Tudoralex

Compatibilitate Pcv

18 posts in this topic

Stie cineva concret daca kit-ul pcv de la motorul de 2.3 turbo este compatibil pentru motorul 2.0 turbo sau difera? Pe ipdusa nu imi da ca optiune decat motorul de 2.3.

fullsize_27129.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este la fel.

 

De ce il schimbi ?  Ai scos joja si iti scoate fum pe-acolo ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da..da cu fum,am facut si testul cu manusa chirurgicala la busonul de ulei si o umfla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai scumpa componenta la motoarele turbo este furtunul lung care merge pana in fata la turbo. PCV-ul in sine se poate curata de obicei, in vreo 15 cate am schimbat pana acuma la toate motorizarile posibile nu am avut nici una asa de uzata si infundata ca ar fi trebuit sa o schimb neaprat.

Totusi tinand cont ca pretul "cutiei" e undeva pe la 25€ nu prea se pune problema daca sa  o innoiesc sau nu.

In schimb cam la toate erau furtunele terminate, rupte etc.

Foarte important este sa verifici cele 2 scurgeri din bloc sa nu fie blocate (eu folosesc o brida lunga si lata si vad daca ajung cu ea pana in baia de ulei).

La fel de important este "scurgerea" din fata turboului. Acolo ai o piesa montata pe furtunul care vine de la filtrul de aer si in care se afla o rezistenta. Acolo mai tot timpul este infundat si presiunea nu poate fi eliberata.

 

Cu ocazia operatiunii verifica si cablurile groase de la alternator si masa de la cutia de viteze. Poti innoi si protectia de la cablurile de la senzorii de knock.

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat canistra după care am reparat turbina după care am dat jos chiulasa, și surpriză... te uiți în baie printre pistoane și cămăși 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă costa mult mai puțin dacă verificam compresia înainte de a schimba ceva 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E adevărat ca uzura motorului e ultimul lucru la care ne gândim, pentru că cel puțin în cazul meu nu am vrut să mă gândesc la așa ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Tudoralex a spus:

100% daca schimb tot kit-ul scap de fumul de la joja ulei?

Nu.

Offtopic

 Daca nu ai  atins viteza maxima,cap de scala pe DIM(ceas) ,atunci sigur nu ai cum sa mai scapi de fum.:).Glumesc serios un pic. Sigur ai probleme pe compresie, poate ceva turbina.Cert este ca nu este bine ca ai fum ,daca tii la performanta masinii..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei scapi de fumul de la joja daca doar PCV era infundat. Garantie pentru asta nu iti poate da nimeni ai sa vezi dupa operatiune. Asta mai depinde si de cum a fost "tratat" motorul pana acuma si de uzura lui. Worst case ai segmenti uzati. Poti face un test de compresie ca sa ai o oarecare idee pe unde te afli. Apoi mai sunt teste de pierdere presiune unde se verifica fiecare cilindru in parte si se poate observa daca pierde presiune prin baia de ulei --> segmeti dusi sau prin supape ---> supape uzate. Dar asta as face doar daca testul de compresie iese rau (la turbo ideal este intre 11 si 13 bari cu motorul la temperatura de operare si clapeta de acceleratie deschisa la maxim).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca se ia compresia cu motorul rece.

Cand iei compresia nu uita sa scoti siguranta nr 2 de la pompa de benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NICIODATA nu iei compresia cu motorul rece. Poti sa lasi si siguranta nr. 2 la locul ei, ca nu e diesel sa-ti influenteze masuratorile un jet de injectie. Si siguranta 2 degeaba o scoti daca nu golesti intai si rampa de benzina. Cel mai simplu scoti mufele de la injectoare daca vrei sa fii mai catolic decat papa.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, vlpvlp06 a spus:

Eu stiam ca se ia compresia cu motorul rece.

Cand iei compresia nu uita sa scoti siguranta nr 2 de la pompa de benzina.

Se dilata suficient  pistoanele si astfel iti tin mai bine presiunea insa ca si comparatie poti lua si la rece   si vezi diferenta:).Tehnic la cald in regim optim motor ,se ia cum se spunea mai sus.Nu conteaza ca iti vine benzina in pistoane intrucit nu ai bujiile puse neavind un rol negativ amestecul de gaz in mod practic.

Acum 11 ore, Midnight Caller a spus:

NICIODATA nu iei compresia cu motorul rece. Poti sa lasi si siguranta nr. 2 la locul ei, ca nu e diesel sa-ti influenteze masuratorile un jet de injectie. Si siguranta 2 degeaba o scoti daca nu golesti intai si rampa de benzina. Cel mai simplu scoti mufele de la injectoare daca vrei sa fii mai catolic decat papa.

Pai daca iei compresia la diesel normal pe injectoare   tai decit inalta sau pompa din rezervor ca sa nu ai autoaprindere.Nu este asa?!:)Sau esti mai catolic tu si iei compresia pe la bujii si cumva scoti conectica dupa injectoare! Ma indoiesc ca ai gasit  masini sa li se desfaca "incandescentele"  simplu si imediat ,in general vorbind..

Scuze de offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diesel iau pe la injectoare si am grija sa fie rampa goala si pompa de inalte inactiva (regulator)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzinare vorbesc pentru ca la diesel nu ma bag. Nu-mi place si nici nu le suport. :P

Compresia se poate lua si la rece si la cald. La cald va fi putin mai mare pentru ca uleiul mai fluid etanseizeaza mai bine segmentii. Deja daca ai compresie buna la rece (in parametri) nu-ti mai bati capul cu masurarea compresiei la cald decit daca esti putin paranoic. Rareori o compresie buna la rece este nasoala la cald.   In fine, daca vrei sa te frigi la degete, sa spunem ca vrei sa-l masori si la cald :

- daca la rece si la cald raportul de compresie este cel normal sau apropiat atunci e OK.
- daca la rece e o valoare mai mica iar la cald creste mult atunci e o problema la supape. Uleiul cald etanseizeaza mai bine segmentii dar nu si supapele.
- daca valorile sunt scazute si la cald si la rece atunci e o problema la segmenti.

Mai clar nu exista.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general cand iau compresia la o masina (de benzinare vorbim): 

-motorul este cald 

-toate bujiile sunt scoase (oricum trebuie scoase si asa este mai usor pentru baterie, daca celalalte pistoane nu fac presiune in cilindrii lor)

-mufele de pe injectoare se scot (benzina va spala cilindrii si astfel valorile vor fi putin mai mici decat cele cu care motorul functioneaza defapt)

-mufa de pe bobina de inductie se scoate, ca sa nu dea scantei care nu merg nicaieri

-pedala de acceleratie e la fund

-se numara 8-10 rotiri complete ale motorului la fiecare cilindru

Pentru 850 turbo, sunt ok orice valori intre 11 si 13 bari, fara diferente mari intre cilindrii. 

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva compresometru sa ma ajute cu compresia? Preferabil Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now