CeSeRe

XC60 - probleme dupa schimbare parbriz

15 posts in this topic

Salut,

Am un Volvo XC60 D5 AWD, an 2015, cumparat acum doua luni din Romania. Este primul meu Volvo. 
Fostul proprietar, cu doua zile inainte de a achizitiona eu masina a ciubit parbrizul si a deschis dosar de dauna pentru schimbarea acestuia pe Casco. 
Am cumparat masina si am schimbat parbrizul la Pikington Timisoara. Totul ok pana am plecat cu masina de la Pilkington din parcare si am constatat ca nu mai functionau sistemele de safety ale masinii (Drivers Alert, Lane departure warning, Road sign information, Lane keeping aid). Toate aceste sisteme erau functionale inainte de schimbarea parbrizului. 

S-a ajuns la concluzia ca trebuie recalibrare camerei din parbriz, prin urmare am mers la reprezentanta Volvo Timisoara pentru ca Pilkington nu se ocupa de asa ceva (mi-ar fi fost utila informatia daca o aveam inainte de a se apuca de schimbat). Aici s-a incercat recalibrarea dar se pare ca fara succes (moment in care cei de la Pilkington au zis ca ei nu isi asuma defectiunile, ca ei au schimbat doar parbrizul). 

Asa ca am ramas cu problema in brate. Motivul dat de Volvo a fost ca nu functioneaza camera din parbriz si trebuie facute investigatii (poate fi de vina cablajul sau camera, au sustinut ei). Este uimitor cum toate sistemele erau functionale si brusc dupa schimbarea parbrizului se defecteaza camera. Una peste alta am facut programare la aceeasi reprezentanta din Timisoara pentru aceste investigatii. 
Incepand de luni (11/01/2021) masina se afla tot la ei si se pare ca nu este problema la cablaj (au dat plafonul jos ca sa il verifice). Au zis ca au incercat si cu o camera de pe o masina "donatoare" dar nu au fost rezultate. Am intrebat daca pot folosi camera de la mine pe aceeasi masina "donatoare" daca aceasta are parbrizul original. Raspunsul a fost ca nu sunt compatibile. Tind sa cred ca problema nu este de la camera masinii ci de la parbrizul care probabil nu este original sau este montat necorespunzator.

Cu scuzele pentru o lunga poveste ajung la intrebarea mea: mai sunt persoane care au patit la fel si cum au rezolvat problema? Ceva sfaturi mi-ar fi utile.
Multumesc anticipat pentru suport!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica aveai Casco si ai pus parbriz Pilkington? 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avea fostul proprietar. Pe Casco-ul lui, din pacate da, am pus parbriz de la Pilkington. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pilkington sint in regula fiind folosite mai demult la marci anterioare. dar acum  si musai pentru marca suedeza din ce stiu sint "chinezarii"  bune ,speciale .(Fuyao ,sper sa fi retinut bine)

Montarea parbrizului in fabrica se face robotizat in repere date  controlate prin laser,implicit tot ce are montat pe parbriz  functioneaza  perfect,.

La fabricarea unui autoturism in linie ,daca mai lucreaza  "buluc" 2,3 persoane odata  pe la hayon ,bari fata -spate .In rest 1 persoana si  robotii peste tot.Ultimii nu gresesc ,nu iau pauze ,etc :) ,etc

Asa ca, ce pretentie sa ai !!!La reprezentanta trebuia sa mergi ,se spalau pe cap cu greselile lor si aveai autoturismul rezolvat. Traim in romania.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vede din exterior camera?

Eu pe XC60 MY 2011 am avut Pilkington si deci nu marca e problema ci modelul parbrizului.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se vede camera. Am primit raspuns de la Volvo ca au descoperit buba. Zona unde sunt localizate aceste sisteme in parbriz trebuie sa fie conectata la un sistem electric de dezaburire. Se pare ca acest sistem este intrerupt undeva in parbriz. Urmeaza saptamana asta sa vedem cum solutionam. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

adicatelea parbriz cu defect de fabricatie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Eu am parbrizul original,nu am umblat la el,si de ceva timp primesc uneori avertizari ca RADAR PARBRIZ BLOCAT sau ceva de genul...Am bagat testerul si zice ceva de sistem dezaburire radar parbriz...De obicei , imi functioneaza sistemele,dar la un moment dat se opresc datorita faptului ca se abureste radarul si nu mai vede...Deci la mine merg pana se abureste camera,cu toate ca am eroare pe deazburire camera...

Succes...Sunt curios cum o rezolvi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua tuturor...am stat si am citit foarte multe chestii pe acest forum, dar nu am reusit sa ma lamuresc in ceea ce priveste achizitionarea unui XC60.

Va rog sa ma lamuriti care motor este mai bun (si aici ma refer la cele din 2014-2016), D3, D4 sau D5?

Sunt incepator in ceea ce priveste Volvo, pana acum conducand doar BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e greu de ghicit. Evident T6!:P

Dar, dacă ții morțiș să fie Diesel, ia D5. Deși Volvo a declarat că nu mai dezvoltă motoarele Diesel, ci doar pe cele cu benzină, hibrid (tot cu benzină) și full electric. Deci, s-ar putea să ai probleme la revânzare cu un Diesel. Sigur, dacă iei în considerare doar second hand, atunci să știi că benzinarele se găsesc foarte greu, ceea ce spune multe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cele in 5 cilindri ,de preferat 2400cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, s-a rezolvat problema cu parbrizul.

L-au schimbat cu unul original Volvo si apoi s-a facut recalibrarea (un drum de vreo 200 km si recunoasterea a 300 de semne rutiere, asa am primit informatia de la Volvo). Acum totul este iarasi functional.

Ca parte neplacuta: cei de la Volvo Timisoara schimba parbrizele tot prin Pilkington si din pacate manopera acestora lasă de dorit: din interiorul masinii se vede lipiciul pe marginea stalpilor. M-as fi asteptat la mai mult profesionalism. 

Una peste alta, ma bucur ca functioneaza din nou cum trebuie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/17/2021 at 7:59 AM, dariusbaic said:

Buna ziua tuturor...am stat si am citit foarte multe chestii pe acest forum, dar nu am reusit sa ma lamuresc in ceea ce priveste achizitionarea unui XC60.

Va rog sa ma lamuriti care motor este mai bun (si aici ma refer la cele din 2014-2016), D3, D4 sau D5?

Sunt incepator in ceea ce priveste Volvo, pana acum conducand doar BMW.

Salut,

Probabil ti-ar prinde bine si un test drive ca sa vezi diferenta. Daca ai posibilitatea incearca un D5, sau un T6, cum a scris si mariusdaniel. 

2 hours ago, CeSeRe said:

 

 

Edited by CeSeRe

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04.03.2021 at 7:55 PM, CeSeRe said:

Salut,

Probabil ti-ar prinde bine si un test drive ca sa vezi diferenta. Daca ai posibilitatea incearca un D5, sau un T6, cum a scris si mariusdaniel. 

 

Multumesc frumos!!! Am luat un D5 din 2017...este excelent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now