. 100% vei avea spuma si pe acolo. Dupa 2 saptamani o luna sa ne spui cum sta treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate să fie şi din cauza condensului, cum spune Daniel, mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poţi merge la nişte "experţi de Germania" să verifice dacă nu intră gaze de eşapament în vasul de expansiune.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, daca ar baga nasul in vas, el nu si-ar da seama daca sunt gaze? Daca aia e problema, vasul isi si schimba culoarea in timp. Prinde un negru de toata frumusetea.

Si eu inclin spre varianta de condens.

Porneste-l, lasa-l sa mearga vreo 30 de minute cu capacul ala pe unde bagi ulei in motor dat jos si mai sterge din cand in cand joja de spuma. O sa vezi ca isi revine. Desfacerea capacului ajuta la "evacuarea" condensului sub forma de abur mai repede odata ce motorul e cald. ;D

Sa nu te sperii ca va mai porni din cand in cand ventilatorul.

Spor si tine-ne la curent!

Later edit: Dupa cateva minute (cel mult!) ar fi bine sa dispara tacanitul ala.

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am specificat ca si vara trecuta mi-a facut spume, cu uleiul nu cred ca nu e adecvat , e castrol , 10w40...

@tacanitul pana azi facea doar pentru 2-3 min, azi vad ca sa intensificat, face mai tare, asemenea cand o accelerez creste in sunet,

cat a stat masina pornita 20 min nu am auzit sa se fi oprit....

edit: @ Bogdan S , nu am mai experimentat cu capacul de la ulei jos, nu "sare" uleiul? :laughing7:

Edited by Arooaie erban

Share this post


Link to post
Share on other sites

In relanti cate-un strop-doi, daca-l ambalezi doi-trei...cinci. ;D

No pain, no gain. O carpa in jurul gatului si gata.

Sunetul ala vine de la tacheti cel mai probabil. Cat a stat masina parcata in ultima vreme, fara sa fie pornita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad de ce nu. Las-o sa mearga cu busonul de la ulei desfacut si dupa plimb-o macar 50 de km dintr-o bucata (Da' vezi sa remontezi busonul!). Cam asta ar fi.

Pe viitor daca vrei sa eviti cat de cat chestiile de genul asta, uita de pornirile la rece doar ca sa muti masina 3 metrii. Se supara!

Spor! :hello:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și între timp, cât ai motorul pornit și bușonul de ulei desfăcut, poți să desfaci și cel de la vasul de expansiune: dacă bagă gaze în antigel, ar trebui să bolborosească.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now