Sign in to follow this  
Followers 0
Tarabostes

XC40 T5 Plugin Hibrid

45 posts in this topic

 

La 01.09.2022 at 6:18 PM, mariusdaniel a spus:

Cred că se face o oarecare confuzie aici. Un sistem de navigație prin GPS, nu văd cum ar putea avea opțiunea de trafic în timp real. Prin definiție, e prin GPS, nu prin internet. Sau, poate nu sunt eu la curent cu ultimele noutăți. Ce nu înțeleg eu, este de ce nu am aceste opțiuni la Android Auto și pe Google Maps, ca la Waze. . De câte ori l-am încercat nu mi s-a părut că face altceva decât ghidarea pe o hartă. e drept luată din internet. Nu mai zic de vocea absolut nesuferită care te ghidează. 

Masina mea e conectata permanent la internet, am platit aceasta optiune la achizitie. Problema este una de serviciu, care nu functioneaza in Romania, ca si altele din seria BMW Connect...si din cate imi dau seama, situatia este similara si la Volvo.

Pe XC 40, pana la urma, nu se poate Android Automotive, desi se pare ca sistemul de operare existent  pe masina este unul nou, insa tot cu Android Auto functioneaza si tot cable based. Complicat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 9/5/2022 at 1:24 PM, Tetea a spus:

Daca masina nu e conectata la internet nu da niciun fel de info de trafic. :)

Inca odata, depinde de navigatie si tara in care conduci.

La sitemele alea de pe timpul lui Pazvante Chiorul (Igo, Garmin etc) de unde primeai info trafic/blocaje/etc? Putine informatii dar totusi le primeai. Nici nu exista internet mobil pe vremea aia.

La mine in XC90 (asta nou 2016) pe sistemul de navigatie al masinii fara conexiune la internet anul asta in Elvetia am primit informatii, traseu alternativ ca e aglomeratie in fata, camere radar mobile etc. In Elvetia internetul e .... rusinos de scump asa ca era oprit.

La fel aveam si pe XC70-ul din 2008 care nu avea nicio conexiune la internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e chiar interesant. O să încerc și eu minunea, vara viitoare când voi merge prin Germania și Austria. Evident că am internet pe mașină, prin SIM-ul de date din portbagaj dar înțeleg că aceste informații ar veni și fără conexiune la internet. Cum, nu știu, căci un sistem de comunicație ar trebui să existe. Cred totuși, că ar putea să vină tot prin internet, prin SIM-ul de date original (preinstalat din fabrică) al mașinii care folosește la Volvo on Call (altul decât cel pe care l-am pus eu, de la providerul de internet).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 07.09.2022 at 1:37 PM, Maurice a spus:

Inca odata, depinde de navigatie si tara in care conduci.

La sitemele alea de pe timpul lui Pazvante Chiorul (Igo, Garmin etc) de unde primeai info trafic/blocaje/etc? Putine informatii dar totusi le primeai. Nici nu exista internet mobil pe vremea aia.

La mine in XC90 (asta nou 2016) pe sistemul de navigatie al masinii fara conexiune la internet anul asta in Elvetia am primit informatii, traseu alternativ ca e aglomeratie in fata, camere radar mobile etc. In Elvetia internetul e .... rusinos de scump asa ca era oprit.

La fel aveam si pe XC70-ul din 2008 care nu avea nicio conexiune la internet.

Asa este dar nu este la fel de actualizat. E ca la modelele vechi care nu aveau conexiune la net.

Pe când cu conexiune la net e altceva. Am rulat in paralel navigatia masinii cu Here We go pe telefon (Hu, Au, De, It, Fr ,Cz, Sk). Arata acelasi lucru.

Nu am inteles de ce ptr zona Balcanilor Volvo nu dă acces la trafic in timp real. Ptr că de fapt ei se folosesc de serverele Here. Iar Here We go merge brici și în Ro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Făcut în weekend un drum ceva mai lung...foarte confortabila masina prin combinatia suspensie-motor silentios-sistem audio. Mi se pare cam ”ciudata” frana... la viteze ceva mai mari, la prima apasare ai senzatia ca pedala se opune, apoi franarea e cam prea brusca. Cred, totusi ca tine de obisnuinta si de sistemul de recuperare a energiei.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba bate gandul sa-i pun anvelope all-season, desi masina are seturi de roti vara-iarna. La SUV-ul precendent am avut un singur rand de anvelope Yokohama, fara probleme in putinele zile cu zapada din București și iesirile ocazionale pe un drum forestier. As fugi de bataia de cap cu schimbatul rotilor...

Atat Michelin Crossclimate cat si Good Year Vector 4Seasons au review-uri foarte bune, iar ca nivel de zgomot sunt similare unei anvelope bune de vara...68/69 db.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa nu te mai bata. Daca nu e problema si depozitarea si partea financiara, eu zic ca nu merita all-season.

Ai roti proaste vara si proaste iarna (nu chiar proaste dar nici la nivelul unora dedicate).

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tine strict de comoditate...masina are deja doua randuri de roti, deci nu e o problema ”economica”. ...acum niste ani, am uitat sa schimb rotile la masina sotiei si a mers toata vara cu cele de iarna...nici nu si-a dat seama :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tarabostes

Acum ca ai masina de cateva luni cu iti pare, consum, cat poti merge doar electric, in cat timp se incarca baterie la priza, chestii de genul asta?

Ma intereseaza pentru nevasta, una hibrid ca full electric nu prea cred ca-i practica pentru noi.

Edited by Maurice
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 28.09.2022 at 0:08 PM, Maurice a spus:

@Tarabostes

Acum ca ai masina de cateva luni cu iti pare, consum, cat poti merge doar electric, in cat timp se incarca baterie la priza, chestii de genul asta?

Ma intereseaza pentru nevasta, una hibrid ca full electric nu prea cred ca-i practica pentru noi.

Salut,

Masina este foarte ok pentru mers urban, insa nu cred ca este fezabila utilizarea exclusiv in regim electric. Range-ul real este cam 30-35 km, dar daca accelerezi mai apăsat la doua semafoare... se reduce simtitor. La inceput am incarcat-o des peste noapte (priza standard cam 4h, nu cred ca se justifica un wallbox), dupa ceva vreme am renuntat si merge doar in regim hibrid. Pe 1.650 km (cam 6-700 sa fi fost extra urban) consumul pe CB este de 5.5%...foarte bun pentru un SUV de 1.8 t si 265CP. SUV-ul anterior 2.0 benzina lua 13-14% in București.

Dincolo de consum, este o masina foarte silentioasa si comoda la condus (directie, suspensie, scaune/pozitie la volan).  Desi e cel mai mic SUV de la Volvo, nu e tocmai o masina mica, dar oricum are 360, senzori, trece peste borduri.

 

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cam asa mai citisem si eu, 30-40 km in oras, pana la urma cam asta e zona de actiune a nevestei, serviciu, copil dus-adus de la scoala, in oras. Cand iesim la drum lung mergem cu XC90-ul.

Dimensiunea nu-i o problema ca acum merge cu XC90-ul meu, ne gandim, analizam, o sa vedem, merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as baza mai degraba pe 30 decat pe 40...atentie pe la scoli, e atat de silentioasa ca pietonii nu prea o sesizeaza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au venit rotile de iarna de la dealer, dar m-am decis la Michelinurile Crossclimate...prin urmare, daca cineva are nevoie de un set complet de roti de iarna (pe 18 cu anvelope Conti WinterContact)...sa lase un PM.

Făcut revizia de 2k, totul in grafic. Mers urban exclusiv in modul hibrid consumul s-a stabilizat la 6%.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 09.11.2022 at 8:58 AM, Tarabostes a spus:

Au venit rotile de iarna de la dealer, dar m-am decis la Michelinurile Crossclimate...prin urmare, daca cineva are nevoie de un set complet de roti de iarna (pe 18 cu anvelope Conti WinterContact)...sa lase un PM.

Făcut revizia de 2k, totul in grafic. Mers urban exclusiv in modul hibrid consumul s-a stabilizat la 6%.

 

Roți de iarnă, dar cu ce jante? Pune niște poze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credeam ca vor fi bicolore, cum sunt cele de pe masina..insa nu, sunt cele de mai jos.

 

WhatsApp Image 2022-11-06 at 13.03.27 (2).jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Făcut un drum extrauban astazi. Mers hibrid mai tot timpul, iar la intoarcere trecut pe incarcat baterie cu cca 20-30 de km inainte de centura. La intrare in oras încărcase cam 12 km...asa ca am mers full electric pana acasă. Placut, silentios, fara poluare (asta e glumă pentru București) ...Pare să fie cel mai cu sens scenariu pentru un hibrid plug-in.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca a fost o incurcatura cu jantele si au fost schimbate cu un model pentru hibrid, cu anvelope Pirelli. De apreciat atitudinea dealerului.

WhatsApp Image 2022-11-27 at 08.26.01.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos de Waze pe noile modele Volvo cu Android Automotive, vineri am primit un e-mail de la Volvo Cars România, care spune asta...

waze-1.jpg?width=1120&upscale=true&name=

Aplicația Waze este acum disponibilă în automobilul tău Volvo

 

Baza noastră de aplicații disponibile prin sistemul de infotainment s-a extins astăzi, odată ce aplicația Waze a devenit disponibilă pentru toate modelele Volvo cu Google încorporat.

 

Cele mai importante beneficii oferite de Waze, cum ar fi stabilirea rutei în timp real, navigația sau alertele, sunt accesibile după o singură configurare imediat ce ai descărcat aplicația din Google Play Store pe automobilul tău Volvo. Indiferent cine conduce mașina și ce dispozitiv utilizează, navigarea cu Waze va putea fi accesată printr-un simplu gest.

 

Aplicația auto Waze te ajută să-ți simplifici călătoriile zilnice, evitând problemele care ar putea apărea ca și consecință a utilizării telefonului. Totodată, îți oferă acces la aceleași funcții excelente cu care te-ai obișnuit pe smartphone.

 

Perfect integrată în sistemul de infotainment al automobilelor Volvo, aplicația auto Waze folosește mai mult spațiu din ecranul central al interfeței Volvo cu care deja te-ai familiarizat, pentru a face navigarea mai confortabilă, afișând conținutul la nivelul privirii, mai mare și mai bine evidențiat.

 

"Continuăm să extindem oferta noastră de aplicații auto, pentru a aduce mai multe opțiuni și beneficii clienților noștri, permițându-le să-și personalizeze mașina", spune Erik Severinson, Head of new car programmes & operations strategy. "Suntem dedicați îmbunătățirii continue a experienței în automobilele Volvo prin dezvoltarea software-ului intern și prin colaborări constante cu companii tech ca Google și Waze."

 

"Suntem încântați să anunțăm colaborarea noastră cu Volvo Cars, deoarece proprietarii automobilelor Volvo din întreaga lume pot accesa acum cele mai utile funcționalități de navigare în timp real, ghidare și alerte ale Waze prin intermediul sistemului de infotainment al mașinii", a declarat Aron Di Castro, Director Marketing and Partnerships, Waze. "Afișarea funcțiilor Waze perfect integrate în mașină, fără a fi nevoie să conectezi telefonul, contribuie la o experiență de condus simplificată."

 

waze-2

Cu ajutorul simulării sistemului Android de pe Volvo Cars Developer Portal, Waze a putut dezvolta și testa aplicația auto virtual, alături de sistemul de infotainment al mașinii. Această testare duală a permis echipei să livreze o experiență de înaltă calitate înainte de lansarea aplicației pe automobilele clienților.

  • Aplicația Waze este disponibilă pentru descărcare din Google Play Store pentru toate modelele Volvo cu Google încorporat în piețele Volvo Cars la nivel global, cu excepția Chinei, Coreei de Sud și Vietnamului.

  • Disponibilitatea funcțiilor și serviciilor menționate mai sus poate varia în funcție de piață.

  • Google, Google Play și Waze sunt mărci înregistrate ale Google LLC.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilant la 1 an.

Masina se comporta exemplar, range-ul full electric urban se mentine la cca 35 km, sistemul audio s-a rodat si se aude mai bine, consum la +5.000 de km (mers exclusiv urban, 95%) 4.6%, cu o medie de 3 incarcari pe saptamana. Prima revizie cca 1.800 lei. 

 

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.09.2023 at 11:39 AM, Tarabostes a spus:

Bilant la 1 an.

Masina se comporta exemplar, range-ul full electric urban se mentine la cca 35 km, sistemul audio s-a rodat si se aude mai bine, consum la +5.000 de km (mers exclusiv urban, 95%) 4.6%, cu o medie de 3 incarcari pe saptamana. Prima revizie cca 1.800 lei. 

 

 

Salutare! 

1. Revizia 1800lei? Uau...nu știu cât este la un Volvo benzinar clasic sau un diesel, dar mi se pare extraordinar de mult... ne poți pune poză la factura de revizie? Chiar sunt curios ce a costat atât... în altă ordine de idei la un Audi 1.5TSI (nonhibrid ce-i drept) revizia în reprezentanță cred că ar ajunge la vreo 1000lei dacănu mă înșeală memoria ...

2. Ai încercat să vezi și un consum de oraș doar pe motorul termic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0