maverick

Pareri XC60 D4 VEA

13 posts in this topic

Salut, 

In virtutea colegilor existenti/ noi pe forum, care ar dori un XC60, m-am gandit sa pun parerile si concluziile mele dupa 2.000 km XC60 D4 VEA MY2017:

- motor:1.969 cmc, 4 cilindri

- cutie: 8 trepte automata

- tractiune: fata // FWD. 

Asa cum spuneam mai sus, dupa 2.000 km mixt - oras (Bucuresti si alte orase din tara) si respectiv afara - am experimentat asa: 

- consum mai mic decat S60 D5 Polestar  - desi coeficientul aerodinamic si masa sunt clar in favoarea S60 

- consum cu aproximativ 2L/100 km mai mic decat XC60 D4/D5 2400 cmc AWD cutie 6 viteze automata

- cuplul de 400Nm // 190 CP sunt comparabile cu D5 Polestar - incredibil dar adevarat! Motorul si cutia sunt absolut incredibile. Probabil ca la un moment dat voi pune si Polestar pe ea - marturisesc ca acum ma roade mai mult curiozitatea decat nevoia de performanta adaugata. 

- cutia - schimba atat de lin ca nu iti dai seama cand efectiv schimba viteza. Folosesc padelele sa vad in ce viteza sunt - aici ca sa folosesc frana de motor trebuie sa muncesc mai mult la padele, ca sunt mai multe viteze ca inainte si punctul de schimbare al vitezelor in consecinta este diferit, si parca nu fiecare viteza are acelasi rpm - mai am de lucru aici. Are ceva gene de Polestar in ea - sesizeaza cand esti in curba si nu schimba viteza nici nu modifica turatia chiar daca nu accelerezi. Se adapteaza mult mai repede la stilul de condus in acel moment - mers mai sportiv sau mai lin // usurel. Intr-un cuvant este mult mai pro-activa decat cutia in 6 trepte, adaptandu-se mult mai repede la schimbarile de condus. 

- modul ECO+ - aici ar trebui sa scada consumul cu aproximativ 5% - nu e mare lucru. Insa ce mi se pare mare lucru este de exemplu faptul ca in momentul cand iei piciorul de pe acceleratie scade mult mai incet turatia spre relanti decat in modul "normal" cu ECO+ deselectat - la drum lung in afara orasului mi se pare foarte economic. Daca te inveti si mergi usor cu masina, cu un pic de atentie la traficul din fata, acceleratia si frana se utilizeaza comparabil mai putin. Ceea ce s-ar traduce in uzura si consum mai mici. 

- motorul nu se aude in habitaclu la rulat normal - absolut silentios - pe autostrada 140 - 160 km/h nu se aude motorul in habitaclu. 

- modul Sport - aici se rupe filmul - din masina care merge lin, frumos, silentios se transforma intr-un D5 Polestar (aici ma refer atat la performante cat si "urlet" motor) care zboara de sub tine - as zice chiar mai agresiva din punctul meu de vedere decat D5 Polestar. 

- navigatia - Here - update-uri gratuite, prin USB stick descarcabil din Internet cu ajutorul unei aplicatii pe PC care coboara automat direct pe stick ultima versiune cu harta care trebuie, cam la o luna spun producatorii. Este mult mai actualizata decat NavTeq, si respectiv mult mai intuitiva in orase cand te anunta din timp de viraje, directia spre care trebuie sa mergi si respectiv preselectare banda. Si domnisoara care te indruma vocal prima oara spune "va rog" (please), si pe urma in momentul virajului iti "spune" ce sa faci. O atitudine politicoasa as spune eu in ziua de azi - cate doamne // fete ne mai spun in ziua de azi "va rog" in loc sa ne faca in toate felurile ca nu mergem cum "trebuie", si respectiv ne limiteaza cu poseta in cap? 

- dupa teste destul de serioase cu zapezile acestea, atat in Bucuresti cat si la munte, nu am simtit nevoia de 4x4 - sunt constient ca as fi avut niste avantaje de la tractiune integrala, insa nu suficient cat sa justifice (pentru mine) tractiunea integrala. Aici sunt in asentimentul colegului @Brava, care din punctul meu de vedere a avut o opinie cat se poate de pertinenta cand a subliniat faptul ca din punctul lui de vedere recomanda pentru utilizarea zilnica XC60 FWD. Si eu recomand la fel in acest moment. 

- m-a umflat rasul oarecum cand am platit din nou 180 RON impozit dupa 5 ani (S60 D3), fata de 780 in ultimii 4 ani (S60 D5). Si la RCA aceeasi discutie. Din diferenta de pret voi plati timbrul de mediu - desi se scoate din februarie, pana atunci imi trebuie masina si numere - deci deocamdata platesc timbrul. Asta ne este tara in care locuim - inclusiv pentru al 2-lea rand de numere rosii trebuie platit timbrul. Poate il voi recupera candva. 

Edited by maverick
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos ! Sa-l folosesti sanatos , daca tot ai prezentat-o atat de frumos adauga si niste pozeee ! In rest la multi anii si sper sa ne vedem cat de curand !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos si fara probleme...Si apropo de probleme: sper ca au rezolvat problema cu EGR-ul...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos - insa vorbim de motorul nou-nout VEA in 4 cilindri - din ce stiu eu (sau mai bine spus nu stiu :)), nu cred ca are multe de a face cu motoarele precedente. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi și eu tot de motorul VEA vorbesc :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14/01/2017 at 9:35 AM, maverick a spus:

Salut, 

In virtutea colegilor existenti/ noi pe forum, care ar dori un XC60, m-am gandit sa pun parerile si concluziile mele dupa 2.000 km XC60 D4 VEA MY2017:

- motor:1.969 cmc, 4 cilindri

- cutie: 8 trepte automata

- tractiune: fata // FWD. 

Asa cum spuneam mai sus, dupa 2.000 km mixt - oras (Bucuresti si alte orase din tara) si respectiv afara - am experimentat asa: 

- consum mai mic decat S60 D5 Polestar  - desi coeficientul aerodinamic si masa sunt clar in favoarea S60 

- consum cu aproximativ 2L/100 km mai mic decat XC60 D4/D5 2400 cmc AWD cutie 6 viteze automata

- cuplul de 400Nm // 190 CP sunt comparabile cu D5 Polestar - incredibil dar adevarat! Motorul si cutia sunt absolut incredibile. Probabil ca la un moment dat voi pune si Polestar pe ea - marturisesc ca acum ma roade mai mult curiozitatea decat nevoia de performanta adaugata. 

- cutia - schimba atat de lin ca nu iti dai seama cand efectiv schimba viteza. Folosesc padelele sa vad in ce viteza sunt - aici ca sa folosesc frana de motor trebuie sa muncesc mai mult la padele, ca sunt mai multe viteze ca inainte si punctul de schimbare al vitezelor in consecinta este diferit, si parca nu fiecare viteza are acelasi rpm - mai am de lucru aici. Are ceva gene de Polestar in ea - sesizeaza cand esti in curba si nu schimba viteza nici nu modifica turatia chiar daca nu accelerezi. Se adapteaza mult mai repede la stilul de condus in acel moment - mers mai sportiv sau mai lin // usurel. Intr-un cuvant este mult mai pro-activa decat cutia in 6 trepte, adaptandu-se mult mai repede la schimbarile de condus. 

- modul ECO+ - aici ar trebui sa scada consumul cu aproximativ 5% - nu e mare lucru. Insa ce mi se pare mare lucru este de exemplu faptul ca in momentul cand iei piciorul de pe acceleratie scade mult mai incet turatia spre relanti decat in modul "normal" cu ECO+ deselectat - la drum lung in afara orasului mi se pare foarte economic. Daca te inveti si mergi usor cu masina, cu un pic de atentie la traficul din fata, acceleratia si frana se utilizeaza comparabil mai putin. Ceea ce s-ar traduce in uzura si consum mai mici. 

- motorul nu se aude in habitaclu la rulat normal - absolut silentios - pe autostrada 140 - 160 km/h nu se aude motorul in habitaclu. 

- modul Sport - aici se rupe filmul - din masina care merge lin, frumos, silentios se transforma intr-un D5 Polestar (aici ma refer atat la performante cat si "urlet" motor) care zboara de sub tine - as zice chiar mai agresiva din punctul meu de vedere decat D5 Polestar. 

- navigatia - Here - update-uri gratuite, prin USB stick descarcabil din Internet cu ajutorul unei aplicatii pe PC care coboara automat direct pe stick ultima versiune cu harta care trebuie, cam la o luna spun producatorii. Este mult mai actualizata decat NavTeq, si respectiv mult mai intuitiva in orase cand te anunta din timp de viraje, directia spre care trebuie sa mergi si respectiv preselectare banda. Si domnisoara care te indruma vocal prima oara spune "va rog" (please), si pe urma in momentul virajului iti "spune" ce sa faci. O atitudine politicoasa as spune eu in ziua de azi - cate doamne // fete ne mai spun in ziua de azi "va rog" in loc sa ne faca in toate felurile ca nu mergem cum "trebuie", si respectiv ne limiteaza cu poseta in cap? 

- dupa teste destul de serioase cu zapezile acestea, atat in Bucuresti cat si la munte, nu am simtit nevoia de 4x4 - sunt constient ca as fi avut niste avantaje de la tractiune integrala, insa nu suficient cat sa justifice (pentru mine) tractiunea integrala. Aici sunt in asentimentul colegului @Brava, care din punctul meu de vedere a avut o opinie cat se poate de pertinenta cand a subliniat faptul ca din punctul lui de vedere recomanda pentru utilizarea zilnica XC60 FWD. Si eu recomand la fel in acest moment. 

- m-a umflat rasul oarecum cand am platit din nou 180 RON impozit dupa 5 ani (S60 D3), fata de 780 in ultimii 4 ani (S60 D5). Si la RCA aceeasi discutie. Din diferenta de pret voi plati timbrul de mediu - desi se scoate din februarie, pana atunci imi trebuie masina si numere - deci deocamdata platesc timbrul. Asta ne este tara in care locuim - inclusiv pentru al 2-lea rand de numere rosii trebuie platit timbrul. Poate il voi recupera candva. 

Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos - pana acum a mers impecabil. 

Vorba unui coleg, i-am schimbat si Windows-ul cu Polestar- s-a terminat cu linistea:

- Motorul face ca toti dracii, pus pe harta (scandal) - urla identic cu D5, doar ca insonorizarea interioara mi se pare net superioara S60. 

- sa te fereasca Dumnezeu sa dai kick-down - rupe aderenta, evadeaza la 5.000 rpm si nu mai coboara de acolo in modul Sport orice i-ai face, cu padele cu tot.  

Asa cum spuneam, frumusetea la cutia noua este ca odata intrat pe padele, nu mai schimba automat viteza pana cand nu dau din padele in sus sa ii "semnalizez" ca am terminat cu schimbatul manual - foarte buna treaba. Am coborat ieri Apahida-Valcele cu padele ca era o ceata de nu vedeai la 30m in fata, si pana nu am dat de 2 ori din padele in sus nu a trecut pe automat - asta este o schimbare majora in bine fata de cutia veche care dupa cateva secunde trecea in mod automat.

Singurul mod de temperat motorul asta este functia ECO+, care se mentine si in mod Sport - rupe mai putin aderenta, inclusiv la kick-down din ce am observat eu - poate gresesc. Aici era bine daca in moment de kick-down se dezactiva - nu mi s-a parut ca face asta. 

Inca o chestiune interesanta as spune eu - cutia asta invata bine de tot fata de cealalta - daca te prinde ca mergi sportiv, tine turatia intre 4.000 si 5.000 - nu mai coboara la 2.000 - 3.000 rpm.

Consumul a ramas cam la fel - bun de tot. Era si mai bun la un Cx mai performant - un S60 cred ca scoate un consum si mai bun - poate si 1L mai jos. 

In concluzie, recomand cu tot dragul noua motorizare VEA - trectiunea integrala nu s-a simtit dorita in cei 5.000 km facuti pana acum, inclusiv mers pe drumuri de munte la ski - noroi, zapada. 

Sunetul in continuare este de mare efect, chiar si pentru un ne-educat ca mine - HDD de 10 GB tine o caruta de MP3 codate la 300 bps, care efectiv te bucura cat esti in masina. 

Vizavi de spusele colegului @blueazimut referitor la EGR - habar nu am, asa o fi - insa de asta e bine sa ai garantie. 

Daca mai sesizez ceva pe parcurs, mai scriu. 

 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice motor cu EGR poate avea probleme cu .....EGR-ul  . 

Prima data am avut și eu impresia ca e gălăgios motorul dar nu e foarte deranjant . În schimb e foarte ușor de reparat, toate componentele sunt așezate la vedere și ușor accesibile . Iubesc motorul asta acum . :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trait sa o vad si pe asta - navigatia Here este mai buna decat Google Maps si Waze la un loc - am mintit cand am recomandat Google Maps sau Waze - harti actualizate la zi si trafic timp real este de domeniul trecutului.

Recomand clar Here - harti in viitor - exemplu autostrada completa de la Deva la Timisoara !!! In rond la iesire de pe autostrada la Deva (venind dinspre Sibiu), ma baga direct in Mures pe autostrada. Si tot parcursul pe Cosava ma voia pe autostrada! Navigatia asta stie ceva ce noi si toata tara asta nu stim (mai optimista ca Guvernul) - avem autostrada completa de la Deva la Timisoara :). 

Revenind la lucruri mai serioase, dupa 9.000 km (5.000 cu Polestar), arhitectura VEA este de mare efect - rapida si economica. Sustin in continuare VEA vs. arhitectura veche.  

Mi s-a parut atat de tare, incat am vrut sa impartasesc si cu voi aceasta revelatie - avem autostrada completa de la Deva la Timisoara :). 

 

 

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii ca este foarte oke here maps , update gratuit , arata radarele fixe in austria germania si evident cum masina noastra este frantuzoaica radarele din franta nu le arata , dar per total suntem multumiti ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Here e mai mult decat OK, daca-l combini cu aplicatia pe masina iar din calculator de pe sitele lor "send to car" e chiar misto.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Maurice said:

Here e mai mult decat OK, daca-l combini cu aplicatia pe masina iar din calculator de pe sitele lor "send to car" e chiar misto.

Asa este - fac des asta - din PC trimit adresele direct in masina. 

 

On 3/18/2017 at 9:25 AM, Cristi Muresan said:

Sa stii ca este foarte oke here maps , update gratuit , arata radarele fixe in austria germania si evident cum masina noastra este frantuzoaica radarele din franta nu le arata , dar per total suntem multumiti ! 

Intr-adevar arata si alerteaza radarele fixe - pe DN1 de exemplu. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza! Poza! Poze!!! Pozeee!!! 

Drive safe!

Edited by kitdirectie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now