ktln

merita sa pun gaz pe ea???

29 posts in this topic

volvo v40 '97 203000km

Am incercat sa fac o medie (urban cca 13l/100) in Bucuresti

Credeti ca pe gaz consumul ar putea creste mai mult de 15l/100?

Si cam ce autonomie as avea (fara reparatii majore la motor) 100000-200000km?

La prima vedere in raport cu pretul benzinei eu zic ca merita...

Voi ce ziceti?

Astept vesti

PS MC crezi ca m-ai putea ajuta cu o diagnoza??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga mea consumul de benzina nu creste o sa ai un consum de gaz mai mare dar o sa se compenseze cu pretul avand in vedere ce circulatie e in bucuresti ar merita dar depinde cum te-ai obisnuit cu masina cand o sa fie pe gaz nu o sa mai mearga asa cum a mers pe benzina iar toata treaba merita daca faci zilnic drumuri cu masina asa merita gaz daca nu ai drumuri zilnice mai bine nu pune gaz .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu se merita.

Gazul e o porcarie cu care te risti doar daca ai motor mare. De exemplu, un V8 de 4 litri ca cel de pe Jeep GC. Acolo face diferenta, e mult displacement care trebuie umplut cu carburant... Plus ca motoarele mari ai si suficienta rezerva de cuplu/forta care sa compenseze diferentele (pe gaz se puturoseste serios)

La motor de 1.8  ??? ... Hell, ia-ti Polo de 1.2 si ai terminat balciul.. Sau Corsa de 1.0. Sau ATV de 0.250.

@Sabau Raul: Poti sa zici toata fraza aia cu o singura suflare? Esti mare :P !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

merita gazul pe volvo(depinde cat faci cu masina ca sa merite).La un 20.000 pe an,daca o tii 2 ani cu o instalatie clasica si 3-4 ani cu secventiala..Eu spun asta pt ca am avut 2 volvo pe gaz,un 1721 cmc,instalatie clasica si un 2500 cmc cu instalatie secventiala.

La instalatia clasica s-ar putea sa fie mai mare consumul cu 1-2 litri fata de benzina.La cea secventiala consumul gaz-benzina este identic.In ceea ce priveste autonomia motorului daca pui gaz-te plictisesti de ea,o arunci/vinzi si tot va merge.

Cu ambele am facut 50.000 km intr-un an si nici o problema.Pretul gazului 2,4 iar benzina cam 3,9.E ceva,nu?Si benzina se va mai duce..............

Restul sunt speculatii.Iti spun eu,MERITA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si nu, este discutabil . Eu am vrut la un moment dat sa-i pun gaz si fac cam 30k km/an deci teoretic amortizam investitia destul de repede DAR.

1. nu toate instalatiile secventiale sunt bune

2. exista diferente de calitate foarte mari intre statiile de GPL, din aceasta cauza se decalibreaza instalatia

3. cand temp exterioara depaseste 40C nu mai poti baga gaz. Se face presiune foarte mare.

4. butelia clasica este mare si inestetica iar cea toroidala este prea mica, 40L este totusi putin pt o masina care consuma pe gaz 10% deci autonomie de 400km.

5. pretul unei instalatii secventiale bune depaseste 2200RON (4 cilindri)

6. masina cu motor sub 2L nu mai fuge cu GPL

7. consumul nu este la fel, teoretic gazul este mai slab din pdvd caloric fata de benzina cu 10% in realitate insa pe gaz consumul creste cu cel putin 20%, adica un consum de 8%  se transforma in 9.6%, adica acel GPL care costa 2.5RON/L este de fapt 3RON/L iar benzina costa 3.9RON/L adica o diferenta de 0.9RON la 1 L. Adica tradus in procente GPLul este mai rentabil cu 30% .

8. trebuie umblat la RAR la omologat etc .

9. Este un mit ca merge pe GPL, pornirea se face pe benzina, la turatii mari, sarcini mari trece automat pe benzina, deci se consuma si benzina.

10. o grija in plus .

Sper ca am fost destul de explicit.

Mai sunt insa si alte probleme, daca iti iei secventiala cu STAG 200/300 poti sa ti-o calibrezi singur, dar sa stai in fiecare luna cu laptopul si cu nasul in motor nu este chiar placut.

Si cea mai mare problema este cu montatorii, eu in Bucuresti nu stiu decit 2 montatori buni, restul sunt pusi pe faut bani, am mai multi prieteni taximetristi care au renuntat la GPL, raspunsul a fost destul de sec: NU SE MERITA FRATE pt 30 RON economie pe zi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ar conta foarte mult cu ce firma pui instalatia.Intra gaz si la 40 grade afara,chiar si al 45 grade(verificat).In ceea ce priveste faptul ca fuge sau nu cu gaz,trebuie amintit ca pe gaz,pt acelasi cuplu motor turatia treuie sa fie cu 3-400 rpm mai mare.Si de fugit nu mai vad frate unde sa te duci,e plina tara de golfuri si opeluri dupa 1 iulie.Si pe A1 se merge cam in coloana,peste tot!!!!

mentin parerea ca nu e dirententa la consum,sunt la a 3 a instalatie secventiala.Iar ca rentabilitate-la volvo cu motor de 2,5 de 1 mil faceam 350 km pe gaz si 210 pe benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pe mine m-ar tenta sa o pun pe gaz.

dar .... habar nu am. am vorbit azi cu o firma care pune instalatii si a zis ca plata pot sa o fac in rate pret total 3000ron eu cheltui cam 600 ron pe luna pt benzina. habar nu am ce sa fac.

ce zice-ti voi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 6  mil/luna benzina inseamna ca mergi,deci merita.Eu bag cam de 8mil si merita.La 30 mil banuiesc ca-i secventiala?!Chiar si 30% cum spunea Bogdan,nu este de colea.Faci mai multi km sau cheltui mai putin pe luna pt benzina.Sau: aprox 3000 litri gaz sau 1846 benzina/an.PArca e ceva diferenta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Robert nu vreau sa te contrazic dar este gresit calculul tau.

1. 100RON=41.66 L GPL la 350km inseamna 41.66/3.5=11.90% consum

2. 100RON=25.64 L  benzina la 210km inseamna 25.64=12.2% consum

Se observa greseala cu ochiul liber :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

Cu toate ca e postul destul de vechi ma risc sa intreb.

Pana la urma ai bagat gaz? Ce instalatie?

Eu am AGC Compact doar de 1600 km. Ca bani imi este clar ca merita, in 10.000 km mi-am recuperat investitia.

Intrebarea mea este daca ti se aprinde check engine (portocaliu). Dupa 200 de km mi s-a aprins, am corectat eroarea, dar dupa 200 km s-a aprins din nou. Eroare zicea ceva de amestec, erau de fapt 3 erori doua ziceau ceva de oxigen insuficient si una ceva cu sonda lambda.

Din cate am vazut la alte masini e destul de des intalnita eroare si masinile merg fara nici o problema. La Volvo aveti ceva experiente de genul? Creste consumul, afecteaza cumva? Tin sa mentionez ca la mers nu se sesizeaza nici o diferenta, iar treaba cu pierdut de putere e doar la nivel teoretic. Practic nu se observa cei 7-10 cai pierduti.

Fata de data cand se discuta acest topic acum benzina e dublu la pret.

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

Cu toate ca e postul destul de vechi ma risc sa intreb.

Pana la urma ai bagat gaz? Ce instalatie?

Eu am AGC Compact doar de 1600 km. Ca bani imi este clar ca merita, in 10.000 km mi-am recuperat investitia.

Intrebarea mea este daca ti se aprinde check engine (portocaliu). Dupa 200 de km mi s-a aprins, am corectat eroarea, dar dupa 200 km s-a aprins din nou. Eroare zicea ceva de amestec, erau de fapt 3 erori doua ziceau ceva de oxigen insuficient si una ceva cu sonda lambda.

Din cate am vazut la alte masini e destul de des intalnita eroare si masinile merg fara nici o problema. La Volvo aveti ceva experiente de genul? Creste consumul, afecteaza cumva? Tin sa mentionez ca la mers nu se sesizeaza nici o diferenta, iar treaba cu pierdut de putere e doar la nivel teoretic. Practic nu se observa cei 7-10 cai pierduti.

Fata de data cand se discuta acest topic acum benzina e dublu la pret.

Numai bine!

Salut

Da, in iunie anul asta am pus instalatie gpl tomaseto cu stag 300 cu rezervor toroidal de 42 l utili

Toata afacerea m-a dus 2800 roni

Deja am trecut de prima revizie (15k km), si eu zic ca merita

Ca si consum de la plin la plin (40 l medie) am scos intre 11.1 si 14.2

Si ca sa revin la intrebarea ta...da, si la mine se aprinde(a) "lambda"

Spun se aprindea pentru ca de ceva timp nu s-a mai aprins deloc

Oricum eu am ceva probleme cu sonda, am catalizatorul taiat, deci am ceva bube pe care sper sa le rezolv in primavara

Concluzie...pentru mine merita, chiar si asa cu problemele pe care le am la masina...

Apropo, ca tot venni vorba, ma gandesc serios sa-i pun si instalatie de hidrogen, si poate dupa aia si o instalatie de pom, etc,etc :))

Unii au tunnin, altii au instalatii frate

Toate bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroc ca instalatiile alea de hidrogen sunt ca magnetii de economisit benzina, total inutile, ca altfel ai fi facut mare bum, hidrogen+GPL indesat in admisie, la cel mai mic rateu faceai un mare foc de tabara sub capota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In curand .

Atata timp cat faci economie se merita .

Totul se rezuma la bani economisiti . Avand in vedere ca Italia este plina de gpl si nu este o rusine , nu vad unde este problema la noi in tara . Avand in vedere ca pe afara se vand la greu instalatii de bi-fuel atat pentru diesel cat si pentru benzina . Mergand bi-fuel economisesti bani si poluezi mai putin ( nah ca sa fiu si ecologist)

De ce sa dai pe un lucru 6 lei cand poti face acelasi lucru cu 3 lei ( cu conditia sa iti permiti instalatia de gpl si sa se justifice la km pe an facuti ) ? Doar ca sa vada lumea ce fudul/barosan/Bo$$ sunt/esti ?

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel, "masina cu peleti" a existat, au fost perioade de criza in timpul razobaielor cand majoritatea si-au facut conversii pe combustibil solid. Eu sunt pro gpl, dar nu pro magneti-hho-alte inventii de prostit natiunea.

http://www.lowtechma...d-gas-cars.html

"In 1957, the Swedish government set up a research programme to prepare for a fast transition to wood gas cars in case of a sudden oil shortage.

This investigation, supported by car manufacturer Volvo, led to a great deal of theoretical knowledge and hands-on experience with several road vehicles (one seen above) and tractors over a total distance of more than 100,000 kilometres (62,000 miles). "

"You can go around the world with a saw and an axe", as John Dutch puts it. His compatriot, Joost Conijn, grabbed this opportunity to take a two-month trip throughout Europe, without worrying about the proximity of the closest of gas stations (which are not always easy to find in a country like Romania).

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva cu GPL mai vechi? Afecteaza cu ceva acea eroare in timp?

Pe mine m-a costat 2100 lei instalatia iar consum strict extraurban 9.3 de la plin la plin (Bucuresti-Craiova tur-retur, 2 adulti + 1 copil, bagaje aproape inexistente).

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesanta treaba cu gpl-ul.Dar eu sunt fan diesel,si cum se vehiculeaza traba cu timbrul verde ma bate si pe mine gandul unei benzinare,prin urmare a unei instalatii gpl.De meritat se merita,am un amiccu un a4 2.0i fsi sise merita plus intretinerea mai ok la benzinare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva cu GPL mai vechi? Afecteaza cu ceva acea eroare in timp?

Pe mine m-a costat 2100 lei instalatia iar consum strict extraurban 9.3 de la plin la plin (Bucuresti-Craiova tur-retur, 2 adulti + 1 copil, bagaje aproape inexistente).

eu am gpl de 8 luni de zile am facut deja vreo 22.000km cu ea...am facut revizia la gpl acum 7000km si am platit 80ron pe nu stiu ce filtru si in rest nu am alte cheltuieli.....cu 55l gaz eu fac intre 370km in oras si 500km in fara orasului....o sa ai in permanenta senzor motor aprins in motor de la sonda lamda care se afuma rapid.... (eu le-am schimbat de 2 ori dar in maxim 1000km ii inapoi :D ) .....in principiu am devenit fan GPL si mi-as mai pune si urmatorul volvo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus si eu pe a mea gaz si ce pot sa zic:

-Nu simt diferenta de putere intre gaz si benzina

-instalatia a costat 2200 lei lovato cu rezervor toroidal 42l ( intra gaz cam 30 si ceva de litri)

-plinul a costat in jur de 120lei :headbang: senzational( urmeaza sa vad cat consuma in Bucurestiul nostru scump si drag)

-dupa 100km s a aprins senzorul de motor si ma seaca.(as scoate becul din bord sa nu il mai vad aprins; asa de rau ma enerveaza) Nu se stinge nici daca o trec pe benzina.

-si cam atat pot sa spun momentan

-Revin cu urmatoarele pareri.

Edited by morariu.mihai
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu propun cand o sa ti se aprinda si becul de avertizare lichid frana sa il scoti si pe ala, apoi sa ne povestesti ce la moda e sa traiesti periculos.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand aveam probleme cu bordul ... a constatat bogdan ca aveam becurile de la triunghiul de avertizare scoase(cel galbens si rosu) ... deci sa vezi cate chestii am descoperit cand l-am reparat ... :))

dar pana atunci nu stiam de nici o eroare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu aveam firul taiat de la martorul de check engine. Primul lucru a fost sa il lipesc la loc. Din fericire nu avea nicio eroare masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si eu interesat de montajul unei instalatii GPL, as dori sa stiu daca sunt ceva probleme la prima pornire la rece, in zilele friguroase cu adevarat. Am cunoscuti cu Opel si Logan carora iarna le pornesc masinile la a 3-4-5-a cheie, si asta de cand au montat gazul. Oamenii sunt multumiti privind problema prin prisma economiei la carburant si trec cu vederea acest inconvenient. La motorul 2.0 16 valve (generatie 1995-2003) dar si 1.8 si 1.6 sunt ceva experiente pe gaz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai masina porneste pe benzina si cand sare de 40 grade, sau de 3000 rpm trece pe gaz, sau cel putin asa ar trebui

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel se poate programa cand sa treaca pe gaz la instalatiile secventiale. Eu cand am montat gaz pe un VAG mi-au setat-o pe la 30 de grade si 2000rpm si nu avea nici un fel de problema nici la pornit nici la mers.Intai trebuie sa ajunga apa la 30-40 sau cate grade e setata si apoi cand treci de turatia stabilita trece in gaz. Daca nu ar costa atat de mult o instalatie pentru 5 cilindri mi-as fi pus si eu pe ea.

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now