Sign in to follow this  
Followers 0
DimaAlexandru

Air con & cooling sistem

15 posts in this topic

Salut, 

e pentru prima oara cand scriu aici si nu numai, pe un forum de acest gen. Tocmai am achiziotionat un Volvo XC70, anul 2008, D5 185 hp, cutie automata, din Germania. Masina, desi are o etate de imediat 8 ani , are putin peste 133.000 cu tot istoricul la zi pe cartea de service si in sistemul Volvo.

Fiind al 3-lea proprietar, am incercat sa aflu cat mai multe despre masina. Cel de la care am cumparat-o a zis ca nu a avut nici o problema cu ea, a acceptat sa merge la un dealer pentru o verificare si ca o vinde pt ca a cumparat un RV. Dealer-ul Volvo a zis ca masina e ok, am batut palma si am cumparat-o.

De aici incep deja problemele... Am mers cu masina aproape 500 de km pana acasa (460 mai exact), am parcat bucuros, am mai facut cate o inspectie pe ici pe colo, iar dimineata cand sa merg la munca la primul contact pe plansa de bord mi-a aparut becul rosu de lichid de racire (same shit cu un Audi A4 ALLROAD, de care inca nu am scapat, acum 2 luni). Foarte nervos, dar in acelasi timp calm, am completat cu lichid vasul de expansiune... Lichid de culoare roz, ce e drept nu de la Volvo, ci unul normal pe care il aveam deja... Dupa alti 600 de km in urmatoarea zi, imi apare din din nou. Verific, sub nivelul minim, completez de data asta cu apa, nemaiavad lichid, merg inca 150 de km si crapa si clima... AC nu mai exista, sufland aer cald, la temp de afara... Culoare lichidului din vasul de expansiune s-a schimbat inspre negru, verificat ulei din motor neavand nici un fel de alta tenta maronie sau vreo urma de spuma sau ca mototul sa fumege cand ii desfaci capacul.... Pur si simplu vasul de expansiune se goleste sub nivelul minim. 

 

As vrea sa stiu daca cineva a patit asa ceva cu vreo masina din gama asta de motorizare ( S80, V70, XC70) sau macar ceva pareri in legatura cu asta .

 

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cand am cumparat dricul pierdea pe la pompa de apa. Nu atat de mult ca a ta dar odata pe saptamana completam. V70 II D5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DimaAlexandru, fa urmatorul test dimineata, desfa capacul vasului de expansiune, porneste motorul si vezi daca miroase a gaze de esapament in vas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa incerc asta... Sper sa nu fie ceea ce cred eu ca este.... Nu stiu ica daca lichidul ajunge in sistemul de evacuare sau in motor... Sper sa fie pompa de apa cum zicea cineva mai sus sau un simplu furtun care e frecat. Intre tinp am sa fac si o programare la un mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Problema mea cu sistemul de racire s-a rezolvat... Un colier desfacut si furtunul un pic crapat aproape de colier undeva deasupra compreosrului de airco. 

Acum as vrea sa mai intreb daca 1000€ e f scump pt inlociurea compresorului de airco...?! Atat e devizul unui reprezentant Volvo in Belgia. Poate cineva sa imi recomande o varianta mai putin scumpa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un service care are un tarif pe ora mai mic si un compresor after market

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Romania comercializeaza cineva asa ceva. Am incercat numai varianta e-bay si am ajuns la acelasi rezultat pentru un compresor Valeo (acelasi ca cel montat pe masina ) ca si cel dat de cei de la Volvo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca-i acelasi inseamna ca asta-i pretul corect asu pe acolo se invarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Se pare ca mai sunt si alti producatori... In RO am primit de la Volvo o oferta de Hella... Stie cineva ceva?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce problema ai cu acest compresor de AC. Intreb pt ca nu este un defect standard pt modelul tau . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo mi-a zis ca trebuie inlocuit! Am vazut masina ridicata si mi-au aratat ca fulia misca foarte tare si au dat-o si jos... Si au zis ca trebuie inlocuit tot... Dara astazi  am citi asta: 

 

Cred ca e ceva asemanator... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate schimba doar rulmentul fuliei , asta daca compresorul cupleaza si face presiune . Mergi la un service mai specializat pe reparat decat pe schimbat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie schimbat doar rulmentul, cu ocazia asta iti regleaza si distanta la ambreiaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Tot am mai asteptat pareri si de la voi, dar am fost cu ea si la 2 mecanici, outside-eri grupului Volvo. Amandoi mi-au zis ca ambreiajul compresorului e dus si ca trebuie schimbat... Nu cred ca mai este cale de scapare... 

 

Cam asta e patania mea cu primul Volvo. Oricum masina e una care imi satisface multe din gusturile mele. 

Va salut!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, DimaAlexandru a spus:

Salutare,

Tot am mai asteptat pareri si de la voi, dar am fost cu ea si la 2 mecanici, outside-eri grupului Volvo. Amandoi mi-au zis ca ambreiajul compresorului e dus si ca trebuie schimbat... Nu cred ca mai este cale de scapare... 

 

Cam asta e patania mea cu primul Volvo. Oricum masina e una care imi satisface multe din gusturile mele. 

Va salut!

 

 

 

Ambreajul acela este defapt un electromagnet care atrage o placa exterioara peste fulie (care contine un rulment) de verificat e simplu : pui un fir cu + dupa ce ai scos firul de pe compresor si ar trebui sa se auda un click/clack care inseamna ca bobinajul electromagnetului e bun . 

Bobinajul se poate schimba , rulmentul la fel cum a scris @Brava mai sus .

Totul depinde de costul unui compresor nou/sh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0