kadudu

Navigatie Volvo aftermarket

44 posts in this topic

Io stiam ca S60 n-are Dynaudio, doar generatiile mai  noi. Din cate stiu sistemul de pe S60 e Alpine. Oricum ar fi suna teribil de bine (de fapt asta a fost primul lucru care m-a impresionat la masina cand am luat-o).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragilor eu am comandat o dihanie de la bluepower, si sa vedem cum functioneaza. Va tin la curent. Teroretic saptamana asta ar trebui sa imi ajunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ursu48 , sa vii cu detalii despre ce sistem audio ai avut (hu) si poze cu cel nou dupa ce il montezi. si ceva clipuri, de ce nu  ;D. aaa da ,.. si costuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liviuf, daca sistemul audio de pe S60 este o bijuterie atunci inseamna ca am o problema cu sistemul meu auditiv, cred ca s-a defectat ciocanelul sau direct capatana, ma duc sa-mi iau un pistol de la rusi sa-mi rezolv problema ;P 

Sistemul audio de la Volvo este unul din cele mai proaste pe care le-am auzit pe o masina, difurile sunt din carton si se aud vai mama lor iar HU or fii facute de Alpine dar nu au nici o legatura cu ce vinde Alpine prin magazine.  Recomand ca auditie un sistem stock de pe Seat Leon 1 cu 8 incinte acustice, se aude mult mai bine.

Sistemul aftermarket o sa se auda bine numai impreuna cu un amplificator, altfel o sa aiba zgomote de fond, nu ca asta de fabrica nu ar avea, dar se aud aproape la fel daca pui amplif la ala chinezescu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hu 850 ai ascultat ?(dolby prologic II cu 11 dif)

mie imi vine greu sa cred ca nu se aude excelent. tu ce zici ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liviuf, daca sistemul audio de pe S60 este o bijuterie atunci inseamna ca am o problema cu sistemul meu auditiv, cred ca s-a defectat ciocanelul sau direct capatana, ma duc sa-mi iau un pistol de la rusi sa-mi rezolv problema ;P 

Sistemul audio de la Volvo este unul din cele mai proaste pe care le-am auzit pe o masina, difurile sunt din carton si se aud vai mama lor iar HU or fii facute de Alpine dar nu au nici o legatura cu ce vinde Alpine prin magazine.  Recomand ca auditie un sistem stock de pe Seat Leon 1 cu 8 incinte acustice, se aude mult mai bine.

Sistemul aftermarket o sa se auda bine numai impreuna cu un amplificator, altfel o sa aiba zgomote de fond, nu ca asta de fabrica nu ar avea, dar se aud aproape la fel daca pui amplif la ala chinezescu .

nu stiu in ce S60 ai ascultat, poate era un S60 cu sistemul audio "upgradat" intr-o maniera gospodareasca pe la vreun "service audio" din Vitan. Poate o fi o chestie de gusturi, cine stie... si frate-meu zice ca nu i-ar face nimic lu` Monica Barladeanu pentru ca e urata si stramba, parere ce e departe de a mea si probabil a altor barbati.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu eu am trabant iar tu ai rols si ai sistem audio mai bun, tati eu pe una din masini am Hertz high energy  pe componente + amplif Alpine seria mai de sus + alte acareturi, crede-ma ca stiu ce zic in materie de audio.

Ca idee pe Golful 1 am avut scule audio de peste 5500 $ asta prin 99, cu procesor de sunet si alte alea, deh eram mic si prost .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"tati", fara suprare, dar daca asociezi "cartonul" cu calitatea audio proasta - asta spune totul despre cat de audiofil esti.

Apropo de difuzoare din carton: faptul ca un difuzor este din carton, NU inseamna ca este prost, contrar aparentelor si asocierii termenului "de carton" in diverse alte contexte. Ba din contra, din carton sunt o gramada de difuzoare Hi-Fi, unele dintre ele costand mai mult decat o masina: Dynaudio Sapphire, Dynaudio Contour S5.4, Bose 901

http://www.higherfi.com/spkrlist/speakerlist.htm <- uite aici niste scule care, lejer, sunt mai scumpe decat toate masinile de la o intrunire a clublui Volvo si o mare parte din conurile difuzoarelor sculelor prezente in acea lista sunt din carton (fapt ce poate fi observat chiar si cu ochiul liber, in poze... sau "sapand" in specificatii). De exemplu: http://www.westlakeaudio.com/Speakers/Professional_Series/sm-1.html , 190k $ - si vezi la specificatii: Midrange 1 x 10" MB (cone) .

Unde difuzoarele au sarcina mai mare (putere foarte mare, de exemplu pentru concert pe stadion), acolo sunt folosite membrane din cauciuc, metale usoare (aluminiu, kevlar, titanium) dar pentru fidelitate si puteri mici (apropo, nici in Seat nici in Volvo nu ai 200k Wati) se foloseste carton pentru ca e mai usor, oscileaza mult mai natural - tensiunea superficiala este mai mica (fizica clasa a VI-a), sarcina in bobina este mai mica si difuzorul "oboseste" mai greu (se descentreaza mai greu). Nu zic ca (,) cartonul este "best of the best", existand alternative (de exemplu plastic foarte usor) dar cu siguranta este foarte folosit in Hi-Fi si va fi folosit multa vreme.

crede-ma ca stiu ce zic in materie de audio.

Cred ca nu ar trebui sa mai asociezi "cartonul" cu calitate audio proasta pentru ca e cat se poate de evident ca nu stii despre ce vorbesti.

Apropo, sculele alea Hertz High Energy cu care te lauzi sunt departe de a putea fi asociate cu sisteme Hi-Fi. Se gasesc in Carrefour, intre raionul de paine si cel cu mousi si tastaturi  ;D la ~170-700 RON / difuzor (http://beloud.ro/produse/Difuzoare_auto/HERTZ/).

Si uita-te sub dustcap la herzurile alea si ai sa vezi (ce crezi?) carton!  ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca tu ai o problema destul de mare, am spus COMPONENTE HERTZ nu difuzoare HERTZ, pretul actual al acestor componente este de 814.90 RON la BELOUD. Faptul ca tu vorbesti de 170-180 RON este problema ta. Eu am dat acum 3 ani pe ele fix 450E si se aud exceptional, daca ai placerea le poti auzi joi la intalnire.

Mai departe daca tu compari un sistem audio stock de Volvo care este in continuare un gunoi cu un sistem facut din componente + AMP + procesor  inseamna ca ai o mare problema.

Eu personal cred ca nu te-ai suit niciodata intr-un ALLROAD sa vezi cum suna BOSEul de fabrica sau intr-un 330ci cu Harman/Kardon sa nu mai vorbim de BOSEul de pe ML care suna exceptional .

Daca tu ai Volvo asta nu inseamna ca suna cel mai bine..

Si mai faci o mare confuzie, difurile de masina nu au nimic in comun cu cele de casa, nici cea mai mica legatura, poate doar magnetul sa fie ceva in comun .

Succesuri iti urez si daca esti asa de audiofil precum te dai cum se face ca pui linkuri cu scule de casa in loc sa pui link www.emma-romania.ro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca tu ai o problema destul de mare, am spus COMPONENTE HERTZ nu difuzoare HERTZ, pretul actual al acestor componente este de 814.90 RON la BELOUD. Faptul ca tu vorbesti de 170-180 RON este problema ta. Eu am dat acum 3 ani pe ele fix 450E si se aud exceptional, daca ai placerea le poti auzi joi la intalnire.

1. Ce componente? descrie sistemul. Daca nu sunt difuzoare atunci ce sunt? Hertz face difuzoare, crossovers si amplificatoare. Deci? ce ai Hertz daca nu difuzoare?

Faptul ca tu vorbesti de 170-180 RON este problema ta

vorbeam de 170-700 RON, reciteste-mi textul. De la 700 la 800 nu mi se pare a fi vreo diferenta notabila.

Mai departe daca tu compari un sistem audio stock de Volvo care este in continuare un gunoi cu un sistem facut din componente + AMP + procesor  inseamna ca ai o mare problema.

Nu compar numai sistemul audio stock ci priceperea inginerilor care creeaza un sistem audio de la 0 pentru un brand.. in comparatie cu priceperea gospodarului care asambleaza sisteme audio pe genunchi, cu subwoofere de Carrefour, asamblate in tuburi din PVC (aceeasi tubulatura folosita de RADET la instalatiile de termoficare), imbracate elegant in mocheta.

Si cu procesorul ala cum e? Ce Dumnezeu procesezi cu el, in masina? Faci Karaoke la iarba verde?

Procesorul de sunet auto in principiu face 3 lucruri:

1. egalizator

2. compresor dinamic

3. DAC (daca este cazul sa ai semnal digital pana in lantul de amplificare si DAC-ul sa faca conversie).

Sa le luam pe rand:

1. egalizator : de principiu (sau asaaa ;D ) cei cu "ureche muzicala" prefera un corector de ton de-abia in ultimul lant al amplificarii (in amplificator). Poti sa faci aici o comparatie cu amplificatoarele clasice cu corector de "bass" si "treble". In masina a recurge la un egalizator interpus intre sursa (player) si amplificare, oricare ar fi ea, nu creeaza rezultatele sperate de un "noob" pentru ca ajungem la partea a 2-a:

2. compresia dinamica este limitata de volumul interior redus al masinii (asta bine-inteles daca nu ai o masina cu volum interior cam cat o cisterna mai mare, asa  :D  ). Asadar, sunetul trecut printr-un procesor intr-o masina nu va fi decat un accentuator de bass, atatat tot... dar probabil asta si urmaresti, sa ai un bass puternic  ;) ... sa auda lumea ca te descurci, iti merge bine si ai "wufer" de cinshpe inci!  ;D

Datorita factorului Thiele/Small, sub-wooferul auto va functiona intotdeauna intr-un regim "fortat" pentru ca incinta acustica in care isi "face veacul" (nu vorbim despre cutia in care este bagat ci despre habitaclul masinii) este intotdeauna mult, mult, mult mai mica decat ce ii trebuie difuzorului respectiv pentru a se desfasura. Asa ca, amplificatoarele de bass impreuna cu procesoarele de sunet vor aduce intotdeauna un "gain" artificial indeva in range-ul +6 pana la +12 dB pe range-ul de frecvente redate (30 hz - 300 hz). Asadar, de la bun inceput bass-ul suna fortat, nenatural, intr-o masina in care un sub-woofer de genul asta isi face veacul. Din cauza asta, de cele mai multe ori, pasagerii care stau pe bancheta din spate nu disting sunetele care vin de la satelitii fata pentru ca bass-ul acopera habitaclul masinii, fiind fortat.

3. DAC - de DAC ai nevoie in masura in care folosesti o sursa (un player) pe post de transport / "pick-up" iar decodarea din semnal digital in analog o faci in respectivul procesor din considerente de calitate a cipurilor DAC folosite. Nu cred ca este cazul, aici, ca deh... probabil Alpine-ul pe care il folosesti ca si HU stie sa decodeze din digital in analog  ;D ;D asa ca intrebarea mea este, din nou: Ce procesezi tu in masina ta cu procesorul de sunet? chiar sunt curios

Eu personal cred ca nu te-ai suit niciodata intr-un ALLROAD sa vezi cum suna BOSEul de fabrica sau intr-un 330ci cu Harman/Kardon sa nu mai vorbim de BOSEul de pe ML care suna exceptional .

M-am plans eu de cum se aude in Allroad, 330 sau ML? nicidecum. Se aude bine, de ce sa ne cacam pe noi? sunet bun.  ;D

Btw, aici, pe ML gasesti sisteme audio Harman/Kardon nu Bose. Bose gasesti pe modele din U.S. S-ar putea sa ma insel, nu bag mana in foc.... oricum, neinteresant. Repet: nu am zis ca suna rau, ba din contra. Problema e ca imi rastalmacesti vorbele.

Daca tu ai Volvo asta nu inseamna ca suna cel mai bine..

Nici nu am zis ca suna cel mai bine. Ce nu pricepi din textul meu? reciteste, de mai multe ori daca e nevoie, si arata-mi unde am zis ca suna cel mai bine.

Nu fi troller, argumenteaza si nu mai inventa vorbe pe care, chipurile, le-as fi spus eu.

Si mai faci o mare confuzie, difurile de masina nu au nimic in comun cu cele de casa, nici cea mai mica legatura, poate doar magnetul sa fie ceva in comun .

Nu exista diferente notabile intre difuzoare exceptand impedanta. In acelasi timp exista diferente notabile cand vine vorba de incinte acustice, nu de difuzoare (daca in casa ai loc sa pui o "hardughie" de 2m inaltime, in masina nu ai, asa ca trebuie sa te limitezi la spatiul disponibil).

Ce mai au in comun, de multe ori, este CARTONUL! ala pe care tu il consideri "semn" de proasta calitate.

Succesuri iti urez si daca esti asa de audiofil precum te dai cum se face ca pui linkuri cu scule de casa in loc sa pui link www.emma-romania.ro ?

Nu ma dau audiofil. Tu te-ai dat, eu am contrazis, argumentat, cateva afirmatii gresite ale tale, that's all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

iarasi contre si orgolii, OFF TOPIC!!! incredibil...nu inteleg de ce va contrati ata....se vede ca va pricepeti amandoi...asa ca mai bine...ciocniti-va la o bere  :occasion14:

Parerea mea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor, faceti vre-un sfant din sonorizarile cele definite conform DEX-ului. Aveti aceeasi piata tinta si nu stiti cum sa o a acaparati?

OFERTA SAPTAMANII :

Sistem audio dolbi-soround x.y., compus din :

- 4 cutii tub de medicamente cu membrana de celofan de pe jos si elastic de borcan;

- cablu audio multitextil, negru sau alb din periera bunicii.

  1 RON TVA inclus.

>:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai fiti carcotasi mah fratilor. Ce plm va duelati aci in orgolii!!!!!

Subiectul discutiei era CITEZ "Navigatie Volvo aftermarket", nu cat de cacacios e sistemul stock de pe S60. Mie sincer imi place cum suna si HU 803 si HU 603, le am pe amandoua. N-am timpul necesar sa ma mai gandesc si la ce oale si tuburi sa-mi mai pun prin masina si ma multumesc cu ce are masina PUNCT.

Daca vreodata o sa virez pe Audi atunci o sa-mi iau Bang&Oluffsen care costa 5500 Euro. Poate pentru unii nici ala nu suna bine......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oferta anului:

Radio RIC cu casca mono.....

Totusi suntem cu niste masini care au ceva prestanta.

Nu tb sa o transformam intr-o boxa careia ii vibreaza numarul la semafor din cauza basilor.......

Boxele de genul asta stau bine pe Golf-uri, Seat-uri, BMW-uri si alte masini des intalnite la semafoare.....

Volvo e o masina frumoasa si eleganta..... iar sonorizarea mi se pare acceptabila....

cui nu ii place.....  sa isi cumpere altceva....

Nu cred ca au rost astfel de certuri sau sa se sune si sa vb la telefon....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza comica este ca eu sunt prieten cu George (tipul care a castigat competitia de SQ la EMMA Romania), el mi-a facut sistemul audio in masina, a fost ceva de buget redus (2000E) si ma amuz ca vine un habarnist care nu stie ce este o competitie SQ nu stie ce inseamna componente si imi spune ca sistemul meu audio este unul de 170 RON cumparat din CAR4. 

Sunt scarbit dar asta este, viata este grea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai bogdane, nu mai fii scarbit si traieste viata asta frumos  :D

pentru tine si liviuf, impacati-va si reveniti la numele topicului, ca nu mai vreau sa vad cum va "certati" pe aici.

:3some:

deci - Navigatie Volvo aftermarket.

           

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, revenim, deci scula trebuie sa fie super ok mai putin zgomotul de fond care o sa fie pe partea de navigatie, toate "sculele" de acest tip au acest bug si inca unu care e destul de enervant dar nu ai ce-i face, cand e frig nu mai functioneaza touch-screen-ul, este o protectie pusa de chinez, logica dealtfel, dupa ce se incalzeste putin ecranul dai restart la scula si merge bine merci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, bine v-am gasit!

Dupa ce am utilizat butonul de search am constatat ca acesta ar fi cel mai adecvat loc pentru a va cere parerea cu privire la urmatoarea chestiune: ma bate gandul sa upgradez una bucata XC 60 (2010) cu un sistem de navigatie.

Originale din dezmembrari nu am cautat inca, dar am gasit doua solutii aftermarket: 1 si 2. Pe langa utilitatea sistemului de navigatie in sine, m-ar coafa si functia de bluetooth, dar si pretul este de luat in seama, raportat la un GPS cu ventuza.

Aveti si alte sugestii? Aveti experiente personale sau recomandari de firme/oameni care se ocupa cu asa ceva?

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt uimit de raspunsul tau, foarte la obiect si foarte adevarat. Volvo stock dolby PLII suna bestial!

1. Ce componente? descrie sistemul. Daca nu sunt difuzoare atunci ce sunt? Hertz face difuzoare, crossovers si amplificatoare. Deci? ce ai Hertz daca nu difuzoare?

vorbeam de 170-700 RON, reciteste-mi textul. De la 700 la 800 nu mi se pare a fi vreo diferenta notabila.

Nu compar numai sistemul audio stock ci priceperea inginerilor care creeaza un sistem audio de la 0 pentru un brand.. in comparatie cu priceperea gospodarului care asambleaza sisteme audio pe genunchi, cu subwoofere de Carrefour, asamblate in tuburi din PVC (aceeasi tubulatura folosita de RADET la instalatiile de termoficare), imbracate elegant in mocheta.

Si cu procesorul ala cum e? Ce Dumnezeu procesezi cu el, in masina? Faci Karaoke la iarba verde?

Procesorul de sunet auto in principiu face 3 lucruri:

1. egalizator

2. compresor dinamic

3. DAC (daca este cazul sa ai semnal digital pana in lantul de amplificare si DAC-ul sa faca conversie).

Sa le luam pe rand:

1. egalizator : de principiu (sau asaaa ;D ) cei cu "ureche muzicala" prefera un corector de ton de-abia in ultimul lant al amplificarii (in amplificator). Poti sa faci aici o comparatie cu amplificatoarele clasice cu corector de "bass" si "treble". In masina a recurge la un egalizator interpus intre sursa (player) si amplificare, oricare ar fi ea, nu creeaza rezultatele sperate de un "noob" pentru ca ajungem la partea a 2-a:

2. compresia dinamica este limitata de volumul interior redus al masinii (asta bine-inteles daca nu ai o masina cu volum interior cam cat o cisterna mai mare, asa :D ). Asadar, sunetul trecut printr-un procesor intr-o masina nu va fi decat un accentuator de bass, atatat tot... dar probabil asta si urmaresti, sa ai un bass puternic ;) ... sa auda lumea ca te descurci, iti merge bine si ai "wufer" de cinshpe inci! ;D

Datorita factorului Thiele/Small, sub-wooferul auto va functiona intotdeauna intr-un regim "fortat" pentru ca incinta acustica in care isi "face veacul" (nu vorbim despre cutia in care este bagat ci despre habitaclul masinii) este intotdeauna mult, mult, mult mai mica decat ce ii trebuie difuzorului respectiv pentru a se desfasura. Asa ca, amplificatoarele de bass impreuna cu procesoarele de sunet vor aduce intotdeauna un "gain" artificial indeva in range-ul +6 pana la +12 dB pe range-ul de frecvente redate (30 hz - 300 hz). Asadar, de la bun inceput bass-ul suna fortat, nenatural, intr-o masina in care un sub-woofer de genul asta isi face veacul. Din cauza asta, de cele mai multe ori, pasagerii care stau pe bancheta din spate nu disting sunetele care vin de la satelitii fata pentru ca bass-ul acopera habitaclul masinii, fiind fortat.

3. DAC - de DAC ai nevoie in masura in care folosesti o sursa (un player) pe post de transport / "pick-up" iar decodarea din semnal digital in analog o faci in respectivul procesor din considerente de calitate a cipurilor DAC folosite. Nu cred ca este cazul, aici, ca deh... probabil Alpine-ul pe care il folosesti ca si HU stie sa decodeze din digital in analog ;D ;D asa ca intrebarea mea este, din nou: Ce procesezi tu in masina ta cu procesorul de sunet? chiar sunt curios

M-am plans eu de cum se aude in Allroad, 330 sau ML? nicidecum. Se aude bine, de ce sa ne cacam pe noi? sunet bun. ;D

Btw, aici, pe ML gasesti sisteme audio Harman/Kardon nu Bose. Bose gasesti pe modele din U.S. S-ar putea sa ma insel, nu bag mana in foc.... oricum, neinteresant. Repet: nu am zis ca suna rau, ba din contra. Problema e ca imi rastalmacesti vorbele.

Nici nu am zis ca suna cel mai bine. Ce nu pricepi din textul meu? reciteste, de mai multe ori daca e nevoie, si arata-mi unde am zis ca suna cel mai bine.

Nu fi troller, argumenteaza si nu mai inventa vorbe pe care, chipurile, le-as fi spus eu.

Nu exista diferente notabile intre difuzoare exceptand impedanta. In acelasi timp exista diferente notabile cand vine vorba de incinte acustice, nu de difuzoare (daca in casa ai loc sa pui o "hardughie" de 2m inaltime, in masina nu ai, asa ca trebuie sa te limitezi la spatiul disponibil).

Ce mai au in comun, de multe ori, este CARTONUL! ala pe care tu il consideri "semn" de proasta calitate.

Nu ma dau audiofil. Tu te-ai dat, eu am contrazis, argumentat, cateva afirmatii gresite ale tale, that's all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now