Guest budulan

Accident al unui coleg de-al meu - Volvo S40 vs Fiat

104 posts in this topic

Expertizarea e MUSAI s-o faca la reprezentanta. Horia are perfecta dreptate, asiguratorii nu te pot obliga la ce service sa mergi cata vreme este unul agreat. Din cate stiu lonjeroanele nu se repara. Drumul ar fi urmatorul: Expertiza la reprezentanta, deviz, comparatie cu valoarea asigurata a masinii si se trage concluzia: dauna totala sau nu. Este important sa mearga la reprezentanta pentru ca devizul o sa aiba la baza piese originale si nu aftermarket. Multa bafta (in continuare) colegului tau. Dauna totala =valoare asigurata +/- franciza (depinde de contractul incheiat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi la un asemenea impact ne privesc de sus cu o coronita deasupa capului. Principalul lucru e ca a scapat ok. Polemici de astea cum ca una e mai sifonata decat cealalta sunt de domeniu gradinitei. Mi se pare super ca masina a putut absoarbe socul si chiar daca s-a deformat asa de tare a fost spre beneficiul celui de la volan.

 Chiar nu vad motivul pt. care sa te simti aiurea ca i-ai recomandat marca Volvo , mai degraba i-ai facut un beneficiu si el inca nu-si da seama. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu inteleg de ce se face atata caz. Daca in loc de S40 avea Fiat Linea cred ca nu mai scapa. In plus, este foarte bine ca masina s-a facut "varza", cu exceptia interiorului. Asa si trebuia sa se comporte. Si inca ceva: teste de impact laterale pe care le face EuroNCAP si cei de la Volvo in Suedia sunt facute la viteze mult mai mici. EuroNCAP daca nu ma insel le face pe la vreo 40-50km/h. Este normal sa se comporte total diferit masina la impact. Ce vreu sa subliniez este ca toti cei care zic ca in ce hal s-a facut Volvo, faceau comparatie cu ceea ce vedeau la televizor la testele alea.

Deci prietenul tau de fapt ar trebui sa-ti multumeasca pentru ca i-ai salvat viata, iar tu sa nu te mai simti in niciun fel vinovat. Din contra ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal am facut comparatia intre Volvo si Fiat,(masinile implicate)  nu are nici o legatura cu ce am vazut la EuroNCAP. Consider ca airbagurile trebuiau sa sara!

Am vazut Ford cu lovitura mult mai slaba cu bagurile sarite

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciudat accidentul...

Nici la fiat nu se vede vreun airbag deschis.

Oricum sa scapi la un accident produs la 100km/h, numai cu centura, tot e ceva.

Ma surprinde si pe mine gravitatea daunelor la volvo... si nu prea. Mai in toate testele: Volvo vs alta marca, Volvo nu excela la capitolul "integritate".

Eu cu 440-u, m-am dus pe ghiata iarna asta cu fata in spatele unui VW Jetta. Ala nu a avut nici o sgarieturi, absolut nimic. Mie mi-a spart un far si mi-a facut varza capota.

Poate ca exemplul pe care l-am dat eu e exagerat, intodeauna spatele unei masini, oricare marca, e mai tare decat fata.

In cazul de fata, sunt curios de rezultatul expertizelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teribil! Bine ca s-a scapat cu viata dintr-un astfel de accident!! Sunt curios daca se va considera la Volvo dauna totala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi 2727, Fiatul avea doar aripa dreapta lovita, nu era motiv suficent de airbag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu pot sa ma abtin sa nu-mi dau si eu cu parerea. Volvo este mai afectat pentru ca partea frontala a absorbit impactul. O masina sigura e o masina care absoarbe socurile in extremitati ca sa zic asa care automat se fac praf iar habitaclul ramane intact. Exemplu foarte bun sunt masinile de F1. Daca intr-un accident partea frontala sa zicem nu se deformeaza deloc, toata forta o simt  pasagerii, ceea ce poate fi tragic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o constatare dupa cele citite...volvo e o masina sigura in care nu patesti mare lucru...drept pt care am inceput sa ne luam de masina in sine...de ce a ajuns asa rau dupa impact? de ce n-au iesit airbagurile cand ele nu trebuie sa iasa? de ce de ce de ce???

La inceput cand am vazut pozele de la budulan am fost si eu nelamurit...dar acum e totul ok :P

Volvo. For life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo este mai afectat pentru ca partea frontala a absorbit impactul. O masina sigura e o masina care absoarbe socurile in extremitati ca sa zic asa care automat se fac praf iar habitaclul ramane intact. Exemplu foarte bun sunt masinile de F1. Daca intr-un accident partea frontala sa zicem nu se deformeaza deloc, toata forta o simt  pasagerii, ceea ce poate fi tragic.

Corect!

Iar in privinta faptului ca nu s-au deschis airbag-urile sunt sigur ca exista un motiv. Nu stiu care, dar nu cred ca nu s-au deschis pentru ca ar fi fost vreo problema tehnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citind prima pagina de masaje pe acest subiect am fost chiar dezamăgit, însă nu de Volvo S40, ci de modul copilaros ÅŸi total pueril în care a fost abordată toată problema. Mie asta mi se pare nefiresc, că toÅ£i cei care s-au grăbit să-ÅŸi exprime o părere nu au făcut decât să se lamenteze "de cât de slabă e maÅŸina", "că s-a făcut varză" ÅŸ.a.m.d., fără a observa lucrurile evidente ÅŸi cele mai importante:

o maÅŸină a primit o lovitură aproape frontală la 100 km/h, iar pasagerul este teafăr ÅŸi nevătămat, ceea ce nu poate însemna decât că avem de-a face cu o structură a caroseriei foarte bine gândită ÅŸi atenÅ£ie, nu în sensul nedeformabilităÅ£ii ei, ci în scopul păstrării în viaÅ£ă a pasagerilor. A se vedea aici multe din mesajele care au urmat ÅŸi care mi-au au arătat până la urmă că nu am luat-o razna cu toÅ£ii, în care s-a vorbit despre faptul că, de fapt, nu este distrus decât compartimentul motor al S40-ului, compartimentul pasagerilor nesuferind modificări structurale ÅŸi că, în concluzie, maÅŸina s-a comportat exact cum a fost proiectată pt a salva viaÅ£a pasagerilor, distrugerile materilale nemaiavând nici o importanÅ£ă dacă acest prim scop a fost îndeplinit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci chestia asta cu "asa trebuia sa se deformeze" ma lasa rece. Daca loviti un tir masina se face armonica - tot asa trebuia sa se deformeze? -Ala din TIR scapa.  De ce cand lovesti un tir ai sansele minime??? Pt. CA TU TE DEFORMEZI PRIMUL ca ai masa mai mica. Eu am lovit cu Fiatul Ritmo, Mercedes 190E frontal si a mea a fost irecuperabila, Mercedesul a plecat mai departe de acolo!!! A mea s-a comportat bine doar pt. ca eu sunt teafar??? Nu cred! Cu 740-ul am lovit un golf 4 pe care l-am ras pe toata partea dreapta. A mea nu avea NIMIC! A lui s-a comportat bine???? Ia judecati si la rece si mai lasati orgoliile astea aiurea. Daca Fiatul arata ca si VOLVO atunci toti spuneati ca ce slab e Fiatul! Cati dintre voi ati fost loviti la 100km/h si ati fost uimiti ca platiti pe o masina atata si nici macar un airbag nu s-a deschis?!?! + ca e praf masina! Cati dintre voi aveti masini scumpe fara CASCO???? sa simtiti pe pielea voastra costurile unei reparatii totale cand masina care v-a lovit are doar o aripa lovita??? Numai Dumnezeu a vrut sa mai aiba zile colegul meu. Daca era lovit in compartimentul pasageri?!? Toti va luati de faptul ca ala e intact. Pai cum dracu ar putea fi altfel daca NU ACOLO A FOST ATINSA? A fost ciocnire la 90 de grade aripa Fiatului in partea frontala a S40-ului. Cum dracu ar fi putut afecta compartimentul pasagerilor asta???? Si un Matiz ar fi reactionat la fel cu diferenta ca ar fi zburat mai mult pe sosea.... Am lovit cu oglinda mea una de DACIE si a mea s-a facut praf! Ala la Dacie nu avea NIMIC! Tot a mea s-a comportat bine?!?

Sunt eu fan VOLVO, dar FANATIC NU! Cu electronica a-la-CHINA, cu plastice a-la-Germany si patronata de FORD, VOLVO NU MAI ESTE CE A FOST! Nu mai fiti copii ca sunt masini mult mai bune si mai rezistente decat VOLVO astea noi. Regret din ce in ce mai mult vechiul 740  >:( si sunt dezamagit de toate masinile NOI... in graba lor dupa bani si efectul globalizarii.

P.S: Cei care ati fost la Sibiu isi amintesc accidentul colegilor nostrii. Au avut 120km/h cand au atins un Xc90, au fost aruncati pe contrasens intr-un stalp de metal pe care l-au maturat efectiv si apoi iara pe sensul celalalt. Va amintiti cum arata masina nu???? Daca acest model de S40 care a fost lovit azi ar fi lovit stalpul acela de la SIbiu, ar fi taiat masina in doua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budulan, cu mana pe inima-ti spun ca as prefera sa fiu intr-un s80 nou la orice impact decat intr-un 740  ;D.Iar treaba cu TIR-ul, nici mama Range Rover-ului bilndat nu scapa daca e sa o luam asa. Dupa cum arata Volvo-ul a fost mai mult "raschetat"  decat lovit in plin, prin urmare nu a avut forta sa deschida nici airbag-urile frontale nici cele laterale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la aceste viteze norocul conteaza 95%. nimeni nu proiecteaza si realizeaza o masina de serie pentru a rezista la asemenea impacte. energia disipata este cu citeva ordine de marime peste tot ce se poate realiza la preturi rezonabile.

airbagul chiar daca se deschidea ,dar unghiul ar fi fost cu citeva grade diferit, nimic nu-l mai putea ajuta pe sofer...indiferent de masina in care s-ar fi aflat.

dinamica accidentelor se bazeaza pe deformari controlate, cuantificabile.

la viteze mari (energii mari) totul se bazeaza pe statistica (asa ca la f1) nu pe date precise.

deci, in nici o masina, la viteze de impact peste 50-60 km/h nimeni nu garanteaza nimic. nici volvo , nici alta marca.

(la lovirea de un stilp, norocul-iarasi- e cel care decide : unghiul si LOCUL unde masina loveste stilpul......)

va rog nu comparati accidente diferite, pentru ca SINT diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In octombrie anul trecut taicamiu a fost spitalizat 2 sapt tocmai pt faptul ca airbag-ul s-a deschis intr-un accident FOARTE ASEMANATOR cu cel de fata, si a fost asa : exact la fel, a fost lovit de catre un Passat combi de prin 90 in furgoneta pe care o conducea, un Renault Master nou nout, a fost lovit la aproape 90 de grade pe partea cu soferul in spate, exact in sasiu si putin in roata din spate, a facut o pirueta de la impact tot de 180 ca si in cazul de fata, ia din cauza inertiei cu tot cu centura pusa, s-a lovit cu capul de prabriz, si nu doar atat, dupa momentul acela in timpul rotatiei s-a declansat si airbag-ul propulsandu-i capul in stalpul portierei ( in spatele urechii stangi cum a-ti sta intr-o masina ), rezultatul, inconstient pana la spital, pierderi memorie timp de cateva zile, cand am ajuns la spital nu ma cunostea ( ciudata chestie apropo ), habar nu avea unde e si ce s-a intamplat, nici astazi nu isi mai aduce aminte ce s-a intamplat ci doar sunetul de parbriz spart, deci teoretic a zburat prin cabina cu tot cu centura lovind parbrizul si chiar crapandu-l in partea de sus langa cheder unde nu e asa de slab un parbriz, mai apoi airbag-ul impingadu-i capul in stalpul usii.Furgoneta a fost reparaata, stricaciuni relativ minore ( dar foarte costisitoare ) deoarece a ZBURAT pe sosea, fiind si goala, neabsorbind nici un impact, cu toate ca era echipata cu airbag, viteza de impact a fost 123Km/h de catre acela cu Passat-ul declansarea preasta a airbag-ului a produs rani grave, se putea mult mai grav, totul a fost noroc ca nu s-a lovit cu alta parte a capului, desi cateva luni numai drumuri la radiografii, tomografii, etc.

Deci, parerea mea e ca S40-ul nu si-a declansat airbag-urile tocmai pt a preveni ranirea mai grava a pasagerului care in timpul impactului daca spuneti ca s-a rotit 180 de grade nu mai era in pozitia normala pe scaun, nici azi nu imi dau seama cum a ajuns taicamiu cu capul in mijlocul parbrizului langa cheder, a spart parbrizul, si avand centura pusa, nu pt sa imi imaginez cum a zburat prin cabina, intr-un timp de cateva milisecunde.

Cat despre daunele materiale, inca nu ma pronunt

Totusi sunt curios si eu de rezultatul unei expertize

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budulan, iti inteleg frustrarea prin care treci acum. :( Imi dau seama ca nu esti intr-o situatie  placuta. :( Dar incearca sa privesti partea buna a lucrurilor. Un airbag poate sa-ti salveze viata sau te sa te omoare daca se decalseaza cand nu trebuie, iar in situatia prietenului tau poate era prea periculos sa se declanseze airbagul, pentru ca poate se putea lovi mai rau si de montantul parbrizului, pentru ca impactul nu a fost nici frontal, nici lateral in totalitate (daca in cazul celor doua situatii nu s-ar declansa airbagurile atunci chiar ar fi o problema). Pot sa pariez pe ce vrei tu ca, atunci cand Volvo (nu Ford) a proiectat masina asta s-a gandit si la asemenea accidente. Si imi sustin in continuaree ce am zis mai devreme: nu cred ca a fost o problema tehnica la airbaguri, ci doar faptul ca electronmica masinii a fost setata ca airbagurile sa nu se declanseze in astfel de situatie. Si e posibil sa fie asa la toate masinile, nu numai la Volvo.

Si apropo de faptul ca masinile vechi sunt mai sigure, iti recomand sa te mai uiti inca o data la impactul dintre 940 si Renault Modus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lau Foarte frumos si elegant ai scris  ;D Pozitia mea e mai delicata pt. ca i-am recomandat masina....iar acum are probleme cu asiguratorul si conteaza si acest aspect pentru un posesor de masina. Oricum l-am indrumat spre IATSA Brasov si azi vin baietii de acolo sa o ridice pentru evaluare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

budulane, imi pare rau pentru tine si pentru prietenul tau.

sub efectul starii de soc, instinctul de supravietuire observa doar datele de suprafata, organismul nefiind capabil de analiza.

din cate stiu eu, la firma volvo lucreaza peste 300 de cercetatori si am incredere in ei. cu toate astea, sunt constient ca as putea muri chiar si intr un volvo.

dupa cum s a mai spus, repet si eu ca prioritatea volvo esta siguranta persoanelor, elementele caroseriei fiind astfel concepute incat sa absoarba socul impactului ca acesta sa fie cat mai putin simtit de catre persoanele din interior.

airbagurile nu s au deschis pt. ca viata niciunei persoane nu a fost pusa in pericol.

din experienta pesonala, in urma accidentului cu S 60 ciul pe care l am avut, spun si eu ca am fost dezamagit imediat dupa, cand am vazut capota portbagaj din fibra crepata. mi as fi dorit atunci sa fi fost din metal care, eventual s ar fi indoit in urma impactului dar, ar fi aratat mai bine.

ulterior am aflat ce ar fi insemnat o caroserie completa din metal de aceeasi duritate si  socul transmis persoanelor din interior.

volvo este si va ramane, numai pentru cunoscatori!

post-952-12877848591463_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incredere in ce spunea Godfather. Totusi nu pot trece cu vederea faptul ca airbagurile nu se deschid pe principii subiective respectiv psihice, psihologice...etc. Eu stiu una si buna! Daca pe senzorul de declansare se aplica o forta de o anumita valoare pe unitatea de timp, inchide circuitul si se declanseaza pirotehnic airbagul. Daca lovitura era frontala sigur se declansau ca erau "presati" suficent pt. a se declansa. Dar asa a fost lovita lateral si a rupt cablurile care faceau legatura intre senzori si modulul SRS, nesarind. Eu am scos mufele de la senzorul din stalpul usii la masina mea si NU A SARIT Airbagul. Mi-a dat doar eroare. Mi-as dori sa inteleg fenomenul mai bine, ca totusi mi se pare ciudat sa sectionezi cablul pe traseul dintre  SRS si senzor si sa nu fie luata nici o decizie. Asa cum se sublinia anterior, dinamica accidentelor e foarte diferita si nu exista o constanta de la caz la caz. Daca primesti o lovitura suficent de puternica si care poate sa-ti puna viata in pericol, nu ar trebui sa se tina cont si de faptul ca senzorii pot fi rupti de realitatea accidentului? Volvo are gyroscop si modulul de prelucrare a datelor, are tot timpul informatii suficente pentru determinarea pozitiei masinii, vitezei...etc. E foarte bine gandita asta e clar, dar ...eu tot am dileme vis-a-vis de "fiabilitatea" electronicii de decizie. Daca stie cineva sa-mi explice mai detaliat as fi incantat sa aflu detaliile astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Budulane, airbag-urile se deschid in primele milisecunde ale impactului ! Nu se pune problema de fire rupte si airbag nesarit din acest motiv, pentru simplul fapt ca (,) chiar si la impactul in care "s-ar sectiona" aceste fire, declansarea airbag-urilor a avut loc deja PANA ca elasticitatea conectorilor/firelor sa fi fost invinsa.

    Ca sa simplificam lucrurile (parerea mea cel putin), airbag-urile nu s-au declansat pentru ca NU A FOST CAZUL. Nu degeaba VOLVO a studiat peste 80.000 de accidente in ultimele decenii pentru a-si imbunatati sistemele de siguranta !!! Iar pe partea cealalta a lucrurilor, niciun om pe lumea asta nu le-a vazut pe toate. Oricat ai programa computerul de SRS cu conditii de declansare, haosul infinit al situatiilor tot va genera una in care acesta va fi "invins".

    Pana la urma e si o chestie de noroc... Si pentru ca norocul ni-l facem de foarte multe ori cu mana noastra, mergeti atent ! E tot ce putem face pentru viata noastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, 3 fire  si un senzor nu pot sa gandeasca daca este cazul sau nu. pentru mine este clar senzor bushit, airbag sarit, din cate am mai zis, vazut cu ochii mei una bucata ford mult mai putin avariat cu airbaguri sarite. Sa se demoleze jumatate din masina si sa nu sara airbagurile....ESTE CLAR O PROBLEMA

Share this post


Link to post
Share on other sites

doar o parere: (nici eu nu ma pot abtine asa cuma zis un coleg mai devreme :D)

am impresia ca ne credem masinile mai destepte decat sunt in realitate.

senzorii care transmit informatiile calculatorului care decide daca sa declanseze airbagurile sunt senzori de impact, cred eu

in consecinta nu vad cum ar putea lua decizii calculatorul tinand seama de viteze de rotatie sau alti factori care ar presupune senzori de alta natura(care sa poata masura acceleratii si unghiuri de rotatie)

poate ma insel eu....

deci....sunt si eu de parere ca TREBUIAU SA SARA  si daca nu au facut-o e problema producatorului

Share this post


Link to post
Share on other sites
deci....sunt si eu de parere ca TREBUIAU SA SARA  si daca nu au facut-o e problema producatorului

Sa sara si sa-i rupa capul....atat timp cat nu e frontal, sau lateral NU AU DE CE sa sara airbagurile...iti fac mai mult rau daca sar cand nu trebuie...cum a spus si Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt senzori de impact, dar sunt mai multi, cel putin 2, si trebuie sa fie actionati mai mult de unul intr-un interval de X milisecunde.

Si, de asemenea, daca a citit ca exista centura pusa, nu a mai existat posibilitatea de a "rupe capul", deci s-a dat ok la airbag deploy.

Insa in cazul de fata, ceva nasol a intervenit la masina aia. Demersurile pe langa Volvo pt. o investigare mi se par mai mult decat necesare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now