Sign in to follow this  
Followers 0
iulirx

diesel contra benzina - comentarii asupra evolutiei cercetarii

38 posts in this topic

cam ce se poate spune despre ultimile cercetari in domeniu.

fara liniute, fara subiectivisme.

totul spus cu referinte la ceva care poate fi vizualizat de toti.

fara youtube si restul, doar informatii pertinente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca tu cauti flameuri pe forum si nu stii cum :P

Ideea este ca dieselul pe autoturisme a aparut pt consum, in ultimii ani a inceput sa fie mai rafinat dar tot nu a ajuns la performantele unui benzinar turbo. Singurul avantaj este dat de consumul mic care deja nu mai este mic la motoarele cu FAP. Deja dieselul a ajuns intruchiparea marketingului. Adevaratele dizele au fost cele cu pompa rotativa care mergeau cu orice fel de motorina si aveau performante dinamice bune si consum extrem de mic, vorbesc de motoarele de 1.9l de la VW care dezvoltau 90cp si 110cp sau 2.5 V6 TDI de 163cp-180cp . In rest toate cu pompa duza sau common rail au probleme mai mici sau mai mari.

Acum nu stiu daca tu vrei sa vb strict de motoarele de la Volvo sau de diesele in general.

Oricum la ora actuala cele mai performante sunt motoarele SD de la BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am diesel care consuma foarte putin. Si asta ma intereseaza in primul rind ! Cosum mic , intretinere mica ! Am un motor Renault mai mult decit onorabil care se apropie de 500.000 fara interventii speciale. Skimbat pompa de injectie care s-a stricat de la o motorina de provenienta dubioasa(pseudoeconomie).Am skimbat asadar Rotodiesel(defect de la motorina) cu un Bosh de ocazie care e mai zgomotos dar face treaba. Masina nu consuma ulei(10W-40), nu depasesc 130km/ora decit foarte rar , cind ma ia gindul si.........ma pomenesc la 125-130km./h Bineinteles ca reduc imediat la 110 , viteza mea de croaziera.Consumul nu a fost niciodata mai mic de 4l/100km.,dar nici mai mare de 7(oras-iarna).As pune un cosum mediu de 5,5l/100km. Intretinere aproape  0!~ In afara de faptul ca nu are servodirectie si A/C , e bine....e batrina si ea.....si eu......sunt multumit. Diferenta e ca masina o pot skimba.........

A , si inca o kestie; cele mai perfomante motoare diesel sunt , bineinteles, PSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HA HA HA HA, eu la Golful 1 am schimbat motorul la 650k km, era din 78 saracutul, era mai batran ca mine cu un an. Acum nici nu imi vine sa ma mai sui in Golful 1, desi acum are un Turbo Diesel modern din anii 90 tot baraie haraie ca orice diesel din generatia lui. Singurul avantaj al motoarelor antice diesel este consumul, acesta este infim dar si performantele sunt ridicole, vreo 15 sec suta si zgomot cat cuprinde.

Acuma dieselele moderne sunt cu injectie directa, o mare inginerie care reduce consumul dar din cauza normelor ecologice si a reducerii zgomotelor este nevoie de un ciclu preinjectie si altul de injectie propriuzisa, avantajul este cresterea performantelor pe de o parte si scaderea zgomotului pe de alta parte, nu se mai aude acel zdrang zdrang de diesel antic, ci se aude un rontait sublim. Uleiul folosit acum nu mai este 10W40, dieselel moderne folosesc 0W30, mai scump dar se preteaza la LONG LIFE, adica schimburi la 30k km .

A, inca o kestie, cele mai performante diesele sunt de la BMW, 2L @177CP si 3L@286CP  PSA saracii abia au ajuns la un V6 de 2.7L@204CP pe cand Alfa Romeo scoate 200CP din 2.4L  iar Saab scoate din 1.9L 180 CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A , si inca o kestie; cele mai perfomante motoare diesel sunt , bineinteles, PSA.

Keep on dreaming... Sunt depasiti inclusiv de VAG in acest moment.

Oricum, cum a zis si Bogdan, BMW rules. Cu o mica corectie. Motorul 2 litri diesel BMW are 1995 cmc si 204 CP ;) (motorul de pe 123d), la un consum de 5.23 litri la 100 km, si cuplu de 400 nm (295 lb-ft). Si la emisii de 138 g/km.

BEAT THAT, PSA. BEAT THAT, ANYBODY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti dreptate cu totii ! PSA face cele mai grozave motoare ! Allez PSA !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea fiecare cu ce ii place,sa faci o comparatie intre diesel si benzina. ii o prostie.ii clar ca diesel consuma mai putin, iar benzina ia mai mult,asa ca daca stam sa le analizam,toate pana la urma tot benzina,are arderea mai buna decat motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo de motoarele psa! fratele meu are un peugeot 406 de la care nu am vazut niciodata fum. chiar niciodata.....nici macar la pornire, niciodata! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Raul Asta e clar, daca vrei sa incendiezi o masina normal ca vei folosi benzina pt ca arde mult mai bine .

@muadDib nu se puneeeeeeee, am uitat de motorasul ala, auzisem eu de un 2l@200cp de la BMW dar vad ca nu e pe seria 3. Oricum astia de la bmw pe langa faptul ca fac motoare super puternice le mai fac si fiabile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel-ul meu "batran" e inca performant. La drum lansat nu imi sta in fata masini din aceeasi clasa cu motoare pe benzina pana in 1,6 chiar si 1,8. Aici, intervine si factorul consum... Eu imi permit sa merg pe distante lungi, cu viteza de 140-160km/h... nu imi afecteaza simtitor consumul, pe cand la benzina se simte si in romania e important si asta.

La plecare de pe loc nu am nici o sansa... eventual la un start lansat si nu chiar cu orice marca  ;D

Cat despre motoarele PSA... nu stiu ce sa zic. Eu am condus Peugeot 307sw din 2005, de mai multe ori, plus un ford focus tournier 1,8tdci... plus un Peugeot Boxer. Motorul de pe Ford mi s-a parut mult superior... mai plin de viata si mai puternic. La peugeot... avea in primul rand, un lag mare la turbo; puterea maxima se atingea relativ la putine ture 2800-3000, cand incepeai sa simti ceva, trebuia sa schimbi viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diesel-ul meu "batran" e inca performant. La drum lansat nu imi sta in fata masini din aceeasi clasa cu motoare pe benzina pana in 1,6 chiar si 1,8

Din experienta proprie: golf 4 1.6 16v - 195 Km/h, golf V 1.9TDI  - 185 Km/h, ambele masini pline de oameni si bagaje.

Te duci lansat in functie de cati CP ai...parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf-ul nu se pune  ;D . Nu e din aceeasi clasa. Asa am un amic care are pe al sau renault twingo un motor de 1,1 sau 1,3 (nu mai stiu exact) si nici nu il vad cand trece pe langa mine.  :P

La viteza... seful meu s-a dat cu a mea pe autostrada soarelui cu 180km/h iar un coleg cu o masina identica a ajuns la 200km/h pe DN1 intre ploiesti si comarnic. Spunea ca parca motorul ar mai fi vrut o viteza... eu nu am incercat asa ceva ca imi e frica de radare. Dar iti pot spune ca ajunge f usor de la 120 la 160. Ultima oara probat pe dn1, sambata... m-a enervat unu cu Astra de 1,6  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haide mai Adi, ce naiba :D Pai hai sa-ti servesc iarasi niste contra exemple,

Swift Sport 1.6l ....8.9 suta/200kmh top speed

Citronel C2 1.6 VTS.8.3 suta/202 kmh top speed

Toyota Corola 1.6 VVT-i 10.2 suta 190km/h top speed

Si sunt multe masinute cu motoare de 1.6 care spulbera masina ta, e vorba ca tu nu ai intalnit piloti ci soferi plictisiti.

Aceiasi parere o aveam si eu cu Golful meu de 150 CP DIZAL, dar am mai gasit cate un 330Ci sau un Outback 3.0 R care mi-au taiat elanul . La fel am patit si cu Volvo cand am incercat sa ma tin dupa o Bora 4MOTION 1.9 TDI @150 CP, cu greu am reusit sa depasesc Bora care avea 4 persoane la bord iar eu eram singur. Avantajul Borei era cuplul enorm si etajarea exceptionala a cutiei de viteze, la Volvo sunt treptele foooaaaaarrrteeee lungi astfel trebuia sa schimb numai in limitare si am reusit sa fac Bora, oricum daca Bora era goala si nu era 4 MOTION cred ca il prindeam pe ala abia la Targoviste .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

La drum lansat nu imi sta in fata masini din aceeasi clasa cu motoare pe benzina pana in 1,6 chiar si 1,8.

Aceeasi clasa... adica sedan-uri in 4 usi si portbagaj.

Sper sa nu incepem sa ne contrazicem din nou.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris Toyota Corolla, este cit se poate de sedan. Iar daca zic Jetta 1.4 TSI o sa-mi sari in cap ca e Turbo+Compresor .

Aaaaaaaaaaa sa nu uit, de cand 440 este SEDAN ???? Ia mai verifica o data .

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 TSI este un motor extraordinar. As vrea sa conduc odata sa vad cum e.

Fa un drum de la Brasov la Oradea sau de la Bucuresti la Oradea... sau stabileste tu ruta. Numara cate masini cu specificatiile date de tine o sa vezi si mai vb dupa aceea de corectitudinea datelor mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ultima data cand am ajuns la Oradea (acum 2 luni) nu am ajuns prin Brasov, este foarte lung si prost drumul prin BV si am preferat valea oltului care era plina de BeMeWeuri si de Volvo....TIRuri :D 

Masinile enumerate de mine sunt masini ieftine, sub 20k E, sunt masini normale in bucuresti pe care le vad aproape la orice semafor. Corolla noua nu prea sunt multe dar AURIS sunt destule, la fel si Jetta.

Topicul insa era despre OTTO vs Diesel, fiecare castiga in liga lui. Nu poti sa iei un diesel de pe masina X si sa-l compari pe masina Y, nu merge chiar asa. Cel mai corect este sa comparam motoare pe aceiasi caroserie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si daca incerci sa faci o comparatie intre motoarele care echipeaza aceasi caroserie e destul de greu.

Am avut deosebita placere de a conduce un 440 cu motor de 1.7 turbo benzina. Pentru anul in care s-a fabricat, capacitatea care o avea, era ceva deosebit. Un demaraj extraordinar! Uneori ma gandesc cu melancolie la masina aia, am condus-o vreo 3 luni. Totusi, cuplul de la diesel imi da o mai mare incredere la volan. Nu in depasiri sau accelerari puternice... doar ca senzatie la volan. Cu diesel-ul nu mi-a murit niciodata motorul pana acum, oricum l-am chinuit. Plus ca sunt f multumit de cum porneste iarna (culmea). Nu am avut probleme pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte mituri, orice diesel din era noastra porneste iarna, problemele erau pe vremuri cand motorina nu era de calitate si la -20C se transforma in marmelada. Acum motorina este aditivata, are putina parafina si nu mai ingheata.

Revenind la topic insa trebuie amintita urmatoarea stire, Porsche trece la DIZAL, ce ziceti de asta :D

Unele voci spun V12 TDI de pe Touareg, altele spun 3.0 V6 de la AUDI, alte voci vorbesc despre un propulsor de 3.2L V6 si peste 300CP tot de la AUDI. Poate ca cei de la Porsche AG vroiau sa vada reactia publicului cu privire la un Cayenne diesel, acum ca au aflat-o poate ca stiu ce este de facut in viitor.

Oricum daca Subaru are diesel de ce sa nu aiba si PORSCHE :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu articolul, mie mi se pare o tampenie, pai renunta la traditie ( parca asa era vorba, ca Porche are o traditie ) in favorul cui ? Vanzarilor ? Popularitatii ? Poluarii ?

Si sa nu imi zica cineva ca fac asta pt consumul mai mic al motoarelor diesel ca e fix pix.

Sa imi explice si mie cineva ce e tampenia asta

Sa ne asteptam si la Ferarri ? Eu ma indoiesc ca Ferarri si Lamborghini vor face la fel dar nu se stie, in ultima vreme totul se rezuma la bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa nu mai pomenesti de Lambo ca e tot in curtea lui VAG, poate li se nazare si lor peste noapte sa bage un dizal in Gallardo :D

Iti zic eu de ce fac asta, pt piata, o masina sport care sa consume putin sa aiba performante bune si emisii de CO2 sub limita concurentei .

Oricum mitul de a pune dizal pe limuzine a apus de mult, exista seria 7 si S klasse dizal de ani de zile si au succes.

Si sa nu uitam ca singurul autoturism care a tras un Boing 747 a fost propulsat de un diesel, V12 TDI .

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect este sa compari pe aceeasi masina doua motorizari apropiate ca putere dezvoltata.poti compara la volvo 1.6 benzina 100cp,cu 1.6 diesel 109 cp.diferenta de pret intre cele doua motorizati este de 1500 euro plus pt motorina .ca performante motorizarile fiind cam pe acolo cred ca senzatiile nu sunt diferite,cu un usor avntaj pt cuplul mai mare al dieselului.si atunci diferentierea se face la bani.in cat timp se amortizare din consumul mai scazut de motorina diferenta de bani de la achizitie?cred ca undeva la 70-90 mii km,care in timp inseamna 3,poate 4 ani in medie,pt ca evident sunt si masini care parcurg 5000 de km pe an ,sau 50 000 km pe an.

in aceste conditii decizia este simpla benzina pt un rulaj anual mediu in jurul a 25 ooo km sau mai putin,si motorina pt un rulaj anual de peste 30 000 km. asa cred ca este corect sa faci calcul chiar daca acum este o moda cu dieselurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde unde mergi, in oras e mai comod dieselul. Oricum nu toate dieselele sunt egale, nu poti compara D5 cu 2.0D si nici 2.4i cu T5 . Motorizarile mici diesel sunt entry level, asigura mutarea carutei din pct A in B. Placerea o poti avea numai cand conduci motoare mari indiferent daca sunt otto sau diesel .

Oricum motoarele mici si aspirate OTTO deja sunt de domeniul trecutului, toti marii producatori au inceput sa faca motoare mici turbo care sunt mai FUN mai VERZI si mai economice. Exemplul cel mai bun este 1.4 TFSI de la VAG care poate scoate 170CP cu un consum urban de 10%. Si BMW a scos 1.6@163CP pe MINI, Mitzu are 1.5 T pe Colt si cam asta se pare ca este viitorul. La cati CP au sunt cu 50% mai ecologice decit un aspirat de aceiasi putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apoi...astept un "bugatti veyron... pe gpl"...ala sigur o sa fie varful gamei... ;D

Iti dai seama...pana va socotiti voi ce si cum e cu cuplul...cum dau eu fas la gpl... ;)

basca cu criza asta mondiala fac avere!... ::)

Oameni buni..faceti calculul la ce??  La CP? , la consum?  la cuplu?La pret? Daca e sa comparati...sincer nimic nu se compara cu mersul pe jos...ai de toate...consum mic  ;),cuplu  cand vrei  :D,e aproape gratis :D ..si caii (putere) nu trebuie scrisi pe ...capota  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm mersul pe jos poate fii periculos, ca pieton poti fii calcat de biciclisti ceea ce este periculos .

Facem calcul la placerea pe care o poate produce o masina cand este condusa, exista oameni care au placerea sa conduca diesel iar alti care au placerea sa conduca benzina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0