volvou

Schimb distributie, ulei cutie automata

15 posts in this topic

Salutare tuturor.

Incep prin a va ura un an nou asa cum vi-l doriti.

Am rugamintea sa ma lamuriti cu cateva aspecte legate de intervalul la care trebuie efectuate urmatoarele operatiuni la un Volvo XC60 an 2014, motor 2.0 D4, 133 kW, cutie automata:

- inlocuire kit distributie + pompa de apa: cei din Romania zic ca la 180000 km, cei din Germania de unde am luat masina 240.000 km.

- ulei cutie automata: neamtul a facut ochi mari cand l-am intrebat cand se schimba si a zis ca niciodata, din discutii de pe forumuri se recomanda la 80.000 km

- recomandari pentru un service unde pot face operatiunile de mai sus in regiunea NV (CJ, MM, SM, SJ) inafara de Premium cars, mi se par exagerate preturile (am platit 1940 lei o revizie cu schimb ulei si filtre, nici nu vreau sa ma gandesc cat ar cere pentru cele de mai sus)

 

Inca o nedumerire ar fi legata de consumul de ulei, am in motor Castrol 0W20, cam la 3-4.000 km trebuie sa completez cam 0,5 l. Este dat de producator un consum (ca la VW de ex.) sau nu

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Fiind in Germania, nu am mai intrat de mult pe acest forum, asa ca scuze pentru raspunsul intarziat.

Din informatiile mele, pot sa iti confirm (vezi si atasament) ca cine ti-a spus 240.000km a avut dreptate. Cat priveste uleiul de la cutie, doar daca mergi prin zone extrem de poluate sau cu mult praf se recomanda schimbarea acestuia. Nu este cazul aici in Germania si sigur nici in Romania. Nu stiu la care service din Romania ti-au spus asa ceva, dar roaga-i sa-ti arate un document original Volvo cu acest interval de 180.000km. Poate doar daca motorul de 133KW cum ai tu nu este diferit ca specificatii de al meu, cel de 140KW, Euro 6b. Vezi indicativ in atasament. Eu, din cate am cercetat, s-ar potrivi si la tine 240.000km sau 10 ani.

Ma mai uit insa pe diverse site-uri de mica pulblicitate atat de aici din Germania cat si din Romania si vad ca multi vanzatori se lauda ca au schimbat kit-ul de distributie la un kilometraj mult mai mic si asta ma face sa ma gandesc ca ori au avut zgomote la pornire, ori pierdeau apa pe la pompa, ori, sa ma iertati, km de pe bord erau, sa zicem elegant, intineriti.:)

Am cumparat masina din Romania (provenienta Germania, fabricata in Belgia) cu 89.000km la bord in aprilie 2018 si acum, dupa 3 ani si 80.000km facuti prin toata Europa, cred ca 90% pe autostrada, masina porneste si merge ca in prima zi, nu "mananca" aproape deloc ulei (Castrol Volvo 0W30 5l la fiecare schimb dupa 25-30.000km) iar apa adaug aprox. 50ml cam la 6 luni. Oricum, din 2018 de cand stau in Germania, neamtul de la Volvo m-a chemat in fiecare an chiar si de ori la diverse actiuni de remediere a unor probleme descoperite la acest model. Anul trecut de exemplu, mi-au schimbat 2 furtune in partea din fata a motorului si au inlocuit ceva de la galerie care prezenta risc de incendiu. Si alte maruntisuri, gen arculete si update de soft. Totul GRATUIT, trebuie doar sa te prezinti.

Intrebarea mea pentru tine si domnul care ti-a spus de 180.000km este daca ti-a recomandat si eventual executat gratuit toate cele enumerate mai sus. Daca DA, stima noastra si mandria! Daca NU, cauta alta reprezentanta!

Acum as cam vrea sa o vand sa sa cumparam modelul mai nou sau un XC90 cu km mai putini. Sa vedem...., vremuri grele, masini (Volvo) scumpe:)

 

Revizii Volvo XC60.docx

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Nu cumva aveti motoare VEA ,zic si eu ! ...unul ii baga ulei 0W20 si altul  0W30.:) Poate gresesc eu! 

Distributia  se schimba de siguranta uneori, fiindca niste hirtii ramin doar hirtii (vezi unele carti  de service) cind nu este sigur ,real istoricul.

 

Numai bine si alegere buna in viitor .Un buy back ,ceva, la Volvo si alta masina:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, florio1960 said:

Salut,

Fiind in Germania, nu am mai intrat de mult pe acest forum, asa ca scuze pentru raspunsul intarziat.

Din informatiile mele, pot sa iti confirm (vezi si atasament) ca cine ti-a spus 240.000km a avut dreptate. Cat priveste uleiul de la cutie, doar daca mergi prin zone extrem de poluate sau cu mult praf se recomanda schimbarea acestuia. Nu este cazul aici in Germania si sigur nici in Romania. Nu stiu la care service din Romania ti-au spus asa ceva, dar roaga-i sa-ti arate un document original Volvo cu acest interval de 180.000km. Poate doar daca motorul de 133KW cum ai tu nu este diferit ca specificatii de al meu, cel de 140KW, Euro 6b. Vezi indicativ in atasament. Eu, din cate am cercetat, s-ar potrivi si la tine 240.000km sau 10 ani.

Ma mai uit insa pe diverse site-uri de mica pulblicitate atat de aici din Germania cat si din Romania si vad ca multi vanzatori se lauda ca au schimbat kit-ul de distributie la un kilometraj mult mai mic si asta ma face sa ma gandesc ca ori au avut zgomote la pornire, ori pierdeau apa pe la pompa, ori, sa ma iertati, km de pe bord erau, sa zicem elegant, intineriti.:)

Am cumparat masina din Romania (provenienta Germania, fabricata in Belgia) cu 89.000km la bord in aprilie 2018 si acum, dupa 3 ani si 80.000km facuti prin toata Europa, cred ca 90% pe autostrada, masina porneste si merge ca in prima zi, nu "mananca" aproape deloc ulei (Castrol Volvo 0W30 5l la fiecare schimb dupa 25-30.000km) iar apa adaug aprox. 50ml cam la 6 luni. Oricum, din 2018 de cand stau in Germania, neamtul de la Volvo m-a chemat in fiecare an chiar si de ori la diverse actiuni de remediere a unor probleme descoperite la acest model. Anul trecut de exemplu, mi-au schimbat 2 furtune in partea din fata a motorului si au inlocuit ceva de la galerie care prezenta risc de incendiu. Si alte maruntisuri, gen arculete si update de soft. Totul GRATUIT, trebuie doar sa te prezinti.

Intrebarea mea pentru tine si domnul care ti-a spus de 180.000km este daca ti-a recomandat si eventual executat gratuit toate cele enumerate mai sus. Daca DA, stima noastra si mandria! Daca NU, cauta alta reprezentanta!

Acum as cam vrea sa o vand sa sa cumparam modelul mai nou sau un XC90 cu km mai putini. Sa vedem...., vremuri grele, masini (Volvo) scumpe:)

 

Revizii Volvo XC60.docx

Ce relevanta are locatia cu intratul pe forum?E necesar sa fii in tara ca sa frunzaresti un forum mioritic?:DApoi ce treaba are zona,praful din aer cu schimbatul uleiului in cutie?:lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ujio said:

Ce relevanta are locatia cu intratul pe forum?E necesar sa fii in tara ca sa frunzaresti un forum mioritic?:DApoi ce treaba are zona,praful din aer cu schimbatul uleiului in cutie?:lol:

Intr-adevar, s-ar putea sa aiba, s-ar putea sa nu aiba relevanta locatia. De obicei insa, cred ca este mai important sa imi iau informatii despre un anume obiect din zona in care locuiesc, ca doar nu vin pana in Romania sa imi repar masina, sa ii fac service sau sa caut piesele de schimb necesare.

Poate a fost si din cauza faptului ca de 3 ani incoace si 80.000km parcursi am avut norocul sa am o masina care nu mi-a facut niciun fel de problema, nu a necesitat niciun fel de interventie intre 2 intervale de service (mai putin vreo 2-3 becuri). De aceea acum, cand ma gandesc sa o schimb, neavand bani pentru una noua, incerc sa imi iau informatii din cat mai multe locuri, sa vad daca nu fac cumva o greseala, daca nu cumva modelele mai noi nu au mai multe probleme, etc.

Cat despre schimbatul uleiului la cutia de viteze cand masina este exploatata in conditii mai dure am citit despre acest lucru intr-un manual de bord al unei Toyota RAV4 pe care am avut-o inainte de Volvo. Am intrebat despre asta si aici, la Volvo, si mi-a fost confirmata legatura intre conditiile de exploatare in zone mai poluate si cu mult praf cu anumite exceptii de la regula. Nu am intrat in detalii tehnice, nu am cunostinte atat de avansate. Daca gresesc cei din reprezentanta sau cei care au scris manualele de bord nu am eu calitatea sa judec.

Cat despre alegerea uleiului, in cazul meu 0W30, l-am ales dupa ce am citit mai multe articole de pe site-urile de specialitate. Cu toate ca masina sta noaptea in garaj, acesta nu este incalzit si in zona in care stau de multe ori este extrem de frig. Chiar daca au fost cateva ocazii in care am primit mesajul pe bord ca bateria ar avea un nivel redus de incarcare, masina a pornit fara exceptie "la sfert", daca se poate spune asa la pornirea cu buton. De exemplu:

Temperature range; when compared, the 0w20 motor oil happens to have a higher temperature than the 0w30 motor oil. One of the main features of the 0w30 motor oil is that it has low-temperature capabilities. The 0w30 oil has been designed in such a way that it is able to function when most of the other conventional motor oil fails. This motor oil is capable of functioning properly on extreme conditions. While the 0w20 motor oil is capable of being used in extreme conditions, the 0w30 happens to be more efficient.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 12.5.2021 at 8:27 AM, florio1960 a spus:

Salut,

Fiind in Germania, nu am mai intrat de mult pe acest forum, asa ca scuze pentru raspunsul intarziat.

Din informatiile mele, pot sa iti confirm (vezi si atasament) ca cine ti-a spus 240.000km a avut dreptate. Cat priveste uleiul de la cutie, doar daca mergi prin zone extrem de poluate sau cu mult praf se recomanda schimbarea acestuia. Nu este cazul aici in Germania si sigur nici in Romania. Nu stiu la care service din Romania ti-au spus asa ceva, dar roaga-i sa-ti arate un document original Volvo cu acest interval de 180.000km. Poate doar daca motorul de 133KW cum ai tu nu este diferit ca specificatii de al meu, cel de 140KW, Euro 6b. Vezi indicativ in atasament. Eu, din cate am cercetat, s-ar potrivi si la tine 240.000km sau 10 ani.

Ma mai uit insa pe diverse site-uri de mica pulblicitate atat de aici din Germania cat si din Romania si vad ca multi vanzatori se lauda ca au schimbat kit-ul de distributie la un kilometraj mult mai mic si asta ma face sa ma gandesc ca ori au avut zgomote la pornire, ori pierdeau apa pe la pompa, ori, sa ma iertati, km de pe bord erau, sa zicem elegant, intineriti.:)

Am cumparat masina din Romania (provenienta Germania, fabricata in Belgia) cu 89.000km la bord in aprilie 2018 si acum, dupa 3 ani si 80.000km facuti prin toata Europa, cred ca 90% pe autostrada, masina porneste si merge ca in prima zi, nu "mananca" aproape deloc ulei (Castrol Volvo 0W30 5l la fiecare schimb dupa 25-30.000km) iar apa adaug aprox. 50ml cam la 6 luni. Oricum, din 2018 de cand stau in Germania, neamtul de la Volvo m-a chemat in fiecare an chiar si de ori la diverse actiuni de remediere a unor probleme descoperite la acest model. Anul trecut de exemplu, mi-au schimbat 2 furtune in partea din fata a motorului si au inlocuit ceva de la galerie care prezenta risc de incendiu. Si alte maruntisuri, gen arculete si update de soft. Totul GRATUIT, trebuie doar sa te prezinti.

Intrebarea mea pentru tine si domnul care ti-a spus de 180.000km este daca ti-a recomandat si eventual executat gratuit toate cele enumerate mai sus. Daca DA, stima noastra si mandria! Daca NU, cauta alta reprezentanta!

Acum as cam vrea sa o vand sa sa cumparam modelul mai nou sau un XC90 cu km mai putini. Sa vedem...., vremuri grele, masini (Volvo) scumpe:)

 

Revizii Volvo XC60.docx

Corect....corect.  Nici eu nu am mai intrat pe forum de ceva timp tot din cauza ca locuiesc in Jermanea. Hai sa-ti spun ceva:  decat sa dai informatii aiurea mai bine las-o jos.   Avem niste oameni care au lucrat la forumul asta si au pus aici niste informatii de care s-au lovit cam toti dar fiecare si-o rezolvat problemele cum o putut. Chiar mi-as dori sa nu ai probleme cu masina pentru ca neamtul te va manca de viu si iti spun si de ce.  Avem 1 aici pe forum care si-o trimis masina in Romania cu platforma doar sa o faca sa porneasca pentru ca neamtul doar scria facturi dar ii dadea masina inapoi la fel cum o ducea.  2500 de euro in total la diferite reprezentante volvo plus pompa de presiune 450 de euro ca la sfarsit de an masina tot nu pornea. 

Ca sa fiu on topic iti spun si cu uleiul in cutie cum este.  Volvo recomanda sa nu schimbi uleiul si poti sa incerci asta dar clar, mari sanse sa te lase cutia pe la 300k.   Deci uleiul se schimba si nu exista o regula de kilometrii. il schimbi cum crezi tu adica daca vrei poti si la 50k sa o faci si asta chiar ar fi recomandat daca ai locui la Balea Lac si exploatezi cutia de viteze pe serpentine.   Poti la fel de des sa-l schimbi si daca tragi des platforme/rulote  dupa tine pentru ca la fel cutia  este exploatata.   Deci iti spun clar ca praful si Romania nu are nici o legatura. O sara faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afara smecherii wannabe nu sunt tolerati.Ori esti smecher daca vrei sa conduci masina smechera,ori esti rupt in "fund" si mergi cu masini de marci modeste.Doar in tara se poate rupti in "fund" dar cu masini bune.Si cel ce a adus masina in tara a facut-o pentru ca nu mai putea sa sustina costurile mari ale reparatiilor acolo.Si sa demontez alta afirmatie falsa(Poti la fel de des sa-l schimbi si daca tragi des platforme,rulote dupa tine pentru ca la fel cutia este exploatata)-NU,deoarece intervalul de schimb recomandat pentru uleiul de cutie este pentru exploatare normala,daca tractezi trebuie schimbat MAI DES.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o las mai sus sau sa o las jos este intr-adevar un sfat pertinent:huh:. In al doilea rand nu am spus niciodata ca Romania ar avea vreo legatura cu schimbatul uleiului la cutie. Si apoi daca ma lasa cutia la 300.000km, aici o gasesc cu cateva sute de euro in multe locuri si, dupa parerea mea, se justifica cheltuiala pentru asa o piesa importanta la asa un numar de km. Asta considerand ca, de exemplu, citesc pe forum ca multa lume sfatuieste utilizatorii, care inca nici macar nu si-au cumparat masina, sa cheltuiasca 800 Euro pentru un update de soft oficial Polestar. Deci consider ca anumite hotarari le iei in functie de dorinte, dar si de ce contine portofelul. De aici si frumustea de a primi si a da sfaturi, dar mai ales de a impartasi experiente. Apoi, peste tot in lume exista reprezentante incompetente, zic asta la modul elegant. Din fericire pentru mine, am avut norcul sa cunosc aici, ca si in Romania, mecanici auto competenti, si nu neaparat la reprezentanta, care nu s-au lasat, pana nu au rezolvat problemele complicate. Eu, asa cum am mai scris, pana acum am fost ferit:thumbsup2:.

Important este ca am mai invatat un lucru: ca trebuie sa stau in banca mea. A se observa ca numai membrii cu vechime, adica cei care ar trebui sa fie si cei mai experimentati, comenteaza. Unul s-a legat, poate prieteneste, de locatie si de informatia data de mine (era doar un detaliu, am explicat apoi ce legatura avea locatia), altul te jigneste subtil cu "las-o jos" cu informatiile tale aiurea. Poate nu toata lumea are rulota, face "liniute" sau alearga ca dementul pe serpentine. Sau daca face cele anterior mentionate, ar trebui sa si le asume, Volvo nu este indestructibil.

Si apoi, mai am o intrebare: unde erau sau ce citeau acesti seniori cand utilizatorul Volvou a avut nevoie de informatiile din postarea initiala?

Intrebarea este retorica, sunt convins ca o sa urmeze o avalansa de raspunsuri "pozitive" pe care insa ii asigur pe comentatorii mei ca nu o sa le citesc, mai fac o pauza de 3 ani, poate o sa gasesc o alta atmosfera aici, sau poate nu o sa mai conduc un Volvo, sau .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Ujio a spus:

Afara smecherii wannabe nu sunt tolerati.Ori esti smecher daca vrei sa conduci masina smechera,ori esti rupt in "fund" si mergi cu masini de marci modeste.Doar in tara se poate rupti in "fund" dar cu masini bune.Si cel ce a adus masina in tara a facut-o pentru ca nu mai putea sa sustina costurile mari ale reparatiilor acolo.Si sa demontez alta afirmatie falsa(Poti la fel de des sa-l schimbi si daca tragi des platforme,rulote dupa tine pentru ca la fel cutia este exploatata)-NU,deoarece intervalul de schimb recomandat pentru uleiul de cutie este pentru exploatare normala,daca tractezi trebuie schimbat MAI DES.

Ma gandesc ca nu cu mine ai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Ujio a spus:

Bag seama iar n-ai inteles nimic. Citesti printre randuri sau nu citesti nimic ? Nu stiu ce mecanici aveti voi la olt dar nemtii fara calculator sunt pe langa. Iti repet atunci. 2500€ dati plus o pompa de presiune adica 450€ iar masina era in acelasi stadiu. Adica dai 2500 si nu ai nici macar un surub schimbat la banii astia.  Asa ca mai bine o ales sa trimita masina in Romania cu platforma care si aia o fost 1100€ dus-intors plus reparatia la Bucuresti 1000€. Nu stiu de ce iti tot faci tu griji ca ala isi permite ca ala nu. De permis isi permite ca de stau sa ma gandesc o bagat mai multi bani in masina lui fata de cat o costat masina ta.   Lasi impresia ca toti is prosti si rupti in "fund" dar tu esti mortal de tare si bogat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inexact,eu doar imi cumpar ce pot intretine,asta e diferenta.Nu incerc sa par ceea ce nu sint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce as putea sa par eu cu un xc90 din 2004 care arata de zici ca o trecut prin razboi? Nu vrea nimeni sa arate nimic cel putin eu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai posibilitatea sa platesti intretinerea doar a unei Dacii,e inutil sa iti cumperi altceva superior.Vei suferi doar si nimic mai mult.Si eu de-a lungul anilor am avit diverse masini,in functie de venituri.Dar am fost si in situatia sa nu mai pot intretine o masina scumpa,ce devenise prea mult pentru nivelul meu.Si am renuntat la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bun in cazul meu mai am si un opel omega de consuma cat 3 dacii. Asa ca orice ai lua la un moment dat o sa coste bani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de aia spre sfarsitul vietii toti au masini modeste....Ca spre final nu mai facem bani,ca ajungem la concluzia ca nu ne mai trebuie unde vom merge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now