Guest budulan

Cand ne vine "mintea la cap"?

18 posts in this topic

Deschid acest subiect in dorinta de a va arata ca asa "NU SE FACE"! si e bine sa ne maturizam mai repede decat mai tarziu....Merg pe ideea ca iti trebuie 2-3 minute sa ajungi la 200km/h si sa ....pierzi totul intr-o secunda.... Ca sa fiu integru pana la capat eu sper ca astazi:11-05-2008 m-am maturizat 70% din cat ar trebui.... Astept sa vad cati dintre posesorii de Volvo constientizeaza ca viata se pretuieste mai mult ca orice.....pentru ca asta e motivul pentru care eu mi-am cumparat VOLVO...in urma nenumaratelor "gafe" care le-am facut de cand am permis.....

  Dar...sa incep cu inceputul....adica la 18 ani cand am obtinut permisul.....

    La cateva luni dupa ce aveam permis si masina NU (Taica-meu nu ma lasa cu Dacia - si bine facea!) am reusit sa-mi cumpar o masina SH din Elvetia: Un Subaru Break 4x4 cu motor in V! Crima si Pedeapsa...toata ziua eram calare pe masina si o "forjam" la maxim! La cat de tampit am fost m-am luat la Concurs cu Politia si m-au prins cand am ramas fara benzina....Ce sa zic....Minte de copil prost! Nu a trecut mult timp pana am facut-o praf pe Dealul Hategului in incercarea mea de a "vana" epuri!!! Am dat-o peste cap pe dealuri..... Am avut noroc...Nu am patit nimic!

La 3 luni dupa ce am facut prima mea masina praf, mi-am cumparat....un Fiat Ritmo cu motor de Lancia Delta Integrale - Limited Edition (considerata cea mai periculoasa motorizare la timpul ei - castiga putere pe masura ce accelerai din supraalimentarea cu aer). In cateva luni am facut praf turbina......Am rectificat-o iar intr-o iarna am terminat-o si pe asta..... Am zburat cu ea de pe podul de la Hunedoara spre Deva - direct pe liniile CFR. Am facut masina acordeon, nu am mai scos masina din ea......

Un an de zile mi-a fost frica sa conduc si am stat....pe jos...Dar dupa un an am prins un Mercedes 190E - tractiune spate. La nici o luna de zile incercand sa-mi infrang teama de a conduce am facut o "mica" speciala pe Silvas (unde se tine si Raliul Hunedoarei) testand masina la limita.... ABS-ul a functionat impecabil in multe cazuri......Dar cureaua de la alternator si racirea apei......nu a rezistat.... Asa de mult am fortat motorul ala ca s-a rupt cureaua si am dat peste cap paleta de racire, radiatorul s-a spart si s-a rupt suportul de la alternator care era comun cu blocul motor. A fost extrem de dificil sa imi mai sudeze cineva in Argon si sa o potrivesc cat de cat.....si apoi am dat masina pe un opel Astra Caravan-an mai nou. Masina aia atat de proasta era ca in cateva saptamani i-am "fiert motorul" si i-am terminat turbina....dar am gasit sa o dau la schimb cu un VOLVO  740GL. Aici am avut eu marea revelatie! Stiind cat de tampit sunt la volan si cat de "criminal de motoare" pot fii, am acceptat schimbul imediat!!!! Testul decisiv pentru VOLVO a fost la o saptamana dupa ce am achizitionat-o, tot pe Dealul Silvasului..... Ei, atunci s-a intamplat minunea! Volvo 740GL era mult mai manevrabila decat Mercedes 190E dar muuuult mai instabila (centrul de greutate al masinii era mai in fata la Volvo fata de 190E). Am parcurs jumatatea distantei dintre Hunedoara si Hateg cu el fara sa se rupa NIMIC la masina....dar intr-o curba nu am mai reusit sa ma incadrez si......am luat-o pe deal in jos....Atunci, mai mult ca niciodata mi-am vazut viata derulandu-se prin fata mea (era valea foarte lunga in coborare) si am apucat sa-mi spun si rugaciunea..... Masina nu mai era sub controlul meu deloc pe iarba...Directia era aproape inutila, la fel si franele!!! Totusi Dumnezeu m-a iertat si mi-a scos in cale musuroaiele de cartite care m-au deviat de pe traectoria copacilor si intr-un final masina s-a oprit fara ca macar sa ating un copac. Am stat acolo 3 ore sa meditez pana mi-am anuntat colegii sa vina sa ma scoata si atunci am zis ca am primit un SEMN, prost sa fiu sa nu-l vad!!!!! Mi-am pupat masina ca in filmele cu prosti si am plans langa ea, impreuna cu ea......

Am reparat-o (avea directia belita si am pierdut toba de esapament) si de atunci nu am mai facut nimic nebunesc care sa-mi pericliteze mie viata sau a celor de langa mine..... Am ramas fidel VOLVO si urmatoarea masina a fost tot VOLVO de care am grija zi de zi ca de un membru al familiei! Si mi-a venit si mintea la cap - partial...dar mai bine asa decat nimic...... si tot de atunci am si niste REGULI :

1. In masina mea tot timpul se circula cu centura de siguranta pusa fata/spate - Exceptie face soacra-mea!

2. In masina mea nu se depaseste 120km/h cu pasageri in ea - la fel exceptie FORTA MAJORA - cand e soacra-mea!

3. Cand e ud asfaltul si am pasageri viteza maxima admisa este de 90km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, super interesant...Frumoasa lectura, la fel si concluziile. Sotia mea insa nu poate fi convinsa sa-si puna centura in spate...degeaba i-am spus cu frumosul, cu uritul, tot nu vrea. Mai e si mama pe deasupra...Poate ar trebui sa mai urc vreo 2 negri in spate, de-o parte si de alta, sa o sustina mai bine  :D Eventual si cu o bila de-aia in gura (sado-maso) legata cu o curea la ceafa  :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budula, sti cum se spune: omul din greseli invata.

Te cred pe cuvant pentru ca si eu era sa o patesc cu Opelul tatalui meu. Eram 5 in masina si mergeam spre Baile Herculane. Toata lumea era fericita, radeam, ne simteam bine. Aveam cam 120-130 intr-o curba stransa undeva intre Tr-Severin si Orsova si la un moment dat am vrut sa caut un post de radio sau sau sa pun o caseta (nici nu imi mai amintesc). Cand deodata imi apare brusc in fata o caruta. Am avut totusi inspiratia sa nu franez ci sa fac o depasire din scurt, pentru ca nu aveam timp sa franez si sigur intram in caruta. Asa ca am luat brusc stanga de volan si cand ma incadrez pe banda din stanga imi apare in fata un tir. Sincer nu stiu cum am putut sa revin pe banda dreapta si sa fac depasirea. Cred ca centrimetri am trecut pe langa tir. Dupa care m-am oprit la prima parcare si am zis tremurand de frica, ca eu nu mai ma urc la volan in viata mea. Mi-a trebuit mai bine de o jumatate de ora sa-mi revin. Se pare ca cineva acolo sus ma iubeste si Ii multumesc pentru asta. Am facut asta la 19 ani, tot la fel, din inconstienta. Oricum de atunci m-am potolit si merg mult mai atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scopul acestei teme : sa ne maturizam, da.

isi va atinge scopul ? cred ca nu, de ce?

pai cei care trebuie sa se maturizeze , in loc sa inteleaga ca masina are niste limite care nu trebuie depasite, la fel ca si soferul,vor incerca sa vada mai intii care sint aceste limite.

si lectura primului post chiar ii va indemna sa faca asta!

a te maturiza inseamna sa -ti cunosti limitele si sa nu ti le depasesti. e un nonsens sa ceri unuia imatur sa fie matur !

doar cei inteligenti vor folosi experienta ta ca si cum ar fi fost a lor si vor renunta (cu greu) la placerea de a o avea si ei.

pentru cei mai multi nimic nu se compara cu tentatia fructului oprit

in rest, noi , ceilalti, iti dam dreptate......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iulirx Stii cum e, "dupa razboi multi viteji se arata"...dar eu tot cred ca daca as fi primit o educatie corespunzatoare la volan nu trebuia sa experimentez eu limitele masinilor. Taica-meu nu imi dadea masina dar nici nu venea cu mine in dreapta sa-mi explice ca asa nu se face!  IAR Scoala de Soferi am facut-o asa cum se face si azi.....adica de FORMA, pacat ca s-au scos probele de poligon, nocturna si mecanica primara combinata cu intrebari din fizica....Si cunoscand toate astea imi este frica pentru copilul meu ca va fi tentat sa procedeze la fel (teribilismul varstei) iar eu sper ca voi putea sa-i ofer o educatie corespunzatoare la volan! Imi amintesc foarte clar cum gandeam atunci :" Lasa, ca doar cat dureaza sa mor?" fara sa ma gandesc macar o secunda la consecinte, la parintii mei care s-au chinuit atata sa ma creasca, sa ma trimita pe la studii..... Toate astea ar fi fost in zadar. Si acum gandesc la fel intr-o privinta "Cat dureaza sa mori?" dar ma gandesc si la sotia mea, la familia mea care fara mine nu ar mai fi la fel...ii distrug si pe ei si chiar nu vreau asta! Vorba aia, eu ma duc si nu stiu ce e dincolo dar cei ramasi ce fac?!?

  Tot pe acelasi principiu extind logica si ma gandesc : "Daca provoc eu un accident si scap, dar las familia victimei nenorocita pe viata?" - si sincer nu sunt pregatit sa traiesc cu astfel de poveri! Am povestit intr-un post mai vechi al meu (sectiunea S60) ca la un moment dat intr-o duminica am avut un incident neplacut si mi-a cazut un betivan pe laterala masinii, agatand-ul cu oglinda dreapta. Normal ca s-a constatat ca nu eu sunt vinovat dar ma gandesc la consecinte...Daca ala nu era beat si in cazatura treceam cu rotile peste el?!?(DE OBICEI BETIVANII AU NOROC!) Sigur ca nu eram eu vinovat dar puteam sa-l am pe constiinta?!? Eu cred ca NU as putea sa mai fiu la fel dupa asta.... Dar a fost noroc si din partea mea (aveam doar 40km/h in localitate) si din partea lui. Betivanul a luat amenda pentru "traversarea pe loc nepermis" dar asa de fericit am fost ca nu a patit nimic ca i-am achitat eu amenda. Stiu ca ala a baut sa nu moara de frig, nu de fericire ca i-a nascut nevasta - si nu e dreptul meu sa-l judec dar m-am simtit bine ca a scapat nevatamat in urma incidentului cu mine....Ca moare dupa aia de ciroza...deja nu mai e problema mea....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ultima cu intratul unui pieton este valabila si pentru mine.

Pe soseaua petricani in dreptul stavilarului unde erau strandurile Tei un berbec a iesit din tufisuri in fuga sa prinda tramvaiul care se apropia de statie. A intrat in mine in dreptul stalpului de la parbriz. Marele ghinion a fost ca nu mi-a intrat vreo 10-20 cm mai in spate si scapa mai usor, altfel, fractura de piramida nazala, clavicula, fisura de bazin. Politia a venit,a masurat si nu au zis nimic. Am stat vreo luna si ceva cu morcovul cat casa, ma vedeam "fetita" la puscarie de cate ori inchideam ochii noaptea. Dupa trei saptamani cand am reusit sa-l scot din spital pe nefericit si am mers la politie in audienta i-au spus ca este bun de plata pentru toate pagubele facute masinii mele, doar el ma accidentase nu eu pe el. Nu mai zic ca nu am mai condus cateva saptamani.

Mare succes l-a avut pentru fetita mea reclama cu accidentul unde copilul este proiectat prin parbriz, dupa asta isi pune centura intotdeauna singura, chiar si cand doarme sta cu centura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca o mare parte din cei ce conduc Volvo, (hmm, desi ieri, am vazut unul cu un 360 GTI (parca) si un s40 s1 ... astia aveau din greseala Volvo) stim de ce avem aceste masini. Nu numai ca ocrotim viata familiilor noastre ci si a ceilorlalti participanti la trafic ...

Si eu am facut multe, dar mai bine nu ma "laud" cu ele, insa si eu am aproximativ acele reguli in masina ca tine, centura fata spate, copil mic numai cu scaun ptr copii (ieri am vazut un golan furgoneta cu 2 locuri, tata mama si copilu de 2 -3 ani in brate la mama, mama cu centura bineinteles, ei probabil nhabar nau ca la o franare brusca, fara accident, ce poate patii copilu ...) ... in oras max 50, ok admit, ca din cand in cand daca sint singur si pe portiunea de drum pe care merg e mai liber, si nu e politia pe faza, mai sperii cate unu cu o masinuta de plastic  ;D dar nu ma aventurez ... ii arat ce poate the ol' lady si il las sasi vada de drum ...  ;)

Deci noi avem grija de noi cu Volvourile noastre, dar prin faptul ca masina nu te cheama la teribilism (mai ales cele cu tractiunea spate (nu pe draq nu  ;D )) avem grija si de ceilalti participanti la trafic ... De obicei accidentele au 2 participanti implicati ... adica doua vehicule sau un vehicul si un pieton ... Cand e un singur vehicol, acolo buba e intre volan si scaunul de sofer ...  ;D

Zilnic pe drumurile tarii mori oameni in accidente, de ex ieri la cluj, motociclistul si sinceri numi pare rau de el ... sorry ... dar la ucis teribilismul (  http://www.antena1.ro/index.php?page=news&subcat=1&id=20671&currentPage=1  ) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice este exact ceea ce cred si eu, anume ca se poate face educatie in trafic si ca daca de mici se insista pe asta, ajungi si in urmatoarea zi sa povestesti... Oricum un "fix" am avut intotdeauna - centura de siguranta o port inca din primele zile de cand conduc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fii-miu are 23 de ani (si are carnet de la 18, iar de condus conduce de la 8 ani)

cred ca ma injura si acu de cite observatii ii fac la volan....

ca sa cistigi experienta la volan FARA SA AI EVENIMENTE trebuie sa ai pe cineva linga tine care are deja aceasta experienta.

va recomand tuturor celor care puteti : mergeti cu copiii vostri cind conduc, dati-le sfaturi si verificati daca le urmeaza.

cei mai periculosi copii sint cei care au 2-4 ani vechime si n-au mers cu dacia sau cu o masina proasta.

sa dea al de sus ca nimeni sa nu aiba ocazia sa-mi dea dreptate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand mi-am luat Volvo merg mai incet decat cu Peugeotul. Nici inainte nu mai mergeam ca bezmeticul (ani de zile in spate, din 1993 zilnic numai cu masina) dar acum parca si mai incet, a sesizat si sotia.

Cred ca teribilismul asta apare de multe ori atunci cand ai o masina slaba-slabuta-mediocra-etc si incerci sa impresionezi, sa demonstrezi si sa iti demonstrezi cat de buna este masina si soferul. Nu spun ca eu nu merg de cate ori pot tare si foarte tare, singura diferenta este ca acest lucru il fac in Germania, dupa mine a devenit un fel de Meca al soferilor, merg de cel putin 3 ori pe an asa ca "refulez" destul de des si mai important decat asta, controlat. De cand am luat XC-ul (vreo 4000 km) nici nu stiu exact cat de tare merge, am incercat intr-o seara pe DN1 inainte de Ploiesti si s-a dus spre 205 imediat si m-am linistit, pana peste o luna cand merg in pelerinaj la Meca, pardon Ingolstad.

Dupa mine cei mai periculosi soferi sunt posesorii de Logan si Matiz/Tico, daca mai este si de firma masina sunt si mai periculosi.

@iulrix

Mare atentie sa nu cazi in extrema cealalta, sa devi un pisalog ca sigur nu te va mai lua in seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maurice

te rog, pentru ca esti posesor si de peugeot si de volvo:

compara-le, te rog , dpdv al sportivitatii si conduitei de drum

MERSI !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot face o comparatie dar este de doua ori inexacta.

1: La peugeot am 307SW, deci o masina mai mare, mai inalta si mai grea decat varianta standard Hatch-ul

2: La volvo am XC-ul care din start nu se poate lauda cu sportivitate, masina grea, tractiune integrala, garda la sol marita, etc.

De dragul comparatiei:

307SW este peste XC ca stabilitate. Chiar si pe Advanced la suspensii volvo-ul este mai moale decat era pug-ul. Am cauciucuri 205/50/17 la pug, comparativ cu 235/55/17 la volvo, deci foarte marunt balonul, combinat cu o suspensie super-rigida reiese un comportament foarte bun in curbe si la viteza mare.

Ca motoare la pug am 1CP/11,2 kg iar la volvo 1CP/9,9KG, teoretic ar fi in avantaj volvo dar datorita cutiei automate...avantajul dispare, daca mai pui la socoteala ca intr-un timp am avut si cip = 165CP balanta se inclina invers 1CP/9,3Kg. Dupa un timp l-am scos ca aveam probleme cu FAP-ul daca trageam rulota sau daca ma dadeam prin germania cu peste 200km/h mai mult timp. Pot spune ca o paranteza ca am mers cu un 407sport/HDI/175CP (poate gresesc puterea dar pe acolo) si era mult peste 307.

Din pacate nu am avut onoarea sa merg su volvo-uri mai cu picioarele pe pamant, adica cu garda mai joasa, asa ca ............. subiectiva comparatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raportez sincer , cu mina la fes si privirea la 50 de metri :

mi-a venit mintea la cap !

(stiti cumva , trece cu algocalmin ?)

nu va sfiiti sa-mi spuneti, stiu ca sint in faza terminala,dar,oricum,s-a raspindit deja in tot organismul.

ma uit in oglinda si zic ca e cineva strain in casa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
De cand mi-am luat Volvo merg mai incet decat cu Peugeotul.

:D :D De vina e masina. Am mers o perioada cu un C30 2.0D manual .. si se simte ca masina te trage sa mergi mai sportiv. La fel cu motorizarile T5 :) E in instinctul masinii.

Vara trecuta am mers cu noul S80 D5, geartronic. Deja mi s-a intiparit in minte cum plecam de la Otopeni seara si ajungeam la Baneasa pe pilot automat cu 60 km/h. Drumul spre mare pe autostrada ... 140 km/h pilot automat.

In plus ...scaunele alea de pe S80 / XC70 ...fac TOTI banii! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o paranteza la ce am scris in post-ul precedent:

Cu rulota la XC nu se simte nici o diferenta, ma refer ca balans, ca motor este peste 2.0 de la 307, abia acum cu greutate se simt caii produsi de o cilindree mai mare. Nici 307 nu gafaia in general dar acum XC-ul trebuie tinut in frau sa nu ma rastoarne, pe serpentinele de la Praul Rece, la deal, intr-o rampa mai lunga am prins 130 km/h si mai mergea dar se apropia curba.

Am mers pe A2 azi-noapte cu 205 (atat scrie in talon si peste n-a vrut sa urce deloc) si este alta senzatie decat la Peugeot, care, de la 170 in sus devenea mai instabil decat XC-ul.

Asa cum am mai spus comparam capra cu varza, doua masini total diferite constructiv si functional.

Ce-a spus @Andi.ro e corect, alta Marie cu alta palarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Sa va impartasesc si experienta mea. Inainte de a cumpara S60-ul am luat un renault clio - prima mea masina. Foarte fericita de achizitie, am hotarat sa merg la mare la o saptamana dupe ce-am cumparat-o. La intoarcere, am avut un accident foarte nasol - o rasturnare la 150 km/h. Am trecut razant printre doi copaci si ne-am invartit de trei ori pe camp. Actualul meu sot era la volan, experienta aproape 0 la condus. In afara de cateva cioburi infipte in cot, respectiv cap n-am patit niciunul nimic. Dupa ce ne-am lamurit ca eram ok amandoi am realizat in ce situatie de *** ne aflam: Casco urma sa-i facem a doua zi si nici macar nu apucasem sa platesc nici prima rata pentru masina. Si inca ceva: centurile ni le pusesem cu 5 minute inainte de accident pt ca observasem un echipaj de politie.

Acum, cand ma gadesc cum eram inainte mi se face parul maciuca. Megeam ca idiotii cu 150 la ora, cu muzica la maxim si eu tipam cat ma tinea gura sa mearga si mai repede sa vedem cat prinde. Sau cand mergeam cu un prieten cu dacia 1300 cu farurile stinse pe drumul spre braila ca e luna plina si se vede drumul. 

Bine ca mi-am invatat lectia, desi m-a cam costat 6500 de euro experienta si toti imprumutati de la banca. :'(. Partea cea mai buna e ca probabil mai mergeam si acum cu clio-ul daca era intreg si amanam pentru mult mai tarziul Volvo-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iulirx tin sa te contrazic, al meu tata nu a stat langa mine sa ma invete sa conduc, de fiecare data cind mergea cu mine in masina(foarte rar) ma batea la cap dar il ignoram complet, cind si-a dat seama ca-l ignor nu a mai zis nimic. De asemenea tin sa precizez ca nu am avut niciodata masina DACIA, la 18 ani aveam un Golf 1 diesel de la tata, el statea linistit stiind ca e masina puturoasa, realitatea era insa alta, 50Cp la 750kg nu era sport dar oricum era ok. La 20 de ani aveam tot golf 1 dar modelul cu stopuri mari (1983) si cu motor de 1.6 de 55CP si 5 trepte, ala fugea cu 160km/h deci era mai periculos ca o Dacie. La 24 de ani aveam ESPERO, ala avea 95CP vreo 10.5 sec suta deci deja jucam in alta liga dar am pastrat si Golful 1 care a primit motor TD de 70 CP, masina fugea cu 170 km/h si deja imi permiteam sa dau flashuri la Astra G cu motoare mai mici insa, oricum senzatia era dementiala, adica 170+ km/h cu o masina de 750kg . Oricum asta a fost cel mai riscant lucru pe care l-am facut vreodata cu o masina, oricum era pe DN1 si se intampla prin 2004 deci mai putine masini .

Singurul accident pe care l-am avut vreodata din vina mea a fost accidentarea unui tomberon de gunoi din acela trapezoidal de 3 mc si asta se intampla la 3 sapt dupa ce mi-am luat carnetul . In 11 ani de condus(aproape)  nu am decit 2 amenzi de radar si atit .

Deci mai depinde si de copil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inteleg cum functioneaza o masina in ansamblul ei de la 7-8 ani. Asa ca am stat potolit tot timpul. Imi plac masinile cu motoare mari, nu pentru viteza, ci doar pentru cum accelereaza. N-am depasit 160 in viata mea. Nu m-am simtit in regula in nici o masina pe care am condus-o dupa viteza respectiva. In primul rand nici o masina normala nu mai franeaza la viteza respectia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now